بهترین ابزارهای جایگزین الکسا کدام است؟


برای چندین سال، ابزار الکسا محبوبترین و معروفترین ابزاری بود که برای آنالیز سایتها از آن استفاده میکردند. اما هر چیزی یک پایانی دارد و پایان ابزار الکسا هم ماه می 2022 بود. این موضوع شرایط پیچیدهای برای کسانی که در زمینه خدمات سئو سایت یا آموزش سئو فعالیت داشتند، ایجاد کرد. اما خب همیشه جایگزینهایی در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای ما وجود دارد. ابزارهایی که شاید حتی نسبت به الکسا قدرتمندتر و کاربردیتر هم باشند. بنابراین اگر به فکر ابزارهای جایگزین الکسا هستید، بهتر است روی مواردی که در ادامه معرفی میکنیم حساب کنید.
بهترین ابزارهای جایگزین برای الکسا
Alexa Marketing Stack برای چندین سال یار و همراه کسانی بود که در زمینه سئو سایت فروشگاهی یا هر سایت دیگری فعالیت داشتند. اما در سال جدید میلادی کار این ابزار به اتمام رسید. شاید فکر کنید حالا تولید محتوا، سئو سایت و یا سایر کارهای مربوط به سایت، بدون این ابزار سخت یا غیر ممکن میشود.
اما نگران نباشید ما لیستی از بهترین ابزارهای جایگزین برای الکسا را جمعآوری کردهایم. هر کدام از این ابزارها به خوبی الکسا بوده و حتی در مواردی حرفهایتر هم هستند. لیست این موارد به ترتیب زیر هستند.
1: Semrush
اولین ابزاری که قرار است در مورد آن صحبت کنیم، Semrush است. این ابزار در واقع یک پلتفرم است که خدمات مربوط بررسی و تحقیق در مورد وب سایتها را به شما ارائه میکند.
از سال 2008 تاکنون، سمراش توسعه زیادی یافته و در بین کسانی که در زمینه آموزش بازاریابی محتوا، آموزش رپورتاژ آگهی و سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، بسیار محبوب است.
سمراش بیش از 50 محصول، ابزار و افزونه آنلاین در اختیار شما قرار میدهد تا به کمک آنها کسب و کارهای بیش از 142 کشور دنیا را به صورت یکپارچه، بررسی کنید.
برای تحقیق کلمات کلیدی، بررسی رسانههای اجتماعی خود و رقبا و حتی جستجو در مورد شرکتهای رقیب قوی و ضعیف، میتوانید به سمراش اعتماد کنید.
ویژگیها:
_ دیتابیس بیش از 142 داده جغرافیایی برای بیش از 800 میلیون دامنه منحصر به فر جستجو میشود.
_ بیش از 43 تریلیون بک لینک نظارت میشود.
_ جستجو در بین 21 میلیارد کلمه کلیدی
_ پشتیبانی از زبانهای انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و چینی
استفاده ساده از Semrush رایگان است اما برای دسترسیهای بیشتر باید اقدام به خرید اکانت پیشرفته کنید. هزینه آن ماهیانه از 119 دلار و 95 سنت تا 449 دلار و 95 سنت برای یک اکانت پیشرفته تا بیزینسی، متفاوت است.
مزایا و معایب سمراش
معایب مزایا
- دارای مشکلاتی در نسخه پرو گزینهای عالی برای ردیابی پیشرفتها
- برخی اوقات دقت آن کم میشود قابلیتهای جستجوی پیشرفته
- بهای نسخه بیزینس آن بسیار بالا است ویژگیهای کمنظیر
- برای جستجو باید زمان زیادی صرف کنید ارائه آنالیز حرفهای
- تجربه کاربری ضعیفی دارد گزینهای عالی برای پستهای شبکه اجتماعی
2: Ahrefs
مورد بعدی که در لیست بهترین ابزارهای جایگزین برای الکسا قرار دارد، ابزار Ahrefs است. در واقع Ahrefs یک شرکت نرم افزاری است که در زمینه توسعه ابزارهای سئو و آموزشی برای بازاریابی حرفهای، فعالیت میکند.
برای کسانی که در زمینه سئو سایت در تهران یا کلان شهرهای دیگر فعالیت دارند، این ابزار فوقالعاده است. یک جعبه ابزار همهکاره که در زمینههای زیر میتواند به شما کمک کند:
_ تحقیق در مورد رقبا: کلمات کلیدی ارگانیک، استراتژیهای مربوط به بک لینکها و کلمات کلیدی PPC رقبای خود را بشناسید.
_ لینک سازی: قویترین فرصتهای مربوط به بک لینک را در جایگاه خود پیدا کنید.
_ تحقیق در مورد کلمات کلیدی: حداکثر ایدههایی که در مورد یک کلمه کلیدی وجود دارد را پیدا کرده و رتبههای آن را مشاهده کنید. رقابت بر روی آنها نیز مشخص میشود.
_ تحلیلگر سئو سایت: مشکلات سئو سایت خود را پیدا کرده و یادبگیرید که چطور میتوانید آنها را برطرف کنید.
_ تحقیق محتوا: محبوبترین محتوا در مورد هر موضوع را پیدا کرده و ایدههای عالی برای تولید محتوای خود پیدا کنید.
_ بررسی رتبه: رتبه خود و رقبایتان در جستجوی گوگل را پیگیری کنید.
_ نظارت بر روی به کار رفتن اسم شما یا اسم شرکت تجاریتان: هر بار که کسی در محتواهای خود اسم شما یا شرکت تجاریتان را جایی ذکر کند، یک ایمیل دریافت میکنید.
ویژگیها:
_ دارای بیش از 11 میلیارد کلمه کلیدی
_ دارای پایگاه داده قدرتمند از بیش از 400 میلیارد صفحه ایندکس شده
اگر استفاده یک کاربر عادی از Ahrefs دارید، میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. در غیر این صورت میتوانید نسخه لایت، استاندارد یا پیشرفته آن را خریداری کنید. مبلغ پرداختی ماهیانه به ترتیب، 99 دلار، 179 دلار و 399 دلار است.
مزایا و معایب Ahrefs
معایب مزایا
- نسخه پیشرفته بسیار گران است با قابلیت جستجوی پیشرفته
- برخی اوقات دقت آن کم میشود قابلیت پیگیری پیشرفت حرفهای
- در نسخه پیشرفته مشکلاتی وجود دارد ویژگیهای کمنظیر
- نسخه استاندارد امکانات زیادی ندارد بازیابی تمامی دادهها
- میتوان از جایگزینهای ارزانتری استفاده کرد. بررسی کاربران سایت و کاربران تکراری
3: Moz Pro
بیشتر کسانی که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، با ماز آشنایی دارند. Moz یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی سایت خود و رقبا در زمینههای مختلف است. نسخه رایگان آن اطلاعات کمی در اختیار شما قرار میدهد.
به همین دلیل بیشت کاربران نسخههای استاندارد آن را خریداری میکنند. اما بالاترین دسترسیها مربوط به Moz Pro است. کسانی که دسترسی به این اکانت دارند، ماهیانه 599 دلار پرداخت خواهند کرد.
اما دسترسیهایشان کامل بوده و شامل موارد زیر است:
_ ردیابی یک سایت با کمپینهای تبلیغاتیاش: سلامت سایت، لینکهای ساخته شده و عملکرد کلمات کلیدی موفق و غیر موفق سایت خودتان و سایت رقیب را میتوانید پیدا کنید. تمامی این اطلاعات به طور مستقیم روی سئو تاثیر میگذارند.
_ یک ابزار جستجوگر و تحقیقاتی که تلاش رقبای شما را تجزیه و تحلیل میکند، روند تحقیق برای کلمات کلیدی شما را پشتیبانی میکند و بهترین فرصتها برای لینک سازی اصولی را به شما نشان میدهد.
اگر به دنبال یادگرفتن سئو یا انواع روشهای بازاریابی مثل بازاریابی درونگرا هستید، یا یک وب مستر حرفهای هستید، Moz Pro گزینه خوبی برای شما خواهد بود. راستی با ثبت نام نسخه آزمایشی فول امکانات 30 روزه در اختیار شما قرار میگیرد.
مزایا و معایب Moz Pro
معایب مزایا
- دارای مشکلاتی در نسخه پرو گزینهای عالی برای ردیابی پیشرفتها
- برخی اوقات دقت آن کم میشود قابلیتهای جستجوی پیشرفتi
- بهای نسخه بیزینس آن بسیار بالا است ویژگیهای کمنظیر
- برای جستجو باید زمان زیادی صرف کنید ارائه آنالیز حرفهای
- تجربه کاربری ضعیفی دارد بررسی تمام و کمال سایت رقبا را ساده کرده
سخن آخر
دنیای دیجیتال مارکتینگ، دنیای رقابت و بررسی رقبا است. یک کلمه کلیدی درست، یک محتوای خوب، یک سئوی حرفهای و غیره و غیره، همگی میتوانند کسب و کارها را بهبود بخشند. به همین دلیل ابزارهایی مثل الکسا درست میشوند. اما چیزی که مسلم است، هیچ ابزاری برای همیشه در دسترس نیست. الکسا سال 2022 کارش خاتمه یافت. اکنون ابزارهای دیگری مثل ماز پرو، سمراش و… کار آن را انجام میدهند.
در نهایت اما همه آنها ابزارهایی هستند که فقط کار را سادهتر میکنند. قطعا یک سئوکار حرفهای و یا مجموعههای قدرتمندی که در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت میکنند، به لطف دانش و تجربهای که دارند، حتی بهتر از هر ابزار دیگری عمل میکنند. پس اگر استفاده از این ابزارها را بلد نیستید و یا هزینه خرید اکانتهای آن برایتان بسیار زیاد است، شاید وقت آن رسیده تا به فکر استخدام یک مجموعه حرفهای باشید.
راستی شما هم ابزارهای دیگری میشناسید که به ما معرفی کنید؟ نظرتان در مورد این ابزارها چیست؟ تا به حال با کدام یک کار کردهاید؟ میتوانید نظرات خود را پایین همین صفحه با من و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید