جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu

عیدی امسال SEOEDU رو از دست نده، دوره رایگان مدیامستر، برای دریافت همین حالا کلیک کن.

  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > دیجیتال مارکتینگ > مراحل راه اندازی آنلاین شاپ از قدم 0 تا درآمدزایی

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ از قدم 0 تا درآمدزایی

می 7, 2024
ارسال شده توسط هادی مرادی
دیجیتال مارکتینگ
چگونه آنلاین شاپ راه بیندازیم؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 مراحل راه اندازی آنلاین شاپ به چه صورت است؟
    1. 2 انتخاب محصول و حوزه کاری
    2. 3 تعیین محل فروش محصول
    3. 4 نحوه فروش محصول و تبلیغات و بازاریابی
    4. 5 نحوه ارسال محصول
    5. 6 تکنیک های سری برای افزایش فروش آنلاین شاپ
  2. 7 ایده های جدید برای راه اندازی آنلاین شاپ
    1. 8 راه اندازی آنلاین شاپ در شبکه‌های اجتماعی
    2. 9 افیلیت مارکتینگ
  3. 10 خرده فروشی عمده فروش‌ها
    1. 11 فروش پک‌ها و محصولات به صورت جمعی
  4. 12 نکات مهم دیگر پیرامون راه اندازی آنلاین شاپ‌ها
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

آنلاین شاپ‌ها، کسب‌و‌کارهایی هستند که خدمات یا محصولات خود را از طریق فضای مجازی ارائه می‌کنند. این نوع بیزینس‌ها در سال‌های اخیر به جهت فراهم شدن بستر ارتباط مستقیم تولید کننده با مشتری نهایی به شدت رایج شده و همه افراد جامعه می‌خواهند با ایجاد یک پلتفرم، محصولات یا خدماتشان را به دیگری عرضه کنند. به لطف اینترنتی و گسترش فضای مجازی، اکنون شما هم می‌توانید از چنین راهی کسب درآمد کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل ایجاد یک آنلاین شاپ را با هم بررسی کنیم.

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ به چه صورت است؟

راه اندازی آنلاین شاپ

آنلاین شاپ، واژه‌ای است که این روزها و یا بهتر بگوییم بعد از بحران کرونا به شدت سر زبان‌ها افتاده. ممکن است شما هم به فکر راه اندازی یکی از این مدل کسب‌و‌کارها بوده‌ باشید. به همین خاطر می‌خواهیم کمی راجع به پروسه راه اندازی آنلاین شاپ‌ها صحبت کنیم و شما را با مراحل و چالش‌هایی که در این بخش وجود دارند آشنا نماییم.

قبل از پرداختن به مراحل راه اندازی آنلاین شاپ جالب است بدانید که:

  • در چند سال اخیر آنلاین شاپ‌ها به عنوان بخشی از خرده فروشی جهان با رشد قابل توجه شناخته می‌شوند.
  • تخمین زده می‌شود که فروش خرده در جهان به بیش از 6.3 میلیارد دلار در سال 2024 برسد.
  • جالب است بدانید که در سال گذشته (1402)، تعداد اینمادهای صادر شده که نشان دهنده بخشی از کسب‌و‌کارهای آنلاین در ایران هستند، در حدود 95% نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
  • در کنار رشد آنلاین شاپ‌ها، شاهد افزایش تقاضا برای خدمات مربوط به این حوزه هستیم که شامل سئو، دیجیتال مارکتینگ، ادیت و تدوین ویدیو، ادمین شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا می‌شوند.

با این مقدمه با ما باشید تا مراحل راه اندازی یک آنلاین شاپ را از ابتدا تا انتها قدم به قدم بررسی کنیم.

انتخاب محصول و حوزه کاری

انتخاب محصول و حوزه کاری

اولین قدمی که باید برای آنلاین شاپ در نظر داشته باشید، انتخاب یک محصول است که بسیار مهم می‌باشد. در واقع کل آینده فروش و کسب و کار شما در این بخش متمرکز خواهد بود. چراکه می‌توانید با انتخاب یک کالا که تقاضای خوبی برای آن وجود دارد، ارتباط با مشتریان نهایی و تامین کننده، نسبت به کسب درآمد عالی اقدام کنید.

در انتخاب محصول و حوزه کاری که کسب‌و‌کارتان را با آن شروع می‌کنید، می‌بایست چندین پارامتر را مدنظر قرار دهید که عبارتند از:

  • به دنبال کالاهایی باشید که یک نقطه درد را حل کنند. محصولات شما باید بتوانند نیاز جامعه را برطرف کنند. این مهم‌ترین نکته‌ در بازار عرضه و تقاضا است که بسیاری از افراد سودهای هنگفتی از آن کسب می‌کنند. به خاطر بیاورید در زمان شروع کرونا، تقاضا برای ماسک به شدت افزایش یافت و عده‌ای توانستند با راه اندازی مراکز تولید، حاشیه سود بالایی را با تک و عمده فروشی این کالا بدست آورند.
  • ترند بازار را بشناسید: راه اندازی آنلاین شاپ این مزیت را دارد که می‌توانید به سرعت محصولات را جایگزین کرده و در عرض چند هفته فروشگاه خود را راه بیندازید. در نتیجه شما می‌توانید با شناسایی ترندهای بازار نسبت به فروش این محصولات اقدام کنید. شما می‌توانید برای شناسایی این محصولات از شبکه‌های اجتماعی، گوگل ترند، مراجعه به بازار و نظرسنجی‌ها استفاده کنید.
  • دنبال کردن علاقه شخصی: در صورتی که فکر می‌کنید علاقه شخصی شما در بازار تقاضا دارد، می‌توانید براساس آن محصولی را انتخاب و عرضه کنید. همچنین در صورتی که نسبت به کالاهایی تخصص دارید، می‌توانید نسبت به راه اندازی تولیدی برای آن و فروش اقدام کنید.

در انتخاب حوزه کاری از پتانسیل‌هایتان استفاده کنید. مثلا اگر آشنا یا تخصصی دارید می‌توانید به آن قسمت وارد شده و آنلاین شاپی را راه اندازی نمایید.

تعیین محل فروش محصول

تعیین محل برای فروش محصول

حال که نسبت به تعیین محصول و حوزه کاری خود اقدام کردید، بخش بزرگی از کار را جلو برده‌اید. حال می‌بایست محلی را برای ارائه خدمات یا محصولات‌تان تعیین کنید. توجه نمایید که این مرحله نیز نقش مهمی در مقدار فروش شما خواهد داشت. چراکه می‌توان با انتخاب عاقلانه، خود را در معرض دید مشتریان احتمالی قرار داده و از این طریق فروش خود را چند برابر کرد.

برای تعیین محل فروش یک کسب‌و‌کار می‌بایست به چند نکته توجه کرد که عبارتند از:

  • محلی را تعیین کنید که رابطه مستقیم با مشتریان هدف‌تان داشته باشد. مثلا فرض کنید شما فروشنده وسایل نقاشی و هنری هستید. یکی از بهترین محل‌ها برای شما، مسیری است که منتهی به دانشگاه‌های هنری شهرتان و یا موسسات هنری می‌شود.
  • محلی را انتخاب کنید که از شهر دور نباشد. بهترین مکان‌ها برای فروش محصولات یا خدمات‌تان، مرکز شهر است. چراکه جمعیت بسیاری از این محدوده در حال عبور هستند.
  • مکان‌هایی را انتخاب کنید که به آثار دیدنی شهر شما نزدیک هستند. چراکه این امکان علاوه بر اینکه به صورت دوره‌ای همه همشهریان را به خود جذب می‌کنند، مسافرین از شهرهای دیگر نیز به این مکان‌ها مراجعه کرده و بازدید از کسب‌وکار شما افزایش می‌یابد.

این موارد برای افرادی است که شعبات حضوری را در کنار آنلاین شاپ خود ایجاد می‌کنند. اما این سوال برای کسانی که صرفا در فضای مجازی فعالیت می‌کنند مطرح می‌شود که در فضای مجازی بهترین جا برای ارائه و تاسیس آنلاین شاپ است. در پاسخ می‌توان 2 پلتفرم مهم را بیان کرد که عبارتند از:

  • شبکه‌های مجازی: شما می‌توانید آنلاین شاپ خود را از طریق پلتفرم‌های واسطی به نام شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کنید. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ شبکه‌هایی بروید که جمعیت جامعه هدف شما در آن حضور بیشتری دارند. مثلا اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی است که حضور بسیاری از کسب‌و‌کارها در آن دیده می‌شود.
  • وب سایت: در نقطه مقابل تمامی گزینه‌های دیگر می‌توان به وب سایت‌ها اشاره کرد. وب گاه‌ها پلتفرم‌هایی مستقل هستند که می‌توانید تسلط کاملی بر محتوای درونی آن داشته باشید. شما می‌توانید هر نوع تغییری را در آن درج کرده و به نوعی امکان شخصی سازی بالایی را خواهید داشت.

پیج اینستاگرام یا سایت، کدام بهتر است؟

با توجه به 2 پلتفرم مهمی که برای آنلاین شاپ‌ها معرفی کردیم، یکی از مهم‌ترین سوالات بسیاری از کاربران ابهام در انتخاب پیج اینستاگرام یا سایت است. برای پاسخ می‌بایست با مزیت‌ها و معایب هرکدام آشنا شوید که در این خصوص می‌توان به جدول زیر اشاره کرد:

قابلیت وب سایت اینستاگرام
پرداخت آنلاین وب سایت‌ها با پلاگین و برنامه نویسی قابلیت اتصال به درگاه پرداخت و دریافت وجه را دارند. خیر؛ شبکه اجتماعی قابلیت پرداخت را ندارد.
شخصی سازی کل وب سایت قابلیت شخصی سازی را دارد. خیر؛ شما می‌توانید صرفا در بخش‌هایی که دسترسی دارید، شخصی سازی نمایید.
قابلیت آنالیز به کمک ابزارهای شخص ثالث دارد. به کمک ابزارهای درون برنامه‌ای دارد.
فیلترینگ با توجه به محتوای منتشر شده آزاد یا فیلتر است. فیلتر است.
کنترل دسترسی و کنترل کامل بر محتوا دارید. با توجه به قابلیت‌های شبکه دسترسی‌هایی خواهید داشت.
سئو پتانسیل کامل برای سئو را دارد. پتانسیل سئو محدودی دارد.
هزینه دارای یکسری هزینه اولیه برای راه اندازی است. نیازی به هزینه اولیه ندارد.
برندینگ پتانسیل کامل برای برندینگ را دارد. دسترسی‌ها و پتانسیل محدودی برای برندینگ دارد.

همچنین برخی دیگر از پارامترها برای مقایسه وب سایت و اینستاگرام را نیز به جهت راه اندازی آنلاین شاپ‌ها در تصویر زیر برای شما شرح می‌دهیم.

اینستاگرام یا وب سایت؟

نحوه فروش محصول و تبلیغات و بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و بازاریابی به عنوان دیگر مراحلی شناخته می‌شوند که باید برای توسعه و راه اندازی کسب‌و‌کار آنلاین خود مدنظر داشته باشید.

برای تعیین نحوه فروش محصول بهتر است به نکاتی که در قسمت قبل بیان کردیم دقت کنید. توجه کنید که بسته به پلتفرم انتخابی، مسیر تبلیغات و بازاریابی نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال زمانی که وب سایت را برای فروش کالاها یا خدمات‌تان انتخاب کنید، باید هزینه‌هایی را برای سئو و قدرتمندتر کردن آن در چارچوب قوانین گوگل درنظر بگیرید.

اما زمانی که شبکه اجتماعی را محلی برای کسب‌و‌کارتان معرفی کنید، می‌بایست برای ارتقا آن نسبت به اختصاص بودجه بیشتر در تولید محتوای بصری و همکاری با اینفلوئنسرها یا پیج‌های دیگر در آن شبکه اجتماعی اقدام کنید.

نحوه تبلیغات و فروش

نکته: انتخاب نحوه فروش محصول بسته به موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مردم متفاوت است. مثلا امروزه فروش کالا در شهر تهران به صورت غالبا آنلاین انجام شده و با استفاده از پست یا پیامرسان‌های موتوری، ارسال مرسوله در کسری از چند ساعت انجام می‌شود.

معمولا مرحله تبلیغات زمانی انجام می‌شود که کسب‌و‌کار شما در رشد خود نیاز به یک شتاب دارد. در این حالت است که می‌توانید از کمپین‌های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید. شیوه‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • تبلیغات بر بستر شبکه‌های اجتماعی.
  • تبلیغات با بهینه سازی سئو.
  • تبلیغات با درج رپورتاژ و محتواهای متنی.
  • تبلیغات با ایجاد آگهی‌های کلیکی در سراسر وب.
  • تبلیغات با ایجاد بنرها در وب سایت‌های پربازدید.

بسیار مهم است که مرحله تبلیغات در یک زمان مناسب و با نظارت یک متخصص دیجیتال مارکتینگ انجام شود. ما در مقاله “تبلیغات” تلاش کردیم توضیحات کاملی را راجع به این موضوع و 15 روش انجام آن بیان کنیم.

نحوه ارسال محصول

نحوه بسته بندی و ارسال مرسوله

آشنایی با نحوه ارسال محصول نیز یکی از دغدغه‌های صاحبین آنلاین شاپ‌های نوپا است که می‌تواند سوالاتی را ایجاد کند. در این خصوص ابتدا باید بگوییم که بسته بندی و ارسال برعهده فروشنده است و این فرد باید با اضافه کردن یک هزینه بر روی قیمت نهایی، نسبت به فروش کالا و ارسال آن اقدام کند.

برای بسته بندی با توجه به محصولی که دارید، از کارتن‌ها (در حالت معمول) استفاده می‌شوند. با این حال شما می‌توانید آنها را درون پاکت‌های خاصی که برای ارسال مرسوله طراحی شده‌اند نیز بفرستید. چند نکته را برای بسته بندی کالاهای خود درنظر داشته باشید که عبارتند از:

  • برای تهیه بسته بندی باید بدانید که کارتن‌ها در ابعاد خاصی عرضه می‌شوند. هرچند که شما می‌توانید تولید بسته‌های خود را با ابعاد دلخواه اختصاصی کنید که این کار هزینه بالاتری خواهد داشت.
  • برای خرید کارتن حتما به مقیاس کالاهایتان توجه کنید. طول، عرض و ارتفاع کارتن باید کمی بیشتر از طول، عرض و ضخامت کالا باشد. در این حالت می‌توانید محصول را به خوبی در آن جایگذاری نمایید.
  • شما می‌توانید نسبت به خرید عمده کارتن‌ها اقدام کنید. این یکی از متداول‌ترین کارهایی است که فروشگاه‌ها انجام می‌دهند. در واقع با خرید حجم بالای کارتن، آنها انبار شده و می‌توانید به سرعت پس از دریافت مرسوله نسبت به ارسال کالاها اقدام نمایید.
  • لازم است فروشگاه‌های اینترنتی پس از بسته بندی، نسبت به درج فاکتور مرسوله با ذکر آدرس گیرنده و فرستنده اقدام کنند. با توجه به قوانین مالیاتی حتما فاکتور را چاپ کرده و داخل جعبه مرسوله بفرستید.
  • برای کالاهای سنگین از کارتن‌هایی با لایه‌های بیشتر استفاده کنید.
  • از جمله دیگر ابزارهای بسته بندی که باید در انبار خود داشته باشید عبارتند از: کاغذ مچاله شده، نایلون حباب دار، ورق مقوایی، چسب بسته بندی، برچسب برای مرسولات شکستنی، کاغذ کرافت حباب دار، سلفون استرچ، محافظ بی رول.

نکته: همه این ابزارها قابل اشتعال هستند. به همین خاطر لازم است آنها را ایزوله از سایر محصولات کرده و حتما یک کپسول آتش نشانی برای انبار داشته باشید.

توصیه می‌کنیم حتما قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به بسته بندی صحیح مرسوله را به صورت ویدیو مشاهده کنید.

نحوه ارسال مرسوله با پست

همچنین در خصوص نحوه ارسال نیز می‌توانید به 3 طریق اقدام نمایید که عبارتند از:

  • تحویل مستقیم به اداره پست: در این روش، کالاهای سفارش شده را بسته بندی کرده و مستقیم آنها را به مراکزی مانند اداره پست یا سایر برندها مانند تیپاکس، پیشتاز و غیره ارائه می‌کنید.
  • قرارداد با شرکت‌های پستی: در این حالت شما می‌توانید قراردادی با شرکت‌های پستی بسته و از آنها بخواهید تا روزانه یا در مواقع موردنیاز، به محل انبار یا مغازه شما بیایند. در این حالت مبلغی را بابت جمع آوری ارائه می‌کنید. توجه کنید که مرسولات شما باید در این حالت آماده (بسته بندی + رسید پستی) داشته باشند.

روش دوم یکی از بهترین روش‌های ارسال مرسوله است. البته در این حالت شما باید جزئیات محصول خود را در وب سایت وارد کرده و رسید چاپی آن را بر روی کارتن بچسبانید. این کار همچنین می‌تواند توسط فردی که برای جمع آوری می‌آید نیز انجام شود.

  • ارسال با حمل و نقل محلی: برای سفارش‌های محلی (درون استانی) یا مواردی که نیاز فوری به ارسال کالا دارند، می‌توانید از این آپشن استفاده کنید. سرویس‌های ارسال بار اسنپ، تپسی و دیگر شرکت‌های کرایه ماشین حمل و نقل در این بخش استفاده می‌شوند.

تکنیک های سری برای افزایش فروش آنلاین شاپ

ترفندهای بیشتر کردن فروش آنلاین

اگر شما هم قصد دارید آنلاین شاپ راه بیندازید و این نخستین بار است که چنین کاری را انجام می‌دهید، می‌خواهیم یکسری نکات و تکنیک‌ها را برای انجام این کار به شما پیشنهاد دهیم که عبارتند از:

  • ساخت ویدیوهای وایرال: حتما شما هم ویدیوهایی را دیده‌اید که میلیونی بازدید گرفته‌اند. اگر حتی 0.01 درصد از مخاطبان این ویدیوها را به سایت خود بکشانید و 0.01 درصد از آنها را به خرید وادارید، در حدود 100 فروش داشته‌اید. بسته به حاشیه سود کالای شما، هر فروش می‌تواند به شدت با ارزش باشد.
  • استفاده از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی: اگر می‌خواهید رشد سریعی در یافتن کسب‌و‌کار و فروش داشته باشید، به سراغ اینستاگرام بروید. این شبکه اجتماعی می‌تواند با تولید محتوای ویدیویی به سرعت محصولات شما را به دیگران معرفی کند.
  • اولین باشید: اینکه بتوانید در حوزه کاری‌ای اولین نفر باشید، می‌تواند شما را به فروش بالا برساند. به عنوان به سراغ مدل‌ها و دیزاین‌های جدید محصول خود بگردید، ترندهای روزتان را شناسایی کرده و آنها را در ایران عرضه کنید.
  • استفاده از پلتفرم‌های واسط: شما می‌توانید از همان ابتدای راه اندازی فروشگاه خود، کالاهایتان را به فروش برسانید. این کار با ثبت محصولات و خدمات در پلتفرم‌های واسط مانند ترب، ایمالز و غیره انجام می‌شود.
  • با سئو و طراحی سایت از دیگران سبقت بگیرید: امروزه دیگر کمتر کسی است که به صورت حضوری خرید خود را انجام دهد. شما می‌توانید با طراحی سایت و سئو پلتفرم خود، نسبت به گرفتن جایگاه‌های برتر در لیست نتایج موتورهای جستجو اقدام کنید.
  • تبلیغات هوشمند: یکی دیگر از ترفندهای سری، استفاده از تبلیغات به صورت هوشمند است. در این حالت شما تلاش می‌کنید تا حد ممکن مارکتینگ خود را در معرض نمایش مخاطبان هدفتان قرار دهید. برای این کار بهتر است از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا بتوانید علاوه بر خلاقانه‌تر کردن ایده تبلیغات‌تان، محل مناسب برای درج آن را مشخص کنید.

ایده های جدید برای راه اندازی آنلاین شاپ

با گذشت بیش از 3 سال از بحران کرونا، ایده های جدید آنلاین شاپ بسیاری ایجاد شده‌اند که می‌توانید از آنها نیز برای راه اندازی کسب و کار خود کمک بگیرید. این موارد عبارتند از:

راه اندازی آنلاین شاپ در شبکه‌های اجتماعی

در این متد کاربر از شبکه‌های اجتماعی برای پروموت کردن برند خود استفاده می‌کند. شما می‌توانید با مشتریان مستقیم در تماس بوده و قیمت کالا را به مشتری پیشنهاد دهید. سپس برای پرداخت می‌توانید از کاربر بخواهید تا وجه موردنظر را کارت به کارت کند.

این متد و ایده برای راه اندازی آنلاین شاپ امروزه توسط بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوپا ایجاد شده و سپس در مراحل بعدی اقداماتی مانند طراحی سایت انجام می‌شود.

نکته: با توجه به فضای شدید رقابتی، پیشنهاد اکید ما آن است که آنلاین شاپ خود را در شبکه‌های اجتماعی با ارائه آفرها و ویژگی‌های کامل راه اندازی کنید. در این قسمت شما می‌توانید لینک این پلتفرم‌ها را نیز در بیو شبکه اجتماعی درج کرده و کاربران را به ثبت سفارش در آن ترغیب کنید.

افیلیت مارکتینگ

شبکه اجتماعی و افیلیت مارکتینگ

یکی دیگر از ایده‌های نو برای فروش آنلاین، کسب درآمد از طریق همکاری است که می‌توانید در این حالت پورسانت یا سهمی از سود دریابید. این موضوع زمانی پیشنهاد می‌شود که سئو و سایت قدرتمندی در لیست نتایج گوگل داشته باشید. در نتیجه قادر خواهید بود از سراسر جهان مشتریانی را دریافت کرده و نسبت به سهیم شدن در فروش اقدام کنید.

یکی از مزیت‌های خوب افیلیت مارکتینگ، امکان انجام این کار برای سایت‌های خارجی است که در نتیجه درآمدهای ارزی را نصیب شما می‌کند. کافیست به زبان انگلیسی یا زبان‌های خارجی برای تولید محتوا مسلط باشید.

خرده فروشی عمده فروش‌ها

امروزه عمده فروش‌ها غالبا به صورت سنتی کار می‌کنند و هنوز بسیاری از این فروشگاه‌ها به فضای مجازی منتقل نشده‌اند. یکی از ایده‌های نو برای راه اندازی آنلاین شاپ، ایجاد بستر خرده فروشی برای کسب‌و‌کارهای عمده فروشی است. در این حالت شما می‌توانید با تهیه عمده محصولات‌تان از این عمده فروشی‌ها، نسبت به فروش آنها با قیمت بالاتر (خرده) اقدام کنید.

چنین ایده‌ای برای هر دوطرف سود آور است. چراکه عمده فروش از خریدار (شما) سود دریافت کرده و هرچقدر بیشتر به فروشد، راضی‌تر خواهد بود. از سوی دیگر شما هم می‌توانید با فروش به قیمت خرده، حاشیه سود نسبتا قابل قبولی را داشته باشید و هم جنس‌های عمده فروش را مدام عرضه کنید.

نکته: برای این نوع کسب‌و‌کارها لازم است قیمت توافقی با عمده فروش و نرخی که برای خرده فروشی تعیین می‌کنید منصفانه و با توجه به کشش جامعه باشد. اگر عمده فروش هستید، می‌توانید فروش‌تان را در حجم بالا در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

فروش پک‌ها و محصولات به صورت جمعی

خرده فروشی عمده فروشی وفروش جمعی

همانند متد قبل اما در این قسمت شما پک‌های کاربردی از محصولات را عرضه می‌کنید. بدین معنا که شما مجموعه‌ای از ادوات را برای مقاصد خاصی به صورت پک عرضه می‌کنید. این نوع روش فروش به جهت آنکه عرضه جمعی است، می‌تواند با تخفیف از سوی فروشنده همراه بوده و به دلیل فروش تعداد بالا، حاشیه سود و قیمت نهایی هر قلم کالا را کمتر کند.

نکته: روش فروش جمعی کالاها در سایت‌های خدماتی نیز مشاهده می‌شود که در آن شما می‌توانید پک‌های خدمات را با قیمت کمتر و تنوع بیشتر با حجم بالا تهیه کنید.

نکات مهم دیگر پیرامون راه اندازی آنلاین شاپ‌ها

در راه اندازی آنلاین شاپ‌ها برخی نکات و مراحل دیگری نیز وجود دارند که توجه به آنها ضروری است. در این خصوص می‌توان گفت:

  • دریافت کد مالیاتی: اگر کسب درآمد می‌کنید، لازم است مالیات آن را پرداخت نمایید. همچنین برای دریافت درگاه‌ها یا پایانه‌های فروش باید کد مالیاتی داشته باشید.
  • حسابداری: بدون حسابداری راه اندازی کسب‌و‌کار و جمع آوری مدارک برای اثبات امور مالیاتی امکان پذیر نیست. علم حسابداری می‌تواند در ثبت هزینه‌ها و صدور فاکتور و فروش به شما کمک کند.
  • قیمت گذاری: مبحث قیمت گذاری روی کالا یک بخش بسیار تخصصی است که می‌تواند تا حد زیادی بر فروش، رقابت پذیری شما و جذب مشتری به خصوص در ابتدای کار اثرگذار باشد. بهتر است در این بخش از تجربیات بازاریان استفاده کنید.

شما صاحبین کسب‌و‌کار می‌توانید برای رشد و توسعه کسب‌و‌کار انلاین خود، از خدمات طراحی سایت، سئو، تولید محتوا و مشاوره SEOEDU استفاده نمایید.

قبلی بازاریابی چیست؟ + معرفی انواع بازاریابی و 10 استراتژی برتر آن
بعدی نیچ مارکتینگ Niche marketing، درآمد بالا با انتخاب نیچ درست

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=25519
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ