جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ + بهترین روش برای ساخت آن

انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ + بهترین روش برای ساخت آن

آگوست 5, 2023
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سئو
انکرتکست یا Anchor text چیست؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 انکرتکست (Anchor Text) چیست؟
  2. 2 نحوه ساخت انکرتکست چگونه است؟
  3. 3 دلایل مهم بودن انکرتکست (Anchor Text) چیست؟
  4. 4 انواع مختلف انکرتکست (Anchor Text) چیست؟
    1. 5 انکرتکست عمومی | Generic Anchors
    2. 6 انکرتکست نام تجاری | Branded Anchors
    3. 7 انکرتکست عریان | Naked Link Anchors
    4. 8 انکرتکست مطابقت کامل | Anchors Exact Match
    5. 9 انکرتکست انطباق جزئی | Partial Match Anchor
    6. 10 انکر تکست کلمه کلیدی + branded
    7. 11 انکرتکست مرتبط | Related Anchors
    8. 12 انکرتکست تصویری | Image Anchors
    9. 13 انکرتکست دنباله بلند (لانگ تیل) | Long Tail Anchors
    10. 14 انکرتکست‌های تصادفی | Random Anchor Text
  5. 15 چگونه می توانیم بهترین حالت انکرتکست را بسازیم؟
  6. 16 بهترین روش استفاده از انکرتکست (Anchor Text) در سئو چیست؟
  7. 17 ترفندهای بهینه سازی انکرتکست (Anchor Text) چیست؟
    1. 18 انکرتکست‌های خود را واضح‌تر کنید
    2. 19 انکرتکست را گمراه کننده ننویسید
    3. 20 کلمات هدفدار را انتخاب کنید
    4. 21 مختصر بودن
    5. 22 ساده و تمیز بودن
    6. 23 طبیعی بنویسید
    7. 24 در هر جایی از انکرتکست خاص خود استفاده کنید
  8. 25 جریمه های انکرتکست
  9. 26 روش های ساخت Anchor Text با استفاده از هوش مصنوعی
  10. 27 پرسش های متداول
    1. 28 منظور از انکرتکست های طبیعی و غیرطبیعی چیست؟ تفاوت آنها کدامند؟
    2. 29 بهترین نسبت استفاده از انواع انکرتکست در سئو چیست؟
    3. 30 از انکرتکست در کجای نوشته مان استفاده کنیم؟
    4. 31 بهترین استراتژی استفاده از انکرتکست در سئو چیست؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ ممکن است شما هم مانند بسیاری از وبمسترها یا سئوکارهای نوپا، کلمه انکرتکست (به معنای متن لنگر) را زیاد شنیده باشید و ندانید این عبارت انگلیسی چه معنایی دارد. در واقع Anchor Text، عنوان یا متن لینکی می‌باشد که کاربران می‌توانند با کلیک روی آن، به صفحه‌ای مرتبط از سایت شما یا دیگران منتقل شوند. انکرتکست از یک تگ a در HTML ساخته می‌شود که در ویژگی یا اتریبیوت href خود، لینک صفحه مقصد را می‌گیرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا توضیحات تکمیلی را راجع به اهمیت ساخت این نوع پیوندها توضیح داده و چند ترفند و استراتژی را برای بهینه سازی آن به شما آموزش دهیم.

انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

انکرتکست ها چیست؟

ابتدا در پاسخ به اینکه انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ باید بگوییم انکرتکست‌ها همان متن‌های عادی هستند با این تفاوت که قابل کلیک بوده و به آن اصطلاح هایپرلینک (Hyperlink) نیز می‌گویند. به عنوان مثال، زمانی که شما موس خود را روی عبارت “سئو در یزد” می‌آورید، این هایپرلینک‌ها تغییر رنگ می‌دهند که نشان از لینک شدن آنها به صفحه‌ای دیگر بوده و به آن انکرتکست نیز می‌گویند. این ویژگی در سئو تکنیکال می‌تواند برای موتورهای جستجو قابل درک بوده و به بهبود سئو سایت و صفحه هدف کمک کند. واژه انکرتکست در سئو بیشتر به واسطه مبحث لینک سازی داخلی اهمیت دارد که به صورت جداگانه راجع به آن بحث می‌کنیم.

از دیگر نشانه‌های ظاهری این نوع متن‌ها می‌توان به وجود یک خط زیر آنها اشاره کرد که در برخی سایت‌ها به این صورت نشان داده می‌شود. استفاده از انکرتکست‌ها برای ساخت انکرلینک‌ها که به آن جامپ لینک نیز می‌گویند نیز کاربرد دارد که می‌تواند شما را در بخش‌های مختلف همان صفحه منتقل کند. استفاده از انکرتکست‌ها از زمان پیدایش گوگل وجود داشته و از قدیمی‌ترین فاکتورهای رتبه بندی در موتورهای جستجو به شمار می‌آیند. همچنین جالب است بدانید که گوگل در پتنت خود، استفاده از این اِلمان‌ را در برخی موارد حتی مفید‌تر از تولید محتوای خود صفحه در رتبه بندی سایت شما می‌داند.

نحوه ساخت انکرتکست چگونه است؟

نحوه ساخت انکرتکست چگونه است؟

چطور می‌توان یک انکر تکست درست کرد؟ قبل از اینکه بخواهیم راجع به اینکه اهمیت انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ صحبت کنیم، می‌بایست نحوه ساخت آن را با یک مثال درک کنید. برای ساخت چنین هایپرلینک‌هایی کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • یک واژه یا عبارت مناسب (هم از نظر سئو و ارتباط با صفحه مقصد) درنظر بگیرید. در ادامه مطلب راجع به بهترین روش‌های ساخت انکرتکست‌ها نکات مهمی را بیان کرده‌ایم.
  • حال باید آن را در جای مناسبی که محتوای شما مربوط به آن بخش می‌شود به کار ببرید.
  • عبارت را به صورت متن وارد کرده و با کلیک روی دکمه Link در ویرایشگر خود، URL صفحه مقصد را وارد کنید.
  • حال متن خود را ذخیره کرده و به همان قسمت مراجعه کنید. زمانی که آیکن موس خود را روی عبارت می‌برید، متن شما قابل کلیک بوده و ممکن است تغییر رنگ بدهد. سپس به URLای که تعیین کرده‌اید وارد می‌شوید.

به عنوان مثال شما می‌توانید در تصویر بالا، عبارت انکرتکست “تفاوت طراحی سایت وردپرس و کدنویسی” را مشاهده کنید.

دلایل مهم بودن انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

دلایل اهمیت انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

دلیل اهمیت انکرتکست که امروزه در سئو و تولید محتوا به شدت از آن استفاده می شود، فراهم کردن راهی برای کاربران و موتورهای جستجو است تا بتوانند به مطالب مرتبط سایت شما یا دیگران دسترسی داشته باشند. از دیگر دلایل اهمیت این نوع اِلمان‌ها می‌توان گفت:

  • انکرتکست‌ها خلاصه‌ترین و مرتبط‌ترین عنوان برای درک صفحه هدف را به کاربران نشان می‌دهند. این خود دلیل اهمیت انکر تکست در بک لینک سازی و جذب مخاطب به صفحه مقصد می‌باشد.
  • در صورتی که انکرتکست‌ها به درستی به کار بروند، قادرند نرخ بانس ریت را کمتر کرده و مدت زمان ماندن کاربر یا Dwell Time را بیشتر کنند.
  • انکرتکست دیدگاهی را از محتوای صفحه هدف در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.
  • از سوی دیگر، دلیل اهمیت انکرتکست در سئو به خاطر کلیدواژه‌ای است که صفحه هدف با آن در صفحات مجازی توسط گوگل شناخته می‌شود. به همین خاطر باید در لینک سازی داخلی به نام گذاری این نوع پیوندها دقت کنید.
  • اگر نمی‌دانید کاربرد انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ باید بگوییم که گوگل و ربات‌های جستجو آن، از انکرتکست‌ها برای مشخص کردن ارتباط میان صفحات استفاده می‌کنند. در نتیجه برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر، مبحث لینک سازی و زیربخش‌های آن مانند نحوه ایجاد لینک‌ها یا ساخت انکرتکست موضوعات مهمی خواهند بود. اگر شما دانش کافی برای سئو ندارید، کافیست برای برون سپاری خدمات خدمات سئو در یزد و سراسر ایران، از سرویس‌های مجموعه SEOEDU کمک بگیرید.

انواع مختلف انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

انواع انکرتکست ها چیست؟

در رابطه با انواع مختلف انکرتکست‌ها می‌توان به چندین مورد اشاره کرد که ممکن است نام آنها را در اصطلاحات تخصصی سئوکارها مشاهده کنید. در این خصوص می‌توان به 10 مدل مختلف اشاره کرد که عبارتند از:

نکته: شما کاربران می‌توانید با خواندن مقاله جامع “سئو چیست؟” در سایت ما، آشنایی مقدماتی کاملی از سئو داشته باشید.

  • انکرتکست عمومی | Generic Anchors

اولین مورد از انواع  انکرتکست‌ها، انکرتکست های Generic است. مفهوم عمومی بودن این انکرتکست‌ها آن است که به صورت خاص تعریف نشده‌اند و معمولا از واژگان و عبارات عام برای ایجاد آنها استفاده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به “اینجا را کلیک کنید”، “برای نمایش بیشتر کلیک کنید”، “این مقاله” و غیره اشاره نمود.

این نوع انکرتکست‌ها اطلاعاتی را در مورد صفحه مقصد ارائه نمی‌کنند و ممکن است نرخ بانس ریت را افزایش دهند. با این حال، حالت دعوت کننده متن آنها باعث می‌شود تا فراخوانی ساده‌ای داشته باشند که امروزه کمتر از آن استفاده می‌شود. با توجه به اینکه گوگل به کلمات و واژگان انکرتکست‌ها دقت کرده و از طریق آن صفحات هدف را درک می‌کند، بهتر است از این مدل انکرتکست در عناوین و لینک سازی داخلی استفاده نکنید.

  • انکرتکست نام تجاری | Branded Anchors

مدل دیگر از انواع انکرتکست (Anchor Text) چیست؟، Branded Anchors می‌باشند. به انکرتکست‌هایی که صرفا از نام برند ساخته می‌شوند، گفته می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به “Ahref” یا “SEOEDU” برای انکر تکست های Branded اشاره نمود.

  • انکرتکست عریان | Naked Link Anchors

به انکرتکست‌هایی که صرفا از لینک سایت یا صفحه تشکیل شده باشند، انکرتکست عریان گفته می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به عبارت “www.seoedu.ir”  در url یا Naked Link Anchors اشاره کرد.

  • انکرتکست مطابقت کامل | Anchors Exact Match

به حالتی که دقیقا همان کلمه کلیدی اصلی صفحه هدف خود را برای انکرتکست آن صفحه استفاده می‌کنید، انکرتکست Exact Match می‌گویند. این مدل انکرتکست‌ها بهترین نوع هستند به شرط اینکه در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. به عنوان مثال می‌توان به انکرتکست “وب سایت چیست” اشاره کرد که دقیقا برای صفحه‌ای با این کلمه کلیدی در سایت ما منتشر شده است.

  • انکرتکست انطباق جزئی | Partial Match Anchor

اگر نمی‌دانید منظور از Partial Match در انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ باید بگوییم این مدل انکرتکست‌ها، عباراتی هستند که کلمه کلیدی اصلی بخشی از آن خواهد بود. به عنوان مثال می‌توان به کلمه کلیدی اصلی “طراحی سایت” اشاره کرد که در انکرتکست انطباق جزئی به صورت “خدمات طراحی سایت فروشگاهی” بیان می‌شود. این مدل از انکرتکست‌ها می‌توانند گزینه خوبی برای لینکسازی به خصوص در رپورتاژ‌ها باشند.

  • انکر تکست کلمه کلیدی + branded

این مدل از انکرتکست‌ها دارای ساختاری همچون انکر تکست کلمه کلیدی + branded هستند. بدین معنا که در آن از نام برند استفاده می‌شود. مثلا می‌توان به عبارت “آموزش سئو SEOEDU” اشاره کرد که پارت اول کلمه کلیدی اصلی و پارت دوم نام برند آورده شده است. این مدل از انکرتکست‌ها برای حالتی مناسب هستند که می‌خواهید به کاربران خود پیشنهادی را ارائه کنید که در آن نسبت مالکیت ذکر شده است؛ بنابراین کاربر با اطمینان بیشتری به سراغ آن خواهد رفت و از سوی دیگر می‌تواند به آگاهی از برند نیز کمک کند. همچنین زمانی که کاربران این نوع انکرتکست‌ها را مشاهده می‌کنند، به سرعت می‌فهمند که به چه سایتی هدایت شده و احتمال کلیک افزایش می‌یابد.

  • انکرتکست مرتبط | Related Anchors

اگر انکرتکست را همان حالت انطباق جزئی درنظر بگیریم اما در حالتی که از کلمه کلیدی اصلی یا هدفمند مختلفی استفاده شود، انکرتکست مرتبط یا انکرهای lsi ایجاد خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان برای کلمه کلیدی اصلی “سفر به کیش” از انکرتکست‌های مرتبط آن از جمله “گردشگری در کیش” یا “مسافرت به کیش” استفاده کرد.

  • انکرتکست تصویری | Image Anchors

اگر نمی‌دانید مدل تصویری انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ باید گفت قراردادن متن Alt در تصاویری که به یک صفحه پیوند داده می‌شوند به عنوان انکرتکست شناخته می‌شود. این نوع انکرتکست‌ها می‌توانند همانند مورد قبلی، به تنوع بخشیدن کلمه کلیدی که می‌تواند نمایه متن لنگر صفحه مدنظر شما باشد کمک کند.

نکته: در پاسخ به کسانی که نمی‌دانند استفاده از عکس به جای متن در لینک برای سئو خوب است یا خیر باید گفت لینکسازی به تصویر زمانی کار درست‌تری خواهد بود که تصویر مرجعی برای پست دیگری بوده و یا نمادی برای هدایت کاربران به یک صفحه خاص باشد.

  • انکرتکست دنباله بلند (لانگ تیل) | Long Tail Anchors

این مدل انکرتکست‌ها همانند انکرتکست مرتبط هستند که از کلمات طولانی‌تری تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید کلمات کلیدی اصلی را به همراه کلمات فرعی یا نام برند و نیز کلمات عمومی در این مدل استفاده کنید.

نکته: مدل دیگری از انکرتکست‌ نیز وجود دارد که به آن Phrase Match می‌گویند. این مدل کمتر رایج است و در آن لینک شما از جملات خاصی تشکیل شده است و معمولا طولانی‌تر می‌باشد. شاید بتوان این مدل را همانند مدل لانگ تیل توصیف کرد.

نکته: استفاده از انکرتکست‌های کلمات بلند (LONG TAIL) و کلمات partial در اولویت‌های پایین‌تر به خصوص برای کلمات کلیدی پررقابت قابل استفاده می‌باشند. برخلاف این نکته، در حالتی که موضوعات شما لانگ تیل هستند، باید از این انکرها بیشتر استفاده کنید.

  • انکرتکست‌های تصادفی | Random Anchor Text

به انکرتکست‌هایی که جنبه مفهومی کلی‌تری را برای یک صفحه ارائه می‌کند، انکرتکست‌های تصادفی می‌گویند. مثلا عبارت “مقاله سئو” می‌تواند به هر مقاله‌ای در سایت SEOEDU اطلاق شود.

شما کاربران می‌توانید برخی از انکرتکست‌های مهم را در تصویر نیز مشاهده کنید. اگر در خصوص استفاده از انکرتکست‌ها و یا سایر موضوعات سئو سایت خود چالش‌هایی را مشاهده می‌کنید، می‌توانید از خدمات مشاوره سئو سایت SEOEDU استفاده نمایید.

چگونه می توانیم بهترین حالت انکرتکست را بسازیم؟

چگونه می توانیم بهترین حالت انکرتکست را بسازیم؟

حال که تقریبا به صورت کامل فهمیدیم که انکرتکست (Anchor Text) چیست؟، لازم است برخی سوالات مهم شما را پاسخ دهیم. در اولین قدم ممکن است شما هم ندانید که چطور یک Anchor Text مرتبط با صفحه هدف بنویسیم؟ در پاسخ باید گفت برای مرتبط بودن انکرتکست خود، باید ابتدا محتوای صفحه هدف را مطالعه کرده و نیز کلمه کلیدی اصلی آن را بدانید. در این حالت کافیست از طریق یکی از مدل‌هایی که در بالا ذکر کردیم، می‌توانید یک انکرتکست مرتبط را بسازید.

اما پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم بهترین حالت انکرتکست‌را ایجاد کنیم نیاز به توضیحات بیشتری دارد. به طور خلاصه برای پاسخ به این پرسش باید به حرف گوگل در Google’s SEO Starter Guide توجه کنیم که می‌گوید: “هرچقدر که انکرتکست شما بهینه‌تر باشد، کاربران می‌توانند آن را سریع‌تر و بهتر پیمایش کرده و گوگل می‌تواند درک کند که صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید چیست”. با توجه به این توضیحات، شما می‌توانید بفهمید که بهترین انکرتکست مدلی است که بتواند صفحه هدف شما را توصیف کند. از سوی دیگر بهترین حالت توصیف زمانی انجام می‌شود که کلمه کلیدی اصلی که می‌خواهید با آن، صفحه هدف شما رتبه بندی شود در انکرتکست قرار داده شود. بنابراین شرایطی که بیان‌ می‌کند بهترین حالت انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ زمانی اتفاق می‌افتد که انکرتکست:

  • مرتبط بوده.
  • دارای کلمه کلیدی اصلی باشد.

در این خصوص می‌توان به 2 نکته دیگر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

نکته: توجه کنید که انکرتکست‌های اگزکت مچ نباید به صورت مداوم و بیش از حد استفاده شوند.
نکته: توجه کنید که بهتر است از مدل انکرتکست‌های مرتبط نیز برای تنوع دادن به کلمه کلیدی رنکینگ صفحه هدف استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از انکرتکست (Anchor Text) در سئو چیست؟

بهترین روش استفاده از انکرتکست (Anchor Text) در سئو چیست؟

برای کسانی که تجربه و دانشی در سئو ندارند، این سوال مطرح می‌شود که بهترین روش استفاده از انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ شاید بتوان در ساده‌ترین حالت برای پاسخ به این سوال، طبیعی بودن روند ساخت انکرتکست را بهترین روش استفاده از این عنصر دانست. اینکه انکرتکست را در چه قسمت هایی از متن قرار بدهیم در طیبعی‌تر جلوه کردن انکرتکست‌ها بسیار مهم است. در واقع هر جایی که به آن نیاز دارید به کار گرفته شود. این بهترین حالتی است که می‌توانید از این عنصر استفاده کنید.

به عنوان مثال هر زمانی که متن شما در رابطه با موضوعی که قبلا صفحه‌ای کامل‌تر برای تولید محتوای آن ساخته‌اید مطلبی بیان می‌کند، می‌توانید به آن صفحه لینک دهید. از سوی دیگر اگر نیاز دارید تا حتما صفحه‌ای را به مقاله کنونی پیوست کنید، می‌بایست برای طبیعی‌تر جلوه کردن آن مطالبی را مرتبط به مقاله و موضوع صفحه مقصد اضافه کنید. این کار تا حدی نیاز به مهارت تولید محتوا دارد. اگر نمی‌دانید تولید محتوا چیست، حتما این مقاله را در سایت ما مطالعه کنید.

ترفندهای بهینه سازی انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

ترفندهای بهینه سازی انکرتکست (Anchor Text) چیست؟

حال می‌خواهیم برای افزایش تاثیر انکرتکست‌های شما در سئو داخلی چند راهکار ارائه کنیم. شما می‌توانید روش‌های زیر را به عنوان استراتژی‌های بهینه سازی انکر تکست درنظر بگیرید که به شرح زیر می‌باشند:

  • انکرتکست‌های خود را واضح‌تر کنید

لازم است برای آنکه کاربر بتواند هایپرلینک‌ها را تشخیص داده و روی آن کلیک کند، این متون پیوند داده شده را با رنگ یا جلوه‌ای مثل Under Line مشخص نمایید.

  • انکرتکست را گمراه کننده ننویسید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در ساخت انکرتکست به آن توجه کنید، عدم گمراه کردن کاربر است. به همین خاطر باید حتما انکرتکست را مرتبط به موضوع صفحه هدف درنظر بگیرید. برای این کار کیورد ریسرچی را روی موضوع صفحه هدف انجام داده و از نتایج آن برای ساخت انکرتکست کمک بگیرید.

  • کلمات هدفدار را انتخاب کنید

خود را جای کاربر بگذارید و سعی کنید بفهمید با چه کلمه‌ای به دنبال موضوع خود می‌باشد. از همان کلمه برای ساخت انکرتکست استفاده کنید. انتخاب انکرتکست صحیح برای لینک سازی داخلی، میتواند تاثیر بسیار خوبی بر سئو محتوا شما داشته و به رشد سایت شما کمک کند.

  • مختصر بودن

بهتر است انکرتکست‌ها را بیش از حد طولانی نکنید. هرچند گوگل تمام انکرتکست شما را بررسی و درنظر می‌گیرد. اما دلیل بهینه بودن حالت اختصار در انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ در این خصوص درک راحت‌تر و سریع‌تر محتوای صفحه هدف علت این موضوع است.

  • ساده و تمیز بودن

اگر از انکرتکست‌های عریان یا Naked استفاده می‌کنید، هیچ وقت آن را با اِلمان‌های اضافی مانند https:// و غیره درج نکنید. بهترین حالت عبارتند از: seoedu.ir یا www.seoedu.ir.

  • طبیعی بنویسید

لازم است انکرتکست‌های خود را به صورت طبیعی در متن به کار ببرید. این مبحث در استفاده از انکرتکست‌های Exact Match که بسیار قوی هستند، مهم است. چراکه بعد از انتشار آپدیت الگوریتم پنگوئن، استفاده غیرطبیعی از این نوع انکرتکست منجر به افت و جریمه بسیاری از افراد شده است. در این رابطه کارشناسان سئو میزان استفاده از آن را 1-5 درصد اوقات درنظر گرفته‌اند. هرچند اگر لینک سازی در این قسمت به صورت طبیعی انجام شود، مقدار آن بیشتر خواهد بود.

  • در هر جایی از انکرتکست خاص خود استفاده کنید

فرآیند درج طبیعی انکرتکست بسیار مهم است. در نتیجه می‌بایست از مدل‌های مناسب در هر بخش استفاده کنید. به عنوان مثال در لینک‌های دایرکتوری، از انکرتکست‌های عمومی استفاده کنید. در پروفایل لینک‌ها از انکرهای عریان و در طول متن زمانی که فقط به حالت طبیعی می‌توان از انکرتکست اگزکت مچ استفاده کرد، آنها را به کار بگیرید.

جریمه های انکرتکست

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که جریمه‌های مربوط به انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ در این حالت می‌توان گفت:

  • استفاده بیش از حد از انکرتکست: در این حالت الگوریتم پنگوئن لینک‌ سازی بیش از حد، اسپم و با کیفیت پایین را در پلتفرم شما جریمه می‌کند.
  • توجه کنید اگر لینک‌ها بیش از حد تبلیغاتی، خود پروموتی و غیر طبیعی باشند، گوگل سایت شما را به صورت دستی جریمه کند.

با توجه به این موارد، می‌توانید تا حدودی چگونگی استفاده از انکرتکست‌ها برای سئو سایت را درک کنید.

روش های ساخت Anchor Text با استفاده از هوش مصنوعی

روش های ساخت Anchor Text با استفاده از هوش مصنوعی

آیا می‌دانید روش ساخت انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ اگر از هوش مصنوعی استفاده کنیم. در این حالت می‌توان به راهکارهای زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • از چت جی پی تی درخواست کنید تا انکرتکست‌های NLP-friendly برای عنوان مقاله شما تولید کند.
  • از چت جی پی تی درخواست کنید تا پس از شرح دادن مقاله خود به او، عناوین پیشنهادی را ارائه کند.
  • از ابزارهای کیورد ریسرچ مانند kwfinder و keywordtools برای پیدا کردن بیشترین کلمات سرچ حول عنوان یا کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران راجع به اینکه انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ عبارتند از:

منظور از انکرتکست های طبیعی و غیرطبیعی چیست؟ تفاوت آنها کدامند؟

انکرتکست‌هایی که به صورت مرتبط و مناسب در متن به کار رفته باشند، طبیعی و مدل‌هایی که به اصطلاح به “زور” و بدون ارتباط با محتوای مقاله استفاده شده باشند، انکرتکست غیرطبیعی نام دارند. در طول متن راجع به نکات مهم در ساخت انکر تکست بارها تاکید کردیم که این عناصر باید به صورت طبیعی ساخته شوند؛ بنابراین مهم‌ترین تفاوت در اینکه انکرتکست‌های طبیعی و غیرطبیعی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ نحوه استفاده از آن است.

بهترین نسبت استفاده از انواع انکرتکست در سئو چیست؟

نمی‌توان اعداد دقیقی را در این قسمت بیان کرد؛ زیرا گوگل هیچ وقت وزن اثرگذاری انواع انکرتکست‌ها را در سئو مشخص نکرده است. با این حال بنابر تحقیقات Clayton Johnson یک مدیر موسسه سئو HOTH باید گفت:

  • برای صفحات Home Page: بهتر است این صفحات 80 – 95 درصد از انکرتکست‌های خود را از مدل برند، عمومی و عریان ایجاد کنند. همچنین 10 و 5 درصد (به ترتیب) متعلق به انکرهای partial،related و exact می‌باشند.
  • برای صفحات داخلی: از جمله صفحاتی مثل محصول، وبلاگ، دسته بندی و غیره درصد مناسب انکرتکست (Anchor Text) چیست؟ 50 – 60 درصد حالت نسبی (Partial) و مرتبط، 35 – 45 درصد حالت برندینگ، عمومی و عریان و 10 درصد انکرهای منطبق یا Exact.

شما کاربران می‌توانید مباحث عمیق‌تر در بخش سئو را در دوره آموزش سئو سایت SEOEDU مطالعه کنید.

از انکرتکست در کجای نوشته مان استفاده کنیم؟

هرجایی که محتوای متن مرتبط با لینک صفحه هدف می‌باشد.

بهترین استراتژی استفاده از انکرتکست در سئو چیست؟

طبیعی بودن و جلوگیری از عواملی که منجر به جریمه شما توسط گوگل می‌شود، بهترین استراتژی را در ساخت انکرتکست‌ها فراهم خواهد کرد.

شما کاربران می‌توانید علاوه بر استفاده از خدمات سئو SEOEDU، از مقالات سایت برای افزایش دانش بهینه سازی سایت در موضوعات مختلف استفاده کنید.

قبلی راهنمای کامل راه اندازی کسب و کار اینترنتی + چند ایده جذاب برای آن
بعدی صفر تا 100 تدوین استراتژی سئو | seoedu

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=21026
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ