جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > دیجیتال مارکتینگ > افیلیت مارکتینگ چیست؟ مزایا و معایب و روش های درآمدزایی آن

افیلیت مارکتینگ چیست؟ مزایا و معایب و روش های درآمدزایی آن

می 19, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
دیجیتال مارکتینگ
آشنایی با affiliate marketing
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 افیلیت مارکتینگ چیست؟
    1. 2 نمونه مثال عینی از افیلیت مارکتینگ در ایران
  2. 3 پروسه فعالیت در افیلیت مارکتینگ
    1. 4 روند افیلیت مارکتینگ چیست؟
  3. 5 انواع همکاری در فروش
    1. 6 بازاریابی مستقل و بدون وابستگی
    2. 7 افیلیت مارکتینگ مرتبط
    3. 8 همکاری در فروش شامل شده
  4. 9 مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ
    1. 10 مزیت‌های همکاری در فروش
    2. 11 معایب همکاری در فروش
  5. 12 انواع کانال های افیلیت مارکتینگ
    1. 13 سوشیال مدیا
    2. 14 وب سایت‌های پربازدید
    3. 15 ایفلوئنسرها و بلاگرها
    4. 16 میکروسایت‌ها
    5. 17 متدهای دیگر
  6. 18 استراتژی های مشارکت در فروش
    1. 19 PPC یا پرداخت به ازای هرکلیک
    2. 20 تبلیغات در سوشیال مدیا
    3. 21 بهینه سازی وب یا SEO
    4. 22 وبلاگ نویسی
    5. 23 تولید محتوای ویدیویی
  7. 24 مراحل اجرای همکاری در فروش
  8. 25 معرفی بهترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ در ایران
    1. 26 افیلیو
    2. 27 Amazon Associates
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های کسب درآمد غیرفعال و محبوب است که نیاز به رودررویی با مشتری، پاسخگویی به آنها و غیره را ندارد. امروزه با گسترش فضای مجازی این روش به شدت جذاب و پرطرفدار شده است. با توجه به اینکه شما می‌توانید از این روش برای کسب درآمد ارزی نیز استفاده کنید، کاربران ایرانی بسیاری افیلیت مارکتینگ را انجام می‌دهند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا یکبار برای همیشه این متد تبلیغاتی را به شما معرفی کرده و نکات مهم در آموزش افیلیت مارکتینگ را بیان کنیم.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

چرخه افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یعنی فروش به صورت همکاری که در آن یک ناشر بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد. کار این ناشر آن است که به عنوان یک عامل میانی، خریداران را به تهیه محصول یا خدمات فروشنده هدایت کند. در این حالت به ازای هر خریدی که از تبلیغات او انجام می‌شود، یک کمیسیون یا درصد سود را از فروشنده دریافت می‌کند. البته این کار می‌تواند به جای فروش، با ایجاد ترافیک هم صورت گیرد. مثلا به ازای هر x ترافیک وارد شده و خرید انجام شده در آن دوره، درصدی از سود به وی داده شود. اجازه دهید یک مثال عینی بزنیم.

ما در مقاله بازاریابی متدهای مختلف مارکتینگ را معرفی کرده بودیم که یکی از آنها Affiliate Marketing بوده است.

نمونه مثال عینی از افیلیت مارکتینگ در ایران

آیا تا به حال بلاگرهای مجازی مانند اهورا نیازی را مشاهده کرده‌اید که در استوری‌ها یا برخی پست‌های خود محصولی را تبلیغ کرده باشند. تبلیغاتی که در آن شما را به خرید از طریق یک لینک خاص یا با وارد کردن یک کد در هنگام خرید تشویق می‌کنند؟

چنین شیوه تبلیغاتی که یک فرد جمعیتی را با خرید یک کالا یا به استفاده از خدمات خاصی تشویق می‌کند، افیلیت مارکتینگ می‌گویند. در این حالت فروشنده برای آنکه بتواند کالاهای انبار خود را بفروشد، نیاز دارد تا آن را به همگی اطلاع رسانی کرده و سپس مشتریان را به خرید دعوت نماید. در کل فروشنده برای این کار 2 روش را در پیش می‌گیرد. پرداخت پول و تبلیغات مقطعی یا افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش).

زمانی که شما با لینک یا کد این فرد خرید را ثبت می‌کنید، به صورت اتوماتیک خرید در سیستم فروش با نام شما و ناشر آن ثبت می‌گردد. درصدی از سود فروش نیز در این معامله نصیب ناشر خواهد شد. نمونه‌های دیگر این نوع شیوه بازاریابی را می‌توان سامانه‌هایی مانند ترب یا ایمالز نیز معرفی کرد. در تصویر بالا چرخه افیلیت مارکتینگ را مشاهده می‌کنید.

پروسه فعالیت در افیلیت مارکتینگ

پروسه افیلیت مارکتینگ

امروزه افیلیت مارکتینگ یک روش از دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید؛ چراکه می‌توان آن را به صورت آنلاین نیز انجام داد. با وجود سامانه‌هایی که برای این روش، تِرک کردن مشتری از روی لینک وی و نظارت بر خریدهای انجام شده ایجاد شده‌اند، می‌توانید از این طریق نیز کسب درآمد کنید.

در کل پروسه فعالیت در افیلیت مارکتینگ به 3 پیش زمینه احتیاج دارد.

  • مخاطب: در این قسمت شما افراد یا فالوورهایی دارید که به دیدن و شنیدن محتوای ایجاد شده توسط شما علاقمند هستند.
  • محصول یا خدمات: در این بخش شما به یک پیشنهاد نیاز دارید که بتواند نیاز یا مشکلی را از مخاطبان شما حل کند.
  • راه ارتباطی: یک راه که مخاطبان شما را به محصول یا خدمات متصل می‌کند.

زمانی که این سه پیش شرط را داشته باشید، می‌توانید پروسه بالا را به عنوان نحوه اجرا افیلیت مارکتینگ در پیش ببرید. البته این تنها یک ایده است و شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی آن را انجام دهید.

روند افیلیت مارکتینگ چیست؟

  • ایجاد سناریو: معمولا مخاطبان شما کسانی نیستند که برای تبلیغ دیدن شما را دنبال کرده باشند. بلکه آنها ارزش افزوده‌ای از محتوای شما دریافت می‌کنند. مهم است که قبل از اجرای افیلیت مارکتینگ، یک سناریو ایجاد کنید. منظور از سناریو، یک روند یا داستان است که می‌توانید مخاطب را با خود پیش برده، محتوایی ارزشمند ارائه کرده و در فرصت مناسب تبلیغ خود را اعلام کنید.
  • جمع آوری محتوا که نباید صرفا تبلیغات باشید.
  • ضبط و اجرا که به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود.
  • تدوین و ادیت ویدیو که نقش بسیار مهمی در جذب و پایدار ماندن مخاطب دارد.
  • اشتراک گذاری لینک یا کد خرید که می‌توانید در کپشن، کامنت‌ها، استوری‌ها یا در خود ویدیو قرار دهید.

حال این بستگی به شما دارد که چگونه خلاقیت به خرج دهید و مراحل را طی کنید.

انواع همکاری در فروش

انواع افیلیت مارکتینگ

مدل‌های مختلفی از انواع روش‌های همکاری در فروش وجود دارند که در کل می‌تواند آنها را به مدل‌های زیر تقسیم کرد:

بازاریابی مستقل و بدون وابستگی

در این حالت شرایط به گونه‌ای است که ارتباطی میان شما و مشتری وجود ندارد. مثلا سایت‌هایی را مشاهده کنید که لینک‌هایی از محصول را در محتواهای خود قرار داده‌اند و پیشنهاد به خرید می‌کنند. این سایت و نویسنده آن ارتباطی با شما ندارد. همچنین شما می‌توانید این مدل بازاریابی را در کمپین‌های کلیکی یا PPC مشاهده کنید.

این مدل بازاریابی نیازی به سرمایه گذاری چندین ساله برای تبدیل شدن به فرد نامبر یک حوزه کاری خود، مشهور شدن و مواردی از این قبیل ندارد. به همین خاطر بسیاری از افراد به سراغ آن می‌روند. با این حال مهم است که محتواها و پست‌های شما دیده شود. به همین خاطر نیاز به سئو و تقویت آن در سایت شما دارد.

افیلیت مارکتینگ مرتبط

در این حالت ناشر کسی است که لزوما از محصول یا خدمات استفاده نمی‌کند اما با جامعه هدف آنها مرتبط است. در چنین حالتی با توجه به نفوذی که در بین مخاطبان وجود دارد، می‌توانند لیدها و توجه بیشتری را به خود جلب نمایند.

فرض کنید شما یک صفحه اینستاگرام دارید که حدود 10 هزار دنبال کننده دارد. شما می‌توانید یک کالایی را که قبلا از آن استفاده نکرده‌اید را در نظر گرفته و به دیگران معرفی کنید.

هرچند در این متد ترافیک بیشتری نسبت به حالت اول به طرف محصول روانه شده و فروش را افزایش می‌دهد اما اگر آن محصول یا خدمات را امتحان نکرده باشید، اعتماد مخاطبان شما به صفحه‌ای که دارید از بین می‌رود.

همکاری در فروش شامل شده

تصور کنید شما در حوزه شبکه یک صفحه اینستاگرام دارید که حدود 30 هزار دنبال کننده دارد. شما هم متخصص شبکه هستید و محصولات مختلف و مرتبط به کار خود را در بازار استفاده می‌کنید. در این حالت شما محصولاتی را که از  قضا از آنها استفاده نموده و مزیت‌ها یا معایب آن را می‌دانید را به مخاطبان معرفی می‌کنید.

این روش همکاری در فروش چند مزیت مهم دارد. با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارید، می‌توانید توضیحات دقیق‌تری ارائه کرده و مزیت‌ها یا معایب را ارائه کنید. در واقع یک بررسی محصول انجام می‌دهید. در این حالت هم می‌توانید بابت انجام این کار هزینه دریافت کنید هم اینکه مخاطب را از قبل آگاه نمایید. به دلیل تخصصی و مرتبط بودن محتوا با جامعه هدف و محصول، شانس فروش به شدت افزایش می‌یابد.

نکته: افیلیت مارکتینگ را می‌توان براساس متدها و نحوه کسب درآمد آن نیز به مدل‌های مختلفی تقسیم کرد. مثلا افیلیت مارکتینگ از طریق اینفلوئنسرها یا بلاگ. افیلیت مارکتینگ از طریق فروش یا هدایت ترافیک.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ

بنابر پیش بینی‌ها، نرخ رشد این نوع روش تبلیغات در بازه سال‌های 2023 – 2030 در حدود 7.7% خواهد بود. با توجه به این داده شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که چرا این روش مارکتینگ رو به رشد است؟ در پاسخ باید به مزیت‌ها و معایب افیلیت مارکتینگ اشاره نمود که عبارتند از:

مزیت‌های همکاری در فروش

مزیت های افیلیت مارکتینگ

هزینه اقتصادی‌تر (پرداخت فقط در قبال فروش)

مزیت استفاده از افیلیت مارکتینگ آن است که فروشنده برای تبلیغات محصول خود پولی نمی‌دهد. البته ممکن است در این مرحله هم برای راضی شدن بلاگرهای مشهور چنین کاری انجام بگیرد. سپس فروشنده فقط برای زمانی که هر خرید واقعی انجام گردد، درصدی از سود را میان خود و تبلیغ کننده تقسیم خواهد کرد. این سود می‌تواند یک مبلغ خاص یا درصدی باشد.

افزایش ترافیک

یکی از مزیت‌هایی که افیلیت مارکتینگ دارد، بیشتر کردن ترافیک ورودی به سایت شما است که می‌تواند شانس خرید کالا را نیز بیشتر کند.

بهبود سئو

یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌توان در این بخش به آن اشاره نمود، بهبود سئو سایت است. در واقع شما می‌توانید از طریق هدایت ترافیک یا ایجاد سوشیال سیگنال‌ها، صفحات محصول و خدمات خود را برای سئو و افزایش رتبه تقویت کنید.

برندینگ

اگر و تنها اگر افیلیت مارکتینگ را از طریق درست، با اطلاع رسانی صحیح و با کمک یک ناشر مناسب انجام دهید، این کار می‌تواند منجر شود تا برند شما نزد عده بسیاری شناخته‌تر گردد. این خود یک راه حل برای برندینگ است که به آن برندمنشن نیز می‌گویند. در واقع زمانی که نام برند شما در پستوها و ناخودآگاه ذهن مشتری برود، ممکن است فروش کالای شما را افزایش داده و نام کسب‌و‌کارتان بیشتر در جامعه ترویج داده شود.

معایب همکاری در فروش

معایب افیلیت مارکتینگ

معایب همکاری در فروش بیشتر وابسته به روشی است که این کار را انجام می‌دهید. اگر آن را به درستی انجام دهید، می‌توانید معایب را به مزایا تبدیل کنید.

افزایش نارضایتی

در صورتی که برخلاف تعاریف درج شده در محتوای افیلیت مارکتینگ، محصول یا خدمات شما نتواند آنها را ارائه کند، شاهد نارضایتی از سوی مشتری خواهید بود.

هزینه‌های بالا

هرچند که افیلیت مارکتینگ می‌تواند در بودجه‌های مختلفی انجام شود، با این حال برخی از متدهای آن هزینه بر هستند. مثلا اعطای تبلیغات به اینفلوئنسرها با مخاطبان بالا می‌تواند این مشکلات را ایجاد نماید.

ترافیک و نتایج فیک و بیهوده

بسته به اینکه از چه روشی و در چه جایی از افیلیت مارکتینگ استفاده می‌کنید، این کار می‌تواند نتایج بیهوده‌ای را نیز ایجاد کند. مثلا ترافیکی که کمترین مشتریان احتمالی را دارد یا ترافیک فیک. هدایت چنین کاربرانی فروش بالایی را به دنبال ندارد و هوشمندانه نیست.

انواع کانال های افیلیت مارکتینگ

کانال های افیلیت مارکتینگ

مدل‌های مختلفی از کانال‌ها وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها برای افیلیت مارکتینگ اقدام کنید. برخی از مهم‌ترین آنها را در ادامه این مطلب برای شما بیان می‌کنیم:

سوشیال مدیا

یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که می‌توانید از طریق آن برای همکاری در فروش اقدام کنید، سوشیال مدیاها هستند. به عنوان مثال کافیست یکبار به صفحه یکی از بلاگرها مراجعه کنید و بازدیدهای صدها هزارتایی‌شان را مشاهده کنید. فرض کنید پست شما در این پلتفرم در چند صفحه مجموعا 300 هزار بازدید بخورند. از این میان با فرض آنکه 1 درصد به پست شما مراجعه کنند، در حدود 3 هزار ترافیک را جذب می‌کنید. دوباره از این تعداد کافیست 1 درصد فروش انجام شود که معادل 30 عدد خواهد بود. توجه کنید که اگر محصول شما حاشیه سود بالایی داشته باشید این مقدار فروش قابل توجه است.

توجه کنید که در این شیوه، تبلیغات شما به صورت مقطعی است. هرچند که بلاگر می‌تواند در یک دوره زمانی محصول یا کالا را مجددا پیشنهاد دهد که هم به نفع او و هم فروشنده است.

وب سایت‌های پربازدید

دسته‌ای دیگر از کانال‌ها، وب سایت‌هایی هستند که می‌توانید تبلیغات خود را در آن قرار دهید. این تبلیغات در افیلیت مارکتینگ می‌تواند به صورت آگهی‌ها و یا پست‌های مهمان باشد. در این حالت مهم‌ترین نکته آن است که سایت ترافیک بالایی داشته و یا مطلب در رتبه بندی‌های نخست قرار گیرد.

معمولا این شیوه ماندگاری بالاتری دارد. زیرا پست‌های متنی می‌توانند تا سال‌ها بعد نیز توسط گوگل پیشنهاد شوند.

ایفلوئنسرها و بلاگرها

اینفلوئنسر ها و میکروسایت ها

یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین کانال‌های افیلیت مارکتینگ، تبلیغات از طریق افراد شناخته شده است. مهم‌ترین مزایای افیلیت مارکتینگ در این بخش آن است که می‌توانید یک برندینگ قدرتمند داشته و از سوی دیگر نیز ترافیک بالایی را در یک مدت زمان کوتاه روانه سایت خود کنید. شما می‌توانید با تعاملی کردن پست و ایجاد ارزش افزوده یا تخفیف برای مشتریانی که از طریق اینفلوئنسر خرید می‌کنند، آنها را بیشتر به خرید ترغیب کنید. تیک تاک و اینستاگرام مهم‌ترین پلتفرم‌ها برای این مدل کانال بازاریابی هستند.

میکروسایت‌ها

شما می‌توانید افیلیت مارکتینگ را در حجم گسترده‌ای از سایت‌های کوچک متمرکز بر جستجوی پولی انجام دهید. هرچند که بازدهی بالایی را در این روش نمی‌توان مشاهده کرد اما این کار تا حدی می‌تواند در سئو، برند منشن، جذب کاربران خرد، افزایش ریفرینگ دامین‌ها و مواردی از این قبیل موثر باشد.

متدهای دیگر

نکته: متدهای دیگری مانند ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات از طریق خبرنامه‌ها نیز می‌توانند انجام شوند. در این حالت شما می‌توانید به مجموعه‌ای که به بی شمار اطلاعات افراد نیچ شما دسترسی دارد این کار را برون سپاری کنید.

استراتژی های مشارکت در فروش

اگر قصد کسب درآمد با افیلیت مارکتینگ را دارید، بد نیست با استراتژی‌هایی که برای این نوع روش بازاریابی به کار گرفته می‌شوند آشنا شوید. در این خصوص می‌توان گفت:

PPC یا پرداخت به ازای هرکلیک

روش PPC و سوشیال مدیا

در این متد از افیلیت مارکتینگ، شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک بودجه مناسب، نسبت به درج آگهی‌ها برای انتشار لینک‌های فروش محصولات و خدمات اقدام کنید. استراتژی PPC بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌شود که بودجه مناسب برای درج تبلیغات در سایت‌های مختلف را داشته باشند.

یکی از مزیت‌های این روش آن است که پرداخت شما تنها برای زمانی است که کاربری روی تبلیغ کلیک کند. این خود می‌تواند تا حدی بودجه را صرفه جویی کند. از سوی دیگر شما می‌توانید به عنوان یک برند در حال رشد، با تبلیغات PPC نام خود را در سطح وسیعی از سایت‌ها نشان دهید.

نکته: به واسطه پلتفرم‌های قدرتمندی مانند گوگل ادز، شما می‌توانید آگهی‌ها را در حوزه نیچ خود بیشتر تبلیغ کنید.

تبلیغات در سوشیال مدیا

شما می‌توانید در این استراتژی، بر تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و یا پست‌های تبلیغاتی در صفحات با فالوورهای بالا اقدام کنید. در این پلتفرم‌ها هم می‌توان از طریق بازاریابی محتوایی (ارگانیک) یا با بوست کردن پست‌ها (پولی) کمپین‌های افیلیت مارکتینگ را ایجاد کرد.

کاربردهای بسیاری را از شبکه‌های اجتماعی می‌توان در نظر گرفت. از ایجاد ترافیک گرفته تا بازاریابی‌های دهان به دهان در مورد محصولات و ارتباط با نیچ‌های جامعه هدف شما که به صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی صفحات مختلف را فالو کرده‌اند.

بهینه سازی وب یا SEO

سئو و بلاگ نویسی

در بررسی صفر تا صد افیلیت مارکتینگ، بد نیست اشاره‌ای هم به سئو داشته باشیم که می‌توانید به کمک آن منابع درآمدی غیرفعال داشته باشید. سئو برای وب سایت‌ها کاربرد دارد. یعنی زمانی که لینک‌های افیلیت مارکتینگ را در یک پست سایت قرار می‌دهید، می‌توانید از طریق سئو آن صفحه را در نتایج جستجو به رتبه‌های بالا منتقل نمایید.

بهینه سازی وب یک روش بازاریابی و فروش طولانی مدت است که نباید انتظار ثمردهی در لحظه را داشت. در این متد شما پیوسته به صفحات مختلف سایت آپدیت‌هایی را اضافه می‌کنید، مشکلات تکنیکال پلتفرم خود را برطرف کرده و کاری می‌کنید تا گوگل آن را در نتایج بالاتر نشان دهد.

شاید بتوان سئو را همان نسخه ارگانیک روش PPC دانست که کاربران را با جستجوی واقعی در اینترنت به سمت خود جلب می‌کند.

وبلاگ نویسی

یکی از رایج‌ترین متدهای بازاریابی وابسته و همکاری در فروش، نوشتن پست‌های بلاگ است. هدف از انجام این کار، آگاهی رسانی است. مثلا شما دارای یک وب سایت با ترافیک بالا هستید و با نگارش مقاله‌ای با عنوان “ده سیستم کامپیوتری عالی از 20 تا 150 میلیون تومان”، به ده‌ها محصول لینک می‌دهید. این نوع نگارش محتوا همچنین کمک می‌کند تا کاربرانی که نمی‌دانند چه نوع کامپیوتری تهیه کنند، بهترین اسمبل‌های سیستم‌ها را مشاهده کرده و برای سفارش هر قطعه از لینک‌های افیلیت مارکتینگ شما استفاده می‌کنند.

تولید محتوای ویدیویی

همچنین شما می‌توانید با تولید محتوای ویدیویی یا بازاریابی ویدیویی، مصرف کننده نهایی خود را به محتوای‌تان جلب کرده و آنها را به سمت محصول یا خدماتی هدایت کنید. در این متد به دلیل آنکه بررسی‌های عمیق و محتوای نسبتا فنی و مستقیم از محصول ارائه می‌شود، بهتر می‌توان مخاطب را جلب و وادار به خرید کرد.

مراحل اجرای همکاری در فروش

برای ایجاد شبکه افیلیت مارکتینگ و انجام مراحل آن می‌توانید قدم به قدم مراحل زیر را طی کنید که عبارتند از:

  • انتخاب نیچ یا جامعه هدف.
  • جستجو برای بهترین کمیسیون‌ها و ناشران.
  • فراهم کردن محصولات و خدمات، بهینه سازی پلتفرم برای ورود کاربران.
  • انتخاب پلتفرم‌های مناسب برای انتشار محتوا.
  • پیدا کردن راه‌های خلاقانه برای رسیدن به جامعه هدف.
  • ساخت محتواهای باکیفیت که ارزش افزوده خوبی را فراهم می‌کنند.
  • مشخص کردن و ایجاد CTAهای جذاب، خلاقانه و مفید.
  • برقراری ارتباط با کامیونیتی، تعامل و پاسخگویی به آنها.
  • هدایت مشتریان به لندینگ پیج یا صفحه محصول و خدمات.

شما می‌توانید با ارائه یکسری آفرها و جذاب‌تر کردن پیشنهادات خود، امکان جذب مشتری و احتمال خرید آن را بیشتر کنید.

معرفی بهترین سیستم‌های افیلیت مارکتینگ در ایران

بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ در ایران و خارج

انتخاب بهترین سیستم های همکاری در فروش ایرانی و خارجی بسیار مهم است. چراکه:

  • می‌تواند در نمایش آگهی‌های شما به نیچ مدنظرتان نقش موثر را داشته باشد.
  • تعرفه‌ای منصفانه را برای نمایش لینک‌ها و یا آگهی‌ها ارائه دهد.
  • با امکانات خود، کلیک‌های فیک را حذف و آنها را به شمار نیاورد.
  • بهترین و بیشترین وب سایت‌ها را مرتبط با موضوع افیلیت شما دارد.

برخی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آنها نسبت به درج آگهی‌ها و لینک‌های محصولات و خدمات خود اقدام کنید عبارتند از:

افیلیو

این سرویس مرتبط به سایت دیجی کالا می‌باشد. شما می‌توانید با کمک این سیستم، لینک‌هایی را برای خرید کالاهایی که در این سایت به فروش می‌روند تولید کنید. سپس کسانی که از طریق آنها نسبت به خرید اقدام کنند، مقداری سود را به شما می‌دهد. از آنجایی که دیجی کالا بزرگترین فروشگاه آنلاین ایران است، می‌توان این سیستم را بسیار مهم دانست.

Amazon Associates

همه ما می‌دانیم که آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیا است. بدیهی است که این پلتفرم افیلیت مارکتینگ آمازون را برای افزایش فروش خود درنظر گرفته که بسیاری از سایت‌های خارجی از آن استفاده می‌کنند. با این حال مهم است که وب سایت شما به زبان‌ خارجی تولید محتوا کند تا بتوانید محتوای خود را به کاربرانی که می‌توانند از این پلتفرم مستقیما خرید کنند، نشان دهید.

همچنین می‌توان سایت‌های مختلف دیگری را معرفی کرد که در جدول زیر به شما نشان داده می‌شوند:

وب سایت ایرانی وب سایت خارجی
دیما افیلیت YouTube
CRM دیدار ShareASale
آسازون Awin
میهن استور PartnerStack
– CJ Affiliate

 

قبلی برنامه بازاریابی چیست؟
بعدی ایمیل مارکتینگ چیست + نمونه و 10 نکته مهم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=25733
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ