جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سرچ کنسول > بخش Merchant listings در سرچ کنسول + معرفی ارورها و داده‌های ساختار یافته آن 2024

بخش Merchant listings در سرچ کنسول + معرفی ارورها و داده‌های ساختار یافته آن 2024

فوریه 3, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سرچ کنسول
معرفی بخش Merchant listings در سرچ کنسول
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از Merchant listings چیست؟
  2. 2 آشنایی با بخش Merchant listings در سرچ کنسول
    1. 3 نمودار گزارش Merchant listings در سرچ کنسول
    2. 4 جدول ها در ابزار Merchant listings سرچ کنسول
  3. 5 آشنایی با ارورهای بخش Merchant listings در سرچ کنسول
    1. 6 ارور Missing field “hasMerchantReturnPolicy” (in “offers”)
    2. 7 ارور Missing field “shippingDetails” (in “offers”)
    3. 8 ارور Invalid object type for field “brand”
    4. 9 ارور No global identifier provided (e.g., gtin, brand)
    5. 10 ارور Invalid string length in field “description”
    6. 11 ارور Missing field “description”
  4. 12 داده‌های ساختار یافته Merchant Listings
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

بخش Merchant listings در سرچ کنسول برای کسانی که صاحبان مشاغلی که به طور مستقیم کالاهای خود را می‌فروشند و یا لیست محصولات خود را در Merchant Center ثبت کرده‌اند گزارش‌هایی را ارائه می‌کند. این گزارش‌ها مربوط به بازدید از این کالاها و وضعیت داده‌های ساختار یافته (Structured Data) هستند که در ادامه راجع به آن صحبت می‌کنیم.

 

ثبت نام در دوره

منظور از Merchant listings چیست؟

بخش Merchant listings در سرچ کنسول

 

قبل از معرفی بخش merchant listing در سرچ کنسول، می‌خواهیم با مفهوم این عبارت آشنا شویم. گوگل سرویسی به نام Google Merchant دارد که با نام Merchant Center نیز شناخته می‌شود. Google Merchant Center یک سرویس مشابه گوگل سرچ کنسول اما برای صاحبان مشاغل است که می‌توانند با ثبت داده‌های فروشگاه و محصولات خود، امکان بهره مندی از برخی مزیت‌ها از جمله دریافت داده‌هایی محصول مانند تعداد کلیک، وضعیت موجودی، تبلیغ در گوگل و افزایش ایمپرشن در نتایج جستجو را داشته باشند.

Merchant Listings ویژگی از سوی گوگل است که صاحبین وب سایت‌های فروشگاهی که اطلاعات خود را در Merchant Center ثبت کرده‌اند، می‌توانند از آن استفاده کنند. بخش Merchant listings در سرچ کنسول نیز برای همین اضافه شده است. این ویژگی شامل نمایش آدرس‌های اینترنتی وب سایت شما است که در صفحه SERP در قالب شبکه محصولات یا پنل‌های دانشی که مربوط به آن محصول می‌شوند یا در Google Lens و Google Images قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید نمونه آن را در تصویر بالا مشاهده کنید:

نکته: ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که بپرسید تفاوت میان این ویژگی با Product snippets چیست؟ چرا در سرچ کنسول دو بخش جداگانه برای Merchant Listings و Product Snippets داریم. در این خصوص باید به 2 نکته مهم اشاره کرد. اولا پروداکت اسنیپت‌ها تنها شامل نتایج ارگانیک و 10 نتیجه اول SERP هستند و شامل موارد خاصی می‌شوند. این در حالی است که چنین چیزی برای Merchant Listings صدق نمی‌کند. ثانیا گزارش یا بخش Merchant Listings مربوط به صفحاتی است که شما به عنوان فروشنده کالا را به خریدار مستقیما در همان صفحه می‌فروشید. اما Product Snippets مربوط به صفحات نقد و بررسی محصول یا سایت‌های جمع آوری کننده داده‌ها (aggregator sites) می‌باشد.

آشنایی با بخش Merchant listings در سرچ کنسول

بخش Merchant Listings در سرچ کنسول

 

همزمان با مشاهده این ویژگی، بخش Merchant listings در سرچ کنسول نیز به قسمت Shopping سرچ کنسول اضافه شده است. این قسمت در سپتامبر سال 2022 معرفی شده و برای سرچ کنسول سایت‌های فروشگاهی قابل مشاهده می‌باشد. اگر آموزش بخش shopping سرچ کنسول در بلاگ را دیده باشید، به صورت مختصر به این قسمت اشاره کرده بودیم.

برای دسترسی به این قسمت کافیست مسیر زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد پنل سرچ کنسول بشوید.
  • حال با انتخاب Property مربوط به سایت فروشگاهی خود، به منوی سمت چپ نگاهی بیندازید.
  • از بخش Shopping، گزینه Merchant listings را انتخاب کنید.

حال می‌توانید نمودار گزارش Merchant Listings در سرچ کنسول را مشاهده کنید.  ما در صفحه آموزش سرچ کنسول اکثر قسمت‌های سرچ کنسول را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با مطالعه این مقاله، با پتانسیل‌های صفحه سرچ کنسول آشنا شوید.

نکته مهم: توجه کنید که این بخش با گزارش مربوط به product snippets متفاوت است. ما در آموزش بخش product snippets به صورت جداگانه نتایج غنی مرتبط به محصولات را توضیح داده‌ایم. گزارش Merchant Listings مربوط به صفحاتی است که در Merchant Center گوگل ثبت شده و صرفا محدود به صفحه محصولی می‌شود که خریدار مستقیم کالا را از آن طریق خریداری می‌کند.

نمودار گزارش Merchant listings در سرچ کنسول

نمودار گزارش Merchant listings در سرچ کنسول

 

با ورود به بخش Merchant Listings، 2 قسمت را مشاهده می‌کنید که به شرح زیر هستند:

نمودار گزارش

در اینجا گزارشی از صفحات شما که در آن Merchant Listings به درستی یا نادرست تنظیم شده، قابل مشاهده است. شما می‌توانید گزارش ارائه شده را در 2 دسته بندی مشاهده کنید که شامل:

بخش Valid و Invalid

  • Valid: صفحاتی هستند که markup یا نشانه گذاری برای آنها به درستی انجام شده است.
  • Invalid: صفحاتی که دارای اخطار در نشانه گذاری Merchant Listings هستند.

این بخش Merchant listings در سرچ کنسول، مشکلات مرتبط با داده‌های ساختار یافته را نشان می‌دهد. این صفحات مربوط به پیج‌هایی است که محصولاتی را به فروش می‌رسانند. در این قسمت داده‌های گسترده‌ای از Schema.org و ویژگی‌های آن از نوع Product پوشش داده شده؛ از جمله می‌توان به اندازه‌های لباس، امتیاز صرفه جویی انرژی برای کالاهای برقی و غیره اشاره کرد.

Impressions

همچنین گزینه‌ای به نام Impressions در این قسمت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن، انطباق نمایشی (ایمپرشن آن صفحات) در حال حاضر یا به تازگی را مشاهده کنید.

View Data about Valid Items

شما می‌توانید داده‌هایی که در مورد صفحات معتبر جمع آوری شده‌اند را با انتخاب این گزینه مشاهده کنید.

جدول ها در ابزار Merchant listings سرچ کنسول

جدول ها در ابزار Merchant listings سرچ کنسول

 

قسمت مهم دیگری که در بخش Merchant listings در سرچ کنسول می‌بینید، مرتبط به عملکرد صفحاتی است که یا با مشکلاتی روبرو بوده و یا به علت یکسری نواقصات، با اخطار (علامت زرد رنگ) همراه هستند. جدول‌های بخش Merchant listings در سرچ کنسول را می‌توان به 2 بخش تقسیم کرد که عبارتند از:

Why Items are Invalid

اگر صفحات سایت شما دارای خطا (Invalid) باشند، تصویری مشابه عکس بالا را مشاهده می‌کنید. در این قسمت لیستی از صفحات با مشکلات آنها نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با کلیک روی هر ردیف، مشکل دقیق آن را مشاهده کرده و قسمتی که Structured Data محصول دچار مشکل است را مشاهده کنید. در این بخش ممکن است با ارورهای مختلفی برخورد کنید. مثلا Invalid ISO 4217 Currency code (inf “offers”) که در ادامه به توضیحات کامل آن می‌پردازیم.

Improve Item Appearance

در صورتی که صفحات محصول شما دارای مشکلات ظاهری یا مواردی غیرمهم باشند، به صورت Warning در این بخش نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است کیفیت تصویر محصول مناسب نباشد یا مقدار یک ویژگی یا آیتم تعریف نشده باشد.

نکته: این اخطارها شما را از نمایش ریچ ریزالت‌ها در صفحه SERP محروم نمی‌کنند. با این حال ممکن است منجر به افت کیفیت تجربه کاربری سایت شما نسبت به دیگران شوند.

آشنایی با ارورهای بخش Merchant listings در سرچ کنسول

حال نوبت آن است تا ارورهای بخش Merchant listings در سرچ کنسول را به شما معرفی کنیم. قابل ذکر است که شما می‌توانید با ورود به صفحاتی که Invalid هستند و انتخاب گزینه “Learn More”، اطلاعات بیشتری را راجع به این ارورها مشاهده کنید.

ارور Missing field “hasMerchantReturnPolicy” (in “offers”)

Missing field hasMerchantReturnPolicy (in offers)

 

این ارور زمانی ایجاد می‌شود که فیلد hasMerchantReturnPolicy تعریف نشده است. همانطور که می‌دانید، این یک موضوع بدیهی است که خریداران قبل از تهیه کالا از سایت شما بخواهند قیمت، سرعت حمل و نقل، سیاست‌های بازگشت کالا و قیمت ارسال کالا را بدانند. این موارد از نظر گوگل ضروری است.

زمانی که مورد “سیاست‌های بازگشت کالا” تعریف نشود، این ارور مشاهده می‌شود. برای نشان داده اطلاعات مربوط به سیاست‌های بازگشت (Return) یا ارسال (Shipping) کالا باید آن را به صورت داده‌های ساختار یافته Data Markup ثبت کنید. همچنین شما می‌توانید این اطلاعات را در پنل Merchant Center ثبت نمایید. اگر شما هم به این ارور برخورده کرده‌اید، ما در صفحه رفع خطای Missing field “hasMerchantReturnPolicy” (in “offers”) به طور کامل راجع به آن و نمونه کدی که می‌توان این ارور را رفع کند، صحبت کرده‌ایم.

نکته: شما می‌توانید داده‌های ساختار یافته مرتبط با Schema Markup در این ارورها را از طریق این لینک مشاهده کنید.

ارور Missing field “shippingDetails” (in “offers”)

Missing field shippingDetails (in offers)

 

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، گوگل در ارائه اطلاعاتی راجع به سیاست‌های حمل و نقل حساس است. پس لازم است اطلاعاتی در مورد سیاست‌های حمل و نقل را به کمک ویژگی‌های OfferShippingDetails را اضافه کنید. OfferShippingDetails شامل یکسری ویژگی‌هایی است که اطلاعاتی نظیر هزینه‌های حمل و نقل، بازه‌های زمانی تخمینی ارسال کالا و خط مشی حمل و نقل شرکت شما را مشخص می‌کند. پروپرتی‌های مهمی که باید به کد اسکیمای خود برای رفع این مشکل اعمال کنید شامل deliveryTime، shippingDestination، shippingRate، shippingRate.currency و نیز shippingRate.value  یا  shippingRate.maxValue است. شما می‌توانید ویژگی‌ها (Property)ی مرتبط با OfferShippingDetails را در این لینک مشاهده کنید. یک نمونه کد برای رفع این مشکل به شرح زیر است:

“shippingDetails”: {
          “@type”: “OfferShippingDetails”,
          “shippingRate”: {
            “@type”: “MonetaryAmount”,
            “value”: 3.49,
            “currency”: “USD”
          },
          “shippingDestination”: {
            “@type”: “DefinedRegion”,
            “addressCountry”: “US”
          },
          “deliveryTime”: {
            “@type”: “ShippingDeliveryTime”,
            “handlingTime”: {
              “@type”: “QuantitativeValue”,
              “minValue”: 0,
              “maxValue”: 1,
              “unitCode”: “DAY”
            },
            “transitTime”: {
              “@type”: “QuantitativeValue”,
              “minValue”: 1,
              “maxValue”: 5,
              “unitCode”: “DAY”
            }}}},

ارور  Invalid object type for field “brand”

Invalid object type for field brand

 

این مورد یک خطای غیر بحرانی است که رفع آن بسیار آسان است. علت وقوع این خطا عدم تعیین Object Type صحیح برای فیلد Brand است. مثلا همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به جای آنکه عبارت “Brand” برای فیلد Brand تعریف شود، عبارت “Product” به کار رفته که باید تصحیح شود.

ارور No global identifier provided (e.g., gtin, brand)

این مورد یک Warning (نه ارور) بوده و مربوط به عدم درج شماره کالای تجاری جهانی است. اقلام تجاری از جمله خدمات و محصولات با استفاده از کدهای خاصی که به “شناسه محصول” معروف هستند، شناسایی می‌شوند. شما می‌توانید با وارد کردن دقیق‌ترین GTINها (به شکل عددی) برای محصول یا خدمات خود آن را برطرف کنید. در صورتی که محصول یا خدمات شما بارکد خاصی ندارد، می‌توانید این ارور را نادیده بگیرید.

نکته: این ارور زمانی مهم است که شما بخواهید در Google Shopping، آمازون، eBay و غیره اقدام به فروش محصولات خود و سئو آنها نمایید.

ارور Invalid string length in field “description”

ارور Invalid string length in field description

 

این ارور زمانی رخ می‌دهد که محتوای توضیحات محصول بیش از 5000 کاراکتر دارد. شما باید این محتوا را بین مقدار 50 تا 5000 کاراکتر درنظر بگیرید.

ارور Missing field “description”

این مورد یک Warning بوده ولی اکیدا توصیه می‌شود که فیلد آن برای محصول یا خدمات شما تعریف شود. زمانی که این کار انجام نگردد، با این ارور مواجه می‌شوید.

داده‌های ساختار یافته Merchant Listings

داده_های ساختار یافته برای Merchant Listings

 

در نهایت برای درک کامل اطلاعات و گزارش‌هایی که بخش Merchant listings در سرچ کنسول ارائه می‌کند، می‌بایست با داده‌های ساختار یافته این بخش آشنا شوید که به همراه ویژگی‌های ضروری و اختیاری آنها در جدول زیر آمده است.

داده ساختار یافته Merchant Listings ویژگی‌های ضروری (الزامی) ویژگی‌های توصیه شده (اختیاری)
Product Name, Image, Offers aggregateRating, audience, brand.name, color, description, gtin | gtin8 | gtin12 | gtin13 | gtin14 | isbn, hasEnergyConsumptionDetails, inProductGroupWithID, material, mpn, pattern, review, size, sku
Offer price or priceSpecification.price, priceCurrency or priceSpecification.priceCurrency, priceSpecification Availability, hasMerchantReturnPolicy, itemCondition, shippingDetails, url
UnitPriceSpecification Price, PriceCurrency referenceQuantity
QuantitativeValue (برای قیمت واحدها) unitCode, value valueReference
SizeSpecification – Name, sizeGroup, sizeSystem
PeopleAudience – suggestedGender, suggestedMaxAge (or suggestedAge.maxValue), suggestedMinAge (or suggestedAge.minValue)
EnergyConsumptionDetails hasEnergyEfficiencyCategory, energyEfficiencyScaleMin  و energyEfficiencyScaleMax
Shipping deliveryTime, shippingDestination, shippingRate.currency, shippingRate.value or shippingRate.maxValue –
DefinedRegion addressCountry انتخاب یکی از موارد addressRegion یا postalCode, addressRegion, postalCode
ShippingDeliveryTime – handlingTime, transitTime
QuantitativeValue (برای نشان دادن زمان حمل و نقل) maxValue, minValue, unitCode –
Returns applicableCountry, returnPolicyCategory merchantReturnDays, returnFees, returnMethod, returnShippingFeesAmount
قبلی FAQ (سوالات متداول) چیست؟ معرفی بخش FAQ سرچ کنسول
بعدی خطای Multiple reviews without aggregateRating object در بخش Review snippets سرچ کنسول + راه رفع آن

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • محمد رضا شهسواری گفت:
    دسامبر 5, 2024 در 1:26 ب.ظ

    سلام دوست عزیز
    ممنون از توضیحاتتون ولی کاش یک بخش کد معرفی می نمودید که با اضاف کردن به سایت مشکل را حل می نمود یا برای مثال فیلدی یا فیلدهایی برای سایت اضافه می کرد که بتونیم محتوای مورد نظر را داخل سایت وارد کنیم بدون نصب پلاگین در وردپرس

    پاسخ
    • محمدرضا دهقانی گفت:
      دسامبر 28, 2024 در 11:23 ق.ظ

      سلام، بله چشم در آپدیت این صفحه به زودی اضافه میکنیم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=24228
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ