جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > گوگل دیسکاور چیست؟ آشنایی با موتور بدون پرس و جوی گوگل

گوگل دیسکاور چیست؟ آشنایی با موتور بدون پرس و جوی گوگل

سپتامبر 22, 2023
ارسال شده توسط هادی مرادی
آموزش سئو
گوگل دیسکاور چیست؟ Google Discover
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 گوگل دیسکاور چیست؟
    1. 2 مزیت‌های گوگل دیسکاور چیست؟
  2. 3 گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟
  3. 4 پیشنهادات گوگل دیسکاور برمبنای چیست؟
  4. 5 نحوه فعال کردن و تنظیمات (شخصی سازی) گوگل دیسکاور چیست؟
  5. 6 نحوه بهینه سازی تجربه و عملکرد گوگل دیسکاور چیست؟
  6. 7 چگونه مطالب خود را در گوگل دیسکاور منتقل کنیم؟ (راهکارهای سئو گوگل دیسکاور)
    1. 8 افزایش کیفیت محتوا
    2. 9 غنی سازی محتوا با فایل‌های مالتی مدیا
    3. 10 استفاده از داده‌های ساختار یافته
    4. 11 تولید محتوای ترند
    5. 12 توجه به فاکتور E-E-A-T
    6. 13 تولید محتوای محبوب
  7. 14 چگونه فاکتورهای E-E-A-T را در محتوای خود بهینه سازی کنیم؟
    1. 15 باکیفیت‌تر کردن محتوا
    2. 16 به روزرسانی محتوا
    3. 17 برجسته کردن تخصص
    4. 18 استفاده از داده‌های ساختار یافته
    5. 19 ایجاد سابقه باکیفیت و مرتبط
    6. 20 رفرنس دهید
    7. 21 بهبود تجربه کاربری
  8. 22 چگونه لیست محتوایی که وارد دیسکاور شده‌اند را ببینیم؟
  9. 23 چند آمار و نکات جالب در مورد گوگل دیسکاور که بهتر است بدانید
  10. 24 پرسش های متداول
    1. 25 محل یافتن گوگل دیسکاور کجاست؟
    2. 26 مهم‌ترین مزیت گوگل دیسکاور چیست؟
    3. 27 منظور از علایق یا Interest در گوگل دیسکاور چیست؟
    4. 28 چطور محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟
امتیاز ۴.۵۶ از ۵ – ۴ رای
spinner در حال ثبت رای

گوگل دیسکاور چیست؟ یکی از موتورهای جستجویی که بدون هیچ سوال و جوابی می‌تواند مطالبی که به آن نیاز یا علاقه داشته باشید را پیشنهاد ‌دهد، گوگل دیسکاور یا Google Discover نام دارد. این موتور جستجو متعلق به گوگل می‌باشد. همچنین گوگل دیسکاور به عنوان یک موتور جستجوی شخصی برای هر فرد شناخته می‌شود؛ چراکه به صورت خاص محتواهایی را مرتبط با علاقه و تاریخچه او نشان می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل با این ابزار آشنا شویم، روش فعالسازی و استفاده از آن را بیان کرده، نحوه انتخاب پیشنهادات توسط هوش مصنوعی در این فید را برای شما روشن کنیم. همچنین در انتها، راهکارهایی برای افزایش شانس نمایش مقالات در این بخش نیز ارائه شده‌اند.

گوگل دیسکاور چیست؟

آیا تا به حال تجربه نوعی جستجو را داشته‌اید که بدون وارد کردن عبارت خاصی، محتواهایی را مشاهده کنید که ممکن است موردنیاز شما باشند؟ این تجربه جدید از جستجو در Google Discover ارائه شده است که به عنوان یک سرویس موبایلی وجود دارد.

گوگل دیسکاور نخستین بار در سپتامبر سال 2018 راه اندازی شد و پس از جذب 800 میلیون کاربر، نام خود را از فید به گوگل دیسکاور تغییر داد. در این ابزار، محتواها را براساس یکسری فاکتورها مانند مشاهدات قبلی کاربران نمایش داده می‌شوند. با گذشت مدتی، اثربخشی خوبی در جذب ترافیک از این ابزار دریافت شد که منجر شده است تا بسیاری از بازاریابان، وبمستران و نیز سئوکارها به آن توجه کنند. اگر می‌خواهید این ابزار را مشاهده کنید، کافیست مرورگر کروم خود را در موبایل باز کرده و در صفحه اصلی، لیست مقالات Discover را مشاهده کنید. البته ممکن است برخی از افراد به دلیل مزاحم بودن یا مصرف دیتا این فید محتوایی را از تنظیمات گوشی خود غیرفعال کرده باشند که می‌توانند از تنظیمات، این ابزار را فعال کنند. در ادامه نحوه این کار بیان شده است.

گوگل دیسکاور و معرفی آن

مزیت‌های گوگل دیسکاور چیست؟

مزیت‌های گوگل دیسکاور چیست؟ گوگل با هدف دسترسی سریع به محتواهای جدید و موردنیاز احتمالی، گوگل دیسکاور را ایجاد کرده است. در خصوص مزیت‌هایی که این سرویس ارائه می‌کند می‌توان گفت:

  • دسترسی سریع به اخبار روز: بخش عمده‌ای از پیشنهادات گوگل دیسکاور مربوط به محتواهای خبری جدید است که می‌تواند به سرعت در اختیار شما قرار گیرد.
  • دسترسی به محتواهای مفید: گوگل دیسکاور با درنظر گرفتن یکسری پارامترها و اطلاعاتی که از تعامل و هویت شما دارد، محتواهایی که ممکن است برای شما مفید باشند را پیشنهاد می‌دهد. این داده‌ها ممکن است در موضوع سلامت، ورزش و غیره باشند که بسته به علاقمندی شما و سرچی که در گذشته داشته‌اید خواهند بود.
  • اطلاع از هشدارها و خبرهای اضطراری: گوگل خبرهای اضطراری و مهم را در این بخش اطلاع رسانی می‌کند که می‌تواند به حفظ ایمنی شما کمک کند.
  • کمک به سئو است. اگر نمی‌دانید این فید چگونه به سئو سایت کمک می کند؟ باید گفت افزایش ترافیک سایت، افزایش آگاهی از برند و ایمپرشن بالا از جمله دلایل مهم در این بخش هستند.

شما کاربران می‌توانید با استفاده از خدمات سئو سایت SEOEDU، از پتانسیل‌های این موتور جستجوی شخصی برای سایت خود استفاده کنید.

مزیت های گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد این سرویس برخلاف مدل همیشگی که باید کلماتی را برای جستجو وارد کنید، متفاوت است. ابتدا باید بدانید که گوگل دیسکاور بخشی از مرورگر شما در صفحه Home Page (یا در برخی موارد در Sidebar Panel) است که معمولا در انتهای صفحه بعد از باکس سرچ قرار دارد. در این قسمت شما می‌توانید در قالب یک کاروسل عمودی، محتواهای آن را مشاهده‌ کنید.

معمولا پیشنهادات نمایش داده شده در این بخش، شامل اخبار و محتواهای همیشه سبز و جدید هستند که به خوبی غنی شده و شامل فایل‌های مالتی مدیا می‌باشند. اگر بخواهیم محتوای گوگل دیسکاور را دقیقا بیان کنیم می‌توان آن را به صورت زیر بیان کرد:

منبع پیشنهادات درصد فراوانی
سایت‌های خبری 46 درصد
سایت‌های فروشگاهی 44 درصد
سایت‌های سرگرمی 7 درصد
سایت‌های گردشگری و مسافرتی 2 درصد
B2Bها، خودروها، سایت‌های سلامتی و تحصیلی و اقتصادی (سرمایه گذاری و مالیه) 1 درصد باقیمانده

به طور کلی گوگل برای انتخاب و انتشار محتواها در این بخش از تکنولوژی هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ استفاده می‌کند. همچنین فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در بخش بعد به آنها می‌پردازیم. شما می‌توانید توضیحات کامل این مباحث را در دوره سئو سایت ما نیز از مقالات و دوره‌های ضبط شده دریافت کنید.

نحوه کارکرد گوگل دیسکاور

پیشنهادات گوگل دیسکاور برمبنای چیست؟

مهم‌ترین فاکتور یا اساس کارکرد گوگل دیسکاور چیست؟ در پاسخ باید گفت این پینشهادات بر مبنای علایق کاربران است که بدون نیاز به جستجو می‌توانند پیشنهادات گوگل را مشاهده کنند. در خصوص اینکه گوگل دیسکاور چگونه کار می‌کند و فیدهای آن بر چه اساسی ارائه می‌شوند، می‌بایست به چند نکته مهم زیر اشاره کرد:

  • گوگل دیسکاور محتواهایی را انتخاب می‌کند که ایندکس شده باشند و قوانین مطالب مجاز در فضای مجازی را نقض نکرده باشند.
  • گوگل دیسکاور محتواهای جدید به خصوص در بخش مقالات اخباری و محتواهای همیشه سبز را در اولویت انتخاب قرار می‌دهد.
  • گوگل دیسکاور محتواهایی که مورد اعتماد و مطمئن هستند را از منابع معتبر انتخاب و پیشنهاد می‌دهد.
  • همانند تیک تاک و فیسبوک، گوگل از یک الگوریتم و هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا فید سفارشی را برای کاربران خود ایجاد نماید.
  • از دیگر فاکتورهای که گوگل دیسکاور از آنها برای تولید محتوا و پیشنهادات در این بخش استفاده می‌کند می‌توان به تاریخچه جستجوی کاربران، فعالیت برنامه، تاریخچه مرورگر شما و موقعیت مکانی که در تنظیمات حساب تعریف شده است اشاره کرد.
  • همچنین ممکن است اطلاعاتی که در اکانت جیمیل خود وارد کرده‌اید از جمله سن، جنسیت و غیره نیز در تعیین این محتواهای “Interest” پیشنهادی استفاده شوند.

فاکتورهای انتخاب مقالات در گوگل دیسکاور

نحوه فعال کردن و تنظیمات (شخصی سازی) گوگل دیسکاور چیست؟

حال که فهمیدیم گوگل دیسکاور چیست؟، ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که نحوه فعال کردن و شخصی سازی این قابلیت در گوشی چگونه است. در این خصوص می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

نکته: این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است. در صورتی که آن را در صفحه Home Page مشاهده نمی‌کنید، مراحل زیر را طی کنید.

نحوه فعال سازی

  • ابتدا وارد مرورگر کروم خود شوید. فرقی نمی‌کند سیستم عامل شما اندرویدی است یا iOS.
  • حال به صفحه اصلی یا Home Page آن مراجعه کنید.
  • در مرحله بعدی باید گزینه چرخ‌دنده روبروی عبارت “Discover” را انتخاب کنید.
  • سپس در این بخش، در صورتی که گوگل دیسکاور شما غیرفعال باشد، می‌توانید گزینه “Turn On” را کلیک کنید.

نحوه شخصی سازی و تنظیمات گوگل دیسکاور

یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که برای این ابزار قرار داده شده است، امکان شخصی سازی داده‌ها و یا پیشنهاداتی است که در این بخش نمایش داده می‌شوند. در این حالت می‌بایست به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • با زدن گزینه چرخ‌دنده، چند دکمه برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید روی گزینه “Manage interest” آن کلیک کنید.
  • حال باید در صفحه جدید باز شده، روی گزینه “Your interests” کلیک کرده و می‌توانید اقدام به غیرفعال کردن تاپیک‌های غیرمرتبط با خود نمایید.
  • همچنین در صورتی که به موضوعات دیگری علاقمند هستید، می‌توانید از تنظیمات گوگل دیسکاور این بخش، گزینه “+” را در کنار آن موضوعات انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی گوگل دیسکاور و شخصی سازی آن

نحوه بهینه سازی تجربه و عملکرد گوگل دیسکاور چیست؟

ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که روش بهینه کردن تجربه کاربر در گوگل دیسکاور چیست؟ چگونه می‌توان برای بهینه سازی عملکرد و تجربه خودمان از اخبار اقدام کنیم؟ در این حالت چند راهکار وجود دارند:

  • در صورتی که تاپیک‌های خاصی را انتخاب کنید، همچنان گوگل موضوعات غیرمرتبط را نشان می‌دهد. برای حذف کامل این محتواها، می‌بایست روی منوی مقالاتی که برایتان جالب نیست کلیک کرده و گزینه “Not Interested in …. (نام موضوع)”.
  • همچنین شما می‌توانید برای بلاک کردن سایت‌هایی که علاقمند به دریافت اخبار از آنها نیستید نیز اقدام کنید. در این حالت کافیست مشابه روش بالا به بخش منو رفته و گزینه “Don’t show Stories from (نام سایت)” کلیک کنید.
  • همچنین در صورتی که محتواهای غیراخلاقی، گمراه کننده، نژادپرستانه یا خشونت و نفرت آمیز را مشاهده کردید، کافیست در منو گزینه “Report Content” را انتخاب نمایید.

نحوه بلاک و حذف پیشنهادات در گوگل دیسکاور

چگونه مطالب خود را در گوگل دیسکاور منتقل کنیم؟ (راهکارهای سئو گوگل دیسکاور)

در قسمت بالا گفتیم که یکی از مواردی که می‌توان در پاسخ به اینکه مزیت گوگل دیسکاور چیست؟ بیان کرد، بهبود سئو و ترافیک سایت است. حال این پرسش مطرح می‌شود که چطور محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟ در پاسخ می‌توان چند راهکار مهم را بیان نمود که عبارتند از:

  • افزایش کیفیت محتوا

همانطور که گفتیم، گوگل دیسکاور یک موتور جستجوی شخصی است. برای آنکه بتوانید محتوای خود را در فهرست آن قرار دهید، باید کیفیت خروجی مطالب شما بالا بوده و بتواند توجه مخاطبان یک حوزه خاص را جلب کند.

  • غنی سازی محتوا با فایل‌های مالتی مدیا

یکی دیگر از راهکارهای مهم در این بخش، قرار دادن فایل‌های مالتی مدیا مانند عکس و ویدیو یا صوت است. این نکته می‌تواند غنای مطلب شما را بیشتر کرده و شانس آن را در انتقال به گوگل دیسکاور افزایش دهد. اگر نمی‌دانید منظور از غنی کردن محتوا برای گوگل دیسکاور چیست؟ همان افزودن محتواهای اضافی نسبت به رقبا و کیفیت بالای آن مانند تصاویر (اینفوگرافیک)، ویدیو (موشن گرافیک)، صوت (پادکست)، پی دی اف و غیره است.

نکته: به این مورد توجه کنید که سئو سنتی، کلمات کلیدی یا کوئری‌های خاصی را هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که گوگل دیسکاور بر ارائه محتوایی که مورد علاقه کاربران می‌باشد، ساخته شده و صفحات شما را بالا می‌آورد.

  • استفاده از داده‌های ساختار یافته

افزودن داده‌های ساختار یافته یا اسکیما کدها که می‌تواند کیفیت محتوا و درک آن را برای موتورهای جستجو آسان کند. در نتیجه گوگل می‌تواند مرتبط‌ترین محتوا را برای گوگل دیسکاور انتخاب نماید و این کار آسان‌تر می‌شود.

  • تولید محتوای ترند

هدف قرار دادن محتواهای ترند به خصوص اخبار یکی دیگر از ترفندهای بسیار جذاب برای سئو گوگل دیسکاور است.

  • توجه به فاکتور E-E-A-T

در قسمت قبل در مورد اینکه فاکتورهای پیشنهاد در گوگل دیسکاور چیست؟ بیان کردیم که این ابزار، محتواهای مطمئن را پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین علاوه بر جالب بودن محتوا، مطمئن و معتبر بودن آن نیز مهم است. در این بخش فاکتورهای E-E-A-T اهمیت می‌یابند. بدین معنا که محتواهایی که عناصر تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد را دارند اولویت خواهند داشت. پس محتوا از سایت‌ها و نویسندگانی که در یک حوزه خاص می‌نویسند اولویت دار خواهند بود.

  • تولید محتوای محبوب

یکی دیگر از راهکارهای بسیار مهم در این بخش، تولید محتوا در زمینه تاپیک‌هایی است که بیشترین نرخ ویزیت یا نمایش را دارند. در این خصوص ما یک جدول را در تصویر زیر (مطابق با آخرین داده‌ها در سال 2023) ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید از خدمات سفارش تولید محتوا سایت SEOEDU برای بهبود کیفیت محتواهای خود استفاده کنید.

محبوب ترین تاپیک ها در گوگل دیسکاور

چگونه فاکتورهای E-E-A-T را در محتوای خود بهینه سازی کنیم؟

راهکارها برای بهبود سیگنال‌های E-E-A-T در گوگل دیسکاور چیست؟ در این خصوص می‌توان به چند روش زیر اشاره کرد:

  • باکیفیت‌تر کردن محتوا

محتواهایی را که کاملا تحقیق شده و در نتیجه پژوهش یا تجربه شما هستند ایجاد کنید. سعی کنید در دراز مدت از انتشار محتوای گمراه کننده و بی کیفیت که به اعتماد و دانش کاربر لطمه می‌زند جلوگیری نمایید.

  • به روزرسانی محتوا

مهم است که مقالات قدیمی را بروزرسانی کرده و نیز تاریخ بروزرسانی آنها را نیز نمایش دهید.

  • برجسته کردن تخصص

در این قسمت باید برای برجسته‌تر کردن تخصص اقدام کنید. در این حالت می‌توان به استفاده از نویسندگان یا سازندگان محتوا برجسته در حوزه کاری خود اشاره کرد. همچنین نمایش گواهینامه‌ها، سوابق حرفه‌ای و غیره نیز در این بخش موثر هستند.

  • استفاده از داده‌های ساختار یافته

برای ارائه اطلاعات واضح‌تر در مقالات خود از داده‌های ساختار یافته استفاده کنید.

  • ایجاد سابقه باکیفیت و مرتبط

با تولید محتوای مداوم، سابقه سایت و نویسنده خود را در تولید محتوای اختصاصی و بهبود اقتدار بهبود دهید.

  • رفرنس دهید

برای افزایش شفافیت و تراست (اعتماد) به مقالات خود، به مراجع معتبر رفرنس دهید و تلاش کنید تا قوانین تولید محتوا و خط مشی‌ها را رعایت کنید. شفاف سازی منجر به اعتماد بیشتر به مقاله خواهد شد.

  • بهبود تجربه کاربری

در نهایت مهم است که برای قابل اعتماد و کاربر پسند کردن محتوای خود اقدام کنید. در این بخش می‌توان به اقداماتی از جمله ساخت گواهینامه HTTPS، بهبود سرعت بارگذاری سایت، سازگاری با موبایل و ریسپانسیو کردن آن اشاره کرد.

چگونه فاکتورهای EEAT را برای گوگل دیسکاور بهبود دهیم؟

چگونه لیست محتوایی که وارد دیسکاور شده‌اند را ببینیم؟

حال که فهمیدیم گوگل دیسکاور چیست؟ و چگونه به سئو کمک می‌کند یا راه‌های ورود به آن چگونه است، می‌خواهیم در مورد نحوه چک کردن لیست محتوای وارد شده در آن صحبت کنیم. ابتدا باید بدانید گوگل در صورتی که داده کافی از پست گوگل دیسکاور شما جمع آوری شود، آن را در گوگل سرچ کنسول نمایش می‌دهد. قبلا این گزینه در گزینه زیر Performance وجود داشت اما اکنون به صورت پیش فرض در این بخش قرار ندارد. بنابراین باید به صورت دستی برای مشاهده لیست محتواها اقدام کنید. برای این کار کافیست:

  • به اپلیکیشن گوگل و به بخش Discover بروید.
  • سپس در گزینه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه “Your Activity” را انتخاب کنید.
  • در این قسمت لیست تمام محتواهایی که وارد دیسکاور شما شده‌اند نمایش داده می‌شود که شامل مقالات، ویدیوهای یوتیوب و پست‌های بلاگ و غیره است.
  • همچنین با انتخاب گزینه “Recent” می‌توانید در بالای صفحه جدیدترین محتواها را مشاهده کنید.
  • حال شما می‌توانید لیست محتواهایی را که برای فید و گوگل دیسکاور شما آمده‌ است را مشاهده کنید.

نکته: منظور از برنامه گوگل، همان برنامه‌ای است که به صورت پیش فرض در گوشی‌های شما نصب شده و نام آن فقط عبارت “Google” است.

مشاهده لیست محتوای گوگل دیسکاور

چند آمار و نکات جالب در مورد گوگل دیسکاور که بهتر است بدانید

در انتهای مقاله، چند آمار و نکات جالب را در مورد گوگل دیسکاور چیست؟ و تعامل کاربران با آن چگونه است بیان می‌کنیم. این داده‌ها می‌توانند برای سئوکارها و وبمستران یا تولید کنندگان محتوا جذاب باشند:

  • بیش از 99 درصد از کلیک‌ها روی پیشنهادات گوگل دیسکاور مربوط به پست‌های خبری است. بنابراین محتواهای آگاه دهنده کاربران بسیاری را جلب می‌کنند. بعد از این محتواهای سرگرمی و گردشگری و در رتبه آخر فروشگاهی قرار دارند.
  • اگر نمی‌دانید دلیل کلیک خور بودن محتواهای خبری در گوگل دیسکاور چیست باید بگوییم هرچقدر محتوای شما کاربران بیشتری را پوشش داده و به آنها مرتبط باشد، نرخ کلیک بیشتری را جذب می‌کند.
  • در میان انواع صفحات سایت‌های خبری، فروشگاهی، سرگرمی و گردشگری، سهم مقالات بلاگ که در دیسکاور می‌روند به ترتیب 0، 39، 83 و 43 درصد هستند. 97 درصد از پیشنهادات گوگل دیسکاور از سایت‌های خبری مربوط به مقالات اخبار، 49 درصد پیشنهادات از سایت‌های فروشگاهی مربوط به صفحات محصول (صفحه آرشیو و خود محصول) و 53 درصد از پیشنهادات سایت گردشگری مربوط به آفرهای ویژه است.
  • بیشتر مقالات دیسکاور مربوط به موضوع سرگرمی شامل موضوعات خاص در مورد آرایشگری، پیاده روی و تغذیه بوده‌اند.
  • با توجه به تمرکز گوگل دیسکاور بر روی محتواهای جدید، طول عمر پیشنهادات بسیار کوتاه می‌باشد. اکثر URLها ممکن است تا 1-3 روز ترافیک بالاتری را دریافت کنند. با این حال برخی محتواهای همیشه سبز و جامع توانسته‌اند طول مدت زمان بیشتر (مثلا 33 روز) متوالی ترافیک بالایی را تجربه کنند.
  • نرخ CTR در گوگل دیسکاور در تصویر زیر نمایش داده شده است.

شما کاربران می‌توانید برای دریافت نکات و راهنمایی‌های بیشتر در مورد این موتور جستجو و یا رفع چالش‌های بهینه سازی سایت خود، از خدمت مشاوره سئو سئوادیو که صرفا بر روی پلتفرم شما انجام می‌شوند استفاده کنید.

نرخ های کلیک در گوگل دیسکاور

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به اینکه گوگل دیسکاور چیست؟ و چه کاربردهایی دارد داشته باشید عبارتند از:

  • محل یافتن گوگل دیسکاور کجاست؟

برطبق آنچه گوگل اشاره کرده است، گوگل دیسکاور را می‌توان از بخش‌هایی از جمله گوگل اپ، در مرورگرهای گوگل و صفحه google.com و نیز برخی دیوایس‌ها در قسمت device’s home screen.

  • مهم‌ترین مزیت گوگل دیسکاور چیست؟

یکی از مزیت‌های مهم برای گوگل دیسکاور، نمایش مقالات و محتوای سایت شما بدون نیاز به رقابت در نتیجه SERP گوگل است. با این حالت این محتواها باید در قالب تاپیک‌های مورد علاقه کاربران باشند. هرچقدر کاربران به سایت و موضوعات بلاگ شما علاقمند باشند، نتایج بیشتری بدون رقابت در سرپ گوگل به آنها نمایش داده می‌شود. در نتیجه ترافیک ورودی به سایت افزایش خواهد یافت.

  • منظور از علایق یا Interest در گوگل دیسکاور چیست؟

علایق یا اینترست، تاپیک‌های کلی هستند که می‌توانند به جزئیات بیشتری تقسیم شده و به نوعی همان دسته بندی‌های محتوا به شمار می‌آیند. بیش از 700 مورد تعریف شده است که در این میان، سرگرمی و ورزش جزو اصلی و فراوان‌ترین آنها می‌باشد.

  • چطور محتوای خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم؟

در مقاله راهکارهای کامل این بخش را بیان کردیم اما به طور خلاصه تولید محتوای باکیفیت بالا و تعاملی، هدف قرار دادن موضوعات ترند، غنی کردن محتوا و بهینه سازی تجربه کاربری از مهم‌ترین راه‌ حل‌ها در این بخش هستند.

قبلی چرا فروش سایت ما کم است؟ + راهکارها برای بیشتر کردن فروش آن
بعدی جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ + اهمیت و کارکرد آنها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • معرفی افزونه وردپرس

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • چگونه سئو کار شویم؟ – آشنایی قدم به قدم با مهارت های متخصص سئو
  • جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند؟ + اهمیت و کارکرد آنها
  • گوگل دیسکاور چیست؟ آشنایی با موتور بدون پرس و جوی گوگل
  • چرا فروش سایت ما کم است؟ + راهکارها برای بیشتر کردن فروش آن
  • اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کار + مزیت های آن چیست؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=21638
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
profile-pic (7)

سلام، چطورری؟!

من محمدرضا دهقانی هستم، موسس آکادمی سئو ادیو

یه هدیه رایگان برات دارم، روی دکمه زیر کلیک کن و هدیه ات رو رایگان دریافت کن

دریافت هدیه رایگان