جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سرچ کنسول > آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن و پیدا کردن ارورهای هر صفحه (تصویری)

آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن و پیدا کردن ارورهای هر صفحه (تصویری)

فوریه 1, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سرچ کنسول
معرفی کامل بخش تست زنده سرچ کنسول
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 معرفی ابزار Test Live URL
    1. 2 نکات مهم در مورد ابزار TEST LIVE URL سرچ کنسول
  2. 3 آموزش بخش های مختلف Test Live URL در سرچ کنسول
  3. 4 Presence on Google یا وضعیت حضور در گوگل
  4. 5 معنی پیغام URL is available to Google چیست؟
  5. 6 معنی پیغام URL is available to Google, but has issues چیست؟
  6. 7 خطای URL is not available to Google چیست؟
  7. 8 معنی پیغام URL is an alternate version چیست؟
  8. 9 کاربرد View Tested Page در گزارش Test Live URL سرچ کنسول
  9. 10 Availability یا گزارش وضعیت در دسترس بودن صفحات
  10. 11 معرفی قسمت Discovery
  11. 12 معرفی قسمت Crawl
  12. 13 معرفی قسمت Indexing
  13. 14 Enhancements یا گزارش مربوط ویژگی های پیشرفته در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن
    1. 15 Mobile Usability
    2. 16 AMP
    3. 17 Rich Resultها
    4. 18 ویژگی‌های امنیتی
  14. 19 جدول شرایط مختلف URL در زمان انجام Live URL Test
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

شما با آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن، ایراداتی را مرتبط با ایندکس، ویژگی‌های مرتبط به تجربه کاربری و داده‌های ساختار یافته در صفحه خود مشاهده می‌کنید. در ادامه این مبحث با ما همراه باشید تا تمام جزئیات این بخش از سرچ کنسول را به شما آموزش دهیم و جزئیات هرپیام را در این بخش به شما بازگو کنیم.

 

ثبت نام در دوره

معرفی ابزار Test Live URL

آشنایی با ابزار TEST LIVE URL

ابزار Test Live URL یکی از امکانات جذاب سرچ کنسول است که امکان بررسی لحظه‌ای (زنده) صفحات سایت شما را می‌دهد. شما می‌توانید این ابزار را در بخش URL Inspection Tool مشاهده کنید. برای آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن ابتدا به روش دسترسی به این ابزار می‌پردازیم که به شرح زیر است:

  • ابتدا وارد سرچ کنسول بشوید.
  • سپس از منوی سمت راست، روی گزینه URL Inspection کلیک کنید.
  • در فیلد درخواست شده، آدرس URL صفحه مدنظر خود را قرار دهید.
  • حال در صفحه باز شده قسمت سمت راست، روی گزینه “TEST LIVE URL” کلیک کنید.

زمانی که روی این ابزار کلیک کنید، ممکن است در حد 1-2 دقیقه نیاز به زمان باشد تا صفحه مدنظر شما خزش شده و گزارش آن ارائه شود.

آنچه گوگل در معرفی این فیچر توضیح داده است، به شرح زیر می باشد:

Run a live test of a URL in your property to check for indexing issues, structured data, and more. The life test is useful when fixing your page, to test whether an issue was fixed.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن به منظور بررسی قابلیت ایندکس بودن یا نبودن صفحه و نیز بررسی داده‌های ساختاریافته در آن است.

این ابزار به خصوص برای سئوکارهای تکنیکال که به صورت لحظه‌ای قصد دارند صفحه را عیب یابی کرده و نتیجه اقدامات خود را مشاهده کنند، بسیار مفید است.

نکات مهم در مورد ابزار TEST LIVE URL سرچ کنسول

برخی از نکاتی که باید در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن درنظر داشته باشید عبارتند از:

  • توجه کنید که برای استفاده از این ابزار باید کراولرها یا خزنده‌های گوگل اجازه دسترسی به صفحه را داشته باشند.
  • زمانی که گزارش TEST LIVE URL را مشاهده کردید، تب دیگری به نام GOOGLE INDEX کنار آن اضافه می‌شود که می‌توانید بین نتیجه لحظه‌ای و آخرین نتیجه‌ گوگل از سایت شما تفاوت‌ها را مشاهده کنید.
مقایسه TEST LIVE URL و GOOGLE INDEX

 

  • برای اجرای یک تست زنده دیگر، می‌توانید روی گزینه Reset URL کلیک کنید که در تصویر قبل نمایش داده شد.
  • این تست روی صفحاتی که درخواست حذف آنها شده انجام پذیر است.
  • این تست برخی گزارش‌ها مانند عدم ثبت بودن صفحه در نقشه سایت یا وجود صفحات ارجاعی و داپلیکیت را بررسی نمی‌کند. همچنین این ابزارک رعایت دستورالعمل‌های کیفیت محتوا یا Page Experience، امنیت، Manual Actionها یا بازبینی‌های انسانی و حذف محتوا را بررسی نمی‌کند.
  • با انجام تست گزارش‌هایی را مشاهده می‌کنید که در قسمت بعد راجع به آن صحبت می‌کنید. این گزارش‌ها در 3 بخش ارائه می‌شوند.
  • در صورتی که صفحه مدنظر شما به یک صفحه دیگر ریدایرکت شده باشد، صفحه مقصد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
  • این ابزار در روز برای هر دامنه (Property) ثبت شده در سرچ کنسول، تعداد محدودی تست زنده انجام می‌دهد.

آموزش بخش های مختلف Test Live URL در سرچ کنسول

بخش های گزارش TEST LIVE URL

برای آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن باید با گزارش‌هایی که این ابزار ارائه می‌کند آشنا باشید که از 3 بخش تشکیل می‌شوند. این موارد عبارتند از:

Presence on Google یا وضعیت حضور در گوگل

انواع وضعیت ایندکس صفحات

اولین باکسی که مشاهده می‌کنید برای نمایش قابل دسترس بودن محتوا در گوگل و گزارش وجود مشکلاتی در داده‌های ساختاری آن است. در این قسمت سه گزینه وجود دارد که به شرح زیر است:

  • در قسمت بالا سمت راست، آخرین زمانی که این صفحه تست شده است بیان می‌شود.
  • در قسمت پایین سمت چپ، گزینه “VIEW TESTED PAGE” وجود دارد که با کلیک روی آن، کد HTML صفحه، یک اسکرین شات از صفحه شما که توسط خزنده مشاهده شده و اطلاعات بیشتری در مورد آن صفحه مانند نوع محتوا، وضعیت کد HTTP و پاسخگویی صفحه، سورس (محتوا)هایی که لود شده‌اند و پیام JavaScript Console نمایش داده می‌شود.
  • قسمت سوم گزینه REQUEST INDEXING است که روبروی عبارت “Page changed?” قرار دارد. در این حالت اگر تغییراتی در صفحه اعمال کرده باشید، می‌توانید درخواست ایندکس مجدد صفحه را بدهید.

در حالت کلی می‌توانید 4 حالت برای نمایش وضعیت ایندکس صفحه را در این بخش مشاهده کنید که به شرح زیر هستند:

معنی پیغام URL is available to Google چیست؟

اولین پیام در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن زمانی که ایندکس صفحه شما به درستی انجام شده باشد، URL is available to Google است که با رنگ سبز مشاهده می‌کنید.

نکته مهم: گوگل می‌گوید اگر URL در گوگل باشد، تضمینی وجود ندارد که صفحه شما در صفحه SERP وجود داشته باشد. در واقع این موضوع بخاطر آن است که گزارش تست ارائه شده، تمام Conditionها یا شرایط و مشکلات ایندکس را نمایش نمی‌دهد و درنظر نمی‌گیرد.

معنی پیغام URL is available to Google, but has issues چیست؟

در این حالت صفحه موردنظر شما توسط گوگل بدون مشکل ایندکس شده اما مشکلاتی در آن وجود دارند که می‌توانند مربوط به Enhancements & Experience است. گوگل می‌گوید این ارور ممکن است ناشی از داده‌های ساختار یافته درج شده درون صفحه یا نسخه AMP صفحه مربوط به نمایش در موبایل باشند.

شما می‌توانید مشکلاتی که برای صفحه شما وجود دارند را در دو قسمت بعدی یعنی وضعیت دسترسی صفحه و Enhancements & Experience مشاهده نمایید. در ادامه بیشتر راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم.

خطای URL is not available to Google چیست؟

مشاهده دلیل عدم ایندکس و گزینه Learn more در گزارش test live

این خطا با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود و مربوط به حالتی است که به دلایلی وضعیت دسترسی و ایندکس صفحه ناممکن است. اگر به بخش دوم گزارش TEST LIVE مراجعه کنید، اطلاعات بیشتری نمایش داده می‌شود. مثلا در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که این ارور ناشی از وجود تگ Noindex است. زمانی که دلیل آن را مشاهده کردید، با انتخاب تب “Page Availability”، پنجره باز شده و کافیست روی گزینه “LEARN MORE” کلیک کنید تا گوگل شما را به راهنمای حل این مشکل و توضیحات بیشتر ارجاع دهد.

از جمله مشکلاتی رایجی که مانع از ایندکس صفحه می‌شوند، عبارتند از:

  • استفاده از تگ نوایندکس “Noindex” که در صفحه استفاده شده است.
  • منع دسترسی به صفحه که ممکن است در فایل Robots.txt تعریف شده باشد.
  • خصوصی و محرمانه بودن صفحه که می‌تواند دارای رمز عبور باشد.
  • زمانی که در هنگام ورود به سایت، پیام های خطا HTTP 4XX یا 5XX از سرور دریافت می‌کنید.
  • زمانی که مشکل ریدایرکت رخ می‌دهد. 4 نوع مشکل در ریدایرکت وجود دارند که عبارتند از Redirect Loop، زمانی که ریدایرکت بیش از حد طول بکشد، زمانی که اندازه کاراکترهای URL ریدایرکت بیش از حد طولانی بوده و یا پیوند URL ریدایرکت خالی و نامناسب باشد.
  • زمانی که صفحه به وسیله ابزار Removal بلاک شده باشد.

در مقاله خطای  URL will be indexed only if certain conditions are met اطلاعات کاملی راجع به شرایط ایندکس و عدم آن را بیان کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

معنی پیغام URL is an alternate version چیست؟

قسمت مشاهده کنونیکال پیوند

زمانی که گوگل نشانی یا صفحات مشابهی را در سایت شما می‌یابد که برای پلتفرم‌های خاصی ارائه شده‌اند مثلا صفحات AMP یا یا دسکتاپ و تلفن یا به عنوان ترجمه آن صفحه علامت گذاری شده‌اند. در این حالت گوگل یکی از آنها را جایگزین لینکی که پیوند داده‌اید معرفی خواهد کرد. در واقع صفحه‌ای مشابه به عنوان کنونیکال شناخته شده است.

در صورتی که صفحه موردنظر برای شما اهمیت دارد، باید این مشکل را برطرف کنید؛ در غیر اینصورت ارور مهمی نیست. همچنین شما می‌توانید برای مشاهده اینکه چه صفحه‌ای کنونیکال شده است، در همان صفحه روی گزینه Page Availability کلیک کرده و در بخش Indexing، لینک روبرو Google-selected canonical را مشاهده کنید. تصاویر ارائه شده در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن بخش‌های مختلف این ابزار را به شما نمایش می‌دهند.

کاربرد View Tested Page در گزارش Test Live URL سرچ کنسول

کاربرد بخش view tested pages

اگر به بخش اول نگاهی بیندازید، گزینه‌ای به نام View Tested Page وجود دارد که برخی اطلاعات مهم در آن نمایش داده می‌شود. از جمله می‌توان به:

  • در تب HTML می‌توانید کد HTML رندر شده توسط موتور جستجو را مشاهده کنید.
  • در تب More Info امکان مشاهده منابع بارگذاری شده و خروجی جاوا اسکریپت، پاسخ http در بارگیری صفحه و هرنوع مشکلی که در لود صفحه وجود داشته باشد وجود دارد.

علاوه بر مورد قبل، یک کاربرد مهم دیگر این بخش نمایش تصویری از صفحه رندر شده شماست که می‌تواند در تب Screenshot قابل نمایش باشد. توجه کنید که در این حالت، تصویری از سایت توسط user-agentای که صفحه را کراول کرده نمایش داده می‌شود. همچنین این تصویر تنها قسمتی از چند ثانیه اولی است که ربات صفحه را نمایش می‌دهد؛ بنابراین اگر نیمه آن را مشاهده می‌کنید، جای نگرانی نیست.

Availability یا گزارش وضعیت در دسترس بودن صفحات

بخش Avalability یا Discovery

دومین بخشی که در گزارش وجود دارد، Page availability است که با عنوان Discovery نیز شناخته می‌شود. شما می‌توانید دسترسی و نمایش نوع محتواهای به کار رفته در صفحه را در این بخش مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توان متن و ویدیو اشاره کرد که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید:

همچنین در صورتی که مشکل خاصی در ایندکس صفحه وجود داشته باشد، در این قسمت مشاهده می‌کنید. پیام‌های احتمالی که ممکن است راجع به ایندکس صفحه در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن مشاهده کنید عبارتند از:

  • URL can be indexed.
  • Blocked by robots.txt.
  • Excluded by ‘noindex’ tag.
  • Redirect error.
  • Soft 404.
  • Not found (404).

با کلیک روی گزینه Page indexing جزئیاتی از مشکل ایجاد شده وجود دارد. همچنین زمانی که زبانه را باز کنید، 3 سکشن اطلاعات ارائه می‌شوند که عبارتند از:

معرفی قسمت  Discovery

قسمت Discovery

در این بخش، ایندکس و نحوه یافتن URL درج می‌شود:

  • Sitemaps: در این قسمت URL سایت مپ سایت شما نمایش داده می‌شود که می‌تواند در گزارش Sitemap یا فایل Robots.txt نمایش داده شود. اگر عبارت روبرو این گزینهNo referring sitemaps detected باشد بدان معنی است که URL تست شده اطلاعاتی از سایت مپ شما تشخیص داده نشده یا فهرست نشده است.
  • Referring page: این گزینه به معنای صفحه‌ای است که گوگل از طریق آن، URL مدنظر شما را یافته است. این صفحات ارجاع دهنده می‌توانند مستقیم به URL مدنظر شما اشاره داشته یا از صفحاتی با چند لایه به صفحه شما رسیده باشند (Grandparent یا Great-Grandparent).

نکته: در صورتی که مقداری برای این بخش وجود نداشته باشد، به معنای عدم وجود آن نیست؛ بلکه ممکن است اکنون URL در دسترس نباشد. ممکن است اطلاعات صفحه از نقشه سایت یا صفحات دیگر گرفته شده باشند.

معرفی قسمت Crawl

آشنایی با قسمت Crawl

در این قسمت از آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن، باید با گزارش‌های Crawl آشنا شوید که اطلاعاتی از کراول سایت و صفحه شما نمایش داده می‌شود. موارد ارائه شده در این بخش عبارتند از:

  • Last crawl: آخرین باری که صفحه توسط ربات‌های گوگل خزیده شده است.
  • Crawled as: نوع user-agentای که برای صفحه به کار رفته است (دسکتاپ یا موبایل).
  • Crawl allowed؟: نشان می‌دهد که آیا سایت شما اجازه کراول صفحه را می‌دهد یا نه. این مورد بیشتر مربوط به قانون Robots.txt است.
  • Page fetch: در این قسمت وضعیت واکشی صفحه توسط گوگل نشان داده می‌شود که گوگل می‌تواند حتی بدون آنکه صفحه ایندکس هم نشده باشد، این عمل را انجام دهد.
  • Indexing allowed؟: در این قسمت وضعیت نمایه سازی صفحه شما تعریف می‌شود. دلیل عدم ایندکس در این بخش نمایش داده خواهد شد. دلایل ممکن است متفاوت باشند که در بخش قبل توضیح دادیم.

ما در صفحه آموزش سئو مجموعه توضیحات مفصلی را راجع به سئو و افزایش سرعت ایندکس سایت بیان کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

معرفی قسمت  Indexing

آشنایی با قسمت Indexing

در این بخش اطلاعاتی از ایندکس شدن صفحه و کنونیکال آن به شما ارائه می‌شود که به شرح زیر است:

  • User-declared canonical: در صورتی که صفحه شما به صراحت یک URL متعارف را برای صفحه اعلام کرده باشد، در این بخش نمایش داده می‌شود. در صورتی که صفحه شما توسط گوگل Duplicate شناخته شود، که یک ارور رایج به خصوص در Pages سرچ کنسول است، در این قسمت نمایش داده می‌شود. اگر با ابزارک‌های دیگری همچون Pages در سرچ کنسول آشنایی ندارید، در صفحه آموزش سرچ کنسول ابزارهای این پلتفرم را به شما کامل معرف کرده‌ایم. در حالتی که مقدار آن None تعریف شده یا مقدار URL کنونیکالی که تعریف کرده‌اید، درست است. شما می‌توانید با تعریف <link rel=”canonical”> در هدر این کار را انجام دهید.
  • Google-Selected Canonical: مقدار این عبارت در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن تنها پس از ایندکس شدن مشخص می‌شود. گاهی اوقات ممکن است گوگل یک صفحه را با URLهای مختلفی تشخیص دهد. این موضوع معمولا زمانی که محتوا به یکدیگر مشابه هستند رخ می‌دهد. حال گوگل بهترین آنها را انتخاب می‌کند که در این قسمت نمایش داده می‌شود.

نکته: دیگر ورژن‌های صفحه ممکن است براساس زبان کاربر یا نوع دستگاه آن در صفحه SERP وب قابل مشاهده باشد.

Enhancements یا گزارش مربوط ویژگی های پیشرفته در آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن

آخرین قسمت از TEST LIVE URL مربوط به گزارش Enhancements & Experience می‌شود که خود دارای چند بخش مختلف بسته به داده‌های ساختاری است که در صفحه استفاده کرده‌اید. همچنین فاکتورهایی که منجر به افزایش ایمنی و تجربه کاربری سایت می‌شوند مثلا دارا بودن گواهی HTTPS نیز در آن قابل مشاهده هستند.

در این حالت می‌توانید گزینه‌های زیر را که توسط این ابزار پشتیبانی می‌شوند مشاهده کنید که عبارتند از:

Mobile Usability

قابلیت استفاده از موبایل که در نسخه‌های جدید این مورد نمایش داده نمی‌شود. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به این بخش را در گزینه Core Web Vitals مشاهده کنید.

AMP

در این قسمت جزئیات مربوط به نسخه AMP یا Web Story سایت را مشاهده می‌کنید که می‌توانند وضعیت‌های زیر را داشته باشند:

  • AMP page is valid / Web Story is valid: نسخه AMP یا Web Story معتبر است.
  • AMP page is invalid / Web Story is invalid: نسخه AMP دارای اروری است که از ایندکس شدن آن جلوگیری می‌کند.
  • AMP page cannot be indexed / Web Story cannot be indexed: معمولا عللی همچون قوانینی که روی Robots.txt تعریف شده یا Noindex منجر به ایجاد این ارور و عدم ایندکس شدن صفحه می‌شوند.
  • AMP page is valid with warnings / Web Story is valid with warnings: این ارور نشان می‌دهد که AMP برای ایندکس شدن معتبر است اما ایراداتی دارد که منجر به عدم بهره مندی از پتانسیل کامل آن خواهد شد. همچنین استفاده از تگ‌ها یا ویژگی‌های منسوخ شده می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند.
  • Not an AMP page: صفحه بررسی شده از نوع AMP نیست.

Rich Resultها

در صورتی که از داده‌های غنی یا ریچ ریزالت‌ها در صفحه خود استفاده کرده باشید، پیام‌ها و هشدارهای مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد. آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن تا حدی برای رفع این ارورها بسیار مفید است. شما می‌توانید با ورود به هر بخش، مشکلاتی که برجسته شده‌اند را مشاهده نمایید. این قسمت برای آگاهی از مشکلات Rich Resultsها و داده‌های ساختار یافته بسیار مهم بوده و متخصصین سئو تکنیکال می‌توانند از این بخش استفاده کنند. لیست ریچ ریزالت‌های پشتیبانی شده در این بخش به شرح زیر هستند:

نوع داده ساختار یافته توضیحات
Breadcrumb نمایش موقعیت صفحه در سلسله مراتب سایت
Course info یک کروسل با اطلاعات دقیقی از دوره‌ها، امتیاز، قیمت و جزئیات دوره
Dataset مجموعه داده‌های بزرگ که در سرچ Google Dataset مشاهده می‌شود
Discussion forum محتواهای تولید شده توسط کاربر که از مقاله کم حجم‌تر بوده و در مورد یک موضوع خاص بیان شده است
Education Q&A مجموعه از پرسش‌ها با موضوع آموزشی که توسط دانش آموزان انجام شده است
Event یک نتیجه غنی که برای نمایش رویدادها از جمله کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و غیره با ذکر مکان و زمان نشان داده می‌شود
FAQ مجموعه سوالات متداول که راجع به عبارت سرچ شده پرسیده شده‌اند.
Fact check یک نسخه خلاصه شده را نشان می‌دهد راجع به ادعای مطرح شده
recipe کروسل‌هایی از دستورالعمل‌ها برای یک غذای خاص
Image metadata در هنگام کلیک روی عکسی در Google Image، جزئیات بیشتری به تصاویر نمایش می‌دهند که این مورد همان Metadata است
Job posting یک نتیجه تعاملی در پاسخ به کسانی که به جستجوی شغلی هستند. این نتایج دارای امتیاز و نظرات و جزئیات دیگر هستند.
Learning video نتایجی از ویدیوهای آموزشی که به دانش آموزان و معلمان کمک می‌کند.
Math solver نتایجی که مراحل حل گام به گام یک داده ساختار یافته را نمایش می‌دهد.
Merchant listings محصولاتی از فروشندگانی که در Merchant Center کالاهای خود را ثبت کرده‌اند.
Practice Problems مجموعه تمارینی که در دروس ریاضی و علوم و غیره بوده و به دانش آموز و معلم کمک می‌کند.
Product snippet نتایج غنی مرتبط به محصول مانند امتیاز، موجودی، تعداد نظرات.
Profile page این صفحاتی که به صورت پانل دانش نمایش داده می‌شوند، اطلاعات مختلفی را راجع به سازمان یا مجموعه‌ای ارائه می‌کنند.
Q&A page باکس‌های نتایج که پرسش‌ و پاسخ‌هایی را راجع به موضوع سرچ شده ارائه می‌کنند.
Review snippet مجموعه داده‌هایی که معمولا شامل نظرات مرتبط برای یک محصول، کتاب، فیلم یا غیره هستند. امتیاز، مجموع نظرات
Sitelinks searchbox فیلد جستجو که می‌توانید با سرچ نام برند آن را مشاهده کنید. مثلا اگر عبارت “آپارات” را جستجو کنید، آن را می‌یابید.
Special Announcement اعلامیه‌های فوری که از سوی دولت‌ها، سازمان‌های بهداشتی، مدارس و غیره منتشر می‌شوند که نمونه‌های آن را در دوره کرونا مشاهده کردیم.
Subscribed Content محتواهایی است که کاربر باید برای دسترسی به آن دارای اشتراک یا امتیاز ویژه باشد.
Vacation rental اطلاعات مرتبط با املاک اجاره‌ای که در تعطیلات استفاده می‌شوند. از جمله داده‌ها در این بخش می‌توان به نام، تصویر، توضیحات، رتبه بندی و غیره اشاره کرد.
Vehicle listing اطلاعات مرتبط به خودروهای فروشی، قیمت، در دسترس بودن و سایر اطلاعات کلیدی در مورد آن.

ویژگی‌های امنیتی

آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن

برخی از ویژگی‌های امنیتی سایت شما در این قسمت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که به شرح زیر هستند:

  • HTTPS: نشان دهنده ارائه سایت با گواهی HTTPS است که به حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد کمک می‌کند.
  •  

جدول شرایط مختلف URL در زمان انجام Live URL Test

در انتهای آموزش Test Live URL و نحوه کار با آن راجع به شرایطی که ممکن است برای وضعیت ایندکس صفحه با ابزار Live URL Test مشاهده کنید می‌توان به جدول زیر اشاره کرد:

وضعیت Index صفحه قابلیت بررسی در ابزار LIVE TEST URL توضیح
صفحات حذفی با تگ Noindex بله بخش Indexing allowed
صفحه حذف شده با ابزار Removal خیر بخش Removals
صفحه مسدود شده با درخواست Unauthorized (401) بله بخش Page fetch از Crawl
خزیده شده اما ایندکس نشده خیر –
کشف شده (Discovered) اما ایندکس نشده خیر –
صفحه جایگزین با تگ Canonical مناسب خیر پس از ایندکس صفحه اطلاعات کنونیکال URL مشخص می‌شود.
Duplicate URL با عدم تعیین کنونیکال توسط کاربر خیر پس از ایندکس صفحه توسط گوگل نمایش داده می‌شود.
Duplicate URL با کنونیکال متفاوت از کاربر خیر پس از ایندکس صفحه توسط گوگل نمایش داده می‌شود.
ارور عدم یافتن صفحه (ارور 404) بله گزارش Crawl بخش Page fetch
مشکل مربوط به ریدایرکت صفحه بله نتایج در بخش Page fetch
خطای soft 404 خیر شما می‌توانید با مراجعه به بخش View tested page اطلاعات مربوط به این بخش را ببینید. معمولا صفحات با محتوای کم ارور soft 404 را دارند.
URL تکراری یا پیوند برای کنونیکال انتخاب نشده است خیر آدرس‌های ارسال شده در سایت مپ توسط Test Live URL شناسایی نمی‌شود.
مسدود شدن صفحه با ارور 403 بله گزارش در Page fetch
مسدود شدن صفحه با ارور 4XX بله گزارش در Page fetch
صفحه ایندکس شده بدون محتوا خیر –
ایندکس اما توسط Robots.txt بلاک شده است بله گزارش در Page availability
پیوند صفحه به ارور Soft 404 نزدیک است خیر همانند توضیحات soft 404
بازگشت ارور 401 توسط URL بله گزارش در Page fetch
عدم سابمیت شدن URL که با ارور 404 همراه می شود بله گزارش در Page fetch و Pages سرچ کنسول
URL ارسال شده برگشت داده شده (ارور 403) بله گزارش در Page fetch
مسدود شدن URL ارسالی با ارور 4XX بله گزارش در Page fetch
URL دارای تگ Noindex می‌باشد بله قابل مشاهده در بخش Indexing allowed
خطاهای سرور 5XX بله ممکن است تست‌های لحظه‌ای در TEST LIVE URL با این خطا مواجه نشوند. بنابراین ممکن است نتیجه به طور حتمی منجر به ایندکس نشود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، برخی پارامترها در ابزار Pages قابل مشاهده است. ما در مقاله آموزش بخش pages سرچ کنسول  تمام اطلاعات این بخش از سرچ کنسول را از سیر تا پیاز بیان کرده‌ایم.

منبع: لینک

قبلی آموزش بخش pages سرچ کنسول به صورت کامل
بعدی FAQ (سوالات متداول) چیست؟ معرفی بخش FAQ سرچ کنسول

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=24352
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ