هزینه سئو سایت + ترفندهایی برای کاهش هزینه ها

- 1 هزینه سئو سایت به همراه لیست خدمات
- 2 لیست قیمت سئو
- 3 محاسبه هزینه سئو به چه صورت است؟
- 4 لیست خدمات سئو سایت
- 5 تعرفه سئو وردپرس با سایت های اختصاصی متفاوت است؟
- 6 سئو سایت چیست؟
- 7 میانیگن هزینه سئو سایت در سال 1400
- 8 بهینه سازی موتور جستجو چقدر است؟
- 9 رایج ترین مدل های صورتحساب ارائه دهندگان خدمات سئو
- 10 قیمت سئو سایت چگونه تعیین می شود؟
- 11 هزینه آمدن به صفحه اول گوگل را چطوری مدیریت کنیم؟
- 12 قیمت و هزینه سئو چگونه تعیین می شود؟
- 14 آشنایی با شیوه های مختلف قیمت گذاری در سئو
- 17 چگونه استعلام قیمت سئو را بگیریم؟
- 18 میانگین هزینه سئو سایت در سال 1401 چقدر است؟
- 19 قیمت سئو سایت های وردپرسی، جوملا و برنامه نویسی شده
- 20 تعرفه سئو در seoedu چگونه است؟
- 21 سوالات متداول

هزینه سئو سایت به همراه لیست خدمات
سئو یک پروسه زمان بر و طولانی است که نیاز به صبر زیادی دارد و حتی ممکن است هزینه سئو سایت شما خیلی بیشتر از هزینه های دیگر روش تبلیغاتی شما باشد، اما باید توجه داشته باشید که SEO یک فرآیند سرمایه گذاری است که درآمد از آن بعد از حداقل 6 ماه مشخص شده و شما را شگفت زده خواهد کرد. پس زمانی که شما می خواهید سایت خود را سئو کنید و برای بهینه سازی سایت خود هزینه کنید، قطعا باید کمی صبور باشید.
البته شما باید حواستان را جمع کنید که بودجه ای که خرج می کنید صرف کارها یا بهتر است بگویم کلماتی شود که برای شما آینده بسیار خوبی را داشته باشند و فقط نوشتن محتوا و بالا آمدن در برخی از کلمات سخت قطعا، قرار نیست فروش شما را افزایش دهند پس در انتخاب کلمات کلیدی خود دقت داشته باشید.
اگر به موضوعات سئو علاقمند هستید، پیشنهاد میکنیم حتما به صفحه آموزش سئو مراجعه کنید.
لیست قیمت سئو
باید گفت چیزی به نام لیست قیمت سئو وجود ندارد و شما نمی توانید هیچ جای دنیا تعرفه ای ثابت را با عنوان لیست قیمت سئو پیدا کنید زیرا هزینه های سئو برای سایت های مختلف در حوزه های مختلف متفاوت بوده و نمی توان یک قیمت مشخص برای آن ها در نظر گرفت.
ممکن است یک سایت با هزینه ماهانه 10.000.000 تومان قیمت گذاری شود و ممکن است یک سایت دیگر در حوزه دیگه 100.000.000 تومان قیمت گذاری گردد.
محاسبه هزینه سئو به چه صورت است؟
محاسبه هزینه سئو با توجه به حوزه کاری شما، جایگاه سایت، شرایط و وضعیت که سئو سایت شما دارد انجام می شود. پس گفتن یک هزینه یا مبلغی ثابت کاری دور از اخلاق حرفه ای می باشد.
برخی از کلمات در گوگل هستند که شاید اصلا نیاز نباشد هزینه های هنگفتی برای آن انجام شود یا برعکس شما در حوزه شلوغ و پر زحمت در حال فعالیت هستید، پس قطعا لازم است تا هزینه سئو سایت شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بودجه ای مناسب برای آن در نظر داشته باشید.
اگر تمایل دارید تا از هزینه سئو سایت خود مطلع شوید و بدانید که چه بودجه ای برای آن باید کنار بگذارید، می توانید از طریق شماره تماس زیر با من در ارتباط باشید.

لیست خدمات سئو سایت
درمورد اینکه چه خدماتی برای یک وبسایت به منظور سئو آن انجام می شود می توان به موارد زیر به صورت خلاصه اشاره کرد.
- سئو داخلی
– لینک سازی داخلی
– تولید محتوا (پیشنهاد میکنیم جهت درک بهتر موضوع تولید محتوا و نحوه سئو آن، به صفحه آموزش سئو محتوا مراجعه نمایید)
– سئو تصاویر، ویدیو، پادکست
– به روز رسانی محتوا
– بهینه سازی عناوین و توضیحات متا
– بررسی url های سایت
– بررسی لینک های شکسته و ریدایرکت های غلط
– تست و آنالیز کلی سایت با ابزارهای حرفه ای و تحلیل تخصصی - سئو خارجی
– لینک سازی خارجی (بک لینک، رپورتاژ آگهی، ساخت PBN)
– استراتژی لینک سازی خارجی
– استراتژی سفارش رپورتاژآگهی - سئو تکنیکال
– بهینه سازی سرعت سایت
– بهینه سازی سورس کد
– بهینه سازی تصاویر سایت
لیست خدمات سئو بسیار جامع تر و کامل تر از این مواردی است که در اینجا ذکر شده است اما در لیست بالا سعی کردیم مواردی را که بیشتر با آن رو به رو می شوید را بیان کردیم.
تعرفه سئو وردپرس با سایت های اختصاصی متفاوت است؟
تعرفه سئو وردپرس با سایت هایی که از cms اختصاصی استفاده می کنند هیچ تفاوتی ندارد و به نظر من که با هر دو نوع سیستم در پروژه های مختلف کار کرده ام، تمامی فرآیندها به یک صورت بوده و می توانند هزینه ای مساوی داشته باشند.
البته در برخی از موارد لازم است تا تغییراتی در کدهای سیستم های اختصاصی داده شود که مسلما هزینه آن جدای از بحث سئو خواهد بود.
اما در کل کار کردن با وردپرس قطعا راحت تر و ساده تر از سیستم های اختصاصی است و قطعا هزینه های برنامه نویسی و طراحی کمتری خواهد برد. شما حتی می توانید خودتان با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی از آکادمی seoedu به یک طراح و متخصص وردپرس تبدیل شوید و دیگر نگران هزینه های اضافی طراحی سایت خود نباشید.
سئو سایت چیست؟
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو فرایندی است که با کمک به بهبود وضعیت یک وب سایت سبب ارتقاء رتبه آن سایت در نتایج جستجوموتورهای جستجو می شود. اکثر سایت هایی که در10 نتیجه اول رتبه بندی موتورهای جستجو لیست می شوند، به صورت تصادفی در این لیست رده بندی نشده اند، بلکه با بهره گیری از استراتژی های خاص سئو و کسب رضایتمندی بیشتر، کاربران و بازدیدکنندگان سایت موفق به قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو شده اند.
فرایند بهینه سازی موتور جستجو شامل، سئو درون صفحه ای و سئو خارج از صفحه می شود. سئو درون صفحه ای شامل: برنامه نویسی حرفه ای و بدون خطا، محتوی جذاب و مرتبط یا کاهش زمان بارگیری مطالب، تصاویر و دیگر اقداماتی می شود که در وب سایت انجام می شوند.
سئو خارج از صفحه نیز شامل تنظیم کافی بک لینک یعنی همه پیوندهای ورودی به سایت از سایت های دیگر می شود. گوگل و دیگر موتورهای جستجو تعداد بک لینک بیشتر را نشانه اقتدار و محبوبیت می دانند، هرچه یک وب سایت تعداد بیشتری بک لینک مرتبط با موضوع از وب سایت های معتبر دریافت کند، اعتبار وب سایت نیز بیشتر خواهد بود.
برای دیده شدن در صفحه اول نتایج جستجو موتورهای جستجو یک وب سایت باید همه ویژگی های onpageو offpage را داشته باشد.
میانیگن هزینه سئو سایت در سال 1400
قطعا اگر شما به بازار seo وارد شده باشید و دنبال یک شرکت یا شخص برای سئو وبسایت خود گشته باشید، با قیمت های مختلفی رو به رو شده اید و قطعا برای شما هم سوال بوده که آخر کدام هزینه درست بوده و منصفانه است؟
این موضوع واقعا باعث ناخوشایندی برای مشتریان بوده زیرا هیچ نرخ ثابت و مشخصی برای سئو وجود ندارد و باعث سردرگمی شما می شود.
اما به طور میانگین هزینه سئو یک وبسایت به موارد زیر بستگی دارد که شما می توانید با بررسی آن ها یک قیمت معقول به دست آورید.
- تعداد تولید محتوا در ماه
- کیفیت محتوا تولید شده
- خدماتی که از شخص سئو کار دریافت می کنید.
- لینک سازی خارجی
- رپورتاژ آگهی
- مشکلات تکنیکال سایت
- حوزه کسب و کار شما
این ها اصل و اساس یک پروژه سئو می باشند که شما می توانید با بررسی آن ها به یک قیمت سئو مناسب دست پیدا کنید.
بهینه سازی موتور جستجو چقدر است؟
تقریبا همه مدیران وب سایتی که به دنبال بهبود وضعیت خود در موتورهای جستجو هستند این سوال را از خود می پرسند که هزینه بهینه سازی موتور جستجو چقدر است؟ میزان تلاش سئو برای هر وب سایت با توجه به موقعیت فعلی وب سایت و اهداف آن متفاوت است.
علاوه بر این، سئو یک موقعیت ایستا نیست و باید به صورت مداوم بروز رسانی شود زیرا موفقیت های کوتاه مدت در رتبه بندی موتورهای جستجو می تواند به سرعت منسوخ شود.
بسیاری از صاحبان کسب و کار به خوبی از این مسئله آگاه هستند که سئو می تواند رشد قابل توجهی در میزان فروش آنها ایجاد کند اما با این وجود بودجه سرمایه گذاری در تعداد زیادی از آنها محدود است.
این موضوع بیشتر در مشاغل و کسب کارهای کوچک دیده می شود زیرا آنها تاکنون در بازاریابی آنلاین هیچ گونه سرمایه گذاری انجام نداده اند و ارزش افزوده حاصل از این گونه سرمایه گذاری ها را به رسمیت نمی شناسند.
با این وجود، برای تعیین میزان دقیق سرمایه گذاری در سئو سایت باید سه عنصر اصلی: وضعیت فعلی سایت، هدف و مدت زمان رسیدن به هدف مشخص شوند. با بررسی وضعیت فعلی وب سایت مشخص می شود که آیا بک لینک ها نیازمند تغییرات هستند؟
کلمات کلیدی به چه میزان چستجو و بازدید شده اند؟ قدرت رقبا به چه شکل است آیا سایت در یک بازار رقابتی فعالیت می کند یا یک بازار محلی با رقابت کم؟ تعیین هدف وب سایت یکی از عوامل مهم دیگر در برآورد هرینه های سئو است.
یک اپراتور یا مدیر وب سایت باید دقیقا بداند که چه میزان بودجه مایل به سرمایه گذاری است؟ هر چه مدیران وب سایت ها هدف های بیشتری داشته باشند باید هزینه های بیشتری را نسبت به شخصی که اهداف کمتری دارد بپردازند.
با بررسی اینکه سایت شما برای رسیدن هدف مشخص شده نیازمند چه اقداماتی است و پیدا کردن استراتژی مناسب اگر در وب سایت شما هیچ اقدامی برای بهبود شرایط رتبه بندی انجام نشده باشد، تلاش ارائه دهندگان خدمات سئو برای وب سایت شما بیشتر خواهد بود.
همچنین اگر در زمینه فعالیت شما رقابت زیادی وجود داشته باشد، هزینه های سئو برای پشتیبانی سایت شما نیز بیشتر است.
در مقابل اگر سایت شما قبلا تا حدودی بهینه شده باشد و از قدرت رتبه بندی خاصی برخوردار باشد، کار متخصصان سئو بسیار راحت تر و کم هزینه تر خواهد بود.
با این وجود مدل صورتحساب ارائه دهنده خدمات نیز در براورد هزینه های سئو اهمیت زیادی دارد و به طور قابل توجهی تاثیر گذار است.
رایج ترین مدل های صورتحساب ارائه دهندگان خدمات سئو
نحوه کار و مدل صورتحساب با توجه به آژانس های سئو یا ارائه دهندگان خدمات سئو می تواند متفاوت باشد به عنوان نمونه برخی از ارائه دهندگان خدمات سئو بر اساس اهداف مشتریان یک قیمت را پیشنهاد می دهند و بعضی دیگر هزینه خدمات بهینه سازی سایت را به صورت ماهیانه تعریف می کنند.
صورتحساب های ثابت با توجه به نرخ های ساعتی/ روزانه
صورتحساب با نرخ های ساعتی/ روزانه معمولا گرانترین نوع صورتحساب است اما انعطاف پذیری زیادی دارد و شما مجبور نیستید برای مدت طولانی به یک قرارداد پایبند باشید.
هزینه های ماهانه سئو
این نوع صورتحساب رایج ترین مدل صورتحساب است، در این نوع صورتحساب ارائه دهندگان خدمات سئو در ازای مبلغی مشخص، مشتریان هر ماه میزان مشخصی خدمات سئو دریافت می کنند. بودجه ثابت ماهانه نسبت به سایر مدل های صورتحساب معقول تر است زیرا سئو یک فرایند با روندی مداوم است.
نرخ ثابت یا هزینه های یکبار مصرف
این نوع صورتحساب در ازای خدمات مشخص شده و یا یک پروژه خاص مثلا راه اندازی مجدد سایت محاسبه می شود.
صورتحساب مبتنی بر عملکرد
این صورتحساب را تنها تعداد محدودی از آژانس های سئو و ارائه دهندگان خدمات در قبال خدمات خود ارائه می دهند، زیرا این مدل صورتحساب با یک دوره انتظار همراه است و ارائه دهنده خدمات سئو در این مدت زمان هیچ وجهی دریافت نمی کند.
صورتحساب مبتنی بر عملکرد در انواع متفاوتی ارائه می شود
پرداخت هزینه به ازای هر کلمه کلیدی: در این نوع صورتحساب مشتریان بر اساس نمایش کلمات کلیدی از قبل توافق شده، به ارائه دهنده خدمات خود هزینه مشخصی را پرداخت می کنند.
به عنوان مثال: مشتریان برای ظاهر شدن سایت در صفحه اول نتایج جستجو در یک مدت مشخص یک هزینه ثابت و 20 درصد کاهش هزینه برای هر موقعیت نزول صفحه را متقبل می شوند. در واقع در این مدل صورتحساب مشتریان تا زمانی که در لیست نتایج موتورهای جستجو قرار می گیرند هزینه پرداخت می کنند.
پرداخت به ازای هر بازدید کننده: این صورتحساب می تواند به عنوان جایگزین صورتحساب به ازای هر کلمه کلیدی مورد استفاده قرار بگیرد. و معمولا هزینه ثابتی به ازای هر بازدید از سایت دارد.
پرداخت به ازای هر درخواست/ فروش محصولات یا خدمات: اپراتورهای وب سایت به ازای هر واحد فروش مبلغی از قبل تعیین شده را به ارائه دهنده خدمات seo متقبل می شود.
در پایان بهتر است که شما برروی تجارت اصلی خود تمرکز کنید و بهینه سازی سایت خود را به ارائه دهندگان خدمات seo بسپارید، زیرا یک وب سایت به بروزرسانی منظم نیاز دارد و این به معنای صرف زمانی است یک کارافرین می تواند هدف مند تر روی آن سرمایه گذاری کند همچنین از آنجایی که هر چه یک وب سایت به صورت حرفه ای اداره شود احتمال بازگشت سرمایه آن بیشتر است، پس بهتر است که بهینه سازی سایت خود را به متخصصان سئو بسپارید.
قیمت سئو سایت چگونه تعیین می شود؟
یکی از موارد و نکاتی که درمورد سئو سایت های مختلف وجود دارد، بحث تعیین قیمت سئو سایت می باشد.
زیرا در حوزه سئو، هیچ قیمت ثابتی وجود ندارد و هر کسی با توجه به تجربه، میزان اطلاعات و همینطور سختی حوزه، تعرفه سئو را مشخص می کند.
برای همین می توان گفت هیچ قیمت ثابتی وجود ندارد. اما خوب باید در نظر داشت که در هر سطح و رده کاری باید انصاف را در نظر گرفت و متوجه آن بود که آیا این قیمت سئو مناسب و واقعا ارزش سرمایه گذاری دارد یا اینکه نه!
برای همین بهتر است برای تعیین قیمت پروژه سئو سایت، پروپوزال دریافت کنید و سپس درمورد آن تصمیم گیری نمایید.
هزینه آمدن به صفحه اول گوگل را چطوری مدیریت کنیم؟
برای اینکه بتوانید هزینه بالا آمدن به صفحه اول گوگل را کاهش دهید یا به قولی مدیریت کنید، می توانید بخشی از فرآیند سئو را یاد گرفته و خودتان اجرا کنید. برای مثال شما می توانید بخش سئو خارجی سایت خودتان را انجام دهید، یا بخش سئو داخلی یا همینطور تولید محتوا را خودتان برای سایتتان انجام دهید.
با توجه کردن به این موارد و اجرای پروژه ها توسط خودتان می توانید هزینه سئو سایت خود را شدیدا کاهش دهید.
یکی از بخش های بسیار مهم سایت تولید محتوا می باشد. شما می توانید سفارش تولید محتوا خود را با کمترین هزینه ممکن به تیم seoedu بسپارید. ما بهترین کیفیت را با مناسبترین قیمت به شما ارائه می دهیم.
قیمت و هزینه سئو چگونه تعیین می شود؟
سئو یک نوع استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است که بسیاری از کسب و کارها برای افزایش رتبه سایت خود از آن استفاده می کنند. از مزیت های این کار می توان به هدایت ترافیک، افزایش نرخ فروش و ROI پایین آن اشاره کرد. معمولا مدت زمان این فرآیند برای هر سایتی متفاوت بوده و می تواند در طول 3 الی 15 ماه به نتیجه برسد. سئو در مسیر خود، علاوه بر بهبود سایت برای موتورهای جستجو، آن را از نظر رابط کاربری، برندینگ و مارکتینگ نیز ارتقا می دهد.
در این میان یکی از مهم ترین موضوعاتی که بسیاری از صاحبان کسب و کار نگران آن هستند، هزینه سئو سایت است. همانطور که می دانید، سئو یک مجموعه پیوسته از اقداماتی است که هر بخش از آن نیاز به بودجه متفاوتی دارد. برآیند این هزینه ها، هزینه نهایی سئو سایت را تعیین خواهد کرد. در معرفی این بخش ها برای تعیین هزینه سئو سایت می توان گفت:
- هزینه سئو داخلی یا On-Page: سئو داخلی بخش جدایی ناپذیر از پروسه بهینه سازی سایت است که معمولا در مراحل اولیه آن انجام می شود. این قسمت از سئو به شما کمک می کند تا سایت خود را در بهترین حالت برای خزش گوگل آماده کنید. از لینکسازی داخلی گرفته تا بهینه سازی فایل های چندرسانه ای، تنظیم صحیح فایل txt و سایت مپ، تنظیم اسکیماها و رفع خطاهای 404 همگی جزوی از اقداماتی است که باید انجام شوند.
- هزینه سئو تکنیکال یا Technical: این بخش درون سئو داخلی قرار دارد اما می توان قسمت هایی از آن را به صورت مستقل درنظر گرفت. مثلا از آنجایی که سایت شما از زبان های نشانه گذاری HTML و CSS و زبان جاوا اسکریپت تشکیل شده است، می بایست از این نظر نیز بهینه سازی شود. از نمونه اقداماتی که در سئو تکنیکال صورت می گیرند می توان به بهینه سازی سرعت سایت، استفاده از تگ های مناسب، رفع مشکلات خزش گوگل و ارورهای فنی سرچ کنسول، تنظیم SSL و امنیت سایت اشاره کرد. برای مشاهده اقدامات دیگر در این بخش، به صفحه آموزش سئو تکنیکال مراجعه کنید.
نکته: سرچ کنسول، مهم ترین پلتفرم برای بررسی مشکلات تکنیکال و سئو داخلی هر سایت است که به صورت مداوم پلتفرم شما را بررسی می کند. شما می توانید با دوره آموزش سرچ کنسول به صورت کامل بر گزارش ها و ترفندهای استفاده از آن مسلط شوید.
- هزینه سئو خارجی یا Off-Page: بزرگترین بخش از هزینه سئو سایت که می تواند تا 75 درصد از آن را تشکیل دهد، مربوط به سئو خارجی یا آف پیج سئو است. چراکه در قبال بیشتر کارهایی که در این بخش انجام می شوند، می بایست به پلتفرم های دیگر هزینه ای را پرداخت کنید. از جمله ساخت بک لینک، درج ریپورتاژ آگهی، تبلیغات در فضای مجازی، کارکردن روی شبکه های اجتماعی و برندینگ.
- تولید محتوا: بسته به حوزه ای که در آن فعالیت می کنید، ممکن است تولید محتوا به عنوان بخشی از سئو داخلی، یک نیاز روزانه یا هفتگی برای سایت باشد. به طور مثال، وب سایت های مجله ای معمولا روزی 1 تا 10 ها مقاله منتشر می کنند. به همین خاطر تولید محتوا نیز در حدود 10 – 70 درصد از هزینه های سئو یک سایت را دربر خواهد گرفت.
یکی از ترفندهای بسیار مهم برای دستیابی به رتبه های برتر گوگل، تولید محتوای سئو شده و کامل است. برای این کار، تمامی نکاتی که لازم است در دوره آموزشی زیر توضیح داده شده اند که می توانید آن را از لینک زیر تهیه کنید:
مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت سئو خارجی سایت چیست؟
همانطور که در تیتر قبل تاکید کردیم، بخش آف پیج سهم بسیار زیادی در هزینه سئو سایت دارد. به طور کلی، برای تخمین قیمت پروژه سئو سایت در این قسمت، می بایست به حوزه ای که در آن قرار گرفته اید و رقبای آنها توجه کنید. به عنوان مثال چند فاکتور مهم در تعیین این هزینه ها عبارتند از:
- تعداد ریپورتاژهای سایت رقیب: رپورتاژها مهم ترین و گران ترین نوع تبلیغات و آگهی در سئو هستند که نقش موثری در شتاب دادن به بهینه سازی سایت دارند. بسته به اینکه سایت رقیب تاکنون چقدر رپورتاژ ثبت کرده و در آینده نیز چه تعداد درج می کند، وب سایت های هدف چه پلتفرم هایی هستند و هزینه درج بک لینک در آنها چه قیمتی دارد، هزینه سئو خارجی افزایش می یابد.
از آنجایی که هزینه رپورتاژها بسیار بالا است، تولید یک محتوای جذاب و افزایش تاثیر آن بسیار مهم می باشند. ما به شما دوره آموزشی رپورتاژ آگهی را پیشنهاد می کنیم که به صورت فشرده تمام نکات لازم برای تولید محتوا و نیز نحوه انتشار آن را آموزش می دهد.
- بک لینک ها: علاوه بر ریپورتاژ آگهی، بک لینک ها نیز هزینه ای جداگانه دارند که معمولا قیمت آن کمتر است. این نوع پیوندهای ورودی خود انواع مختلفی دارند که می توان به بک لینک های سایدبار، موقت و دائمی، بک لینک های سوشیال و پروفایلی اشاره کرد.
- بک لینک انبوه: معمولا بک لینک هایی که به صورت گسترده و در تعداد بالا برای یک صفحه ایجاد می شوند، برون سپاری شده و هزینه ای جداگانه برای ثبت آنها پرداخت می شود.
شما می توانید راهنمایی های کامل راجع به بخش بک لینک سازی و درج آنها را در صفحه آموزش سئو خارجی مطالعه کنید.
- فعالیت در شبکه های اجتماعی: برخی از موسسات، سئو خارجی را در کنار برندینگ و سوشیال سیگنال با فعالیت در شبکه اجتماعی تکمیل می کنند. در این حالت تولید محتوا در این شبکه ها و پاسخگویی به مخاطبان نیز می تواند جزوی از هزینه های سئو خارجی محسوب شوند.
فاکتورهای مهم در تعیین هزینه سئو خارجی سایت
آشنایی با شیوه های مختلف قیمت گذاری در سئو
روش های مختلفی برای تخمین هزینه سفارش خدمات بهینه سازی و ارائه لیست قیمت سئو وجود دارند که به طور خلاصه عبارتند از:
- قیمت سئو ساعتی: تعرفه سئو ساعتی بیشتر مربوط به کسانی است که قصد دارند از خدماتی مانند مشاوره سئو و آنالیز سایت استفاده کنند. این نوع سرویس ها بیشتر برای کسانی مناسب هستند که وب سایت خود را به طور کامل ایجاد کرده و ممکن است برای بهینه تر کردن سایت، افزایش رنک یک صفحه و رفع اشکالات آن اقدام کنند. در این حالت کارفرما تعداد ساعات سئو سایت خود را تعیین می کند.
- قیمت سئو ماهانه: تعرفه سئو ماهانه یکی از محبوب ترین روش های قیمت گذاری در سئو است که معمولا به صورت پلن های مختلفی ارائه می شود. هر برنامه یکسری پیشنهادات را ارائه می کند و انعطاف پذیری لازم برای بهره مندی از خدمات سئو را به کارفرما ارائه خواهد کرد.
- قیمت سئو پروژه ای: معمولا رایج ترین نوع قیمت گذاری برای عقد قراردادهای بهینه سازی سایت با یک مجموعه خدماتی، روش تعرفه سئو پروژه ای است. در این حالت مشتری و شرکت یک بازه زمانی و یک هدف تعیین می کنند و قیمت های سئو سایت برای چنین پلنی از سوی شرکت تخمین زده می شود.
- قیمت سئو کلمات کلیدی: ممکن است کارفرمایان تنها برای بهینه سازی چند عبارت به رتبه های اول در نتایج گوگل، از خدمات سئو استفاده کنند. در این حالت عقد قرارداد برمبنای چنین هدفی تنظیم شده و برحسب سختی کلمه و هزینه تخمین زده شده، قیمت سئو به صورت کلمه ای تعیین می گردد.
نکته: توجه کنید تعرفه سئو کلمات کلیدی در هر حوزه ای منحصر به فرد خواهد بود.
- قیمت سئو تضمینی: مجموعه سئو ادیو برای ارائه خدمات خود تضمینی ارائه نمی کند ولی به کافرمان خود اطمینان می دهد تمام تلاش خود را برای استفاده از تمام پتانسیل بهینه سازی سایت استفاده خواهد کرد. به همین منظور از دیدگاه ما، روش قیمت دهی برای ارائه خدمات سئو تضمینی اشتباه است.
- سئو سایت به صورت ماهانه و بر اساس یک بودجه مشخص: بسیاری از کارفرمایانی که بودجه محدودی دارند، این روش را انتخاب می کنند. در این حالت مجموعه ارائه کننده خدمات سئو، یکسری فیچرها را متناسب با هزینه مدنظر کارفرما پیشنهاد می دهد تا روند سئو سایت تا حدودی انجام شود.
شیوه های قیمت گذاری سئو سایت
منظور از قیمت گذاری هزینه سئو براساس نوع سایت چیست؟
تا این قسمت، تقریبا تمام فاکتورهای مهم برای تعیین هزینه سئو سایت توضیح داده شدند. با این وجود، ممکن است برخی از کاربران، آیتم “نوع سایت” را نیز در بین فاکتورهای موثر بر قیمت گذاری سئو مشاهده کرده باشند. اما نوع سایت چه تاثیری بر قیمت گذاری سئو خواهد داشت؟
پروسه سئو برای سایت ها با کاربری های مختلف، در برخی قسمت ها متفاوت می باشد. به عنوان مثال، در سایت های فروشگاهی، تمرکز سئوکار بر روی بهینه سازی صفحات محصول و دسته بندی ها است تا در کنار آن، نرخ تبدیل مشتریان افزایش یابد. اما در پلتفرم هایی که به عنوان سایت های شرکتی ساخته شده اند، سئوکار تلاش می کند برندینگ را در اولویت قرار داده و مجموعه را در حوزه ای که فعالیت می کند، به مخاطبان بیشتری معرفی نماید. بنابراین هدف نهایی جذب ترافیک بالاتر خواهد بود.
رسیدن به این اهداف متفاوت، هرکدام شیوه های خاصی دارند. به همین جهت راه های رسیدن به آنها نیز با هزینه های مختلفی انجام خواهد شد.
نکته: یکی از خدماتی که مجموعه ما در کنار سئو انجام می دهد، طراحی سایت است. تیم طراحی ما با تکیه بر آموخته هایی که حاصل آموزش سئو داخلی و تکنیکال است، از آنها به عنوان یک مکمل در طراحی سایت استفاده خواهد کرد. به طور قطع طراحی سایت استاندارد قادر است هزینه های سئو شما را تا حد خوبی کاهش داده و مدت زمان آن را کمتر کند. شما می توانید برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود، از این سرویس ها در مجموعه سئو ادیو استفاده نمایید.
قیمت سئو سایت فروشگاهی چقدر است؟
در غالب پروژه های سئو، سفارش های بهینه سازی سایت های فروشگاهی بیشتر از همه دیده می شود. به همین خاطر پرسش های بسیار زیادی در مورد هزینه سئو در این گونه سایت ها وجود دارند. فاکتورهای مهمی که می توانند تعیین کننده هزینه سئو سایت های تجاری آنلاین باشند، عبارتند از:
- تعداد صفحات سایت،
- گستردگی حوزه فروش محصولات سایت،
- مدت زمان سئو سایت از دید کارفرما،
- سئو داخلی، تکنیکال و خارجی سایت،
- تخصصی بودن حوزه فروش سایت،
این موارد در کنار فاکتورهایی که در بخش قبل بیان کردیم، می توانند نقش موثری در سئو سایت شما داشته باشند. در صورتی که قصد سفارش خدمات سئو سایت فروشگاهی را دارید، می توانید با مراجعه به صفحه سئو سایت فروشگاهی SEOEDU، با روند کار و جزئیات بیشتر آن آشنا شوید.
نکته: شما می توانید مدت زمان ROI (نرخ بازگشت) هزینه سئو سایت را در اینفوگرافیک زیر برای سایت ها با موضوعات مختلف مشاهده کنید.
نرخ بازگشت سرمایه گذاری برای سئو در سایت های مختلف
چگونه استعلام قیمت سئو را بگیریم؟
برای استعلام قیمت سئو سایت می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که عبارتند از:
- تخمین هزینه ها: با توجه به فاکتورهایی که تاکنون بیان شد، آنالیز رقبا و درنظر گرفتن نیاز خود از سئو، هزینه ای را تخمین بزنید.
- پشتیبانی سایت: شما می توانید از پشتیبانی مجموعه ما برای دریافت هزینه های خدمات سئو استفاده کنید. برای این کار کافیست با شماره واتساپ اعلام شده در قسمت هدر سایت ارتباط برقرار نمایید.
- مشاوره: راهکار پیشنهادی ما، اخذ یک وقت مشاوره است. در این حالت، علاوه بر تحلیل کامل و آنالیز سایت، از هزینه ی دقیق سئو سایت خود به خوبی آگاه می شوید. اخذ مشاوره به کارشناس سئو فرصت می دهد تا با درک تعرفه های سئو، تحلیل کامل سایت و رقبا، قیمت دقیق تری را اعلام کند.
میانگین هزینه سئو سایت در سال 1401 چقدر است؟
نرخ متداولی که برای هزینه سئو سایت در سال 1401 درنظر گرفته شده است، تا حد بسیار زیادی به حوزه کاری شما وابسته می باشد. اما می توان میانگین بازه قیمتی را در حدود 3 الی 25 میلیون تومان را درنظر گرفت. این هزینه ها، تنها برای ارائه خدمات سئو داخلی، تکنیکال، تا حدی سئو خارجی و نیز مشاوره سئو درنظر گرفته شده اند. علاوه بر این موارد، لازم است به تعرفه هایی که برای بک لینک سازی و تولید محتوا نیاز خواهید داشت نیز بپردازیم. با درنظر گرفتن این موارد، می توان گفت بازه قیمتی برای سئو کامل یک سایت از 10 الی 50 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
یکی از مقرون به صرفه ترین راهکارها برای سئو سایت، یادگیری آن است. شما می توانید با گذراندن یک دوره آموزشی جامع در کنار منتورینگ سئو، به عنوان یک کارشناس حرفه ای اقدام به بهینه سازی سایت خود نمایید. با فراگیری مطالب آموزشی در این آموزش و تجربه عملی در دوره منتورینگ سئو، قادر خواهید بود از پروژه های سئو نیز کسب درآمد کنید. ما به شما یکی از کامل ترین دوره های آموزشی سئو در ایران را معرفی می کنیم که می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید:
قیمت سئو سایت های وردپرسی، جوملا و برنامه نویسی شده
تاکنون CMSهای مختلفی برای طراحی سایت و انتشار محتوا ارائه شده اند که پرطرفدارترین آن ها در ایران، وردپرس، جوملا و نیز سایت های برنامه نویسی می باشند. جهت تخمین هزینه قیمت سئو سایت جوملا و وردپرسی، فاکتورهای زیر را درنظر داشته باشید:
- سرعت سایت: سرعت سایت فاکتور مستقیمی در بهینه سازی سئو است که در صورت نیاز می بایست برای سایت شما اعمال شود.
- بهینه سازی محتوا: در صورتی که محتوای شما در قالب این پلتفرم ها بهینه نباشند، می بایست در انتخاب پلن سئو، خدمات آن-پیج آن را نیز استفاده کنید.
- تنظیمات سایت: در صورتی که تنظیمات سیستم مدیریت محتوا به خوبی اعمال نشده باشد، لازم است یک متخصص سئو یا جوملا آن را تصحیح کند.
در سایر موارد، هزینه سئو در این نوع سایت ها مطابق با فاکتورهایی است که در قسمت های قبل عنوان کردیم. همچنین برای قیمت سئو سایت های برنامه نویسی نیز می توان گفت:
- برنامه نویسی قالب: یکی از مهم ترین چالش ها در سئو سایت های برنامه نویسی شده، عدم درنظر گرفتن تگ ها و کدنویسی سئو-فرندلی است. در این صورت لازم است برای اضافه کردن چنین ویژگی هایی به تگ های HTML در قالب سایت، با کمک یک کدنویس اقدام شود.
- برنامه نویسی افزونه ها: در سیستم های CMS وردپرس یا جوملا، می توانید با نصب افزونه ها چیزی که مدنظرتان است را بر تنظیمات سایت اعمال کنید. اما در سایت های برنامه نویسی شده این امکان وجود ندارد. به همین خاطر لازم است به صورت دستی یا با اضافه کردن ماژول ها و افزونه ها این کار را انجام دهید که هزینه جداگانه ای خواهد داشت.
آشنایی با عوامل موثر بر قیمت سئو سایت وردپرسی
تعرفه سئو در seoedu چگونه است؟
خدمات سئو سایت و بهینه سازی آنها، مهم ترین سرویسی است که در مجموعه SEOEDU ارائه می شود. به همین خاطر برحسب درخواستی که کارفرما خواهد داشت، پلن های مختلفی درنظر گرفته شده اند تا قیمت های ارائه شده متناسب با بودجه او باشد. شما می توانید برای آگاهی از هزینه سئو سایت در سئو ادیو از روش های زیر اقدام کنید:
- تماس تلفنی با شماره 09130904084
- تکمیل فرم بریف سئو برای درخواست سفارش بهینه سازی سایت
پس از ارسال درخواست یا برقراری تماس، مجموعه ما راهنمایی های لازم برای آنالیز سایت، رقبا و ارائه یک تعرفه منصفانه را انجام می دهند. همچنین شما می توانید برای آگاهی از نحوه ارائه خدمات سئو ادیو، به صفحه خدمات سئو مراجعه کنید.
قیمت گذاری پروژه سئو در مجموعه سئو ادیو
سوالات متداول
هزینه سئو سایت چگونه تعیین می شود؟
باید گفت هزینه ثابتی برای سئو وجود ندارد و با توجه به هر حوزه و هر سایت و مقدار فعالیتی که روی یک سایت انجام می شود هزینه آن مشخص می گردد. در صورتی که می خواهید هزینه پروژه سئو خود را بدانید از طریق واتساپ به شماره 09130904084 در ارتباط باشید.
لیست خدمات سئو شامل چه مواردی می شود؟
باید گفت خدماتی که برای سئو یک سایت انجام می شود به طور کلی به سه دسته سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می شود که هر کدام از این دسته ها خود شامل چندین زیر شاخه شده که در محتوای همین صفحه به طور کامل توضیح داده شده است.
مشاوره رایگان قبل از انجام پروژه سئو
شما می توانید قبل از اینکه برای پروژه سئو خود کاری انجام بدهید با متخصصین seoedu در ارتباط بوده و هرگونه سوالی در مورد پروژه خود داشتید از ما بپرسید.
16 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
لیست قیمت سئو سایت رو میشه بهم بدین؟
میخواستم قیمت سئو رو بگیرم
سلام وقتتون بخیر
درمورد هزینه سئو سایت، نمیتونیم لیست ثابتی بهتون بدیم، بلکه باید بررسی کنیم سایت و همینطور حوزه کاری شما رو و بعد بر اساس اون لیست خدمات و همینطور قیمت رو ارائه بدیم خدمتتون.
هزینه سئو سایت وردپرسی چقدره؟
آیا هزینش با سایتی که اختصاصی باشه متفاوته؟
سلام وقت بخیر
هزینه سئو سایت وردپرسی و اختصاصی تفاوتی نداره
و فقط بسته به حوزه ای هست که شما کار میکنید و خدماتی که نیاز دارید تا بتونید از اون برای بهبود رتبه هاتون استفاده کنید.
هزینه سئو سایت وردپرسی یا اختصاصی از نظر من وجود خارجی نداره 🙂
هزینه سئو سایت چطوری محاسبه میشه؟
میخواستم محاسبه سئو سایت بنده رو انجام بدین
سلام
درمورد هزینه سئو سایت باید بگم که با توجه به میزان رقابت در آن حوزه و همینطور وبسایت خود شما مشخص میشه.
اینکه حوزه شما خلوت باشه یا رقابت زیاد باشه قطعا متفاوته. حوزه های سخت اصولا قیمت بالاتری دارن چون باید مدت زمان خیلی بیشتری برای پروژه صرف بشه.
درمورد پروژه خودتون هم از طریق شماره 09130904084 با ما در ارتباط باشید.
میشه خواهش کنم لیست خدمات سئو سایت خودتون رو بهم بدین یا داخل همین صفحه منتشر کنین؟
سلام جهت دریافت لیست خدمات سئو سایت توسط تیم ما، می تونید از طریق واتساپ به شماره 09130904084 پیام بدین.
برای موضوع سئو سایت با توجه به هزینه سئو که پرداخت می کنیم، آیا تضمینی هم به ما بابت دریافت رتبه می دین؟
بابت دریافت رتبه تضمین نداریم.
اما ما این قول رو به شما می دیم که تمام تلاشمون رو انجام میدیم تا بتونیم شما رو به بهترین جایگاه روی کلمات کلیدی مورد نظرتون برسونیم.
پکیج سئو و خدماتی که تیم شما برای موضوع سئو سایت به ما ارائه میده شامل چه چیزهایی هست؟
سلام
ما تمامی فعالیت های مربوط به سئو سایت شما شامل سئو داخلی، خارجی و تکنیکال وبسایت شما را انجام می دهیم.
با توجه به راه اندازی بخش سفارش تولید محتوا، می توانیم موضوع تولید محتوا را نیز به تیم ما بسپارید.
یک سئو کار ماهر در ماه چقدر درآمد داره و هزینه سئو سایتی که می گیره چقدره؟
سلام وقتتون بخیر
ببینید درآمد یک سئو کار تو ایران بستگی به تجربه، سختی حوزه و کلی چیزای دیگه بستگی داره.
اما در کل حداقل درآمد یه سئوکار میشه گفت با داشتن یک پروژه تو ماه 3میلیون تومن میتونه باشه.
پروژه های سئو سایت کلا به چند صورت بسته میشن؟
مثلا من شنیدم بر اساس کلمه کلیدی هست، بر اساس میزان ورودی و ….
ممنون میشم توضیح بدین واسم.
سلام درمورد موضوع پروژه های سئو بله، به روش های مختلفی انجام میشه، مثلا پروژه ای، ماهانه، براساس میزان ورودی، بر اساس یک کلمه کلیدی.
اما خوب تمامی این روش های به نظر بنده کار اشتباهی است و اجرای پروژه سئو به صورت ماهانه بهترین راه می باشد.
در این حالت شما بر روی بسیاری از کلمات کار می کنید و فقط روی میزان ورودی یک کلمه و … تمرکز ندارید.
میزان ورودی و رسیدن یک کلمه به صفحه یک می تواند با روش های کلاه سیاه نیز انجام شود که برای سایت بسیار مضر و خطرناک است.