صفر تا 100 تدوین استراتژی سئو | seoedu

- 1 صفر تا 100 تدوین استراتژی سئو
- 2 انواع سئو برای تدوین استراتژی سئو
-
3
استراتژی سئو چیست؟
- 4 مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
- 5 مرحله 2: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
- 6 مرحله سوم: محتوایی متفاوت یا منحصر به فرد ایجاد کنید
- 7 مرحله چهارم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه
- 8 مرحله پنجم: سئو خارجی را دست کم نگیرید
- 9 مرحله ششم: در تدوین استراتژی سئو، سازگاری وب با موبایل را فراموش نکنید
- 10 گزارش سئو چیست؟
- 11 بهترین نمونه ها در مسیر تدوین استراتژی سئو
- 16 فرآیند سئو در بطن تدوین استراتژی سئو
- 20 یک استراتژی بسازید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند
- 21 هزینه تدوین استراتژی سئو در سال 2022 چقدر است؟

صفر تا 100 تدوین استراتژی سئو
این روزها، اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت آن را درک میکنند. با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرا و تدوین استراتژی سئو مناسب برای کسب و کار شما میرسد، فقط ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم سخت و هم اشتباه است. در این مقاله از seoedu، شما دقیقاً نحوه ایجاد و اجرای یک استراتژی سئو و به طور کلی نحوه تدوین استراتژی سئو را به طور موثر به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت. در واقع، این رویکرد به شما کمک میکند تا وب سایت خود را به 362732 بازدید کننده ارگانیک در هر ماه افزایش دهید. همچنین ما توضیح خواهیم داد که تدوین استراتژی سئو چیست و چگونه استراتژی خود را ایجاد کنید تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوا کمک کند.
انواع سئو برای تدوین استراتژی سئو
سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو میتواند روی آنها تمرکز کند:
- سئوی درون صفحه: این سئو بر روی محتوایی که در واقع در صفحات سایت وجود دارد و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد.
- سئوی خارج از صفحه: این سئو بر روی پیوندهایی متمرکز میشود که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت میشوند. تعداد بک لینکهایی که یک سایت از منابع معتبر دارد به شما کمک میکند تا با الگوریتمهای جستجو اعتماد ایجاد کنید.
- سئو تکنیکال: این نوع از سئو بر روی معماری باطن وب سایت، مانند کد سایت، تمرکز دارد. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت میدهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت میدهد، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است. آموزش سئو تکنیکال در مسیر تدوین استراتژی سئو به شما کمک شایانی خواهد کرد.
به خاطر داشته باشید که هر کسبوکاری اهداف متفاوتی دارد، بنابراین وظیفهی یک سئوکار این است که صنعت آنها را بررسی کند، تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت میدهند و مطابق با انواع سئو و آشنایی با آنها استراتژی ایجاد کنید که برای مخاطبان آنچه را که به دنبالش هستند ارمغان میآورد.
استراتژی سئو چیست؟

در پاسخ به این سوال که استراتژی سئو چیست باید بگوییم، استراتژی سئو (که به آن “رویکرد سئو” نیز گفته میشود) فرآیند برنامه ریزی و اجرای مراحل طراحی شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است. همچنین در ادامه بحث اموزش استراتژی سئو باید بگوییم، به عبارت دیگر استراتژی سئو فرآیندی است که وقتی میخواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید، از آن پیروی میکنید. استراتژی سئو فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است. اساساً، تدوین استراتژی سئو فرآیندی است که شما برای به حداکثر رساندن فرصت برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک یا طبیعی از موتورهای جستجو دنبال میکنید. داشتن یک استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک میکند هنگام ایجاد محتوای مطلوب در مسیر خود بمانید. برای بازاریابی محتوا، تدوین استراتژی سئو بخش مهمی از پازل است. زیرا باید بدانید محتوای شما در وهله اول چگونه دیده میشود، به خصوص در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، رباتهای موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات شما و نیز رتبه بندی صفحات سایت شما کار سختتری خواهند داشت.
در اینجا مراحل ایجاد یک استراتژی سئو در سال 2022 آمده است که به شما در اموزش تدوین استراتژی سئو کمک خواهد کرد.
- فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
- صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید
- محتوایی متفاوت یا منحصر به فرد ایجاد کنید
- بهینه سازی برای سئوی درون صفحه یا سئو داخلی
- پیوندهایی به صفحه خود بسازید و از سئو خارجی نیز پیروی کنید
- در تدوین استراتژی سئو، سازگاری وب با موبایل را فراموش نکنید
مرحله اول: فهرستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید
تحقیق کلمات کلیدی معمولاً اولین گام هر استراتژی قانونی سئو است و یکی از بهترین راهها برای یافتن کلمات کلیدی که مشتریان هدف شما جستجو می کنند است. در این قسمت از تدوین استراتژی سئو میتوانید از پیشنهاد گوگل برای یافتن کلمه کلیدی محبوب استفاده کنید. ابتدا شروع به تایپ یک کلمه کلیدی در قسمت جستجوی Google کنید و لیستی از پیشنهادات را مشاهده کنید. این روش استراتژیک سئو، معمولاً کلمات کلیدی خوبی برای سئو و نوشتن محتوایی عالی به شما پیشنهاد میدهد، زیرا مستقیماً از Google میآیند (به این معنی که شما می دانید که مردم در واقع به دنبال آنها هستند). توصیهی ما به شما این است که تا زمانی که لیستی از حدود 10 کلمه کلیدی مناسب پیدا نکردهاید چند کلمه کلیدی مختلف را در گوگل تایپ کنید و بهترینها را استخراج کنید. اگر میخواهید حجم جستجو و سطوح رقابت برای آن عبارات را بررسی کنید، میتوانید از ابزار کلمات کلیدی مانند Semrush یا Ubersuggest استفاده کنید.
مرحله 2: صفحه اول گوگل را تجزیه و تحلیل کنید

حالا که پس از جستجو، کلمات کلیدی محبوب و پر تکرار را پیدا کردید، اکنون زمان آن رسیدهاست که ببینیم چه محتوایی دربارهی این کلمه کلیدی نوشته شده که در برترین رنک گوگل قرار گرفتهاست و به عبارتی کدام محتوا حول محور این کلمه کلیدی توسط موتور جستجوی گوگل بهترین است. برای انجام این کار، کافی است یکی از کلمات کلیدی را که پیدا کردید در گوگل تایپ کنید.
مرحله سوم: محتوایی متفاوت یا منحصر به فرد ایجاد کنید
اکنون زمان ایجاد محتوای فوقالعاده با کیفیت رسیدهاست. وقتی صحبت از سئو محتوا میشود، دو گزینه دارید: اول اینکه شما می توانید محتوایی کاملا متفاوت ایجاد کنید و دوم اینکه تلاش کنید محتوا اصولی و با کیفیت و قطعا بروز باشد. گاهی اوقات میخواهید محتوایی بزرگتر و بهتر از آنچه وجود دارد و در بین تمام مقالات موجود ایجاد کنید. (معروف به تکنیک آسمان خراش.) اما گاهی اوقات شما با محتوای کاملاً متفاوت بهتر هستید. چرا؟ زیرا به برجسته شدن محتوای شما کمک میکند. مثلا اگر بخواهید یک محتوای بهینه شده با عنوان «سئوی موبایل» بنویسید، متوجه میشوید که صفحه اول گوگل مملو از پستهای فهرست شده است، مانند: «راههای X برای بهینهسازی سایت شما از طریق موبایل» و… در واقع در این محتوا شما میتوانید یک پست فهرست بزرگتر ایجاد کنید: «150 روش برای بهینهسازی سایت شما از طریق موبایل». خبر خوش آنکه شما محتوایی کاملا متفاوت خلق کردهاید. و از آنجایی که محتوای شما برجسته است، به تعداد بالایی به اشتراک گذاشته میشود.
مرحله چهارم: بهینه سازی برای سئوی درون صفحه

این مرحله در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است. سئو داخلی خیلی بیشتر از آن چیزی است که بتوانیم در چند خط بیان کنیم. در بحث آموزش سئو داخلی برای آمادگی لازم جهت تدوین استراتژی سئو، در اینجا سه تکنیک اصلی SEO داخلی وجود دارد که توصیه میکنیم در سال 2022 روی آنها تمرکز کنید.
- پیوند داخلی: پیوندها یا لینکهای داخلی اگر اصولی انجام شوند، میتوانند بسیار تاثیر گذار باشند.
- URLهای کوتاه و غنی از کلمات کلیدی: تجزیه و تحلیل ما از 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل چیزی را پیدا کرد که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد: وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو می شود، URLهای کوتاه، عموما بهتر از URLهای طولانی هستند.
- سئوی معنایی و متناسب با نیاز مخاطب: در نهایت، محتوایی خلق کنید که از هر نظر مورد پسند مخاطب باشد. کلماتی را پیدا کنید که با کلمه کلیدی هدف مرتبط هستند. سپس، از آن اصطلاحات در محتوای خود استفاده کنید.
مرحله پنجم: سئو خارجی را دست کم نگیرید

آموزش سئو خارجی از مراحل مهم تدوین استراتژی سئو است. اکنون زمان آن است که به طور فعال به محتوای خود پیوند یا لینک ایجاد کنید. به طور خاص، ما قصد داریم 2 استراتژی ساخت لینک را به شما معرفی کنیم که در تدوین استراتژی سئو خارجی برای شما موثر خواهند بود.
- ساختمان لینک شکسته: اینجا جایی است که یک لینک خراب در سایت شخصی پیدا میکنید و محتوای خود را به عنوان جایگزین ارائه میدهید.
- تجزیه و تحلیل رقبا: این استراتژی قدیمی است اما همچنان کار میکند. ابتدا سایتی را پیدا کنید که برای کلمه کلیدی مورد نظر شما دارای رنگ یا رتبه برتر از سمت موتورهای جستجو میباشد. همچنین به بک لینکهای آنها نگاه نیز توجه کنید. بنابراین شما باید بتوانید حداقل تعداد انگشت شماری از همان پیوندهایی را که آنها دارند دریافت کنید و صفحاتی را بیابید که پیوند یا لینک در آنها ارزش افزوده ایجاد کند. متوجه خواهید شد که این بار، لینک مورد نظر به صفحه رقیب شما، بخشی از فهرست بزرگی از منابع است. شما می توانید تکنیک های بیشتر سئو خارجی را در این مقاله مطالعه کنید.
مرحله ششم: در تدوین استراتژی سئو، سازگاری وب با موبایل را فراموش نکنید

سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین آنها میتوانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند. بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا گوگل، ابتدا ایندکس موبایل را انجام میدهد. این بدان معناست که به جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، الگوریتم از نسخه موبایل سایت شما در هنگام نمایه سازی و رتبه بندی صفحات برای SERPها استفاده میکند. علاوه بر این، 61 درصد از جستجوهای گوگل در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه انجام میشود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، تدوین استراتژی سئو شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود. در حالی که این یک فرآیند کاملاً مجزا نیست، ملاحظات متمایزی برای سئوی موبایل وجود دارد، مانند نظارت بر سرعت صفحه، بهبود خدمات طراحی سایت واکنشگرا، سئوی محلی، و ایجاد محتوایی با کیفیت بالا، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده میشود.
گزارش سئو چیست؟

گزارش سئو در واقع مروری بر تلاشهای سئو در مسیر پر چالش تدوین استراتژی سئو است که در یک دوره زمانی خاص انجام دادهاید. گزارش سئو اساساً نشان میدهد که چقدر موفق بودهاید و همچنین هر زمینهای که نیاز به بهبود دارد. داشتن یک گزارش تلفیقی همچنین به شما کمک میکند تا دادهها را به ذینفعان مربوطه ارائه دهید تا نشان دهید چرا فعالیتهای SEO شما مهم هستند و چگونه باعث رشد کسب و کار شما میشوند. گزارش سئوی شما میتواند شامل معیارهایی مانند نتایج ترافیک ارگانیک، سلامت سئوی وبسایت شما، تولید لینک ورودی باشد و همچنین به حوزههایی که رشد کاهش یافته است و برای بهبود در آینده باید توجه شود. برای آگاهی از وضعیت خودتان و دستیابی به گزارش سئو، ابزارهایی هستند که میتوانند برای شما کاربردی باشند.
بهترین نمونه ها در مسیر تدوین استراتژی سئو

همانطور که در بالا ذکر شد، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید تا تدوین استراتژی سئو را به بهترین نحو ممکن اعمال کنید. در زیر چند نمونه از این که در عمل چگونه به نظر میرسد و چند نمونه استراتژی سئو را بررسی خواهیم کرد که میتوانید از آنها به عنوان الهام بخش برای فرآیندهای خود استفاده کنید. موارد مختلفی وجود دارد که میتوانید در تدوین استراتژی سئو بگنجانید:
1. نوشتن توضیحات متای قانع کننده
توضیحات متا قطعهای از متن زیر عنوان و پیوند در نتایج جستجو است. توضیحات، محتوای صفحه را برای شخصی که پرسوجوها را انجام میدهد توصیف میکند تا بدانند چه انتظاری دارند و در واقع ویترینی کلی از محتوا ارائه میدهند. توضیحات متای با کیفیت به Google امکان میدهد دقیقاً بداند صفحه شامل چه چیزی است.همچنین به محتوای شما کمک میکند در نتایج جستجوی صحیح ظاهر شود و به مخاطبان کمک میکند تا دقیقاً روی چه چیزی کلیک کنند.
2. دریافت بک لینک محتوا و لینکهای ورودی
بک لینک، که لینک ورودی نیز نامیده میشود، زمانی است که وب سایت دیگری به وب سایت یا محتوای وبلاگ شما پیوند میدهد. معمولاً بهعنوان یک لینک روی رشتهای از متن که به محتوای شما مربوط میشود قرار میگیرد و پس از کلیک کردن، به سایت شما منتقل میشود. بک لینکها یک ابزار موثر سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما معتبر و مرتبط است و به شما کمک میکند در SERP رتبه بالاتری داشته باشید.
3. بهینه سازی صفحات سایت برای سرعت صفحه
سرعت صفحه، سرعت بارگیری محتوای وب سایت شما هنگام بازدید شخصی از صفحه خاصی در وب سایت شما است. گوگل در سال 2018 شروع به در نظر گرفتن سرعت صفحه برای رتبه بندی SERP کرد.
4. سئوی محلی را دست کم نگیرید
سئوی محلی باعث بهبود دید موتورهای جستجو برای مکان کسب و کار شما میشود. یک استراتژی موثر سئوی محلی، در فرایند تدوین استراتژی سئو، محتوای شما را در پرسوجوهای جستجوی مشتریان در منطقه محلی شما نمایان میکند و به آنها اجازه میدهد بدانند کسب و کار شما برای رفع نیازهای آنها وجود دارد.
فرآیند سئو در بطن تدوین استراتژی سئو
هنگامی که تدوین استراتژی سئو را شروع کردید، باید فرآیندی را نیز برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و هدف جستجوی تکاملی ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که میتوانید انجام دهید.
1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید
هر ماه زمانی را به به روز رسانی پستهای وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه خود را در SERP ادامه دهید. همچنین میتوانید از این زمان برای افزودن بهترین روشهای سئو که در ابتدا به آن پرداخته نشدهاند، مانند متن جایگزین تصویر از دست رفته، استفاده کنید.
2. مراقب تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.
پس از چند ماه، نحوه رتبه بندی پستهای وبلاگ و کلمات کلیدی آنها را پیگیری کنید. این روش میتواند به شما کمک کند که عنوانهای فرعی را تنظیم کرده و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما به آن علاقه مند باشند.
3. ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.
گاهی اوقات، متوجه میشوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو، شما باید فراتر از میانگین بهروزرسانی تاریخی سئو بروید و آن را بهروزرسانی کامل کنید. میتوانید این کار را با بهروزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی، ترکیب بخشهای جدید برای عمق بیشتر، و افزودن نقلقولها یا دادههای اصلی برای ارائه ترافیک ارجاع بیشتر به پست انجام دهید.
یک استراتژی بسازید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه بندی در صفحات جستجو میتواند دشوار باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوایی که حول کلمات کلیدی پربازدید متمرکز شده باشد، فریبنده به نظر برسد، اما این استراتژی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمکی نکند. در عوض، یک استراتژی سئو ایجاد کنید که به شما کمک میکند تا نیازهای کسب و کار فردی خود را برطرف کنید، مانند افزایش جذب مشتری، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی.
هزینه تدوین استراتژی سئو در سال 2022 چقدر است؟

در خصوص هزینه تدوین استراتژی سئو باید بگوییم، وقتی بودجه بازاریابی آنلاین تعیین میکنید و به دنبال یک شرکت سئو میگردید، متوجه خواهید شد که قیمت گذاری سئو، در همه جا وجود دارد. پاسخ به این سوال سخت است که سئو چقدر هزینه دارد. در ادامهی مقاله به سوالاتی در مورد نحوه قیمت گذاری سئو پاسخ خواهیم داد، اما اگر ترجیح میدهید با یک متخصص سئو صحبت کنید و یک پیشنهاد شخصی رایگان برای کسب و کار خود دریافت کنید، می توانید با کارشناسان ما در seoedu ارتباط برقرار کنید. تیمseoedu ضمن ارائه خدمات سئو، به مشاوره سئو و طراحی انواع سایت همچون طراحی سایت فروشگاهی نیز میپردازد.
در سال 2021، قیمت تدوین استراتژی سئو، برای کمپینهای محلی به طور متوسط حدود 1000 دلار در ماه بود، در حالی که هزینههای کمپین SEO متمرکز در سطح ملی به طور متوسط بین 2500 تا 7500 دلار در ماه متغیر بود. هزینهی خدمات سئو بسته به پیچیدگی کلمات کلیدی و خدمات ارائه شده متفاوت است. بنابراین، چرا برخی از شرکتهای سئو 500 دلار در ماه و برخی دیگر بیش از 10000 دلار در ماه دریافت می کنند؟ بیایید تفاوتهای قیمت گذاری و اینکه چرا یک آژانس سئو ممکن است بیشتر از دیگری هزینه کند را بررسی کنیم.
هنگامی که یک کسب و کار تصمیم می گیرد یک شرکت سئو را استخدام کند، اغلب برای پر کردن خلاء در مهارتها یا تخصص کسب و کار شما انجام میشود. این یک تصمیم مهم است که به درستی انجام شود زیرا رشد کسب و کار شما میتواند به موفقیت کمپین بازاریابی جستجو بستگی داشته باشد. بنابراین، با وجود هیچ متخصص داخلی که به شما در ارزیابی شرکتهای بالقوه کمک کند، و شرایط تا حدودی ترسناک سئو، چگونه یک کسبوکار میتواند شروع به درک خدمات سئوی مورد نیاز خود کند؟ مهمتر از آن، چگونه میتوان ارزش و هزینههای آن خدمات را برای تعیین نوع بودجهای که به خدمات سئو اختصاص داد، سنجید؟
نمونه های از قیمت گذاری طرح اولیه تدوین استراتژی سئو
برنامههای اولیه سئو و خدمات تدوین استراتژی سئو، میتواند از 250 تا 3000 دلار در ماه متغیر باشد و معمولاً شامل موارد زیر است:
- تحقیق کلمات کلیدی (50-100 کلمه کلیدی)
- راه اندازی و پیکربندی تجزیه و تحلیل
- بحث ماهانه استراتژی
- ایجاد تگ عنوان و متا تگ
- لینک سازی داخلی (Crosslinking)
- ویرایش و بهینه سازی محتوا
- بهینه سازی اولیه در محل
- گزارش سفارشی ماهانه
دیدگاهتان را بنویسید