با توسعه سریع موتورهای جستجو، ایجاد ترافیک وب سایت و رسیدن به رتبه های برتر گوگل به یک چالش قابل توجه تبدیل شدهاست. انتشار محتوای ساده و امید به کسب بهترین نتایج دیگر به شما کمک نمیکند تا در رتبه های بالای SERP باشید. در واقع سئو شامل دو بخش است: سئو داخلی و سئو داخلی. اما برای به دست آوردن بالاترین ترافیک جستجوی ارگانیک ممکن، چه کاری باید انجام دهید؟ در وهله اول چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ هنگامی که وب سایت خود را ساختید، باید برای موتورهای جستجو آشکار کنید که موضوع سایت شما چیست و چه هدفی را دنبال میکند. اینجا جایی است که تجزیه و تحلیل سئو داخلی وارد عمل می شود. سئوی درون صفحه یا سئو داخلی، که به عنوان بهینه سازی در سایت نیز شناخته میشود، عملی است برای بهبود محتوای سایت؛ شامل متن، رسانه و تگهای متا و همچنین کد HTML و ساختار لینک داخلی که به بهینه سازی تمام عناصر وب سایت که تحت کنترل شما هستند اشاره دارد.
هنگامی که سئو داخلی به درستی انجام شود به ابزاری واقعاً مؤثر برای افزایش رتبه تبدیل میشود که به نوبهی خود باعث افزایش بازدیدکنندگان هدفمندتری میشود و در نهایت منجر به رشد و ترقی شما در کسب و کار مربوطه میشود. در این مقاله، ما قصد داریم به بهترین ابزارهای سئو داخلی برای افزایش عملکرد سایت شما بپردازیم و دربارهی سئو داخلی مفصلتر صحبت کنیم و تکنیک های سئو داخلی را برایتان شرح دهیم.
در پاسخ به این سوال که سئو داخلی چیست؟ باید بگوییم، سئوی درون صفحه یا سئوی آن پیج، عمل بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص به منظور بهبود دید و ترافیک جستجو است. سئو داخلی، شامل تراز کردن عناصر خاص صفحه سایت مانند برچسبهای عنوان، تیرها، محتوا و پیوندهای داخلی با کلمات کلیدی است. در واقع میتوان گفت، سئو داخلی یک راهنما برای موتور جستجویی مثل گوگل است که به آن کمک میکند تا سایت شما را درک کند و میزان مرتبط بودن وبسایت و محتوای شما را با سرچها و هدف مخاطبانتان بفهمد. در ادامه با آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.
در این مقاله، ما قصد داریم به بهترین ابزارهای سئو داخلی برای افزایش عملکرد سایت نگاه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که کدام ابزار سئو روی صفحه برای شما مناسب است و بهترین نتیجه را برای شما و وبسایت شما به ارمغان میآورد.
رتبه بندی SE یک پلتفرم سئوی همه جانبه است که بینش های استراتژیک زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. جدا از تجزیه و تحلیل وب سایت، عملکرد کلمات کلیدی و ترافیک، این ابزار می تواند کیفیت بک لینکهای شما را بررسی کند، خطاهای فنی را چک کند، تحقیقات رقابتی انجام دهد و در نهایت توصیه هایی برای سئو داخلی و سئو خارجی ارائه دهد. جستجوگر سئوی درون صفحهای که توسط این سرویس ارائه میشود، هر صفحه را با 94 پارامتر اندازه گیری میکند، از عنوان صفحه، طول محتوا و چگالی کلمه کلیدی گرفته تا قابلیت استفاده و پروفایل بک لینک صفحه.
همچنین اگر حداقل یک پارامتر SEO فراتر از محدوده طبیعی باشد، ابزار بلافاصله آن را به عنوان خطا، هشدار معرفی می کند. این توزیع در درجه اول به تأثیری که یک عنصر خاص بر توانایی صفحه برای به دست آوردن موقعیت های بالا در SERP دارد بستگی دارد.
هر مشکل یا خطایی که رتبهبندی SE پیدا میکند همراه با توصیههایی در مورد نحوه رفع آن است. بنابراین نیازی به تحقیق در مورد اطلاعاتی برای کشف نحوه برخورد با مشکل شناساییشده نخواهید داشت.
این ابزار همچنین فهرستی از کارهایی که باید بر اساس اشکالات یافت شده تکمیل شوند، ارائه میدهد. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از سرویسهای دیگر که بر اساس دستورالعملهای استاندارد سئو توصیه میکنند، جستجوگر سئوی درون صفحه رتبهبندی SE بهبودهایی را بر اساس معیارهای واقعی رقبای مستقیم صفحه پیشنهاد میکند. به عنوان مثال، اگر ترافیک صنعت شما عمدتاً تلفن همراه است، به شما توصیه می شود که برچسب عنوان خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید، علیرغم توصیهی قدیمی مبنی بر اینکه برچسب عنوان باید در محدوده 70 کاراکتر قرار گیرد.
به جرات میتوان گفت که Semrush در حال حاضر یکی از محبوبترین ابزارهای سئو در بازار است. بیش از 50 راه حل دیجیتال مارکتینگ ارائه شده توسط این ابزار توضیح میدهد که چرا این ابزار از سطح بالایی از شناخت برخوردار است. این راه حلها عبارتند از: ممیزی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و ایده یابی، تجزیه و تحلیل رقابتی و… این ابزار مفید میتواند تجزیه و تحلیل عمیق یک وب سایت را انجام دهد، آن را با 10 نتیجه برتر در SERP مقایسه کند و حتی میتواند پیشنهادات عملی برای افزایش رتبه ارائه دهد.
این ابزار همچنین توصیههای بک لینک بر اساس متنهای رقیب، ایدههای فنی سئو برای افزایش امتیاز و بررسی سلامت وب سایت را ارائه میدهد. علاوه بر اینها پیشنهادات کلمه کلیدی مرتبط و با معنا و توصیههای محتوایی کاربردی از دیگر ویژگیهای فوق العاده این ابزار است.
فقط لینک سایت خود را داخل ابزار وارد کنید و منتظر بمانید تا تجزیه و تحلیل کامل انجام شود. از اینجا به بعد، میتوانید به فهرستی از صفحاتی که به بهینهسازی درون صفحه نیاز دارند، دسترسی داشتهباشید. درست مانند رتبه بندی SE، Semrush به هر صفحه با سطح خاصی از اولویت نسبت میدهد، بنابراین شما میتوانید ابتدا با ارزشترین صفحات را بهینه کنید. بقیهی کار به عهدهی شماست. به سادگی ایدههای مشخص شده را اجرا کنید تا از ترافیک و فرصتهای بیشتری برای کسب و کار خود لذت ببرید.
Serpstat که در ابتدا به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی تأسیس شد، به یک پلتفرم همه کاره برای SEO، PPC و بازاریابی محتوا تبدیل شدهاست. در حال حاضر، بزرگترین ویژگیهای آن را می توان به 5 بلوک تقسیم کرد: ممیزی سایت، تحقیق رقبا، ردیاب رتبه، تجزیه و تحلیل بک لینک و تحقیق کلمات کلیدی. این ویژگیها برای بهینه سازی عناصر سئو داخلی و سئو خارجی بیش از اندازه کافی هستند.
همچنین میتوانید از ابزار سئو داخلی Serpstat برای تعیین مسائل سئو استفاده کنید که اجازه نمیدهد یک صفحه خاص به بالای صفحه نفوذ کند. چندین دقیقه طول میکشد تا این ابزار، لیستی از خطاهای صفحه تجزیه و تحلیل شده ایجاد کند و توصیههای عملی برای رفع آنها را دریافت کند. علاوه بر این، با کمک این پلتفرم، کاربران این فرصت را دارند که پارامترهای سئو داخلی یک صفحه خاص را در کنار هم با پارامترهای رقیب مشابه و در نتیجه مقایسه کنند. بنابراین، میتوانید افزونه مرورگر Serpstat را برای تجزیه و تحلیل یک وب سایت با چند کلیک دانلود کنید و از ویژگیهای آن استفاده کنید. استفاده از این افزونه میتواند به شما در موارد زیر کمک کند:
• تجزیه و تحلیل سئو داخلی وبسایت
• ارزیابی متا تگها و نشانه گذاری سایت
• بررسی میکرو دیتا و سرعت بارگذاری سایت
• بررسی و چک ترافیک، رتبه بندی کلمات کلیدی و بک لینکها
منصفانه است که بگوییم Woorank یکی از رقبای برتر در صنعت سئو است. با ادغام کنسول سرچ گوگل، گوگل آنالیتیکس و صفحه فیس بوک خود با این ابزار، میتوانید جامعترین اطلاعات را در مورد عملکرد وب سایت خود دریافت کنید تا از رقبا جلوتر بمانید. Woorank ابزار جداگانهای برای تجزیه و تحلیل عناصر سئوی داخل صفحه ندارد، اما ویژگی بررسی وب سایت آن، تجزیه و تحلیل کامل سئو را از منظر بهینه سازی سئو داخلی و سئو خارجی از صفحه انجام میدهد. در این بلوک بهینهسازی سئو داخلی، شما این فرصت را خواهید داشت که اطلاعاتی در مورد محتوا، نمایهسازی، سازگاری با موبایل، دادههای ساختاریافته، امنیت، دامنه، نام تجاری و… دریافت کنید. فقط نام دامنه یا URL خود را در کادر جستجو قرار دهید و لیست پیشنهادات کاربردی برای بهبود خطاها را مشاهده کنید. مهمترین مشکلات با رنگ قرمز، مشکلات با اهمیت کمتر با رنگ زرد و صفحاتی که بی ایراد هستند با رنگ سبز مشخص میشوند. هر پیشنهاد همراه با نکات سئو داخلی در مورد نحوه رفع آن است، بنابراین میتوانید زمان زیادی را در جستجوی روشهایی برای رسیدگی به یک مشکل خاص، با استفاده از این ابزار صرفه جویی کنید.
اگرچه Sitechecker کمتر از چند سال پیش تأسیس شد، اما از سال 2016 به سرعت در رتبه های بالاتری قرار گرفت. امروزه، این ابزار نظارت بر وب سایت، ابزاری همه جانبه برای SEO است که حدود 250000 کاربر به طور ماهانه دارد. از ویژگیهای اصلی آن میتوان به ممیزی سایت، ردیاب رتبه، نظارت بر سایت، ردیاب بک لینک و افزونه کروم برای سئو داخلی صفحه اشاره کرد. با کمک افزونه سئو داخلی، میتوانید وب سایتها را برای بیش از 50 پارامتر مرتبط با محتوا، کلمات هدف، لینک ها، تصاویر، متا تگها و زمان بارگذاری صفحه بررسی کنید. برای دریافت لیست کارهای اولویت بندی شده با توصیه هایی در مورد نحوه رفع خطاها، باید URL صفحه خود را در کادر جستجوی On-Page Checker وارد کنید. اینجاست که میتوانید یک نمای کلی از اجزای صفحه خود، مانند محتوا، URL، لینکهای داخلی، فایلهای CSS، سرعت صفحه موبایل، فایلهای جاوا اسکریپت و… داشته باشید. با کلیک بر روی هر مشکل شناسایی شده، می توانید جزئیات بیشتری در مورد نحوه اصلاح آن دریافت کنید. در نهایت، اگر میخواهید کل گزارش سئوی درون صفحه را برای یک فریلنسر، یک آژانس یا یک همکار ارسال کنید، به سادگی پیوند یک گزارش را کپی کنید یا آن را در قالب PDF دانلود کنید.
با استفاده از این پلتفرم آفلاین، میتوانید هر مرحله از بهینه سازی سایت خود را پوشش دهید، از ردیابی رتبه و یافتن فرصتهای جدید بک لینک گرفته تا ارائه تجزیه و تحلیل عمیق سئو در صفحه. شما میتوانید این عملکردها را با کمک 4 ابزار قدرتمند انجام دهید: SEO Spyglass، LinkAssistant، Website Auditor وRank Tracker. هنگام انجام ممیزی سایت و تجزیه و تحلیل سئوی درون صفحه، حسابرس وب سایت باید اولویت اصلی شما باشد. پس از راه اندازی ابزار، با رفتن به ساختار سایت، یک ممیزی SEO در سایت را اجرا کنید. سپس، اطلاعات مورد نیاز را برای مشاهده تقسیم بندی تمام مشکلات شناسایی شده از وب سایت تجزیه و تحلیل شده ارسال کنید:
• خطاها: مشکلاتی که باید فوراً برطرف شوند
• هشدارها: مسائل کمتر بحرانی
• صفحات اطلاعات: صفحاتی که بعداً باید اصلاح کنید.
اگر میخواهید صفحه خاصی را برای سئو داخلی آن تحلیل کنید، به صفحه حسابرسی و
سپس حسابرسی محتوا بروید. در این بخش میتوانید کیفیت بهینهسازی سایت خود را از طریق امتیاز سلامت صفحه وب ارزیابی کنید و نکاتی را در مورد نحوه رفع مشکلات مربوط به کد HTML، لینکهای خراب، محتوا و… دریافت کنید.
Seobility یکی دیگر از نرم افزارهای مفید سئو آنلاین است که برای بهینه سازی وب سایت، ردیابی رتبه و نظارت بر بک لینک طراحی شدهاست. شما میتوانید از این برنامه برای بررسی کل وب سایت خود و حتی شناسایی هر صفحهای که دارای خطا است استفاده کنید. تجزیه و تحلیل سئو روی صفحه به 3 دسته اصلی تقسیم می شود: پارامترهای فنی و متا، ساختار و محتوا. با مرور هر بخش، میتوانید خطاهایی را که بر امتیاز سئوی شما تأثیر میگذارد و همچنین نکاتی در مورد نحوه حل آنها بیابید. به عنوان مثال، Seobility میتواند مسائل مربوط به محتوای تکراری، تصاویر بدون ویژگیهای alt، دامنههای مشکلساز، پیوندهای متعارف از دست رفته، زمان پاسخ طولانی صفحه و… را شناسایی کند. علاوه بر این، Seobility، این فرصت را برای تجزیه و تحلیل همه مسائل در یک صفحه فراهم میکند. این بدان معنی است که شما میتوانید عناصر سئو داخلی یک صفحه خاص را بدون نیاز به بررسی حسابرسی کل وب سایت بهینه کنید.
پلتفرمهای ارائه شده در این مقاله از نظر سئوی درون صفحه بسیار مفید هستند زیرا ابزارهای لازم را برای بهینه سازی محتوای صفحه وب و کد منبع HTML شما فراهم میکنند. هر یک از این ابزارها بدون شک سهم بزرگی در سئو کلی وبسایت شما خواهند داشت. با این حال، ابزار رتبه بندی SE به دلیل تطبیق پذیری و سایر نقاط قوت ترکیبی، بهترین محصول است. این نقاط قوت شامل قیمت مقرون به صرفه، توصیههای سئوی خاص، فرصتی برای به دست آوردن بینش کامل در مورد حداکثر 50 رقیب SERP، و همچنین اولویتبندی واضح وظایفی است که برای بهینهسازی صفحات وب باید انجام شوند. از طرف دیگر، Semrush و Serpstat میتوانند کاملاً با استراتژی SEO شما برای بهینهسازی در سایت مطابقت داشته باشند. هر یک از این ابزارها گزینههای پیشرفتهای را برای بررسی سلامت SEO، بهینه سازی محتوای صفحه و فرصتهای پیوند داخلی ارائه میدهند.
ابزارهای Woorank، Sitechecker، SEO PowerSuite و Seobility ممکن است در صنعت سئو محبوبیت کمتری داشته باشند، اما همچنان میتوانند هم بهینه سازی موتور جستجو و هم تجربه کاربری صفحه وب شما را بهبود بخشند. در نهایت، قبل از عجله برای خرید و استفاده از یکی از این ابزارها، کمی وقت بگذارید و در مورد آن فکر کنید. از قبل در مورد اهداف و انتظارات سئو داخلی خود شفاف سازی کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک از این ابزارها مناسبترین و موثرترین برای کسب و کار شما خواهدبود.
در دنیای امروز، اکثر مردم انتظار دارند هر آنچه را که نیاز دارند در بطن نتایج جستجوی گوگل بیابند. اگر وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو SERP قرار میگیرد، جذب کردن مشتریان جدید به کسب و کارتان بسیار آسانتر است. ایجاد یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو یکی از باارزشترین سرمایه گذاریهایی است که میتوانید برای کسب و کار خود انجام دهید. در واقع همانطور که گفته شد، استراتژیهای موثر سئو به طور کلی به دو گروه سئو داخلی و سئو خارج از صفحه تقسیم میشوند. سئو درون صفحه به عوامل و تکنیکهای سئو اشاره دارد که بر بهینه سازی جنبههایی از وب سایت شما که تحت کنترل شما هستند متمرکز است. اما در مقابل، سئو خارج از صفحه به عوامل و استراتژی های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است. اساساً، سئو داخلی در مورد ساختن وبسایتی است که برای کاربران و در نتیجه موتورهای جستجو جذاب باشد، در حالی که سئوی خارج از صفحه به معنای قرار گرفتن در معرض دید یک وبسایت، در عین ایجاد اعتماد و اعتبار برای محتوای شما است.
وقتی شما قصد دارید با سئو داخلی، بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید، در این بین بدون شک، نام سئو تکنیکال و سئو محتوا را خواهید شنید. در تعریف سئو تکنیکال باید بگوییم که بهینهسازی فنی موتور جستجو یا سئو تکنیکال، به تاکتیکهای مربوط به ایجاد و بهینهسازی یک وبسایت اشاره دارد تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را خزیده، فهرستبندی و ارائه دهند. سئو تکنیکال تنها یک تکه از کل پازل سئو است. اکثر بازاریابان و صاحبان کسب و کار از سئو فنی استفاده میکنند تا شانس وب سایت خود را برای رتبه بندی خوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهتر کنند. سئوی محتوا نیز بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. حتما شما نیز شنیدهاید که محتوا پادشاه است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهمترین زمینههای محتوای سئو را پوشش می دهد.
سئوی درون صفحه یا سئو داخلی مهم است زیرا همه چیز را در مورد وب سایت شما و نحوه ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و مشتریان به گوگل میگوید. سئو داخلی کمک می کند تا سایت شما هم برای چشم انسان و هم برای رباتهای موتور جستجو بهینه شود. البته در نظر داشته باشید که صرفاً ایجاد و انتشار وب سایت شما کافی نیست. شما باید آن را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا رتبه و ترافیک جدید را جذب کنید. سئوی داخلی را «در صفحه» مینامند زیرا ترفندها و تغییراتی که برای بهینه سازی وب سایت خود ایجاد میکنید توسط بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است(در حالی که عناصر سئو خارجی و سئو تکنیکال همیشه قابل مشاهده نیستند). هر بخش از سئوی درون صفحه کاملاً به شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید. اکنون، بیایید عناصر سئو داخلی را مورد بحث قرار دهیم.
همانطور که گفته شد، سئو داخلی این قدرت را دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان جدید بیشماری را مستقیماً به وبسایت شما بیاورد. علاوه بر این، سئوی درون صفحه نیز کاملاً به شما بستگی دارد. شما باید تعیین کنید که موضوع و هدف هر صفحه چیست. شما باید در مورد مخاطب هدف آن صفحه تصمیم بگیرید و نیز میتوانید کلمات کلیدی و عباراتی را که میخواهید روی آنها تمرکز کنید انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، ما این چک لیست سئو داخلی را برای کمک به شما ایجاد کردهایم. سئوی درون صفحه یا سئو در سایت، فرآیند بهینه سازی اجزای مختلف فرانت اند و بک اند وب سایت شما است تا در موتورهای جستجو رتبه بندی کند و ترافیک جدیدی به ارمغان بیاورد. چک لیست سئو داخلی شامل موارد زیر میشود:
احتمالاً لازم نیست خیلی سخت فکر کنید تا قویترین رقبای خود را پیدا کنید. بدون شک، آنها نیز به سختی تلاش میکنند تا خود را در صنعت شما تثبیت کنند و میتوانید مطمئن باشید که آنها نیز مانند شما از سئو داخلی استفاده میکنند. اگر میخواهید بدانید چه کارهایی را بهتر انجام میدهید، وبسایتهای آنها را بررسی کنید و به کارهایی که انجام میدهند نگاهی بیندازید. در حالی که آنها احتمالاً چند راز در آستین خود دارند، شما میتوانید تنها با بررسی چند صفحه اطلاعات زیادی به دست آورید. بررسی رقابت شما همچنین میتواند زمینههایی را برای بهبود وبسایت خود به شما نشان دهد و کسبوکار شما را در کل تقویت کند. شروع به توسعه کامل سئوی داخلی خود کنید و احتمالاً در هفتهها و ماههای آینده شاهد افزایش رتبه صفحه سایت خود خواهید بود.
اکنون که در مورد سئوی داخلی اطلاعات دارید، میتوانید عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. شما می توانید از ابزاری برای ممیزی سایت خود استفاده کنید. آیا از کلمات کلیدی برای هر صفحه استفاده می کنید؟ آیا این کلمات کلیدی بازدیدکنندگان را افزایش دادهاند؟ اگر خیر، چرا هنوز از کلمات کلیدی استفاده می کنید؟ آیا صفحات سایت خود را به یکدیگر پیوند میدهید؟ آیا این راهکار می تواند راهی برای کمک به بازدیدکنندگان باشد که تنها با یک یا دو کلیک از یک نقطه به نقطه دیگر بروند؟ آیا سایت شما به سرعت بارگذاری می شود؟ یا اینکه برخی از صفحات زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند؟ اگر مشکل دارید، بفهمید مشکل از کجاست و آن را ریشه یابی کنید. یک وب سایت با بارگذاری آهسته و کند، چیزی است که نه بازدیدکنندگان انسان و نه رباتها و موتورهای جستجو از آن لذت می برند. یا اینکه آیا سایت شما محتوای تازه و آپدیت شده دارد؟ از زمانی که محتوا نوشته شده، محتوای خود را بروز کرده اید؟ آیا چیزی تغییر کرده است؟ با تمام این بررسی ها و ارزیابی ها میتوانید سئو داخلی خود را چک کنید و خطاهای موجود را رفع کنید. حتی به کمک ابزارهای معرفی شده و استفاده از آنها و یا حتی پس از آموزش سرچ کنسول گوگل و آشنایی با آن، این ایرادات را شناسایی و رفع کنید.
SEOEDU ضمن ارائه خدمات سئو، به شما کمک میکند تا با سئوی درون صفحه رشد کنید و با ارائه مشاوره سئو و آموزش سئو اطلاعات کافی را در زمینه سئو و ویژگیهای آن برایتان ارائه دهد. میدانیم که برخی از کسبوکارها زمان کافی برای پیادهسازی آن را ندارند. اینجاست که ما وارد می شویم. ما همهی استراتژیها و بهترین روشها را میدانیم تا مطمئن شویم کسبوکار شما در بالای نتایج جستجو که برای کمک به رشد کسبوکارتان نیاز دارید نشان داده میشود. تیم ما متشکل از متخصصان سئویی است که به دنبال ستاره ها هستند تا نتیجه شرکت شما را تقویت کنند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات سئو داخلی ما بیشتر بدانید!
دوره ویژه آموزش سئو
صفر تا صد آموزش سئو خارجی
از پایه تا ورود به بازار کار
سئو داخلی یا به عبارتی دیگر On-Page SEO، اقداماتی در راستای بهینه سازی سایت شما هستند که تماما درون این پلتفرم انجام میشوند. در روند رتبه بندی صفحات مختلف سایت توسط موتورهای جستجو، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که تعداد آن بیش از +200 مورد بیان شده است. در کل میتوان آنها را به دو دسته عوامل داخلی و خارجی نسبت به سایت تقسیم کرد. سئو داخلی با هدف بهبود و دستیابی به عوامل داخلی این فاکتورها در سایت انجام میشود که در ادامه چک لیست کاملی را از آن بیان خواهیم کرد.
اهمیت سئو داخلی از آنجایی نشات میگیرد که ارزش سایت شما را برای رتبه بندی بالاتر، ثبت امتیاز بیشتر در موتور جستجو و بهبود تجربه کاربری افزایش خواهد داد. پیشنهاد میشود در صورتیکه سایت خود را به تازگی راه اندازی کردهاید و به عنوان یک وبمستر در آن فعالیت میکنید، حتما یک مینی دوره سئو داخلی بگذرانید؛ چراکه هر تغییری درون سایت میبایست در چهارچوب توصیههای On-Page SEO انجام شود.
با این مقدمه حال ممکن است بپرسید سئو داخلی دقیقا شامل چه کارهایی میشود؟ پاسخ به این پرسش بسیار طولانی است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها پرداختهایم. اما در همین مقدمه میتوان چند مورد را بیان کرد تا ذهنیت درستی برای On-Page SEO از 5 مدل اصلی SEO داشته باشید:
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی مزیتهای انجام سئو داخلی بپردازیم.
اگر بخواهیم در یک جمله علت اهمیت سئو داخلی را بیان کنیم، بهبود تجربه کاربری پاسخ آن خواهد بود. چراکه برای گوگل، مثبت بودن تجربه کاربری بسیار مهم است و هر سایتی که بتواند با افزایش سرعت، ارائه محتوای غنی، بهینه سازی ساختار خود به این هدف برسد، در رتبه های بالاتری قرار خواهد گرفت. از دیگر عللی که میتوان به صورت خلاصه راجع به این موضوع بیان کرد، می توان گفت:
برخی از مزیتهایی که میتوانید با انجام اقدامات سئو داخلی به آنها دست یابید، عبارتند از:
استراتژیهای سئوی داخلی که همراه با تولید محتوای یونیک، باکیفیت، لینکسازی و مواردی از این قبیل باشند، رنک بالاتری را از رقبا دریافت میکنند.
مزیت مهم دیگری که میتوانید از طریق بهینه سازی سئو داخلی سایت خود به آن دست یابید، بیشتر کردن ترافیک ارگانیک است. این واقعه به چند دلیل رخ میدهد. اول کسب رتبههای بالاتر در نتایج گوگل. دوم تجربه کاربری خوبی که مخاطبان از سایت شما دریافت کردهاند. سوم پیشنهاد سایت شما به دیگران. همچنین با افزایش نرخ کراول و برندسازی، صفحات مختلف و بیشتری از سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد.
معمولا یک عدد خوب از CTR یا نرخ تبدیل، حول 10 – 20 درصد است که یکی از عوامل افزایش آن، ترافیک ارگانیک میباشد. از سوی دیگر با ایجاد تجربه کاربری بهتر، مطالب باکیفیتتر و کسب رتبههای بالاتر، کاربران اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند نمود. در نتیجه میتوانید نرخ تبدیل و تعامل را بیشتر کنید. این مورد از مزایای سئو داخلی برای سایتهای فروشگاهی و خدماتی بسیار مهم است.
استفاده از عوامل On-Page SEO به شما کمک میکنند تا بتوانید وب سایت خود را منحصر به فرد کنید. یکی از مزیتهای این کار، برندسازی است که منجر میشود تا نام برند یا شرکت شما در ذهن مخاطب حک گردد. معمولا یونیک شدن در یک حوزه کاربران را علاقمند به تعامل با برند و استفاده از خدمات شما میکند. شما میتوانید با ارائه یکسری آفرها به خصوص در خرید اول، طیف مشتریان جدید و دائمی خود را از این راه افزایش دهید.
اگر قصد دارید یک مرتبه برای بررسی وضعیت سئو داخلی سایت خود اقدام کنید، چک لیستی را در ادامه برای شما آورده ایم که در میان آن نیز نکات بسیار خوبی بیان شده اند. در این بخش، می توانید غالب فاکتورهای مهم در on page seo را مشاهده کنید که به شرح زیر می باشند:
بخشی از کارهایی که می توانید برای سئو داخلی انجام دهید، اصلاح کردن تنظیمات اولیه سایت است. یک مورد مهم در این بخش، نام گذاری یا عنوان سایت می باشد. پیش از همه، به تنظیمات سایت خود رفته و عنوان آن را که همان تگ title صفحه اصلی شما خواهد بود، به نام برندتان تغییر دهید.
به لینک صفحه شما در فضای مجازی، URL یا Uniform Resource Locator گفته می شود. از نظر سئو داخلی، این بخش باید به گونه ای انتخاب شود که کوتاه، دقیق، مرتبط و واضح بوده و طولانی یا نامرتب نباشد.
نکته: یکی از پرسش های متداول کاربران، فارسی یا انگلیسی بودن url در سایت شان است. در این مقاله سئو ادیو “url انگیسی یا فارسی” به صورت کامل به این پرسش پاسخ داده ایم و جوانب مختلف آن را از نظر سئو بررسی کرده ایم.
یکی از تگ های مهم در سئو، عنوان ها هستند که تعیین کننده نام مقاله و صفحه شما در صفحه Result موتور جستجو می باشند. شما می توانید با جذاب کردن عناوین، سوالی کردن و یا استفاده از کلمات عالی، استفاده از کیوردهای اصلی و فرعی، کاربران را برای ورود به صفحه سایت خود ترغیب و کنجکاو کنید. این تگ با مقدار H1 نمایش داده می شود.
نکنه: به این مورد توجه کنید که عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر بوده و بهینه ترین حالت آن، 51 – 55 کاراکتر است.
از نکاتی که باید در بهینه سازی صفحات داخلی خود به آن توجه کنید، کیورد ریسرچ است. هر صفحه شما باید یک کیورد اصلی داشته باشد و شما می توانید با استفاده از کیوردهای دیگر (فرعی) برای غنی تر کردن آن اقدام کنید.برای آموزش تحقیق کلمه کلیدی به سایت seo edu مراجعه کنید.
کیوردهای فرعی، کلمات کلیدی هدفمندی هستند که مرتبط به موضوع مقاله شما بوده و از سوی کاربران جستجو می شوند. شما می توانید با انتخاب این کلمات، برای افزایش احتمال نمایش صفحات سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به عنوان مکمل کلمه کلیدی اصلی اقدام کنید.
توضیحات متا، یک تگ مهم برای هر صفحه است که در آن خلاصه ای از محتوای آن صفحه نگارش می شود. این توضیحات در صفحه SERP نمایش داده شده و برای جذب کاربر بسیار مهم خواهد بود.
یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی به خصوص برای بهبود محتوای سایت، بهینه کردن هدینگ ها است. هدینگ ها که می توانید آنها را با تگ های H2 , H3 و غیره مشاهده کنید، بیانگر محتوای متن و پاراگراف های شما هستند و اطلاعات صفحه شما را دسته بندی می کنند.
افزایش نرخ CTR، جلب اعتماد کاربر، اضافه کردن اعتبار به برند، رتبه گرفتن محتوای شما در نتایج گوگل، پرزنت کردن توانایی ها و خدمات سایت، افزایش تعامل کاربر با سایت شما و یکی از عوامل اصلی که می توانید یک صفحه را به رتبه های بالایی از نتایج جستجو گوگل برسانید، محتوا است. اگر با اهمیت تولید محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله تولید محتوا چیست؟ را مطالعه کنید.
نکته: از آنجایی که این بخش، نیازمند اطلاعات و اقدامات بسیار گسترده ای است که در این مقاله نمی توان به همه آنها پرداخت، پیشنهاد می کنیم مطالب تکمیلی را در دوره سئو محتوا SEOEDU دنبال کنید.
ایجاد یک شبکه و چهارچوبی که بتواند محتواهای مختلف سایت شما را به هم متصل کند، یکی از اهداف سئو داخلی است. این کار با لینکسازی داخلی و خارجی انجام می شود و می تواند منجر به افزایش احتمال ایندکس شدن صفحات، افزایش رنکینگ آنها، بیشتر کردن زمان ماندگاری کاربر و نیز کاهش نرخ پرش گردد. شما به عنوان یک نیروی سئوکار، باید به انواع لینک داخلی (فالو یا نوفالو) آشنا بوده و بتوانید صفحات یتیم (Orphan Pages) را شناسایی و آنها را به محتواهای دیگر متصل کنید.
منظور از بهینه سازی سایت، صرفا کاهش سایز آن برای افزایش سرعت صفحات نیست. بلکه باید تگ ها و داده های آنها را بهینه کنید که شامل عنوان، متن alt، توضیحات، کیفیت و سایز آنها می باشد.
نکته: یکی دیگر از راه های بهینه کردن تصاویر، تبدیل آنها به فرمت Webp است که 30 درصد فشرده تر از jpg بوده و کیفیت تصویر کاهش نمی یابد.
این مورد یک فاکتور عمیق برای بهینه سازی سئو داخلی در بخش تولید محتوا است. بدین معنا که سایت شما محتوایی را تولید کند که ارزشمند (Authoritativeness)، معتبر (Trustworthiness)، تخصصی (Expertise) و برآمده از تجربه کاربر (Experience) باشد.
همانطور که از ابتدا اشاره کردیم، ایجاد تجربه کاربری مثبت یک هدف مهم در سئو داخلی است. شما می توانید این کار را در کنار طراحی رابط کاربری جذاب (UI) انجام دهید. اگر نمی دانید رابط کاربری UI چیست، کافیست این مقاله را مطالعه کنید. بهینه سازی UX می تواند با برخی اقدامات از جمله ریسپانسیو کردن سایت، اضافه کردن CTA، غنی کردن محتوا با اضافه کردن ویدیو و صوت، افزودن بردکرامب و Navigation و غیره انجام شود. شما می توانید با مطالعه این مقاله، برد کرامپ چیست؟، با روش های اضافه کردن بردکرامب در سایت خود آشنا شوید.
برای آنکه بتوانید صفحات سایت خود را از نظر داده هایی که گوگل دریافت می کند غنی تر کنید، اسکیما مارک آپ بهترین راهکار خواهد بود. این کار می تواند به بهبود نمایش محتوای شما در نتایج موتور جستجو تاثیر گذار باشد. شما می توانید از اسکیما مارک آپ ها برای درج متادیتاهایی مانند قیمت، نام محصول، امتیازات کاربران به صفحات سایت استفاده کنید که به جذاب کردن نتایج جستجوی سایت شما کمک می کند.
همچنین از دیگر مواردی که باید در چک لیست بررسی سئو داخلی به آنها توجه کرد می توان گفت:
مهم است تا سرعت لود سایت خود را به زیر 5 ثانیه برسانید. شما می توانید برای آشنایی با ترفندهای انجام این کار، از دوره افزایش سرعت سایت در سایت SEOEDU استفاده کنید.
برای سایت خود یک استراکچر درنظر بگیرید. امروزه ساختار وب سایت در سئو داخلی به گونه ای مناسب است که دسترسی به محصول یا مقاله (صفحه نهایی) به بیشتر از 3 بار کلیک (لایه) نیاز نداشته باشد.
عملکرد سایت شما باید از نظر ابزارهای تست سرعت سایت یا SEO Site Auditها، رتبه قابل قبول (A) را دریافت کند.
از آنجایی که ریسپانسیو بودن سایت چه از نظر کاربری و سئو فاکتور مهمی است، باید طراحی و دیزاین سایت شما در دستگاه های مختلف به صورت مناسبی نمایش داده شود.
از آنجایی که امروزه تا حداکثر 90 درصد از کاربران وب سایت ها از دستگاه موبایل استفاده می کنند، لازم است طراحی هر سایت به صورت موبایل فرندلی انجام گردد.
در صورتی که مجبور به استفاده از ریدایرکت هستید تمامی لینکهای داخلی که به صفحه قبل از ریدایرکت رفته را به آدرس جدید اطلاح کنید.
با توجه به قوانین سئو محتوا، لازم است چگالی کلمات کلیدی برای هر صفحه سایت حداقل به اندازه 1-2 بار به ازای هر 100 کلمه باشد.
مهم است که محتواها و مقالات سایت به صورت روان نوشته شده و از نظر فونت، اندازه و شیوه نگارش به درستی قابل خواندن باشند.
Core Web Vitals مجموعه ای از فاکتورهای مشخص هستند که گوگل برای تعیین وضعیت تجربه کاربری سایت شما از آنها استفاده می کند. برخی از فاکتورهای مهم در این بخش عبارتند از بزرگترین محتوا، نخستین تاخیر ابتدایی، ثابت و پایدار ماندن وضعیت سایت. شما می توانید ابزار pagespeed برای تست این مولفه استفاده کنید.
اشتراک گذاری و تعامل صفحات مختلف برند شما در فضای مجازی، یکی دیگر از جنبه های مهم در سئو است. شما می توانید از شبکه های اجتماعی و کاربران آن برای افزایش ورودی سایت و پروموت کردن صفحات آن استفاده کنید.
حذف افزونه های غیرضروری و استفاده از امکانات پلاگین های کاربردی در روند سئو مهم، سرعت سئو داخلی شما را بیشتر می کنند. به عنوان مثال، استفاده از افزونه های سئو یوآست سئو یا رنک مث، اسکیما پرو و غیره برای نشان دادن وضعیت سئو صفحه و افزودن ریچ اسنیپت ها به صفحات شما مهم هستند.
بخش مهمی از پروسه سئو داخلی سایت شما، با بهینه سازی تگ های داخلی انجام می شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.
با بررسی موارد بالا، اکنون دیگر می دانید سئو داخلی شامل چه چیزهایی است. کافیست از چک لیست بالا و نکات آن برای بررسی قدم به قدم سئو داخلی هرسایتی استفاده کرده و نسبت به بهینه سازی آن اقدام کنید. همچنین شما می توانید برای آموزش کامل بخش های دیگر، از دوره سئو سایت ما استفاده کنید. این دوره دربر گیرنده تمام آن چیزی است که در مسیر سئو سایت به آن نیاز خواهید داشت.
مراحل سئو داخلی برای یک صفحه چیست؟ برای آنکه اقدامات On-Page SEO را انجام دهید، به این نکته توجه کنید که موتورهای جستجو صرفا صفحات را رتبه بندی میکنند. بنابراین مهم است که مراحل سئو داخلی برای هر صفحهای که در سایت شما است، انجام گردد. سلسله مراحلی که میتوانید در این بخش آنها را انجام دهید به صورت خلاصه ذکر میشوند:
کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی، کاری است که میتوانید با کمک آن مخاطبان هدف خود را به کسبوکار و سایتتان متصل کنید. معیارهایی که میتوانند کیوردهای مهم حوزه کاری شما را تعیین کنند عبارتند از:
برای شروع بهینه سازی صفحات وب سایت خود باید اقدام به بهینه سازی URLها کنید. بهتر است این لینکها شامل کلمه کلیدی هدف بوده و کوتاه و خلاصه نگه داشته شوند.
بهتر است متاتگهای مهم یعنی تگهای h1 و متا دیسکریپشنها بهینه سازی شوند. معمولا گوگل در 20 درصد موارد این تگهای مهم را تغییر میدهد که با رعایت این مرحله، احتمال آن کمتر خواهد شد. برای انجام این کار، تعداد حروف را به درستی به کار ببرید (50-60 کاراکتر برای تایتل و 120 حرف برای متادیسکریپشن)، از کیوردها در آن استفاده کرده و آنها را جذاب کنید.
علاوه بر کراول تمام کلمات و جزئیات محتوای صفحه شما، نحوه نگارش هم مهم است. هرچند رباتها آن را درک نمیکنند (که رفته رفته با افزودن هوش مصنوعی لحن محتوا قابل فهم شده است)، اما کاربران به آن اهمیت میدهند. در این بخش محتوای خوانا، به دور از مشکلات گرامری، منظم (با درنظر گرفتن هدلاینها و زیر هدلاینها)، دسته بندی شده و جامع را ایجاد کنید. کیورد تارگتینگ و درنظر گرفتن اینتنت (هدف جستجو) کاربران برای تولید محتوا بسیار مهم است.
با اضافه کردن کیوردهای مرتبط یا فرعی، ویدیو و یا صوت، سوالات متداول، بهینه سازی حجم و آلت تصاویر، اضافه کردن لینکهای داخلی و خارجی، افزودن دیتاهای ساختار یافته و مواردی از این قبیل، غنای محتوای خود را برای موتور جستجو بیشتر کنید.
قسمتی از مراحل سئو داخل سایت مرتبط با سئو تکنیکال میشود که زیر مجموعه همین نوع سئو است. شما میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد آن را در صفحه “سئو تکنیکال” سایت ما مشاهده کنید.
از آنجایی که بسیاری از صاحبین کسبوکارها و شرکتها از وب سایتهای مبتنی بر CMS وردپرس استفاده میکنند، رعایت نکات سئو داخلی وردپرس برای این سایتها مورد پرسش بسیاری از آنهاست. در حالت کلی، اقدامات On-Page SEO برای پلتفرمهای مختلف مشابه یکدیگر است. با این حال برخی از کارهایی که میتوانید در راستای بهبود سئو On-Page در این پلتفرمها انجام دهید عبارتند از:
استفاده از تگ ها در سئو داخلی که کم و بیش در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، بخشی مهم از روند بهینه سازی سئو On-Page می باشد. به همین خاطر به صورت جداگانه آنها را در ادامه آورده ایم و نکاتی را برای آن ذکر می کنیم که می توانید از آن برای بهبود سایت خود استفاده کنید.
عنوان سایت مهم ترین تگی است که در صفحه اصلی وجود دارد. بهتر است مقدار این تگ، نام برند به صورت فارسی و انگلیسی، به همراه توضیح چند کلمه ای از فعالیت های شما باشد. به عنوان مثال، شما می توانید با زدن دکمه Ctrl + U و جستجوی عبارت title، تگ عنوان سایت ما را با عبارت “seoedu: سئو سایت، آموزش سئو، آموزش سئو از 0 تا 100” مشاهده کنید که بیانگر زمینه کاری مجموعه ما می باشد.
یکی از تگ های مهم در سئو، عنوان ها هستند که تعیین کننده نام مقاله و صفحه شما در صفحه Result موتور جستجو می باشند.
توضیحات متا فضای مناسبی را برای جذب کاربر به صفحه سایت و ارائه خلاصه ای از محتوای آن ارائه می کند. استاندارد رایج برای نگارش این بخش، نوشتن خلاصه از محتوای صفحه به اندازه 160 کاراکتر است. استفاده از کلمات کلیدی فرعی و اصلی، یکتا بودن توضیحات متا، جذاب بودن از نکات مهم سئو این بخش می باشد.
برای بهینه سازی تگ های هدینگ بهتر است به چند نکته توجه شود که عبارتند از: رعایت سلسله مراتب محتوا، فونت و اندازه مناسب، مرتبط و دقیق بودن عناوین و جذاب بودن آن. شما می توانید از نکاتی که در بخش عنوان صفحه نیز بیان شدند برای این بهینه سازی این بخش استفاده کنید.
برای سئو تصاویر، می بایست تگ های مهم آن بهینه شوند. این تگ ها عبارتند از Alt Tag، Title Tag و نیز File Name.
لازم است تمام لینکسازی های شما در صفحات مختلف سایت به درستی انجام شود.
از سوی دیگر، انکرتکست ها باید به درستی تعیین شوند که این کار می تواند به بهینه سازی رتبه صفحات سایت شما کمک کند.
این تگ ها می تواند برای ساماندهی صفحات سایت شما به کار رفته و برای اولویت بندی و حذف صفحات تکراری مناسب باشند.
اگر بخواهیم به 3 ترفند تکنیکالی برای سئو داخلی اشاره کنیم می توان گفت:
شما کاربران می توانید برای پیاده سازی این نکات و دریافت سرویس های بیشتر، از خدمات سئو سایت مجموعه SEOEDU استفاده کنید.
برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به سئو داخلی داشته باشید عبارتند از:
بالا بودن کیفیت محتوا، تنوع مدل های محتوایی، داشتن یک ساختار محتوایی سلسله وار و منظم، رعایت پارامترهای سئو اعم از کیورد ریسرچ، استفاده از تگ های هدینگ، به روز بودن محتوا و روان و خوانا بودن آن.
شما می توانید با استفاده از خدمات منتورینگ سئو SEOEDU، به صورت کامل با چالش های مسیر سئو یک سایت، تولید محتوا و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آشنا شوید. این سرویس به شما کمک می کند تا این مسیر را با نظارت متخصصین سئو این مجموعه طی کرده و ابهامات خود را با کمک پشتیبانی برطرف کنید.
به طور خلاصه روش های مهم بهینه سازی سرعت سایت عبارتند از: استفاده از افزونه ها و پلاگین های سرعت سایت، استفاده از CDN، فشرده سازی کدها و بهینه کردن آنها، بهینه سازی حجم و فرمت تصاویر، حذف کدها، فونت ها و فایل های اضافی مانند ایموجی ها، استایل ها و یا فیچرهای قالب.
نکته: در روند بهینه سازی سرعت سایت، از لود شدن کامل صفحات آن در دستگاه های مختلف اطمینان حاصل کنید. شما می توانید روند ریسپانسیو کردن در زمان طراحی سایت را در این مقاله “آموزش ریسپانسیو کردن سایت” مطالعه نمایید.
به طور کلی برای بهره مندی از مزایای لینک سازی داخلی، باید با انواع این نوع لینک بیلدینگ ها آشنا شوید که به 2 دسته تقسیم می شود. لینکسازی فالو و نوفالو. در این حالت شما می توانید با لینکسازی فالو، اعتبار صفحه مبدا را به مقصد منتقل کرده و سئو صفحه دوم را تقویت کنید. به همین خاطر از این نوع لینکسازی داخلی بیشتر استفاده می شود. منظور از لینکسازی نوفالو، صرفا هدایت کردن کاربر از صفحه 1 به 2 است که بدون انتقال اعتبار انجام می گردد.
شاید بتوان به این پرسش اینگونه پاسخ داد که سئو داخلی، بستر ارتقا سایت شما با سرعت بالا را فراهم می کند. زمانی که بتوانید با خدمات سئو در یزد که در مجموعه SEOEDU ارائه می شود، سکوی سایت خود را آماده کنید، سئو خارجی، مانند یک شتاب دهنده عمل کرده و صفحات مهم سایت شما را با سرعت خوبی سئو خواهد کرد. به همین جهت اولویت با سئو داخلی بوده ولی هردو به یک اندازه مهم هستند و مزایای خاص خود را دارند.
13 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سئو داخلی سایت به جز تولید محتوا و لینک سازی داخلی، شامل چیا میشه؟
من این دو مورد رو تو سایتم رعایت کنم کار جمع میشه؟
سلام
علاوه بر این دو مورد که فرمودین بحث های تکنیکال، CTA و تولید محتوا ویدیویی، رفع نیاز کاربر رو هم شامل میشه.
بهترین ابزار برای بررسی سئو داخلی سایتم چیه؟
با چی میتونم مشکلات سایتم رو در بیارم و حلش کنم؟
سلام، بهترین ابزاری که میتونم برای آنالیز سئو داخلیت بگم یکی سرچ کنسوله و دیگری اسکریمینگ فراگ.
ممنونم بابت محتوا عالیتون آقای دهقانی
حرف نداری واقعا
برای لینک سازی داخلی و بهبود سئو داخلی سایت، چه استراتژی رو پیشنهاد میدین بهم؟
سلام، قطعا باید اول مسیر شما استراتژی فعلی سایتت رو بکشی بیرون و بعد از اون تصمیم بگیری که چه کارهایی برای بهینه سازی اون انجام بدی.
تو توضیحات دسته بندی هم لینک سازی کنیم ؟! توضیحات دسته محصولات سایت فروشگاهی منظورم هست یا فقط از نوشته های مقالات لینک بدیم؟!
سلام
ببینی این موضوع برمیگرده به استراتژی سایت
یه وقتایی اصلا نباید این کارو کرد
یه وقتایی هم باید این اقدام صورت بگیره
بهتره رقبای حوزه کاریت رو بررسی کنی و بعد تصمیم بگیری درمورد انجام دادن یا ندادنش 🙂
سلام من دوتا سوال دارم
اول اینکه لینکی که میدیم به سایت های خارجی فالو باشه یا نوفالو؟
دوم اینکه توی یک مقاله چند تا لینک داخلی بسازیم به طور متوسط؟
سلام
1- میتونه فالو باشه و حتی نوفالو، این موضوع کاملا به استراتژی شما بستگی داره.
2- درمورد حجم لینک سازی داخلی بهتره این قانون رو در نظر بگیریم (کجا کاربر نیاز داره تا به صفحه دیگه برای کسب اطلاعات بیشتر منتقل بشه) بر اساس این جمله میتونیم مشخص کنیم هر صفحه چقدر لینک میتونه داشته باشه.
با سئو داخلی میشه به ترافیک بالای 5000 کلیک در روز رسید؟
اگر آره ممنون میشم توضیح بدین بهم
سلام
بستگی به حوزه کاریتون داره
با توجه به حوزه کاری شما که فیلم و سریال هست، بله امکانش وجود داره.