جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > الگوریتم های گوگل > آشنایی با الگوریتم YMYL + روش های بهینه سازی صفحات آن

آشنایی با الگوریتم YMYL + روش های بهینه سازی صفحات آن

مارس 14, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
الگوریتم های گوگل
معرفی الگوریتم YMYL و روش های بهینه سازی آن
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 الگوریتم YMYL چیست؟
  2. 2 تاثیر الگوریتم YMYL گوگل چگونه است؟
    1. 3 وب سایت‌های هدف
  3. 4 چه نوع محتواهایی تحت تاثیر الگوریتم YMYL هستند؟
  4. 5 چگونه صفحات را مطابق با الگوریتم YMYL بهبود دهیم؟
    1. 6 ارائه مشخصات نویسنده
    2. 7 بازبینی محتوا توسط کارشناس
    3. 8 استفاده از منابع معتبر
    4. 9 درج رپورتاژ در سایت‌های معتبر و مرتبط
  5. 10 نحوه استفاده از فاکتورهای EEAT برای بهبود صفحات YMYL
    1. 11 تولید محتوا در حوزه تخصص نویسنده
    2. 12 درج اطلاعات ارزشمند
    3. 13 صلاحیت خود را اثبات کنید
    4. 14 افزایش امنیت سایت
  6. 15 نکات مهم در مورد الگوریتم YMYL
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

الگوریتم YMYL چیست؟ وای ام وای ال مخفف عبارت “Your Money, Your Life” است که مربوط به صفحاتی اثرگذار بر کیفیت، سلامت و آینده زندگی و مسائل اقتصادی می‌شوند. مثلا موضوعات در حوزه سلامت، پول، زندگی سالم و غیره.

از آنجایی که گوگل به عنوان یک پلتفرم برای منتشر کنندگان محتوا شناخته می‌شود، لازم است تدابیری را برای کنترل کیفی آن بدست گرفته و از انتقال اطلاعات غلط که به انسان‌ها خسارت فیزیکی و روانی وارد می‌کند، جلوگیری نماید. الگوریتم YMYL یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف است که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.

الگوریتم YMYL چیست؟

آشنایی با الگوریتم YMYL

عموم کاربران در نگاه نخست به چند نتیجه اول صفحه SERP به راحتی اعتماد می‌کنند. حال اگر این صفحات اطلاعات غلطی را به کاربر ارائه کنند، آیا اعتبار آن موتور جستجو نزد کاربران خراب خواهد شد یا خیر؟ قطعا جواب مثبت است و گوگل برای پرهیز از این اتفاق، الگوریتمی به نام YMYL درنظر گرفته است.

امروزه داده‌ها و اطلاعاتی وجود دارند که ریسک مطالعه و عمل به آنها بالا است. این چنین داده‌هایی می‌توانند خسارات بسیاری را به افراد وارد کنند؛ به همین خاطر گوگل استانداردها و تدابیر سخت گیرانه‌تری را برای کنترل آنها درنظر می‌گیرد. گوگل به چنین صفحاتی که PQ بالایی داشته، صفحات YMYL می‌گوید. از نظر گوگل این چنین صفحاتی باید در سایت‌های معتبر قرار گرفته و محتوای آنها فاکتورهای تخصص، تجربه، اعتماد و اقتدار بالایی داشته باشند.

الگوریتم YMYL در نسخه اولیه خود در سال 2012 منتشر شده و در دسته بندی “دستورالعمل‌های رتبه بندی کیفیت صفحه” طبقه بندی می‌شود. گوگل در این سری دستورالعمل‌ها به بررسی کیفیت صفحه یا PQ می‌پردازد.

شما می‌توانید از طریق این لینک، دستورالعمل و راهنمای کامل گوگل در مورد ارزیابی کیفیت جستجو را مشاهده کنید. همچنین برای آشنایی با الگوریتم های گوگل، حتما مقالات سایت ما را دنبال کنید.

تاثیر الگوریتم YMYL گوگل چگونه است؟

الگوریتم YMYLدر واقع الگوریتم YMYL هم در زندگی انسان‌ها و از سوی دیگر می‌تواند در رتبه بندی و اعتبار محتوا اثر گذار باشد. طبیعی است که مطالب با حساسیت‌های علمی، پزشکی، اقتصادی و غیره می‌توانند انسان‌ها را به انجام تصمیماتی سوق داده که این امر هم بر جان و مال شما اثر گذار است.

اما در مورد تاثیر الگوریتم YMYL گوگل در سئو باید بدانید که با روی کار آمدن این الگوریتم، شاهد افت در رتبه بندی کلمات کلیدی بسیاری از سایت‌ها از جمله وب سایت‌های پزشکی بودیم. به همین خاطر می‌توان گفت الگوریتم YMYL در اصلی‌ترین تاثیرگذاری خود روی رتبه بندی اثر می‌گذارد.

وب سایت‌های هدف

 وب سایت‌هایی که باید مراقب این الگوریتم باشند و لازم است از سیاست‌های الگوریتم YMYL گوگل پیروی کنند عبارتند از:

  • سایت‌های خبری یا تکنولوژی و مسائل سیاسی در جهان (اخبار).
  • سایت‌هایی که محتواهای پزشکی و مرتبط با سلامت انسان‌ها دارند (مسائل پزشکی).
  • سایت‌هایی با مسائل مرتبط با قومیت یا دین و نژادها (مسائل اجتماعی).
  • سایت‌هایی که در بخش مالی فعالیت می‌کنند از جمله سرمایه گذاری، مشاوره‌های مالی و غیره (مسائل مالی و اقتصادی).
  • همچنین سایت‌هایی که با بخش‌های حقوقی و رسمی یا دولتی کار می‌کنند و در محتواهای خود به محتواها با جنبه قانونی می‌پردازند (مسائل شهروندی).

چه نوع محتواهایی تحت تاثیر الگوریتم YMYL هستند؟

صفحات با موضوع YMYL

همچنین گوگل چند نوع محتوا را نیز ذکر کرده است که می‌تواند جزو موضوعات YMYL دسته بندی شوند:

  • محتواهایی که شخص آنها را به صورت مستقیم مشاهده کرده و به آنها عمل کند.
  • محتواهایی که بر روی اشخاص دیده شده درون محتوا اثر بگذارد.
  • محتواهایی که یک قشر خاص از جامعه را تحت تاثیر افرادی که آن محتوا را ببینند قرار دهد.

همچنین در جدول زیر برخی از موضوعات را به صورت مثال ذکر می‌کنیم:

نوع موضوع موضوع YMYL موضوع شبه YMYL موضوع غیر YMYL
اطلاعات:

آیا ممکن است منجر به آسیب و اطلاعات نادرست شود؟

مسیرهای تخلیه برای سونامی:

اطلاعات نادرست منجر به خسارات مالی و جانی می‌شود.

پیش بینی آب و هوا:

توضیح کمی نادرست آسیب‌هایی را وارد نمی‌کند.

جایزه‌های برندگان جشنواره موسیقی:

این موضوع خسارت جانی و مالی وارد نمی‌کند.

نصیحت در مورد یک فعالیت:

آیا محتوای ضعیف می‌تواند خسارت وارد کند؟

چه زمانی به بیمارستان برویم؟:

محتوای نادرست می‌تواند منجر به یک خسارت واضح شود.

چه زمانی برای تعویض براش مسواک اقدام کنیم؟:

بعید است که مشکل خاصی در مورد سلامت ایجاد کند.

هرچند وقت یکبار لباس خود را بشوییم؟:

این موضوع آسیبی را وارد نمی‌کند.

عقیده شخصی:

آیا می‌تواند یک قشر خاص از جامعه را تحت تاثیر بگذارد؟

نظر در مورد یک گروه نژادی:

اطلاعات ممکن است منجر به تحریک به خشونت علیه این افراد گردد.

نظر در مورد خطرناک بودن ورزش:

ممکن است بسته به محتوا، نگرانی‌ها در مورد ورزش و خطرات آن قابل ملاحظه باشد. مثلا غرق شدن در شنا یا خطرات ورزش‌های سنگین.

مخالف بودن با موسیقی راک:

این نوع خبرهای که مربوط به سلیقه افراد می‌شوند، مشکلات و خسارات کمتری دارند.

گوگل اعلام کرده است که برای صفحاتی که با موضوع YMYL هستند، استانداردهای رتبه دهی بالایی را درنظر می‌گیرد.

چگونه صفحات را مطابق با الگوریتم YMYL بهبود دهیم؟

روش های بهبود صفحات YMYL

حال این پرسش مطرح می‌شود که چگونه با درنظر گرفتن الگوریتم YMYL، نسبت به بهبود صفحات اقدام کنیم؟ گوگل در اسناد خود بیان کرده است که برای صفحات اطلاعاتی و صفحاتی که با موضوع YMYL شناخته می‌شوند، فاکتورهای دقت و سازگاری با اجماع نظرات کارشناسان مهم است.

همچنین فاکتورهای EEAT که گوگل در سال 2014 معرفی کرده است نیز برای افزایش کیفیت و ارائه نتایج مرتبط توسط موتور جستجو می‌توانند صفحات YMYL را بهبود ببخشند. با توجه به این توضیحات می‌توان به چند راهکار زیر نیز اشاره کرد که عبارتند از:

ارائه مشخصات نویسنده

یکی از کارهایی که می‌تواند اعتماد گوگل و کاربران را به مطالب سایت شما جذب کند، ارائه مشخصات نویسنده است. این راهکار با ارائه یک بیوگرافی کوتاه قابل انجام بوده و به ایجاد شفافیت و اعتبار دادن هم به نویسنده و محتوا کمک می‌کند. معمولا وب سایت‌ها یا صفحه‌ای جداگانه یا در صفحه About-us این کار را انجام می‌دهند.

بازبینی محتوا توسط کارشناس

جالب است بدانید که وب‌سایت‌هایی که مطالب حساسی به خصوص در بخش پزشکی ارائه می‌کنند، بخشی را به عنوان تایید محتوا توسط کارشناس دارند که معمولا در قسمت هدر یا انتهای نوشته نشانه گذاری می‌شود. در نتیجه این کار می‌تواند هم به گوگل و هم به مخاطب سایت شما اطمینان دهد که نوشته تایید شده است.

استفاده از منابع معتبر

اساس الگوریتم YMYL آن است که محتواهای حساس را در منابع معتبر پیشنهاد دهد. برای آنکه بتوانید مطالب سایت خود را به محتواهای این صفحات نزدیک‌تر کنید، می‌توانید منابعی که از آنها الهام گرفته‌اید و اعتبار بالایی دارند را معرفی نمایید. به عنوان مثال اگر سری به سایت Healthline بزنید، با اینکه خود امروزه به عنوان یک سایت معتبر شناخته می‌شود، اما همواره در مطالب خود منبع‌ها را ذکر می‌کند.

درج رپورتاژ در سایت‌های معتبر و مرتبط

شما می‌توانید برای افزایش اعتبار DA یا PA خود، در سایت‌هایی که معتبر هستند رپورتاژ درج کنید. همانطور که می‌دانید ساخت بک لینک و افزایش دامین ریفرینگ یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت رتبه و اعتبار گوگل است. در این حالت باید لینک‌ها به صورت فالو باشند.

نحوه استفاده از فاکتورهای EEAT برای بهبود صفحات YMYL

فاکتورهای EEAT در صفحات YMYL

در کنار موارد قبل می‌توان برخی فاکتورهای EEAT را نیز برای بهبود صفحات YMYL به کار برد که عبارتند از:

تولید محتوا در حوزه تخصص نویسنده

تلاش کنید تا محتواهای تولید شده در حوزه تخصص نویسنده باشند. همچنین بهتر است اطمینان حاصل کنید که محتوای ارائه شده بسته به نوع مخاطب دارای کلمات و اصطلاحات تخصصی یا ساده باشند.

درج اطلاعات ارزشمند

اگر محتوای تخصصی می‌نویسید، مهم است که اطلاعات ارزشمندی را به آن اضافه کنید. چراکه غالب کسانی که به این محتواها روی می‌آورند، افرادی هستند که بر اصول و پایه این علم مسلط بوده و به دنبال نتیجه گیری‌ها، نکات و اطلاعات اضافی هستند.

نکته: شما می‌توانید برای مرجع شدن به صورت موضوعی اقدام کنید. محتواهای کامل را نگارش کرده و چیزی را از قلم نیندازید. در این حالت کاربر همواره برای مرور قوانین و موضوع مربوطه به صفحه شما مراجعه می‌کند.

صلاحیت خود را اثبات کنید

اگر می‌خواهید فاکتور T را بدست آورید، باید به عنوان یک مرجع در حوزه کاری خود شناخته شوید. برای انجام این کار باید فاکتورهای صلاحیت، تجربه، وابستگی‌ها و نیز اعتبارنامه‌های خود را ارائه نمایید. همچنین موارد دیگری نیز می‌توانند نشانه‌ای از صلاحیت شما باشند که عبارتند از:

  • داشتن مخاطب بالا در شبکه‌های اجتماعی.
  • حضور و منشن شدن برند و وب سایت شما در فضای مجازی.
  • وجود پست‌ها و بلاگ‌های مهمان در سایر سایت‌ها.
  • پوشش‌های مطبوعاتی برند شما.

افزایش امنیت سایت

مهم است که برای جلب اعتماد گوگل، سیگنال‌هایی را در این راستا ارسال کنید. به عنوان مثال می‌توان به یکی از مهم‌ترین آنها یعنی امنیت سایت اشاره کرد که برای این کار راه حل‌هایی وجود دارد. از جمله استفاده از پروتکل SSL برای سایت، کنترل دسترسی‌ها به هاست، اضافه کردن کد امنیتی کپچا، استفاده از CDN و غیره.

نکات مهم در مورد الگوریتم YMYL

در انتها همچنین در مورد برخی نکات مرتبط با الگوریتم YMYL می‌توان گفت:

  • اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات از منابع معتبر نگارش شده باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات درج شده مغایر با اجماع کارشناسان نباشند.
  • اگر محتوای شما به صورت جزئی در بخش‌هایی دارای حساسیت است، آن قسمت‌ها را با کمک کارشناس مربوطه بررسی و یا اصلاح کنید.
  • در صورتی که محتوای قدیمی دارید، بهتر است در صورت ایجاد تغییراتی در آن، محتوا را به روزرسانی کنید.
قبلی آموزش رفع ارور Notice of DMCA removal from Google Search
بعدی معرفی الگوریتم رنک برین + نحوه بهینه سازی محتوا مطابق با آن

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=24838
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ