تقویم محتوایی چیست + دانلود یک نمونه رایگان


تولید محتوا یکی از مهمترین فاکتورها برای موفقیت و پیشرفت سایتها است و با استفاده از آن میتوان وضعیت سایتها را دگرگون کرد. افزایش بازدیده کننده، افزایش مشتری و فروش، افزایش آشنایی مردم با برندتان و… بیش از هرچیزی مستلزم استفاده از تولید محتوای غنی و کارآمد است.
با استفاده از محتوا میتوانید کاربران را به سایت خود جذب کرده و با انتشار محتواهای خوب و حساب شده آنها را تبدیل به مشتری وفادار کنید. از طرفی با تولید محتوا غنی و بهینه میتوانید سئو و رتبهی سایت خود را بیش از پیش ارتقا دهید و گامهای اولیه را به درستی و خوب بردارید.
اما برای تولید محتوا بیش از هر چیزی به برنامه ریزی و تدوین مسیر درست و کارآمد نیاز دارید و این مهم به دست نمیآید مگر با تنظیم تقویم محتوایی.
چگونه تقویم محتوایی درست کنیم؟
برای آن که بتوانیم برای سایت خود محتوایی را انتشار دهیم در نگاه اول کاری راحت و ساده است اما بعد از آن که در مسیر قرار میگیرید، پس از مدتی نیاز به برنامه ریزی و تدوین تقویم محتوایی خواهید داشت. با این روش میتوان محتواهایی غنی و بهتری را تولید کرد. برای ساخت تقویم محتوایی باید بیش از هر چیزی به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم توجه داشته باشید. با توجه به تمامی این موارد و بهره گیری از محتواهای غنی و پربار احتمال موفقیت شما در زمینهی تولید محتوا سایت افزایش پیدا می کند.
شما می توانید جهت سفارش تولید محتوا برای وبسایت خود و تعیین تقویم محتوایی و تدوین استراتژی سایتتان با تیم ما در ارتباط باشید.
از محتواها قدیمی سایت برای آینده سرمشق بگیرید
شاید بتوان گفت که یکی از مهمترین کارهایی که باید برای نوشتن تقویم محتوایی سایت انجام دهید بدون شک توجه به محتواها گذشته سایت است. هر محتوایی که در گذشته بدون برنامه ریزی و استراتژی انجام دادهاید، بازخوردی خوب یا منفی از سوی کاربران داشته است. از این رو میتوانید دلایل موفقیت محتواهای گذشته را بررسی کنید و آنها را در ادامه راه نیز استفاده کنید و همچنین باید دلیل بازخورد کم و ضعیف کاربران از برخی محتواها را نیز متوجه شوید، تا با بهبود آنها محتواهای باکیفیت و غنی را در ادامه راه تولید کنید.
برای تقویم محتوایی 1400 هدف داشته باشید
برای تولید محتواهای سایت اهداف و برنامههای مختلفی وجود دارد که هر صاحب سایتی باید به طور کامل به هدف خود از تولید محتوا آگاه باشد. هدف از تولید محتوا میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.
- برخی از افراد فقط به دنبال افزایش کاربران سایت هستند و از این رو تقویم محتوایی خود را باید بر این اساس تنطیم کنند.
- برخی از سایتها دارای کاربران زیادی هستند و نیازی به افزایش بازدید ندارند، این افراد باید برنامه ریزی محتوایی خود را به گونهای انجام دهند که مشتریان ترغیب به خرید از سایت شوند.
- وجود مشتریان وفادار در هر کسب و کاری از تعداد مشتریان مهمتر است. اگر محتواهای خوب و غنی تولید کنید بسیاری افراد وفادار به سایت شما میشوند و بیش از پیش به آن سر میزنند.
- میزان نرخ خروج کاربر از سایت از جمله عوامل مهم در سئو سایت است. اگر به دنبال کاهش نرخ خروج هستید باید تقویم محتوایی برای سایت را به گونهای تنطیم کنید که کاربران بیش از پیش به محتواها جذب شوند و دست از خواندن آن نکشند.
در تقویم محتوایی موضوعات و کلمات کلیدی را به طور کامل مشخص کنید
این موضوع که چقدر تقویم محتوایی برای سایتها دارای ارزش و اهمیت است از کسی پوشیده نیست و همهی افراد در هنگام تولید محتوا بدون شک به آن توجه میکنند.
اما برای آن که بتوان کلمات کلیدی خوب و استانداری را پیدا کرد و همچنین به عناوین و موضوعات خوب و کاربرپسندی رسید، نیازمند ساخت تقویم محتوایی هستید.
در تقویم محتوایی میتوانید سایتهای رقبای خود را تحلیل کنید و با آنالیز آنها و همچنین شناسایی رفتار کاربر میتوانید بهترین و کارآمدترین محتوا را برای سایت خود تولید کنید.
با زبان مخاطب برای آنها تولید محتوا کنید
سایت ها در زمینههای مختلفی شروع به فعالیت میکنند که هر کدام از آنها دارای جامعه هدف خاص به خود هستند. به عنوان مثال سایتهای ورزشی را اکثرا جوانان علاقه به بازدید از آنها دارند، از این رو برای این دست سایتها باید با زبان محاوره و با شور و هیجان محتوا تولید کرد.
اما برخی دیگر از سایتها مانند سایتهای حقوقی، افرادی که برای کسب اطلاعات وارد آنها میشوند بیشتر از محتواهای رسمی خوششان میآید. به همین دلیل برای آن که مخاطب با محتوای شما ارتباط برقرار کند باید با زبان خودشان به آنها صحبت و محتوا تولید کنید. این که محتواهای شما به چه سبکی میخواهد باشد و چه فرمی دارد یکی از مهمترین موضوعات در تدوین تقویم محتوایی برای سایت است.
چرا باید تقویم محتوایی داشته باشیم؟
بسیاری از افراد بر این عقیدهاند که برای تولید محتوا نیازی به تقویم محتوایی نیست و به نوعی بهره گیری از آن به غیر از هدر رفتن زمان هیچ نتیجهی دیگری ندارد. اما باید گفت که این عقیده از ریشه و بن غلط است چرا که با نوشتن تقویم محتوایی میتوانید به اهداف و خواستههای خود راحت و سریعتر برسید. در ادامه مزیتهایی که این روش دارد را بیان میکنیم.
برای خود زمان بخرید: با بهره گیری از تقویم محتوایی همیشه برنامه ریزی دقیق و منسجمی دارید و از این رو مطمین هستید که در زمان انتشار مقاله محتوایی را در اختیار دارید. همچنین با استفاده از این تقویم میتوان از انتشار محتوای تکراری جلوگیری کرد.
پست گذاری مرتب و منظم و افزایش کاربر: هنگامی که محتواها به طور منظم بر روی سایت قرار می گیرد، مخاطب میداند که در چه زمانی محتوا جدیدی بر روی سایت شما بارگذاری میشود و از این رو با اشتیاق بیشتری به مطالعه آنها میپردازد.
به طور کلی افراد جذب بیزنس و سایتهایی میشوند که برنامه ریزی آنها دقیق و منظم است.
راضی کردن موتورجستوجو گوگل: گوگل به سایتهایی که در کار خود پرتلاش و جدی هستند بیشتر بها میدهد و با افزایش رتبه محتواهای اینگونه سایتها آنها را تحسین میکند. یکی از مهمترین ملاکهایی که گوگل برای پی بردن به جدیت یک سایت به آن توجه میکند، انتشار منظم پستها است. از این رو برای راضی نگه داشتن گوگل هم که شده باید تقویم محتوایی داشته باشید.
کمک به سئو محتوا بهتر: داشتن یک تقویم محتوایی استاندارد و اصولی می تواند به موضوع سئو محتوا سایت شما کمک کند و بتوانید تحلیل بهتر و مناسب تری برای محتوا سایت خود داشته باشید و در موضوع سئو داخلی سایت خود چالش کمتری را تجربه کنید.
درصورتی که به مباحث سئو علاقمند هستید از شما دعوت می کنیم تا مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.
دانلود فایل تقویم محتوایی
یکی از مباحثی که بسیار بسیار درمورد آن از من سوال شده این است که نمونه فایل تقویم محتوایی را از کجا پیدا کنیم و یک تقویم محتوایی چه بخش هایی دارد.
در فایلی که برای شما قرار داده ایم شما می توانیم یک نمونه تقویم را مشاهده و دانلود نمایید.
شما می توانید نمونه فایل تقویم محتوایی را از اینجا دانلود کنید.
سوالات متداول
تقویم محتوایی چیست؟
تقویم محتوایی در اصل یک برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه می باشد که به شما کمک میکند تا برنامه سایت خود را برای جریان تولید محتوا آن مدیریت کنید و بدانید در هر روز چه محتوایی بر روی سایت شما قرار می گیرد. این موضوع به شما کمک میکند تا بتوانید در بحث سئو مدیریت بهتری داشته باشید.
برای سایت تقویم محتوایی از چه نرم افزاری استفاده کنیم؟
شما برای اینکه بتوانید تقویم محتوایی را به خوبی مدیریت کنید، میتوانید از نرم افزار اکسل یا گوگل شیت استفاده کنید. حواستان باشد تقویم محتوایی خود را همیشه داشته باشید و به صورت مستند نگه دارید زیرا برای شما خیلی خیلی کاربردی خواهد بود.
در تقویم محتوایی چه مواردی را قرار می دهیم؟
در تقویم های محتوایی چیزهایی که شما می توانید درج کنید شامل؛ عنوان محتوا، تاریخ انتشار، ساعت انتشار، کلمه کلیدی، کلمات برای لینک داخلی، کلمات کلیدی فرعی و lsi و… می باشد.
آیا داشتن تقویم محتوایی اجباری است؟
باید گفت اگر میخواهید بر روی کارهای خودتان مدیریت داشته باشید و به نحو احسن آن ها را برنامه ریزی کنید قطعا نیاز است تا تقویم محتوایی خود را داشته باشید تا بتوانید موضوعات سئو سایت خود را برنامه ریزی کنید.
نتیجه گیری
برای جذب نگاه کاربر به خود و جلب اعتماد آنها راههای مختلفی وجود دارد که کمهزینهترین آنها را میتوان تولید محتوا دانست. با انتشار محتواهای منظم و پربار در سایت خود افراد با سایت شما ارتباط بیشتری و بهتری را برقرار میکنند، که این موضوع میتواند در افزایش فروش و مشتری نقش زیادی داشته باشد. با استفاده از تقویم محتوایی برای سایت میتوان محتواها را با نظم و برنامهی از قبل تعیین شده نوشت و از فواید و مزایای آن به مرور زمان استفاده کرد.
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
نمونه فایل وجود نداره
سلام وقتتون بخیر
بله متاسفانه فراموش کرده بودیم الان میتونید نمونه فایل تقویم محتوایی رو به صورت رایگان از داخل همین مقاله دانلود کنین.