سبد خرید 0

هر آنچه که نیاز است
درباره ­ی سئو داخلی بدانید

با توسعه سریع موتورهای جستجو، ایجاد ترافیک وب سایت و رسیدن به رتبه ­های برتر گوگل به یک چالش قابل توجه تبدیل شده‌­است. انتشار محتوای ساده و امید به کسب بهترین نتایج دیگر به شما کمک نمی­‌کند تا در رتبه های بالای SERP باشید. در واقع سئو شامل دو بخش است: سئو داخلی و سئو داخلی. اما برای به دست آوردن بالاترین ترافیک جستجوی ارگانیک ممکن، چه کاری باید انجام دهید؟ در وهله اول چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟ هنگامی که وب سایت خود را ساختید، باید برای موتورهای جستجو آشکار کنید که موضوع سایت شما چیست و چه هدفی را دنبال می­‌کند. اینجا جایی است که تجزیه و تحلیل سئو داخلی وارد عمل می شود. سئوی درون صفحه یا سئو داخلی، که به عنوان بهینه سازی در سایت نیز شناخته می‌­شود، عملی است برای بهبود محتوای سایت؛ شامل متن، رسانه و تگ­‌های متا و همچنین کد HTML و ساختار لینک داخلی که به بهینه سازی تمام عناصر وب سایت که تحت کنترل شما هستند اشاره دارد.
هنگامی که سئو داخلی به درستی انجام شود به ابزاری واقعاً مؤثر برای افزایش رتبه تبدیل می­‌شود که به نوبه‌­ی خود باعث افزایش بازدیدکنندگان هدفمندتری می‌­شود و در نهایت منجر به رشد و ترقی شما در کسب و کار مربوطه می‌­شود. در این مقاله، ما قصد داریم به بهترین ابزارهای سئو داخلی برای افزایش عملکرد سایت شما بپردازیم و درباره‌­ی سئو داخلی مفصل­تر صحبت کنیم و تکنیک‌­‌ های سئو داخلی را برایتان شرح دهیم.

slider1

سئو داخلی چیست؟

در پاسخ به این سوال که سئو داخلی چیست؟ باید بگوییم، سئوی درون صفحه یا سئوی آن پیج، عمل بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص به منظور بهبود دید و ترافیک جستجو است. سئو داخلی، شامل تراز کردن عناصر خاص صفحه سایت مانند برچسب‌های عنوان، تیرها، محتوا و پیوندهای داخلی با کلمات کلیدی است. در واقع می­توان گفت، سئو داخلی یک راهنما برای موتور جست­جویی مثل گوگل است که به آن کمک می­‌کند تا سایت شما را درک کند و میزان مرتبط بودن وبسایت و محتوای شما را با سرچ­‌ها و هدف مخاطبان‌تان بفهمد. در ادامه با آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.

ابزارهای سئو داخلی شامل چه مواردی می­‌شوند؟

در این مقاله، ما قصد داریم به بهترین ابزارهای سئو داخلی برای افزایش عملکرد سایت نگاه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که کدام ابزار سئو روی صفحه برای شما مناسب است و بهترین نتیجه را برای شما و وبسایت شما به ارمغان می‌­آورد.

IMG 20221019 081117 552 removebg preview

بهترین ابزارهای سئو داخلی، کدام ابزار کاربردی­ تر است؟

پلتفرم‌­های ارائه شده در این مقاله از نظر سئوی درون صفحه بسیار مفید هستند زیرا ابزارهای لازم را برای بهینه سازی محتوای صفحه وب و کد منبع HTML شما فراهم می‌­کنند. هر یک از این ابزارها بدون شک سهم بزرگی در سئو کلی وبسایت شما خواهند داشت. با این حال، ابزار رتبه بندی SE به دلیل تطبیق پذیری و سایر نقاط قوت ترکیبی، بهترین محصول است. این نقاط قوت شامل قیمت مقرون به صرفه، توصیه‌های سئوی خاص، فرصتی برای به دست آوردن بینش کامل در مورد حداکثر 50 رقیب SERP، و همچنین اولویت‌بندی واضح وظایفی است که برای بهینه‌سازی صفحات وب باید انجام شوند. از طرف دیگر، Semrush و Serpstat می‌توانند کاملاً با استراتژی SEO شما برای بهینه‌سازی در سایت مطابقت داشته­ باشند. هر یک از این ابزارها گزینه‌های پیشرفته‌­ای را برای بررسی سلامت SEO، بهینه سازی محتوای صفحه و فرصت‌­های پیوند داخلی ارائه می‌دهند.
ابزارهای Woorank، Sitechecker، SEO PowerSuite و Seobility ممکن است در صنعت سئو محبوبیت کمتری داشته باشند، اما همچنان می‌­توانند هم بهینه سازی موتور جستجو و هم تجربه کاربری صفحه وب شما را بهبود بخشند. در نهایت، قبل از عجله برای خرید و استفاده از یکی از این ابزارها، کمی وقت بگذارید و در مورد آن فکر کنید. از قبل در مورد اهداف و انتظارات سئو داخلی خود شفاف سازی کنید تا تصمیم بگیرید که کدام یک از این ابزارها مناسب­‌ترین و موثرترین برای کسب و کار شما خواهد­بود.

IMG 20221019 081117 571 removebg preview

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی در چیست؟

در دنیای امروز، اکثر مردم انتظار دارند هر آنچه را که نیاز دارند در بطن نتایج جستجوی گوگل بیابند. اگر وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو SERP قرار می‌­گیرد، جذب کردن مشتریان جدید به کسب و کارتان بسیار آسان‌­تر است. ایجاد یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو یکی از باارزش‌­ترین سرمایه گذاری‌­هایی است که می‌­توانید برای کسب و کار خود انجام دهید. در واقع همان­طور که گفته شد، استراتژی‌­های موثر سئو به طور کلی به دو گروه سئو داخلی و سئو خارج از صفحه تقسیم می‌­شوند. سئو درون صفحه به عوامل و تکنیک‌های سئو اشاره دارد که بر بهینه سازی جنبه‌­هایی از وب سایت شما که تحت کنترل شما هستند متمرکز است. اما در مقابل، سئو خارج از صفحه به عوامل و استراتژی های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است. اساساً، سئو داخلی در مورد ساختن وب‌سایتی است که برای کاربران و در نتیجه موتورهای جستجو جذاب باشد، در حالی که سئوی خارج از صفحه به معنای قرار گرفتن در معرض دید یک وب‌سایت، در عین ایجاد اعتماد و اعتبار برای محتوای شما است.

seo pic
IMG 20221019 081117 164 removebg preview

سئو داخلی شامل چه مواردی می­شود؟

وقتی شما قصد دارید با سئو داخلی، بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید، در این بین بدون شک، نام سئو تکنیکال و سئو محتوا را خواهید شنید. در تعریف سئو تکنیکال باید بگوییم که بهینه‌سازی فنی موتور جستجو یا سئو تکنیکال، به تاکتیک‌های مربوط به ایجاد و بهینه‌سازی یک وب‌سایت اشاره دارد تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را خزیده، فهرست‌بندی و ارائه دهند. سئو تکنیکال تنها یک تکه از کل پازل سئو است. اکثر بازاریابان و صاحبان کسب و کار از سئو فنی استفاده می‌­کنند تا شانس وب سایت خود را برای رتبه بندی خوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهتر کنند. سئوی محتوا نیز بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. حتما شما نیز شنیده­اید که محتوا پادشاه است. بدون محتوا، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو غیرممکن است. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم‌­ترین زمینه‌­های محتوای سئو را پوشش می دهد.

چرا سئو داخلی صفحه مهم است؟

سئوی درون صفحه یا سئو داخلی مهم است زیرا همه چیز را در مورد وب سایت شما و نحوه ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و مشتریان به گوگل می‌­گوید. سئو داخلی کمک می کند تا سایت شما هم برای چشم انسان و هم برای ربات­‌های موتور جستجو بهینه شود. البته در نظر داشته باشید که صرفاً ایجاد و انتشار وب سایت شما کافی نیست. شما باید آن را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا رتبه و ترافیک جدید را جذب کنید. سئوی داخلی را «در صفحه» می­‌نامند زیرا ترفندها و تغییراتی که برای بهینه سازی وب سایت خود ایجاد می­‌کنید توسط بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است(در حالی که عناصر سئو خارجی و سئو تکنیکال همیشه قابل مشاهده نیستند). هر بخش از سئوی درون صفحه کاملاً به شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید. اکنون، بیایید عناصر سئو داخلی را مورد بحث قرار دهیم.

13549607 5287968

عناصر مهم سئو داخلی شامل چه مواردی می­شود؟

همانطور که گفته شد، سئو داخلی این قدرت را دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان جدید بی‌شماری را مستقیماً به وب‌سایت شما بیاورد. علاوه بر این، سئوی درون صفحه نیز کاملاً به شما بستگی دارد. شما باید تعیین کنید که موضوع و هدف هر صفحه چیست. شما باید در مورد مخاطب هدف آن صفحه تصمیم بگیرید و نیز می‌­توانید کلمات کلیدی و عباراتی را که می­‌خواهید روی آن­ها تمرکز کنید انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، ما این چک لیست سئو داخلی را برای کمک به شما ایجاد کرده‌­ایم. سئوی درون صفحه یا سئو در سایت، فرآیند بهینه سازی اجزای مختلف فرانت اند و بک اند وب سایت شما است تا در موتورهای جستجو رتبه بندی کند و ترافیک جدیدی به ارمغان بیاورد. چک لیست سئو داخلی شامل موارد زیر می‌­شود:

IMG 20221019 081117 022 removebg preview

چگونه بهینه سازی سئو داخلی خود را ارزیابی کنیم؟

احتمالاً لازم نیست خیلی سخت فکر کنید تا قوی‌­ترین رقبای خود را پیدا کنید. بدون شک، آن­ها نیز به سختی تلاش می‌­کنند تا خود را در صنعت شما تثبیت کنند و می­‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها نیز مانند شما از سئو داخلی استفاده می‌­کنند. اگر می‌خواهید بدانید چه کارهایی را بهتر انجام می‌دهید، وب‌سایت‌های آن­ها را بررسی کنید و به کارهایی که انجام می‌دهند نگاهی بیندازید. در حالی که آنها احتمالاً چند راز در آستین خود دارند، شما می‌­توانید تنها با بررسی چند صفحه اطلاعات زیادی به دست آورید. بررسی رقابت شما همچنین می‌تواند زمینه‌هایی را برای بهبود وب‌سایت خود به شما نشان دهد و کسب‌وکار شما را در کل تقویت کند. شروع به توسعه کامل سئوی داخلی خود کنید و احتمالاً در هفته­‌ها و ماه­‌های آینده شاهد افزایش رتبه صفحه سایت خود خواهید بود.

چگونه سئوی داخلی رقیب را بررسی کنیم؟

اکنون که در مورد سئوی داخلی اطلاعات دارید، می‌­توانید عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید. شما می ­توانید از ابزاری برای ممیزی سایت خود استفاده کنید. آیا از کلمات کلیدی برای هر صفحه استفاده می کنید؟ آیا این کلمات کلیدی بازدیدکنندگان را افزایش داده‌­اند؟ اگر خیر، چرا هنوز از کلمات کلیدی استفاده می کنید؟ آیا صفحات سایت خود را به یکدیگر پیوند می­‌دهید؟ آیا این راهکار می تواند راهی برای کمک به بازدیدکنندگان باشد که تنها با یک یا دو کلیک از یک نقطه به نقطه دیگر بروند؟ آیا سایت شما به سرعت بارگذاری می ­شود؟ یا اینکه برخی از صفحات زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند؟ اگر مشکل دارید، بفهمید مشکل از کجاست و آن را ریشه یابی کنید. یک وب سایت با بارگذاری آهسته و کند، چیزی است که نه بازدیدکنندگان انسان و نه ربات­ها و موتورهای جستجو از آن لذت می برند. یا اینکه آیا سایت شما محتوای تازه و آپدیت شده دارد؟ از زمانی که محتوا نوشته شده، محتوای خود را بروز کرده اید؟ آیا چیزی تغییر کرده است؟ با تمام این بررسی­ ها و ارزیابی­ ها می‌­توانید سئو داخلی خود را چک کنید و خطاهای موجود را رفع کنید. حتی به کمک ابزارهای معرفی شده و استفاده از آن­‌ها و یا حتی پس از آموزش سرچ کنسول گوگل و آشنایی با آن، این ایرادات را شناسایی و رفع کنید.

seo picture

کمک­ های حرفه ای در زمینه SEO داخلی در صفحه دریافت کنید

SEOEDU ضمن ارائه خدمات سئو، به شما کمک می‌کند تا با سئوی درون صفحه رشد کنید و با ارائه مشاوره سئو و آموزش سئو اطلاعات کافی را در زمینه سئو و ویژگی‌­های آن برایتان ارائه دهد. می‌دانیم که برخی از کسب‌وکارها زمان کافی برای پیاده‌سازی آن را ندارند. اینجاست که ما وارد می‌ شویم. ما همه‌­ی استراتژی‌ها و بهترین روش‌ها را می‌دانیم تا مطمئن شویم کسب‌وکار شما در بالای نتایج جستجو که برای کمک به رشد کسب‌وکارتان نیاز دارید نشان داده می‌شود. تیم ما متشکل از متخصصان سئویی است که به دنبال ستاره ها هستند تا نتیجه شرکت شما را تقویت کنند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات سئو داخلی ما بیشتر بدانید!

دوره ویژه آموزش سئو

صفر تا صد آموزش سئو خارجی

seo1

از پایه تا ورود به بازار کار

icons8 seo

آموزش صفر تا صد

icons8 support 64

پشتیبانی و مشاوره

فقط 500 هزار تومان

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی یا به عبارتی دیگر On-Page SEO، اقداماتی در راستای بهینه سازی سایت شما هستند که تماما درون این پلتفرم انجام می‌شوند. در روند رتبه بندی صفحات مختلف سایت توسط موتورهای جستجو، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که تعداد آن بیش از +200 مورد بیان شده است. در کل می‌توان آنها را به دو دسته عوامل داخلی و خارجی نسبت به سایت تقسیم کرد. سئو داخلی با هدف بهبود و دستیابی به عوامل داخلی این فاکتورها در سایت انجام می‌شود که در ادامه چک لیست‌ کاملی را از آن بیان خواهیم کرد.

اهمیت سئو داخلی از آنجایی نشات می‌گیرد که ارزش سایت شما را برای رتبه بندی بالاتر، ثبت امتیاز بیشتر در موتور جستجو و بهبود تجربه کاربری افزایش خواهد داد. پیشنهاد می‌شود در صورتیکه سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید و به عنوان یک وبمستر در آن فعالیت می‌کنید، حتما یک مینی دوره سئو داخلی بگذرانید؛ چراکه هر تغییری درون سایت می‌بایست در چهارچوب توصیه‌های On-Page SEO انجام شود.

با این مقدمه حال ممکن است بپرسید سئو داخلی دقیقا شامل چه کارهایی می‌شود؟ پاسخ به این پرسش بسیار طولانی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم. اما در همین مقدمه می‌توان چند مورد را بیان کرد تا ذهنیت درستی برای On-Page SEO از 5 مدل اصلی SEO داشته باشید:

  • تحقیق کلمات کلیدی.
  • بهینه سازی سرعت سایت.
  • افزایش کیفیت تولید محتوا.
  • لینکسازی داخلی و اصلاح استراکچر سایت.
  • و … .

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی مزیت‌های انجام سئو داخلی بپردازیم.

آشنایی با سئو داخلی

علل اهمیت سئو داخلی چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله علت اهمیت سئو داخلی را بیان کنیم، بهبود تجربه کاربری پاسخ آن خواهد بود. چراکه برای گوگل، مثبت بودن تجربه کاربری بسیار مهم است و هر سایتی که بتواند با افزایش سرعت، ارائه محتوای غنی، بهینه سازی ساختار خود به این هدف برسد، در رتبه های بالاتری قرار خواهد گرفت. از دیگر عللی که می‌توان به صورت خلاصه راجع به این موضوع بیان کرد، می توان گفت:

  • افزایش کیفیت سایت از نظر طراحی بصری و سرعت.
  • افزایش ارزش محتواهای خروجی سایت که می تواند با غنی سازی آن (افزودن ویدیو و پادکست)، استفاده از کیوردها و پرداختن به دغدغه مخاطب انجام شود.
  • جلب اعتماد کاربران سایت که در نتیجه ارائه یک پلتفرم جذاب و مطمئن با محتوای ارزشمند خواهد بود. همچنین افزایش کیفیت محتوا و ساختار سایت منجر به ایجاد کاربران وفادار به برند شما می شود.
  • دستیابی به رنک های بالاتر در نتایج جستجوی گوگل.
  • برندسازی که این کار از طریق برجای گذاشتن نشانه هایی از سایت شما در موضوعات مرتبط حوزه کاریتان انجام می شود.
  • استفاده از ترفندهای بازاریابی و در نتیجه افزایش نرخ CTR برای سایت.

اهمیت سئو داخلی

آشنایی با مهم‌ترین مزایای سئو داخلی

برخی از مزیت‌هایی که می‌توانید با انجام اقدامات سئو داخلی به آنها دست یابید، عبارتند از:

  • بدست آوردن رنک بالاتر در نتایج جستجو

استراتژی‌های سئوی داخلی که همراه با تولید محتوای یونیک، باکیفیت، لینکسازی و مواردی از این قبیل باشند، رنک بالاتری را از رقبا دریافت می‌کنند.

  • افزایش ترافیک ارگانیک

مزیت مهم دیگری که می‌توانید از طریق بهینه سازی سئو داخلی سایت خود به آن دست یابید، بیشتر کردن ترافیک ارگانیک است. این واقعه به چند دلیل رخ می‌دهد. اول کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج گوگل. دوم تجربه کاربری خوبی که مخاطبان از سایت شما دریافت کرده‌اند. سوم پیشنهاد سایت شما به دیگران. همچنین با افزایش نرخ کراول و برندسازی، صفحات مختلف و بیشتری از سایت شما در نتایج گوگل نمایش داده خواهند شد.

  • افزایش نرخ تبدیل و تعامل

معمولا یک عدد خوب از CTR یا نرخ تبدیل، حول 10 – 20 درصد است که یکی از عوامل افزایش آن، ترافیک ارگانیک می‌باشد. از سوی دیگر با ایجاد تجربه کاربری بهتر، مطالب باکیفیت‌تر و کسب رتبه‌های بالاتر، کاربران اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند نمود. در نتیجه می‌توانید نرخ تبدیل و تعامل را بیشتر کنید. این مورد از مزایای سئو داخلی برای سایت‌های فروشگاهی و خدماتی بسیار مهم است.

  • یونیک بودن و برندسازی

استفاده از عوامل On-Page SEO به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب سایت خود را منحصر به فرد کنید. یکی از مزیت‌های این کار، برندسازی است که منجر می‌شود تا نام برند یا شرکت شما در ذهن مخاطب حک گردد. معمولا یونیک شدن در یک حوزه کاربران را علاقمند به تعامل با برند و استفاده از خدمات شما می‌کند. شما می‌توانید با ارائه یکسری آفرها به خصوص در خرید اول، طیف مشتریان جدید و دائمی خود را از این راه افزایش دهید.

مزیت های سئو داخلی چیست؟

آشنایی با مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی (چک لیست سئو داخلی کامل)

اگر قصد دارید یک مرتبه برای بررسی وضعیت سئو داخلی سایت خود اقدام کنید، چک لیستی را در ادامه برای شما آورده ایم که در میان آن نیز نکات بسیار خوبی بیان شده اند. در این بخش، می توانید غالب فاکتورهای مهم در on page seo را مشاهده کنید که به شرح زیر می باشند:

  • انتخاب عنوان وب سایت (Title):

بخشی از کارهایی که می توانید برای سئو داخلی انجام دهید، اصلاح کردن تنظیمات اولیه سایت است. یک مورد مهم در این بخش، نام گذاری یا عنوان سایت می باشد. پیش از همه، به تنظیمات سایت خود رفته و عنوان آن را که همان تگ title صفحه اصلی شما خواهد بود، به نام برندتان تغییر دهید.

  • ساختار URL:

به لینک صفحه شما در فضای مجازی، URL یا Uniform Resource Locator گفته می شود. از نظر سئو داخلی، این بخش باید به گونه ای انتخاب شود که کوتاه، دقیق، مرتبط و واضح بوده و طولانی یا نامرتب نباشد.

نکته: یکی از پرسش های متداول کاربران، فارسی یا انگلیسی بودن url در سایت شان است. در این مقاله سئو ادیو “url انگیسی یا فارسی” به صورت کامل به این پرسش پاسخ داده ایم و جوانب مختلف آن را از نظر سئو بررسی کرده ایم.

  • انتخاب عنوان صفحه (Page Title):

یکی از تگ های مهم در سئو، عنوان ها هستند که تعیین کننده نام مقاله و صفحه شما در صفحه Result موتور جستجو می باشند. شما می توانید با جذاب کردن عناوین، سوالی کردن و یا استفاده از کلمات عالی، استفاده از کیوردهای اصلی و فرعی، کاربران را برای ورود به صفحه سایت خود ترغیب و کنجکاو کنید. این تگ با مقدار H1 نمایش داده می شود.

نکنه: به این مورد توجه کنید که عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر بوده و بهینه ترین حالت آن، 51 – 55 کاراکتر است.

  • انتخاب کلمه کلیدی (Main Keyword):

از نکاتی که باید در بهینه سازی صفحات داخلی خود به آن توجه کنید، کیورد ریسرچ است. هر صفحه شما باید یک کیورد اصلی داشته باشد و شما می توانید با استفاده از کیوردهای دیگر (فرعی) برای غنی تر کردن آن اقدام کنید.برای آموزش تحقیق کلمه کلیدی به سایت seo edu مراجعه کنید.

  • استفاده از کلمات کلیدی فرعی (Secondary Keywords):

کیوردهای فرعی، کلمات کلیدی هدفمندی هستند که مرتبط به موضوع مقاله شما بوده و از سوی کاربران جستجو می شوند. شما می توانید با انتخاب این کلمات، برای افزایش احتمال نمایش صفحات سایت خود در نتایج جستجوی گوگل به عنوان مکمل کلمه کلیدی اصلی اقدام کنید.

  • توضیحات متا (Meta Description):

توضیحات متا، یک تگ مهم برای هر صفحه است که در آن خلاصه ای از محتوای آن صفحه نگارش می شود. این توضیحات در صفحه SERP نمایش داده شده و برای جذب کاربر بسیار مهم خواهد بود.

  • هدینگ ها (Heading):

یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی به خصوص برای بهبود محتوای سایت، بهینه کردن هدینگ ها است. هدینگ ها که می توانید آنها را با تگ های H2 , H3 و غیره مشاهده کنید، بیانگر محتوای متن و پاراگراف های شما هستند و اطلاعات صفحه شما را دسته بندی می کنند.

  • محتوا (Content):

افزایش نرخ CTR، جلب اعتماد کاربر، اضافه کردن اعتبار به برند، رتبه گرفتن محتوای شما در نتایج گوگل، پرزنت کردن توانایی ها و خدمات سایت، افزایش تعامل کاربر با سایت شما و یکی از عوامل اصلی که می توانید یک صفحه را به رتبه های بالایی از نتایج جستجو گوگل برسانید، محتوا است. اگر با اهمیت تولید محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله تولید محتوا چیست؟ را مطالعه کنید.

نکته: از آنجایی که این بخش، نیازمند اطلاعات و اقدامات بسیار گسترده ای است که در این مقاله نمی توان به همه آنها پرداخت، پیشنهاد می کنیم مطالب تکمیلی را در دوره سئو محتوا SEOEDU دنبال کنید.

  • لینکسازی داخلی و خارجی (Link Building):

ایجاد یک شبکه و چهارچوبی که بتواند محتواهای مختلف سایت شما را به هم متصل کند، یکی از اهداف سئو داخلی است. این کار با لینکسازی داخلی و خارجی انجام می شود و می تواند منجر به افزایش احتمال ایندکس شدن صفحات، افزایش رنکینگ آنها، بیشتر کردن زمان ماندگاری کاربر و نیز کاهش نرخ پرش گردد. شما به عنوان یک نیروی سئوکار، باید به انواع لینک داخلی (فالو یا نوفالو) آشنا بوده و بتوانید صفحات یتیم (Orphan Pages) را شناسایی و آنها را به محتواهای دیگر متصل کنید.

  • بهینه سازی تصاویر در سئو داخلی (Optimize Image):

منظور از بهینه سازی سایت، صرفا کاهش سایز آن برای افزایش سرعت صفحات نیست. بلکه باید تگ ها و داده های آنها را بهینه کنید که شامل عنوان، متن alt، توضیحات، کیفیت و سایز آنها می باشد.

نکته: یکی دیگر از راه های بهینه کردن تصاویر، تبدیل آنها به فرمت Webp است که 30 درصد فشرده تر از jpg بوده و کیفیت تصویر کاهش نمی یابد.

  • سیگنال E-E-A-T:

این مورد یک فاکتور عمیق برای بهینه سازی سئو داخلی در بخش تولید محتوا است. بدین معنا که سایت شما محتوایی را تولید کند که ارزشمند (Authoritativeness)، معتبر (Trustworthiness)، تخصصی (Expertise) و برآمده از تجربه کاربر (Experience) باشد.

  • تجربه کاربری (UX):

همانطور که از ابتدا اشاره کردیم، ایجاد تجربه کاربری مثبت یک هدف مهم در سئو داخلی است. شما می توانید این کار را در کنار طراحی رابط کاربری جذاب (UI) انجام دهید. اگر نمی دانید رابط کاربری UI چیست، کافیست این مقاله را مطالعه کنید. بهینه سازی UX می تواند با برخی اقدامات از جمله ریسپانسیو کردن سایت، اضافه کردن CTA، غنی کردن محتوا با اضافه کردن ویدیو و صوت، افزودن بردکرامب و Navigation و غیره انجام شود. شما می توانید با مطالعه این مقاله، برد کرامپ چیست؟، با روش های اضافه کردن بردکرامب در سایت خود آشنا شوید.

  • اسکیما مارک آپ (Schema Markup):

برای آنکه بتوانید صفحات سایت خود را از نظر داده هایی که گوگل دریافت می کند غنی تر کنید، اسکیما مارک آپ بهترین راهکار خواهد بود. این کار می تواند به بهبود نمایش محتوای شما در نتایج موتور جستجو تاثیر گذار باشد. شما می توانید از اسکیما مارک آپ ها برای درج متادیتاهایی مانند قیمت، نام محصول، امتیازات کاربران به صفحات سایت استفاده کنید که به جذاب کردن نتایج جستجوی سایت شما کمک می کند.

چک لیست کامل اقدامات سئو داخلی

دیگر فاکتورهای مهم در سئو داخلی و چک لیست آن

همچنین از دیگر مواردی که باید در چک لیست بررسی سئو داخلی به آنها توجه کرد می توان گفت:

  • سرعت صفحه (Page Speed):

مهم است تا سرعت لود سایت خود را به زیر 5 ثانیه برسانید. شما می توانید برای آشنایی با ترفندهای انجام این کار، از دوره افزایش سرعت سایت در سایت SEOEDU استفاده کنید.

  • معماری صفحه (Page Structure):

برای سایت خود یک استراکچر درنظر بگیرید. امروزه ساختار وب سایت در سئو داخلی به گونه ای مناسب است که دسترسی به محصول یا مقاله (صفحه نهایی) به بیشتر از 3 بار کلیک (لایه) نیاز نداشته باشد.

  • عملکرد (Performance):

عملکرد سایت شما باید از نظر ابزارهای تست سرعت سایت یا SEO Site Auditها، رتبه قابل قبول (A) را دریافت کند.

  • ریسپانسیو (Responsive):

از آنجایی که ریسپانسیو بودن سایت چه از نظر کاربری و سئو فاکتور مهمی است، باید طراحی و دیزاین سایت شما در دستگاه های مختلف به صورت مناسبی نمایش داده شود.

  • سازگاری با موبایل (Mobile Friendly):

از آنجایی که امروزه تا حداکثر 90 درصد از کاربران وب سایت ها از دستگاه موبایل استفاده می کنند، لازم است طراحی هر سایت به صورت موبایل فرندلی انجام گردد.

  • حذف ریدایرکت ها:

در صورتی که مجبور به استفاده از ریدایرکت‌ هستید تمامی لینک‌های داخلی که به صفحه قبل از ریدایرکت رفته را به آدرس جدید اطلاح کنید.

  • چگالی کلمات کلیدی (Keyword density):

با توجه به قوانین سئو محتوا، لازم است چگالی کلمات کلیدی برای هر صفحه سایت حداقل به اندازه 1-2 بار به ازای هر 100 کلمه باشد.

  • خوانایی (Readability):

مهم است که محتواها و مقالات سایت به صورت روان نوشته شده و از نظر فونت، اندازه و شیوه نگارش به درستی قابل خواندن باشند.

  • هسته های حیاتی گوگل (Core Web Vitals):

Core Web Vitals مجموعه ای از فاکتورهای مشخص هستند که گوگل برای تعیین وضعیت تجربه کاربری سایت شما از آنها استفاده می کند. برخی از فاکتورهای مهم در این بخش عبارتند از بزرگترین محتوا، نخستین تاخیر ابتدایی، ثابت و پایدار ماندن وضعیت سایت. شما می توانید ابزار pagespeed برای تست این مولفه استفاده کنید.

  • برچسب های اجتماعی (Social Tags):

اشتراک گذاری و تعامل صفحات مختلف برند شما در فضای مجازی، یکی دیگر از جنبه های مهم در سئو است. شما می توانید از شبکه های اجتماعی و کاربران آن برای افزایش ورودی سایت و پروموت کردن صفحات آن استفاده کنید.

  • حذف صفحات با محتوای یکسان و مشابه.
استفاده از محتوای تکراری موجب سردرگمی موتور جستجوی گوگل و ربات های جستجوگر می شود. این کار باعث از بین رفتن تمام اقداماتی که در راستای سئو سایت انجام شده است، می شود. به همین دلیل، اعتبار سایت نزد کاربران اینترنتی کاهش می یابد و رتبه دامنه سایت نیز افت می کند.

افزونه ها (Plugins):

حذف افزونه های غیرضروری و استفاده از امکانات پلاگین های کاربردی در روند سئو مهم، سرعت سئو داخلی شما را بیشتر می کنند. به عنوان مثال، استفاده از افزونه های سئو یوآست سئو یا رنک مث، اسکیما پرو و غیره برای نشان دادن وضعیت سئو صفحه و افزودن ریچ اسنیپت ها به صفحات شما مهم هستند.

  • تگ های مهم سئو داخلی (SEO Tags):

بخش مهمی از پروسه سئو داخلی سایت شما، با بهینه سازی تگ های داخلی انجام می شود که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

  • الک کردن صفحات بی هدف و اضافی.

با بررسی موارد بالا، اکنون دیگر می دانید سئو داخلی شامل چه چیزهایی است. کافیست از چک لیست بالا و نکات آن برای بررسی قدم به قدم سئو داخلی هرسایتی استفاده کرده و نسبت به بهینه سازی آن اقدام کنید. همچنین شما می توانید برای آموزش کامل بخش های دیگر، از دوره سئو سایت ما استفاده کنید. این دوره دربر گیرنده تمام آن چیزی است که در مسیر سئو سایت به آن نیاز خواهید داشت.

فاکتورهای مهم در سئو داخلی on page

چه مراحلی برای سئو داخلی طی می‌شود؟

مراحل سئو داخلی برای یک صفحه چیست؟ برای آنکه اقدامات On-Page SEO را انجام دهید، به این نکته توجه کنید که موتورهای جستجو صرفا صفحات را رتبه بندی می‌کنند. بنابراین مهم است که مراحل سئو داخلی برای هر صفحه‌ای که در سایت شما است، انجام گردد. سلسله مراحلی که می‌توانید در این بخش آنها را انجام دهید به صورت خلاصه ذکر می‌شوند:

  • انجام کیورد ریسرچ

کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی، کاری است که می‌توانید با کمک آن مخاطبان هدف خود را به کسب‌و‌کار و سایت‌تان متصل کنید. معیارهایی که می‌توانند کیوردهای مهم حوزه کاری شما را تعیین کنند عبارتند از:

  • حجم جستجو در ماه.
  • هزینه به ازای کلیک یا CPC که هرچقدر بالاتر باشند، نشان دهنده پتانسیل بالای جذب ترافیک آنها است.
  • دشواری کلمه کلیدی.
  • ساخت URL استراکچر سئو فرندلی

برای شروع بهینه سازی صفحات وب سایت خود باید اقدام به بهینه سازی URLها کنید. بهتر است این لینک‌ها شامل کلمه کلیدی هدف بوده و کوتاه و خلاصه نگه داشته شوند.

  • بهینه سازی متاتگ‌ها

بهتر است متاتگ‌های مهم یعنی تگ‌های h1 و متا دیسکریپشن‌ها بهینه سازی شوند. معمولا گوگل در 20 درصد موارد این تگ‌های مهم را تغییر می‌دهد که با رعایت این مرحله، احتمال آن کمتر خواهد شد. برای انجام این کار، تعداد حروف را به درستی به کار ببرید (50-60 کاراکتر برای تایتل و 120 حرف برای متادیسکریپشن)، از کیوردها در آن استفاده کرده و آنها را جذاب کنید.

  • تولید محتوای استاندارد

علاوه بر کراول تمام کلمات و جزئیات محتوای صفحه شما، نحوه نگارش هم مهم است. هرچند ربات‌ها آن را درک نمی‌کنند (که رفته رفته با افزودن هوش مصنوعی لحن محتوا قابل فهم شده است)، اما کاربران به آن اهمیت می‌دهند. در این بخش محتوای خوانا، به دور از مشکلات گرامری، منظم (با درنظر گرفتن هدلاین‌ها و زیر هدلاین‌ها)، دسته بندی شده و جامع را ایجاد کنید. کیورد تارگتینگ و درنظر گرفتن اینتنت (هدف جستجو) کاربران برای تولید محتوا بسیار مهم است.

  • بهینه سازی عکس‌ها و متون

با اضافه کردن کیوردهای مرتبط یا فرعی، ویدیو و یا صوت، سوالات متداول، بهینه سازی حجم و آلت تصاویر، اضافه کردن لینک‌های داخلی و خارجی، افزودن دیتاهای ساختار یافته و مواردی از این قبیل، غنای محتوای خود را برای موتور جستجو بیشتر کنید.

قسمتی از مراحل سئو داخل سایت مرتبط با سئو تکنیکال می‌شود که زیر مجموعه همین نوع سئو است. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد آن را در صفحه “سئو تکنیکال” سایت ما مشاهده کنید.

مراحل سئو داخلی

مهم‌ترین کارها در سئو داخلی وردپرس کدامند؟

از آنجایی که بسیاری از صاحبین کسب‌و‌کارها و شرکت‌ها از وب سایت‌های مبتنی بر CMS وردپرس استفاده می‌کنند، رعایت نکات سئو داخلی وردپرس برای این سایت‌ها مورد پرسش بسیاری از آنهاست. در حالت کلی، اقدامات On-Page SEO برای پلتفرم‌های مختلف مشابه یکدیگر است. با این حال برخی از کارهایی که می‌توانید در راستای بهبود سئو On-Page در این پلتفرم‌ها انجام دهید عبارتند از:

  • تنظیم ساختار صحیح برای URL سایت.
  • نصب پلاگین‌های سئو سایت و تنظیمات دقیق آنها.
  • درج لوگو، عنوان و دیسکریپشن دقیق برای سایت.
  • تنظیم صحیح فونت مطالب در هنگام طراحی سایت.
  • بهینه سازی سرعت سایت که می‌تواند برای سایت‌های وردپرسی ضروری باشد.
  • ریسپانسیو کردن سایت.

مهم ترین کارها در سئو داخلی وردپرس کدامند؟

آشنایی با تگ های مهم در سئو داخلی

استفاده از تگ ها در سئو داخلی که کم و بیش در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، بخشی مهم از روند بهینه سازی سئو On-Page می باشد. به همین خاطر به صورت جداگانه آنها را در ادامه آورده ایم و نکاتی را برای آن ذکر می کنیم که می توانید از آن برای بهبود سایت خود استفاده کنید.

  • عنوان سایت (Title):

عنوان سایت مهم ترین تگی است که در صفحه اصلی وجود دارد. بهتر است مقدار این تگ، نام برند به صورت فارسی و انگلیسی، به همراه توضیح چند کلمه ای از فعالیت های شما باشد. به عنوان مثال، شما می توانید با زدن دکمه Ctrl + U و جستجوی عبارت title، تگ عنوان سایت ما را با عبارت “seoedu: سئو سایت، آموزش سئو، آموزش سئو از 0 تا 100” مشاهده کنید که بیانگر زمینه کاری مجموعه ما می باشد.

  • عنوان صفحه (Page Title).

یکی از تگ های مهم در سئو، عنوان ها هستند که تعیین کننده نام مقاله و صفحه شما در صفحه Result موتور جستجو می باشند.

  • متادیسکریپشن (Meta Descriptions):

توضیحات متا فضای مناسبی را برای جذب کاربر به صفحه سایت و ارائه خلاصه ای از محتوای آن ارائه می کند. استاندارد رایج برای نگارش این بخش، نوشتن خلاصه از محتوای صفحه به اندازه 160 کاراکتر است. استفاده از کلمات کلیدی فرعی و اصلی، یکتا بودن توضیحات متا، جذاب بودن از نکات مهم سئو این بخش می باشد.

  • تگ های هدینگ (Heading Tags):

برای بهینه سازی تگ های هدینگ بهتر است به چند نکته توجه شود که عبارتند از: رعایت سلسله مراتب محتوا، فونت و اندازه مناسب، مرتبط و دقیق بودن عناوین و جذاب بودن آن. شما می توانید از نکاتی که در بخش عنوان صفحه نیز بیان شدند برای این بهینه سازی این بخش استفاده کنید.

  • نام فایل و توضیحات آلت تگ تصویر (Image alt tags):

برای سئو تصاویر، می بایست تگ های مهم آن بهینه شوند. این تگ ها عبارتند از Alt Tag، Title Tag و نیز File Name.

  • تگ لینک های نوفالو:

لازم است تمام لینکسازی های شما در صفحات مختلف سایت به درستی انجام شود.

  • تگ انکر تکست ها:

از سوی دیگر، انکرتکست ها باید به درستی تعیین شوند که این کار می تواند به بهینه سازی رتبه صفحات سایت شما کمک کند.

  • تگ کنونیکال:

این تگ ها می تواند برای ساماندهی صفحات سایت شما به کار رفته و برای اولویت بندی و حذف صفحات تکراری مناسب باشند.

آشنایی با تگ های مهم در سئو داخلی

3 مورد از نکات تکنیکالی مهم سئو داخلی کدامند؟

اگر بخواهیم به 3 ترفند تکنیکالی برای سئو داخلی اشاره کنیم می توان گفت:

  • بهینه سازی سرعت سایت.
  • ریسپانسیو یا واکنش گرا کردن سایت.
  • نشانه گذاری صفحات با اسکیما.

شما کاربران می توانید برای پیاده سازی این نکات و دریافت سرویس های بیشتر، از خدمات سئو سایت مجموعه SEOEDU استفاده کنید.

نکات تکنیکالی سئو داخلی

پرسش های متداول

برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به سئو داخلی داشته باشید عبارتند از:

ویژگی های یک محتوای سئو شده خوب چیست؟

بالا بودن کیفیت محتوا، تنوع مدل های محتوایی، داشتن یک ساختار محتوایی سلسله وار و منظم، رعایت پارامترهای سئو اعم از کیورد ریسرچ، استفاده از تگ های هدینگ، به روز بودن محتوا و روان و خوانا بودن آن.

شما می توانید با استفاده از خدمات منتورینگ سئو SEOEDU، به صورت کامل با چالش های مسیر سئو یک سایت، تولید محتوا و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی آشنا شوید. این سرویس به شما کمک می کند تا این مسیر را با نظارت متخصصین سئو این مجموعه طی کرده و ابهامات خود را با کمک پشتیبانی برطرف کنید.

روش های بهینه سازی سرعت سایت در سئو داخلی چیست؟

به طور خلاصه روش های مهم بهینه سازی سرعت سایت عبارتند از: استفاده از افزونه ها و پلاگین های سرعت سایت، استفاده از CDN، فشرده سازی کدها و بهینه کردن آنها، بهینه سازی حجم و فرمت تصاویر، حذف کدها، فونت ها و فایل های اضافی مانند ایموجی ها، استایل ها و یا فیچرهای قالب.

نکته: در روند بهینه سازی سرعت سایت، از لود شدن کامل صفحات آن در دستگاه های مختلف اطمینان حاصل کنید. شما می توانید روند ریسپانسیو کردن در زمان طراحی سایت را در این مقاله “آموزش ریسپانسیو کردن سایت” مطالعه نمایید.

انواع لینک داخلی در سئو آن پیج چیست؟

به طور کلی برای بهره مندی از مزایای لینک سازی داخلی، باید با انواع این نوع لینک بیلدینگ ها آشنا شوید که به 2 دسته تقسیم می شود. لینکسازی فالو و نوفالو. در این حالت شما می توانید با لینکسازی فالو، اعتبار صفحه مبدا را به مقصد منتقل کرده و سئو صفحه دوم را تقویت کنید. به همین خاطر از این نوع لینکسازی داخلی بیشتر استفاده می شود. منظور از لینکسازی نوفالو، صرفا هدایت کردن کاربر از صفحه 1 به 2 است که بدون انتقال اعتبار انجام می گردد.

آیا سئو داخلی بهتر از سئو خارجی است؟

شاید بتوان به این پرسش اینگونه پاسخ داد که سئو داخلی، بستر ارتقا سایت شما با سرعت بالا را فراهم می کند. زمانی که بتوانید با خدمات سئو در یزد که در مجموعه SEOEDU ارائه می شود، سکوی سایت خود را آماده کنید، سئو خارجی، مانند یک شتاب دهنده عمل کرده و صفحات مهم سایت شما را با سرعت خوبی سئو خواهد کرد. به همین جهت اولویت با سئو داخلی بوده ولی هردو به یک اندازه مهم هستند و مزایای خاص خود را دارند.

پرسش های متداول سئو داخلی

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • تو توضیحات دسته بندی هم لینک سازی کنیم ؟! توضیحات دسته محصولات سایت فروشگاهی منظورم هست یا فقط از نوشته های مقالات لینک بدیم؟!

    • سلام
      ببینی این موضوع برمیگرده به استراتژی سایت
      یه وقتایی اصلا نباید این کارو کرد
      یه وقتایی هم باید این اقدام صورت بگیره
      بهتره رقبای حوزه کاریت رو بررسی کنی و بعد تصمیم بگیری درمورد انجام دادن یا ندادنش 🙂

  • با سئو داخلی میشه به ترافیک بالای 5000 کلیک در روز رسید؟
    اگر آره ممنون میشم توضیح بدین بهم

    • سلام
      بستگی به حوزه کاریتون داره
      با توجه به حوزه کاری شما که فیلم و سریال هست، بله امکانش وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=15004

تست پاپ آپ

profile-pic (7)

سلام، چطورری؟!

من محمدرضا دهقانی هستم، موسس آکادمی سئو ادیو

یه هدیه رایگان برات دارم، روی دکمه زیر کلیک کن و هدیه ات رو رایگان دریافت کن