جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > دیجیتال مارکتینگ > پوش نوتیفیکیشن چیست؟ + بررسی کاربردها و مزیت های استفاده از آن

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ + بررسی کاربردها و مزیت های استفاده از آن

دسامبر 28, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
دیجیتال مارکتینگ
آشنایی کامل با پوش نوتیفیکیشن
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 پوش نوتیفیکیشن چیست؟
  2. 2 انواع پوش نوتیفیکیشن چیست؟
    1. 3 Web Push Notification
    2. 4 Desktop Push Notification
    3. 5 Mobile App Push Notification
  3. 6 آشنایی با کاربردهای پوش نوتیفیکیشن
    1. 7 مارکتینگ
    2. 8 ارتباطات محلی
    3. 9 احراز هویت امنیتی
  4. 10 مزیت های استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟
    1. 11 بالا بودن گستره مخاطبان
    2. 12 نرخ تبدیل بالا
    3. 13 نرخ خوانش بالا
    4. 14 بدون هزینه بودن
  5. 15 ایده های استفاده از پوش نوتیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ
    1. 16 اطلاع رسانی اخبار فوری
    2. 17 افزایش تعامل مخاطب با برنامه
    3. 18 کمپین های فروش
  6. 19 پرسش های متداول
    1. 20 فرق میان پوش نوتیفیکیشن و نوتیفیکیشن چیست؟
    2. 21 چگونه بهترین پوش نوتیفیکشین را ایجاد کنیم؟
    3. 22 چرا پوش نوتیفیکیشن را استفاده نماییم؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

پوش نوتیفیکیشن چیست؟ پاپ آپ هایی قابل کلیکی هستند که می توانید آنها را در مرورگرها یا گوشی های کاربران مشاهده کنید. این قابلیت به خصوص برای فروشگاه ها یا سرویس دهندگانی که دارای اپلیکیشن یا وب سایت هستند، مانند دیجی کالا یا اسنپ، به شدت کارآمد می باشد. جالب است بدانید که در حدود 28% از کسانی که چنین اعلان هایی را باز می کنند، برای خرید اقدام کرده اند. این عدد، به خوبی قدرت نرخ تبدیل پوش نوتیفیکیشن را نشان می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به این تکنولوژی صحبت کنیم.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

آشنایی با پوش نوتفیکیشن

یکی از پرسش های متداولی که ممکن است برای شما هم مطرح شده باشد آن است که پوش نوتیفیکیشن چیست؟ حتما برای شما هم پیش آمده که یک تخفیف چند ده هزار تومانی یا ارسال رایگان از طریق اپلیکیشن های نصب شده داخل گوشی را دیده اید و همین پیام منجر شده است تا برای خرید در آن فروشگاه اقدام نمایید.

چنین چیزی که یک حالت هشدار مانند و پیغام رسان داشته اما از شماره تلفنی دیگر پیامک نشده است، پوش نوتفیکیشن نام دارد. پوش نوتفیکیشن ها، پیام هایی هستند که از اپلیکیشن ها یا سایت هایی که در پلتفرم شما نصب شده یا فعال هستند، به سیستم ارسال می شوند. پوش نوتیفیکیشن ها از جمله کانال های ارتباطی قدرتمندی محسوب می شوند که می توانید آنها را در تلفن های همراه مشاهده کنید. این برنامه ها می توانند از اپلیکیشن های مختلفی قابل دریافت بوده و معمولا یک پیام کوتاه هستند که در قسمت نوتیفیکیشن قابل مشاهده هستند.

ارسال این نوتیفیکیشن ها نیازی به فعال بودن برنامه ندارد، بلکه شما می توانید آنها را زمانی که تلفن همراه شما به اینترنت متصل است و حتی زمانی که اپلیکیشن در حال حاضر باز نیست، دریافت کنید. محتوایی که برای این پیام ها در نظر گرفته شده است، صرفا به صورت متن بوده و شامل لینک، متن ساده و در برخی موارد حاوی تصاویر کوچک نیز می شود.

استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها هم در سیستم عامل های اندرویدی و نیز iOS رایج است. البته این تکنولوژی در وب سایت ها و نرم افزارهای ویندوزی نیز قابل استفاده است. همچنین بد نیست بدانید که راه اندازی چنین سرویسی از سال 2009 میلادی آغاز شد. سپس توانست به سرعت به محبوبیت بالایی برسد.

انواع پوش نوتیفیکیشن چیست؟

بررسی انواع پوش نوتیفیکیشن ها

حال که به صورت اجمالی فهمیدیم پوش نوتیفیکیشن چیست؟، باید با انواع آنها آشنا شویم. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره نمود که به شرح زیر هستند:

Web Push Notification

نسخه وب پوش نوتیفیکیشن شامل پیام هایی می باشد که می توانید آنها را از طریق وب سایت ها دریافت کنید. فرقی نمی کند از مرورگر کامپیوتر وارد سایت شده اید یا مرورگر موبایل، در هردو حالت این نوع پوش نوتیفیکیشن برای شما نمایش داده می شود. معمولا این نوع پوش نوتیفیکیشن در زمانی معلوم می گردد که کاربر درون یک سایت فعال بوده و همچنان در دسترس می باشد.

هدف این نوع اعلان ها آن است که کاربران را به وب سایت و صفحات آن بازگردانند. شما می توانید از این طریق برای بهبود سئو سایت خود نیز اقدام کنید که این کار از طریق افزایش ترافیک سایت انجام می شود. توجه نمایید که ساخت این نوع پوش نوتیفیکیشن ها ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید و می توانید با جستجو در فضای مجازی، این قابلیت را فعال کنید.

اگر به ترفندهای بیشتر برای بهبود سئو نیاز دارید، کافیست سری به صفحه آموزش سئو سایت ما بزنید.

Desktop Push Notification

در پاسخ به اینکه انواع پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید به مدل دسکتاپی آن نیز اشاره کرد. این نوع نوتیفیکیشن همانطور که از نام آن نیز پیداست، توسط برنامه هایی که در پلتفرم شما نصب شده اند، نمایش داده می شود. ممکن است شما هم زمانی که قسمت نوتیفیکیشن در قسمت پایین سمت راست را باز کرده باشید، این اعلان ها را مشاهده کرده باشید. برای آنکه بتوانید چنین پوش نوتفیکیشن هایی را بسازید، می بایست از یک برنامه نویس کمک بگیرید تا بتوانید آنها را در برنامه های خود جایگذاری کنید و این کار نیاز به مهارت برنامه نویسی دارد.

Mobile App Push Notification

همانطور که برنامه های دسکتاپ می توانند برای پوش نوتفیکیشن اقدام کنند، این قابلیت در برنامه های موبایل نیز وجود دارد. در این حالت همانطور که گفتیم، پیام هایی که از سرور برای اپلیکیشن ارسال می شوند، به عنوان پوش نوتفیکیشن ها نمایش داده می شوند. سهم قابل توجهی از پوش نوتیفیکیشن هایی که توسط موبایل نمایش داده می شوند، کاربران را به سمت خرید کالاهای مختلف هدایت می کنند.

همچنین مورد دیگری نیز از پوش نوتیفیکیشن ها وجود دارند که برای گجت ها (اکثرا از نوع پوشیدنی) هستند. این نوع پوش نوتیفیکیشن ها مانند پوش نوتیفیکیشن های گوشی هستند که می توانند با اتصال به اینترنت، برای نمایش اعلان ها اقدام کنند. البته مهم است که چه سیستم عاملی روی گجت نصب شده و باید این موضوع مدنظر قرار گرفته شود. غالبا گجت هایی که سیستم عامل موبایلی دارند، این نوع اعلان ها را دریافت می کنند.

شما کاربران می توانید برای راه اندازی وب سایت اینترنتی خود، همین حالا برای آموزش طراحی سایت با خواندن مقالات سایت ما یا مشاهده دوره ها اقدام نمایید.

آشنایی با کاربردهای پوش نوتیفیکیشن

کاربردهای پوش نوتیفیکیشن ها چیست؟

برای آنکه بتوانید درک عمیق تری داشته باشید از اینکه پوش نوتیفیکیشن چیست؟، می بایست با کاربردهای آن آشنا شوید. در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

مارکتینگ

یکی از مهم ترین کارکردهایی که می توانید از پوش نوتفیکیشن داشته باشید، آن است که برای بازاریابی از طریق آن اقدام نمایید. در این حالت شما می توانید یک کانال اطلاع رسانی مجزا و پرمخاطب را از طریق پوش نوتیفیکیشن داشته باشید.

زمانی که یک پیام برای مخاطب ارسال می شود، شما می توانید او را با یک آفر ویژه مثلا ارسال رایگان یا مقداری تخفیف وسوسه کنید تا برای خرید از سایت شما اقدام کند. ایده های بسیاری در این  بخش وجود دارند که نمونه دیگر آن، دعوت مخاطب به تکمیل سبد خرید رها شده است. اینکه نمی دانید نقش پوش نوتیفیکیشن چیست؟ منجر می شود تا چنین فرصت ها و ایده هایی که نرخ تبدیل بالایی دارند را از دست بدهید.

راه حل های بسیاری را برای رشد کسب و کار اینترنتی در این صفحه بیان کرده ایم که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

ارتباطات محلی

کاربرد دیگری که پوش نوتیفیکیشن دارد، ارتباط با مردم محلی یک کشور، منطقه یا شهر خاص است. این موضوع به ویژه در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مثلا آب و هوای شدید یا زلزله و غیره به کار می رود. در این حالت دولت تلاش می کند تا وضعیت اضطراری را به کارشناسان اعلام نماید.

احراز هویت امنیتی

در پاسخ به اینکه مهم ترین کاربرد پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید به مورد اول اشاره کرد. با این حال برخی از اپلیکیشن ها ممکن است از این طریق برای احراز هویت نیز اقدام کنند. یک نمونه آن، گوگل است که در زمان ورود از یک دستگاه جدید، یک اعلان را به شما نمایش می دهد و می خواهد تا شماره ای را تایید کرده و یا گزینه تایید را بزنید.

مزیت های استفاده از پوش نوتیفیکیشن چیست؟

مزایای پوش نوتیفیکیشن ها چیست؟

برای آنکه بفهمید اهمیت پوش نوتیفیکیشن چیست؟، باید با مزیت های آن آشنا شوید. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

بالا بودن گستره مخاطبان

اولین مورد آن است که شما با حجم بالایی از کاربران مواجه هستید. در این حالت می توانید تبلیغات خود را به تعداد بسیار زیادی از افراد نشان دهید که این مهم ترین مزیت این روش است. توجه نمایید که بالا بودن گستره مخاطبان به معنای آن است که اعلان هم برای افرادی که جامعه هدف شما هستند و هم کسانی که نیستند، این اعلان ها را ارسال می کنید. این مورد مهم ترین مزیت این روش به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ‌ است.

نرخ تبدیل بالا

اگر در حوزه ای تخصصی کار می کنید و اپلیکیشن شما روی گوشی فرد نصب شده یا کاربر به سایت شما وارد شده، این احتمال قطعی است که فرد مورد نظر جامعه هدف شما است. زمانی که به مخاطب هدف خود می رسید، تقریبا نیمی از مسیر را طی کرده اید. حال نوبت آن است تا با یک سری تولید محتوا و ارائه پیشنهادات وسوسه انگیز، کار را انجام دهید.

نرخ خوانش بالا

جالب است بدانید که پیامک در حدود 90% نرخ باز شدن دارد و این نشان می دهد که چقدر این روش برای تبلیغات موثر خواهد بود. اگر به دنبال روشی هستید که مشابه این متد بوده و نرخ خواندن و باز کردن بالایی داشته باشد، باید به همین پوش نوتیفیکیشن اشاره کرد. آنچه که در آمارها بیان شده است، رقم باز شدن خوانش پیامک در حدود 50-90% است.

 بدون هزینه بودن

اگر بپرسید بزرگترین مزیت رقابتی پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید به این مورد اشاره کنیم. برخلاف پیامک که ارسال هر کدام از آن دارای تعرفه ای است و در حجم های بالا، نرخ قابل توجهی را به شما تحمیل می کند، استفاده از پوش نوتیفیکیشن رایگان است. نیازی نیست تا هزینه ای جانبی را متحمل شده و کافیست درخواستی را از سرور برای تمام اپلیکیشن هایی که نصب شده اند، ارسال نمایید.

ایده های استفاده از پوش نوتیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ

های استفاده از پوش نوتیفیکیشن

حال می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چه ایده هایی برای استفاده از پوش نوتیفیکیشن وجود دارند؟ این متد را در چه جایی به کار ببریم تا بتوانیم بهترین بازخورد را داشته باشیم. در پاسخ به این پرسش می توان به چند مورد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

اطلاع رسانی اخبار فوری

اگر اپلیکیشن شما در حوزه خبری کار می کند، می توانید اخبار فوری و مهم را که معمولا اقبال بالایی به آن وجود دارند را از طریق پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. خلاصه ای از آن را به همراه تیتر برای کاربر ارسال نموده و منتظر باشید تا وارد اپلیکیشن شما شود.

افزایش تعامل مخاطب با برنامه

شما می توانید برای بیشتر کردن تعامل مخاطب خود با اپلیکیشن از این طریق اقدام کنید. اگر نمی دانید این ایده پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید به اپلیکیشن دولینگو سری بزنید. در این برنامه، مدام کاربران را در یک چالش چند روزه قرار می دهند و روزانه برای یادآوری و دعوت مخاطب به این چالش، نوتیفیکیشن هایی را ارائه می کنند. این کار باعث می شود تا مخاطب مدام با برنامه و برند شما تعامل داشته باشد و به آن اعتماد کند.

کمپین های فروش

در صورتی که کمپین های فروشی را راه انداخته اید، مثلا در شب یلدا تخفیفاتی دارید، می توانید برای اطلاع رسانی، پوش نوتیفیکیشن های مدت دار با فاصله زمانی خاص را در موبایل فرد ارسال نمایید. با انجام این کار می توانید به افزایش فروش سایت و کسب و کار خود کمک نمایید.

پرسش های متداول

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به اینکه پوش نوتیفیکیشن چیست؟ عبارتند از:

فرق میان پوش نوتیفیکیشن و نوتیفیکیشن چیست؟

یکی از پرسش های متداولی که در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده، تفاوت میان اعلان (نوتیفیکیشن) و اعلان فشاری (پوش نوتفیکیشن است). پوش نوتیفیکیشن ها از سرورهای خارجی به اپلیکیشن ارسال شده و از طریق این برنامه ها به شما نمایش داده می شوند. با این حال نوتیفیکیشن ها از سرورهای خارجی دریافت نمی شوند؛ بلکه شما آنها را از داخل خود دستگاه دریافت می کنید؛ مثلا زمانی که در یک برنامه، یک قرار ملاقات تنظیم کرده اید، برنامه به صورت خودکار با رسیدن به آن تاریخ و زمان، یک اعلان برای شما نشان می دهد.

چگونه بهترین پوش نوتیفیکشین را ایجاد کنیم؟

برای آنکه بتوانید بهترین پوش نوتیفیکیشن را ایجاد کنید، باید به نکات مختلفی در این بخش توجه نمایید. یکی از نکات مهم در این بخش آن است که ساختار پوش نوتیفیکیشن را به درستی تعیین کنید. اول آنکه آیکون برند خود را درج کرده و یک تایتل جذاب برای اعلان در نظر بگیرید. این عنوان 25-50 کاراکتر باشد. سپس توضیحات کوتاهی را در حد یک جمله برای روشن کردن مخاطب بیان نمایید. توصیه می شود این توضیحات در حدود 150 کاراکتر باشند. همچنین شما باید در زیر این توضیحات، کد تخفیف را درج نموده و یک لینک یا دعوت به اقدام قرار دهید.

چرا پوش نوتیفیکیشن را استفاده نماییم؟

در این خصوص می توان به چند دلیل اشاره کرد. اول آنکه شما هزینه زیادی را متحمل نمی شوید، می توانید در سریع ترین زمان پیام خود را به مخاطبان ارسال کرده و نیز نرخ بالایی را از باز کردن این پیام و واکنش به آن دریافت نمایید. اینها دلایلی هستند که نشان می دهند پوش نوتیفیکیشن بهترین عملکرد را دارد.

قبلی آموزش درآمد از یوتیوب + بررسی چالش ها و راهکارهای آن
بعدی هیت مپ چیست و کاربرد آن؟ + ابزارهای کاربردی (مایکروسافت کلاریتی و گوگل آنالیتیکس)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=27753
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ