تبلیغات چیست؟ معرفی چندین روش برای نمایش بیشتر

- 1 تبلیغات چیست؟
- 2 تفاوت تبلیغات با بازاریابی
- 5 اهمیت استفاده از تبلیغات در بازاریابی
- 8 افزایش اعتماد پذیری
-
9
معرفی انواع تبلیغات به همراه مثال
- 10 1- تبلیغات چاپی
- 11 2- تبلیغات پستی
- 12 3- ارسال ایمیل
- 13 4- تبلیغات تلویزیونی و رسانهای
- 14 5- تبلیغات پادکستی
- 15 6- تبلیغات موبایلی
- 16 7- تبلیغات بنری
- 17 8- تبلیغات در رسانههای اجتماعی
- 18 9- تبلیغات جستجوی پولی
- 19 10- تبلیغات بومی
- 20 11- تبلیغات بیرونی (فضای باز)
- 21 12- تبلیغهای چریکی
- 22 13- تبلیغات با قراردادن محصول
- 23 14- تبلیغات با سئو و بهینه سازی وب سایت
- 24 15- تبلیغات PSA Advertising
- 25 ویژگی های تبلیغات موثر چیست؟
- 26 تکنیک هایی برای ایجاد تبلیغات موثر
- 30 مراحل نوشتن یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای

تبلیغات یکی از مفاهیم و موضوعات مهم به ویژه برای کارآفرینان، صاحبین کسبوکار و شرکتها است. تبلیغات ابزاری است که میتوان به کمک آن برای آگاهی از برند و محصولات، ایجاد ذهنیت، تعامل بیشتر، ایجاد سرنخ و افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر اقدام کرد. دستیابی به همه این موارد از مزایای تبلیغات همگی در گرو انتخاب یک روش مناسب است. با توجه به این مقدمه، حال با ما همراه باشید تا راجع به تعاریف و 15 روش تبلیغات آن صحبت کنیم.
تبلیغات چیست؟
تصور کنید یکی از نزدیکان شما، پزشک حاذقی را برای درمان در رفتگی مفصل یافته و با مراجعه به وی، خود را درمان میکند. حال او این پزشک را به شما معرفی مینماید. شما هم به سراغ وی رفته و نتیجه رضایت بخشی دریافت میکنید. بعد از این واقعه، به همه دوستان و آشنایان خود چنین پزشکی را معرفی کرده و از خدمات وی استفاده میکنید.
این پروسه نشان دهنده یک تبلیغات است که از نوع سنتی و دهان به دهان انجام شده و شما را به یک کسبوکار یا مجموعه خدماتی هدایت میکند. حال که با یک مثال فهمیدیم تبلیغات چیست، اجازه دهید یک تعریف برای آن بیان کنیم که عبارت است از:
- تبلیغات به عنوان ابزار یا راه حلی شناخته میشود که برای ارتباط با کاربرانی که به محصولات و خدماتتان علاقه دارند، استفاده میکنید. این مجموعه اقدامات در راستای اطلاع رسانی و جذب مراجعه کننده به کسبوکار شما انجام میشوند.
امروزه تبلیغات، یک نوع اطلاع رسانی غیر شخصی و در ابعاد باز (حجیم) صورت میگیرد که سود، فروش و سهم شما در بازار را بیشتر کند.
یکی از نکات مهمی که باید در مورد تبلیغات بدانید، تنوع روشهای انجام آن است. عوامل مختلفی باعث چنین موضوعی میشوند. مثلا گذر زمان و رشد تکنولوژی باعث ایجاد روشها و حتی شاخههای جدید مانند تبلیغات مجازی شدهاند. به همین خاطر مهم است که هر کسبوکار با تسلط بر شیوههای مختلف آن، بتواند موثرترین روش را برای یافتن مشتری نهایی بیابد. در ادامه با ما همراه باشید تا به 15 روش آن نیز بپردازیم.
تفاوت تبلیغات با بازاریابی
برای آنکه به طور دقیق و کامل مفهوم تبلیغات را درک کنید، میخواهیم تفاوت آن را با مارکتینگ یا بازاریابی بیان کنیم. در این حالت میتوان گفت:
تبلیغات بخشی از بازاریابی است
به این نکته توجه کنید که بازاریابی یک مفهوم گستردهتر دارد که در مقاله بازاریابی راجع به آن صحبت کردیم. مثلا زمانی که شما بهترین وقت برای تبلیغات را انتخاب میکنید، بهترین پلتفرم و چگونگی دریافت دادهها، هدفهای تعیین شده برای دستیابی، بازخوردها و نحوه سنجش آنها را برنامه ریزی کرده و در نهایت برای اجرای یک روش تبلیغاتی اقدام مینمایید، به کل این فرآیند مارکتینگ میگویند.
این در حالی است که تبلیغات فقط یک جزء از این پروسه بوده و از آن به عنوان مهمترین ابزار و مرحله اجرا برای دستیابی به اهداف مارکتینگ استفاده میشود. با این مقدمه با ما همراه باشید تا راجع به این موضوع صحبت کنیم.
تفاوت در اهداف
مورد دیگر از تفاوت این دو، اهداف مختلف آن است که در این خصوص میتوان گفت:
- مارکتینگ با هدف شناسایی نیاز مردم و درک نیازهای وی انجام میشود. همچنین برآوردن نیازها و فروش بیشتر یا ارائه ارزش به مشتریان نیز شامل این موضوع است.
- مهمترین هدف تبلیغات، اطلاع رسانی محصولات و خدمات به مردم و جامعه هدف است.
با توجه به این موضوع میتوان گفت که تبلیغات بخش مکمل و اصلی موفقیت در هر کمپین بازاریابی میباشد.
اهمیت استفاده از تبلیغات در بازاریابی
همانطور که گفتیم، تبلیغات جزء و بخش بسیار مهمی در بازاریابی است. مهمترین نقش و اهمیت استفاده از تبلیغات در بازاریابی، ایجاد آگاهی است که باعث میشود تا اطلاع از خدمات یا محصولات شما به مخاطبان و افراد متعدد بیشتر شود.
برخی دیگر از عوامل اهمیت انواع تبلیغات در کسب و کار عبارتند از:
متقاعد کردن
در دنیای امروز برای آنکه بتوانید محصول یا خدمات خود را به دیگران عرضه کنید، باید مزیتی رقابتی را ارائه دهید. در این خصوص مهم است که بتوانید مشتریانتان را قانع نمایید. شما میتوانید در تبلیغات، مزیتهای رقابتی محصول خود را ارائه دهید و یا با ارائه راهکارهای دیگر مانند ترند بودن کالایتان، نشان دادن محصول و استفاده از آن توسط چهرههای محبوب و برخی متدهای دیگر، مخاطب را به خرید آن قانع نمایید. استفاده از روش تبلیغات موثر در قانع کردن مخاطب بسیار مهم خواهد بود.
ایجاد ذهنیت در ناخودآگاه مشتری
یکی از نقشهای مهم دیگری که تبلیغات میتواند در بازاریابی ایفا کند، ایجاد ذهنیت در مشتریان است. همچنین تبلیغات میتواند آنها را از فراموشی محصول و برند بازداشته و به خرید مکرر تشویق کند. به عنوان مثال میتوان در این بخش به تبلیغات بیسکویت مادر اشاره کرد که از سال 1337 تولید میشد و با تبلیغات مرتبط و خلاقانه خود به ویژه برای مادران، توانسته بود محصولش را به عنوان یک میان وعده مناسب برای کودکان در ذهن مادران ثبت و معرفی کند.
افزایش اعتماد پذیری
مورد دیگری که میتوان در این بخش به آن اشاره کرد، بیشتر کردن اعتماد برای خرید کالای شما است. معمولا عموم مردم زمانی که تبلیغات را در حد وسیع و از پلتفرمهای رسمی مانند تلویزیون یا رسانههای معتبر مشاهده میکنند، مانند اینفلوئنسرهای شاخص هر حوزه، به راحتی به برندتان اعتماد مذکور اعتماد کرده و خرید را انجام میدهند.
تبلیغاتی که مکررا و در بازه زمانی چند سال انجام شود و پخش آن از رسانههای رسمی صورت گیرد، میتواند اعتماد کاربر را در محصولات و برندتان ایجاد کند.
به عنوان مثال در یکی دو دهه گذشته، برند دلپذیر توانسته بود با تبلیغات انبوه به خصوص راجع به ربها، نام خود را در پستوی این محصول در ذهن مردم حک کرده و اعتمادشان را جلب کند.
معرفی انواع تبلیغات به همراه مثال
حال نوبت آن است که انواع روش های تبلیغات را در 15 متد برای شما معرفی کنیم که به شرح زیر میباشند. توجه کنید که انتخاب هرکدام از این روشها باید مطابق با نوع محصول، هدف کمپین و ویژگیهای مخاطبان شما باشد. مثلا اگر محصول مجازی ارائه میکنید، بهترین روش تبلیغات آن با سئو و در فضای مجازی است.
1- تبلیغات چاپی
یکی از متداولترین روشهای تبلیغات و البته سنتیترین آن که هنوز هم رایج است، تبلیغات چاپی یا پرینتی میباشد. منظور از Print advertising آن است که از روشهایی همچون درج آگهی در روزنامه، طراحی و ارائه بروشور، آگهیها در سطح شهر و غیره استفاده کنید. این روش میتواند بسته به شیوه انجام آن، کاربران را در سطح یک محدوده جغرافیایی به کسبوکار شما جذب کند.
در دل این نوع روش تبلیغاتی، نکات و متدهای هوشمندانهتری نیز وجود دارند. مثلا شما میتوانید برای دسترسی به مشتریان و مخاطبان هدفمندتان، نسبت به درج تبلیغات یا رپورتاژ در مجلههای تخصصی اقدام کنید.
2- تبلیغات پستی
شما میتوانید به طور سنتی تبلیغات و روش های آن را از طریق اداره پست نیز انجام دهید. در این حالت آیتمهای مختلفی وجود دارند که میتوان آنها را برای ارسال از طریق پست استفاده کرد که عبارتند از: بروشورها، خبرنامهها، کاتالوگ. جالب است بدانید در گذشته تبلیغات خانه به خانه نیز انجام میشده اما این روش به دلیل مزاحمت زمانی که در ابعاد بالا و مداوم انجام گردد اکیدا توصیه نمیشود. با این حال شما میتوانید با تبلیغات پستی یا ارائه پوسترهای تبلیغاتی خود در صندوق پست خانهها، از این متد برای آگاهی از برند و خدماتتان استفاده کنید.
نمونههای آن را میتوان در ارائه خدمات فرش شویی مشاهده کرد.
3- ارسال ایمیل
متد دیگری که میتوان در این قسمت به آن اشاره کرد، ارسال ایمیل است که جزو کم هزینهترین روشهای تبلیغاتی با بازدهی نسبتا خوب در دهه گذشته (نرخ تبدیل 66%) درنظر گرفته میشود. در این روش 2 نکته مهم وجود دارد. اول زمان ارسال ایمیل و دوم دسترسی به ایمیل شخصی یا کاری جامعه هدف.
زمانی که شما بتوانید به ایمیل خصوصی یا شخصی فرد جامعه هدفتان دسترسی داشته باشید، میتوانید محصولات و خدماتی که او بدان ها نیاز دارد را پیشنهاد دهید. دسترسی به چنین ایمیلهایی نرخ تبدیل بالایی دارند و به همین خاطر مهم است که به روشهای مختلفی مانند ارائه یک مینی دوره آموزشی یا یک محتوای ارزشمند در قبال دریافت یک ایمیل یا شماره تلفن آنها، به پنل شخصی شان دسترسی داشته باشید.
به عنوان مثال میتوان به متد ایمیل مارکتینگ شرکتهای ژاکت و راست چین اشاره کرد که اگر ایمیل خودتان را به آنها داده باشید، در موقعیتهای مناسب مانند برگزاری جشنوارهها و ارائه کورسهای آموزشی یا مناسبتها ایمیل تبلیغاتی را به شما ارسال میکنند. چند نکته مهم دیگر در ارسال ایمیل عبارتند از:
- بهتر است ایمیل زمانی ارسال شود که طراح روز بعد زمانی که اول صبح روتین روزانه خود (شامل چک کردن ایمیل) را انجام میدهد، ایمیل شما در پلههای نخست به او نمایش داده شود.
- از آنجایی که ایمیلها فرمت خود را از دست میدهند، بهتر است در قالب ارسال یک تصویر لینک شده و یا از طریق پلتفرمهای واسط ارسال شود.
- طراحی ایمیل و پوستر تبلیغاتی آنلاین باید حتما با درج یکسری آفرهای ترغیب کننده، شخصی سازی شده، رنگ بندی جذاب و فونتهای درشت انجام گردد.
شما کاربران میتوانید برای یافتن روشهای مشابه مارکتینگ و تبلیغات در فضای مجازی، مقاله دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.
4- تبلیغات تلویزیونی و رسانهای
همانطور که گفتیم، رسانهها از جمله رادیو و تلویزیون به عنوان یکی از بهترین مراجع قرار دادن تبلیغ هستند. این نوع کانال تبلیغاتی به دلیل بازدیدکنندگان میلیونی در سطح تمام کشور بسیار با ارزش هستند. از سوی دیگر معمولا اعتماد پذیری مخاطب به درستی و استفاده از آگهیهای آنها بالا است.
با این حال اکیدا پیشنهاد میکنیم که نکات زیر را درنظر داشته باشید:
- توجه کنید که برای چه کاری و چه مخاطبی تبلیغ میگذارید. شما باید بدانید که عموم مردم مخاطب رسانهها هستند و اگر کسبوکاری دارید که قشر خاصی را هدف قرار میدهد، لازم است حتما متناسب پلتفرم تبلیغاتیتان را انتخاب کنید.
- در انتخاب زمان نشان دادن تبلیغ دقت داشته باشید. اوقاتی که فیلمهای سینمایی یا سریالهای محبوب پخش میشوند، زمان شروع اخبار و روزهای تعطیل به بهترین تایمها برای قرار دادن تبلیغ هستند.
- تبلیغات تلویزیونی و رسانهای برای محبوبیت و رسمیتر شدن برندتان توصیه میشود. به همین خاطر است که کسب درآمد تبلیغات برای این نوع رسانهها به شدت پولساز و گران میباشد.
5- تبلیغات پادکستی
امروزه شنیدن پادکستها بسیار ترند شده و افراد بسیاری آن را سرگرم کننده میدنند. این نوع محتواها به دلیل عدم نیاز به دنبال کردن آنها به صورت بصری و مشغول کردن قوه بینایی ما، میتوانند راهی مناسب برای مفیدتر کردن تایم تلف شدهمان به حساب بیایند. به همین جهت است بسیاری از کاربران به جای تماشای محتواهای بصری، به سراغ این نوع موضوعات میروند.
شما میتوانید تبلیغات پادکستی را به شیوههای مختلفی انجام دهید. به عنوان مثال محتوای تبلیغاتی در میان صحبتها قرار دهید، کل مطالب را به معرفی برند و کالایتان اختصاص دهید و یا آنکه به صورت غیر مستقیم محصولاتتان را پس از بررسی مشکل، معرفی کنید.
6- تبلیغات موبایلی
تخمین زده میشود در حدود بیش از 80 میلیون تلفن همراه در ایران وجود داشته باشند. جدای از گوشیهای عادی، تلفنهای هوشمند که امروزه همه ما حداقل یک مورد آن را داریم قابلیتهای بسیاری را برای نمایش تبلیغات دارند. مثلا میتوان به پوش نوتیفکیشنها، تبلیغات درون برنامهای، امکان ارسال پیامکها و ایمیلها و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
از سوی دیگر تلفنهای همراه با داشتن گجتهای جانبی مانند دوربین میتوانند نسبت به اسکن کدها اقدام کنند. این کار باعث میشود تا بتوانید با یک QR Code، به راحتی کسبوکارتان را تبلیغ نمایید.
7- تبلیغات بنری
تبلیغات بنری جزو با سابقهترین نوع تبلیغات در فضای مجازی و سنتی هستند که در 2 مدل ارائه میشوند. شما میتوانید آنها را هم به صورت بنرهای آویزان شده در فضای شهری و نیز بنرهای طراحی شده در وب سایتهای مختلف مشاهده کنید. استفاده از تبلیغات بنری میتواند با اهداف مختلفی صورت گیرد اعم از ایجاد آگاهی از برند، بیشتر کردن فروش، جمع آوری لید و بیشتر کردن ترافیک.
در تبلیغات بنری، مدل بنر خود میتواند به اشکال مختلفی انجام شود که عبارتند از:
- بنرهای عادی که با هدف ایجاد آگاهی از برند، ترافیک و جذب کاربر انجام میشود.
- بنرهای ریتارگتینگ که با هدف آگاهی از برند، بیشتر کردن فروش و هدف قرار دادن مجدد مخاطبان انجام میشود.
- بنرهای هدفمند که برای ایجاد آگاهی، جذب کاربر و بیشتر کردن فروش به صورت کاملا هدفمند انجام میشود.
شما میتوانید از طریق سایتهای واسط نسبت به درج بنرهای خود اقدام کنید و به میزان تعداد نمایش آنها یا کلیک روی آنها هزینه تبلیغات را بپردازید.
ما در صفحه تبلیغات بنری به پوشش این نوع روش تبلیغات ترند امروزی پرداختهایم که میتوانید نکات بسیاری را در آن بیابید.
8- تبلیغات در رسانههای اجتماعی
این مورد از پانزده روش تبلیغات برای بیشتر دیده شدن بسیار مهم است و نیاز به یک بودجه و ادمین جدا دارد. پتانسلهای بسیار زیادی در شبکههای اجتماعی برای تبلیغات وجود دارند. از جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تبلیغات توسط اینفلوئنسرها.
- تبلیغات توسط پیجهای رسمی و بزرگ.
- تبلیغات کمپینی دسته جمعی که میتواند آگاهی جمعی مخاطبان را به شدت افزایش دهد.
شما میتوانید از شبکههای اینستاگرام، تلگرام، تیک تاک و بسیاری موارد دیگر در این قسمت استفاده کنید.
9- تبلیغات جستجوی پولی
مدل دیگری که باید در این قسمت به آن اشاره نمود، تبلیغاتی است که میتوانید در ازای پرداخت پول به ازای هر کلیک پرداخت کنید. این نوع شیوههای تبلیغاتی کلیکی یا PPC مدلهای مختلفی دارند که یکی از متداولترین آنها، تبلیغات جستجویی است که توسط موتورهای جستجو قابل سفارش میباشند. در این حالت شما میتوانید لینکها یا صفحات مهم وب سایت خود را در قسمتهای تاپ سرچ کلمات کلیدی معتبر قرار دهید.
10- تبلیغات بومی
این مدل تبلیغات به شکلی است که عمدتا روی کاربران هدف انجام شده و آنها را به کسبوکارهای ثانویه منتقل میکند. به عنوان مثال میتوان به مقالات یا صفحات حمایت شده در سایتهایی که به صورت تخصصی مطلبی را تولید میکنند اشاره کرد که امروزه به عنوان رپورتاژ یا پستهای مهمان شناخته میشود.
11- تبلیغات بیرونی (فضای باز)
عمده تبلیغات در این بخش شامل متدهای سنتی هستند که معمولا در خارج از خانه نصب شده و میتوانید آنها را در سطح شهر مشاهده کنید. معمولا این تبلیغات در فضای بیرونی کنار جادهای و مکانهایی که رفت و آمدهای بسیاری در آن انجام میشود، وجود دارند.
هدف اینگونه تبلیغات آن است که بتوانید توجه بسیاری از افراد را جذب کنید. همچنین مکمل این نوع تبلیغات ممکن است ویدیوهای وایرال 3 بعدی نیز در شبکههای مجازی منتشر شوند که جذاب و تاثیر تبلیغات را چند برابر میکنند. توجه داشته باشید که:
- تبلیغات بیرونی عمدتا به مجموعهای از مخاطبان و مشتریان شما که در خانه زمان کمی را سپری میکنند مناسب است. اگر شما هم اینگونه مشتری دارید، بهتر است به سراغ این نوع تبلیغات بروید.
- این تبلیغات معمولا بازههای زمانی محدودی دارند و میتوانید تمدید یا آنها را بردارید.
- تبلیغات بیرونی با توجه به قوانین عرف جامعه دارای یکسری محدودیتها است.
- طراحی، درشت بودن پیام و خلاقیت از مهمترین نکات و ویژگیهای طراحی این نوع محصولات میباشند.
12- تبلیغهای چریکی
این نوع شیوه تبلیغات به صورت نامتعارف هستند و میتوانند به شیوههای مختلفی انجام شوند. ممکن است بسیار پرهزینه یا کم هزینه باشند. مثلا میتوان به تبلیغات خلاقانهای که در آن شهروندان به طور ناخودآگاه وارد یک تبلیغ شده و استارت کار را میزنند اشاره کرد.
این مدل تبلیغات براساس ایده و خلاقیتی که دارند، ممکن است به صورت نمایشی اجرا شده و توجه مردم محلی را جلب کنند. از سوی دیگر شرکتهای تبلیغاتی میتوانند به صورت مخفیانه از تبلیغات خود فیلمبرداری کرده و آنها را در فضای مجازی منتشر کنند که در این حالت با یک تیر 2 نشان زده میشود.
13- تبلیغات با قراردادن محصول
در این حالت شما میتوانید به طور غیرمستقیم و نامحسوس تبلیغات کالاهای خود را نمایید. به عنوان مثال در یک سریال یا فرنچایز محبوب فیلمهای نوجوانان، تبلیغ کنید که کارکتر محبوب یا فرعی که در بیشتر صحنهها حضور دارد، از یک نوع خوراکی خاص استفاده میکند. این خوراکی از برند شما است. چنین تبلیغاتی میتواند در صورت وایرال شدن به شدت فروش شما را افزایش دهد.
14- تبلیغات با سئو و بهینه سازی وب سایت
در این مدل که امروزه به شدت رایج شده است، کل یا بخشی از بودجه تبلیغات شما برای بهینه سازی سایت در چهارچوب قوانین موتورهای جستجو صرف میشود. در این حالت شما یکسری اقدامات را در بخش سئو داخلی، خارجی، سئو تکنیکال و بخش فنی سایت انجام میدهید که باعث میشوند تا پلتفرم شما نزد موتورهای جستجو با ارزشتر شده و در سرچ کاربران بیشتری نمایش داده شوند.
15- تبلیغات PSA Advertising
یکی از مدلهای جذاب و خلاقانه تبلیغات، PSA یا Public Service Announcement است. در این مدل که معمولا شرکتها یا سازمانها دولتی یا خصوصی به آن اقدام میکنند، تبلیغات به گونهای است که اطلاع رسانی را به شکلی طعنه آمیز و هشدار دهنده انجام میدهد.
معمولا استفاده از این تبلیغات توسط دولت یا سازمانهای خیریه بیشتر صورت میگیرد. نمونههایی از آن را در تصویر بالا مشاهده میکنید.
ویژگی های تبلیغات موثر چیست؟
فرقی نمیکند اقدام به تبلیغات در ایران میکنید یا خیر. بهتر است همواره نکات زیر را درنظر بگیرید:
- خلاقیت: در نحوه تبلیغات خود همواره خلاق باشید تا بتوانید آن را در دید مخاطب از دیگران متمایز کنید. معمولا تبلیغهای کپی ارزش کمتری در مخاطب خواهد داشت و برندسازی نمیکند.
- انتخاب بهترین مکان و زمان: شما باید بودجه خود را هوشمندانه مصرف کنید. یک راه حل برای این کار، انتخاب بهترین مکان و زمان برای تبلیغات است.
- برنامه ریزی: مهم است که پلن کاملی را برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی انجام دهید که بازدهی را بالا ببرند. با برنامه ریزی میتوانید آیتمهای بسیاری را در پروسه تبلیغات جایگذاری کنید و با هندل کردن ترافیک ورودی، فروشتان را بیشتر نمایید.
تکنیک هایی برای ایجاد تبلیغات موثر
برخی از تکنیکهایی که میتوانند به جهت ایجاد یک تبلیغات موثر استفاده شوند عبارتند از:
درد مخاطب را بشناسید و درمان کنید
مهمترین تکنیک ایجاد یک تبلیغ موثر آن است که درد واقعی مخاطب را شناسایی کرده و برای آن راهکاری ارائه کنید. این راهکار را تبلیغ کنید تا مخاطب از سراسر دنیا مشتری شما شود.
استفاده از تکنولوژی و نرم افزارهای روز
شما میتوانید با استفاده از نرم افزارهای به روز و امروزی، جذابیت تبلیغات خود را بیشتر کنید. مثلا استفاده از هوش مصنوعی در ساخت کاراکترها و یا استفاده از نرم افزارهای سه بعدی در ساخت تبلیغات بیرونی به شدت خروجی کار را جذاب میکنند.
استفاده از ترند روز
برای آنکه بتوانید پستهای خود را تا حدی وایرال کنید، میتوانید از ترند و موضوعات روز کمک بگیرید.
مراحل نوشتن یک کمپین تبلیغاتی حرفه ای
اهمیت تبلیغات صرفا در اجرای آن خلاصه نمیشود بلکه نیازمند نوشتن یک کمپین تبلیغاتی است. مراحلی که برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی حرفهای باید درنظر بگیرید عبارتند از:
- تحقیق پیرامون مشتریان هدف.
- ایجاد یا انتخاب بهترین پلتفرم تبلیغاتی.
- ساخت یک تبلیغ مناسب و طراحی آن.
- آزمایش و تست تبلیغ روی پلتفرم و نظرخواهی پیش از انتشار عمومی.
- تنظیم تبلیغ در چند پلتفرم و برنامه ریزی برای گسترش یا مدیریت وقایع بعدی.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
با سلام
خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون …
دوستان در صورتیکه صاحب کسب و کاری هستید و قصد معرفی آنرا دارید می توانید به سایت آگهی سازه
مراجعه نموده و با ثبت نام در این وب سایت آگهی خود را منتشر نمایید…
سلام
ممنون بابت معرفی سایت خوبتون