جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها
    • دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • دوره طراحی سایت با وردپرس
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • منتورینگ سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
    • سئو داخلی
    • سئو تکنیکال
    • سئو خارجی
    • سئو محتوا
  • استخدام در seoedu
حساب کاربری
0

وبلاگ

SEOEDU > مقاله ها > آموزش سئو > سئو محلی چیست؟ روش‌های بهبود لوکال سئو (local seo)

سئو محلی چیست؟ روش‌های بهبود لوکال سئو (local seo)

می 26, 2021
ارسال شده توسط محمدرضا دهقانی
آموزش سئو
لوکال سئو یا سئو محلی
آنچه در این مطلب می‌خوانید: نمایش
  1. 1 منظور از تجارت محلی چیست؟ چقدر با آن آشنایی دارید؟
  2. 2 اهمیت و مزیت سئو محلی چیست؟
    1. 3 افزایش ترافیک و Visibility:
    2. 4 برندسازی:
    3. 5 جذب ترافیک مرتبط و افزایش نرخ تبدیل:
    4. 6 اعتمادسازی:
  3. 7 اصول سئو محلی بر چه پایه‌ هایی استوار است؟
    1. 8 ثبت کسب و کار در گوگل:
    2. 9 نقد و بررسی و نظر:
    3. 10 سیگنال‌ها در مورد آدرس کسب‌و‌کار:
    4. 11 محتوا:
  4. 12 رابطه جست وجو گر محلی با کسب و کار های محلی
  5. 13 الگوریتم محلی گوگل چگونه کار می‌کند؟
  6. 14 سئو محلی را بیشتر بشناسید!
  7. 15 چرا باید سئو محلی را برای رونق کسب و کار خود انجام دهید؟
  8. 16 دلایلی که سئو محلی باعث جذب مشتریان جدید به کسب و کارها شده کدامند؟
  9. 17 اهمیت وجود کلمات کلیدی در سئو محلی
  10. 18 آشنایی با فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت
    1. 19 لینکسازی داخلی لوکال
    2. 20 تولید محتوا
    3. 21 تعامل کاربر
  11. 22 ضرورت تولید محتوای هدفمند
  12. 23 ویژگی های یک محتوای خوب برای سئو محلی را بشناسید!
  13. 24 اسلایدر سئو محلی گوگل چیست؟
    1. 25 چگونه در اسلایدر گوگل باشیم؟
  14. 26 مهم ترین روش های بهینه سازی سئو محلی چیست؟
    1. 27 ضرورت رپورتاژ آگهی برای رونق کسب و کار محلی
  15. 28 دلایل جذب مشتریان به کسب و کارهای محلی توسط سئو لوکال چیست؟
  16. 29 چک لیست سئو محلی یا لوکال سئو
  17. 30 اشتباهات رایج در سئو محلی که باید بدانید
    1. 31 عدم درج کسب و کار در گوگل بیزینس
    2. 32 عدم درنظر گرفتن سئو محلی در تولید محتوا
    3. 33 عدم درج اطلاعات کامل کسب و کار (NAP) یا ناسازگاری اطلاعات
  18. 34 پرسش های متداول
    1. 35 Local searcher یا جست‌وجوکنندۀ محلی کیست؟
    2. 36 چگونه فرایند سئوی محلی یا لوکال سئو را برای سایت خود انجام دهیم؟
    3. 37 منظور از Local SERP چیست؟
    4. 38 آیا سئو محلی تنها به نمایش لینک سایت در گوگل ختم میشود؟
    5. 39 آیا با سئو محلی ترافیک سایت خود را از دست میدهیم؟
  19. 40 نتیجه گیری
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

تا حالا بازار دست فروشان را از نزدیک دیده اید؟ هر فروشنده در گوشه ای فریاد می زند و جنس خود را تبلیغ می کند؛ یکی قیمت مناسب جنسش را یادآور می شود و دیگری کیفیت آن را گوشزد می کند. هدف آن ها چیست؟

آیا به غیر از این است که می خواهند در میان سایر رقبا حرف خود را به کرسی بنشانند؟ آیا به غیر از این است که می خواهند تمام توجه شما را برای خرید اجناس خود معطوف کنند؟

دنیای دیجیتال مارکتینگ هم دقیقا همچین چیزی است که در این میان سئو به عنوان یک سنبل قد علم می کند. یکی از بخش های بسیار مهم و کارآمد در این زمینه سئو محلی است که امروزه به یکی از المان های اساسی دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

Seoedu در زمینه لوکال سئو جزء قدرتمند ترین و بهترین سایت های موجود خواهد بود. اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری را به دست آورید، با ما همراه باشید تا مطالبی را تحت عنوان “سئو محلی یا لوکال سئو چیست” را در اختیار شما عزیزان گرانقدر قرار دهیم.

منظور از تجارت محلی چیست؟ چقدر با آن آشنایی دارید؟

منظور از سئو محلی چیست

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از تجارت محلی چیست و اصلا چه اهمیتی برای ما دارد؟ پاسخ به این موضوع را با یک سوال از شما بررسی می کنیم.

فرض کنید شما در منطقه نیاوران تهران زندگی می کنید و قصد دارید برای آخر هفته به یک رستوران لاکچری بروید؛ حال شما با توجه به شلوغی های شهر و مشکلات رفت و آمد دوست دارید در همان منطقه نیاوران یک رستواران لاکچری را پیدا کنید یا به دنبال یک رستوران در منطقه ای دیگر می روید؟

به احتمال قوی پاسخ شما همان محله نیاوران است و برای پیدا کردن هدف مورد نظر معمولا به سراغ سرچ در اینترنت تحت عنوان “بهترین رستوران نیاوران” می روید. بنابراین بیشترین و بهترین مشتریان رستوران های این منطقه، ساکنان همان منطقه هستند. به این نوع از کسب و کار هایی که مشتریان آن محلی هستند، تجارت محلی می گویند.

اهمیت و مزیت سئو محلی چیست؟

اهمیت و مزیت سئو محلی

اگر با توضیحاتی که بیان کردیم،‌ هنوز هم نمی‌دانید چرا به سئو محلی نیاز دارید، باید برخی از مزیت‌های آن را بیان کنیم که عبارتند از:

  • افزایش ترافیک و Visibility:

یک تاثیر قطعی زمانی که بتوانید سئو محلی را بهینه کنید، بیشتر شدن نرخ بازدید یا ایمپرشن شما و نیز افزایش ترافیک و Visibility است. اما در این موضوع تاثیر سئو محلی چیست؟‌ سئو محلی کاری می‌کند که کسب‌و‌کار شما به لینک اول آمده و بتواند با این کار، سهم خوبی را از ورودی کاربران دریافت کند. پیش بینی می‌شود نتیجه اول گوگل در حدود 67.5 درصد از کلیک کاربران را جمع آوری کند.

  • برندسازی:

زمانی که نام تجاری شما همواره در نتایج گوگل دیده شود، این کار می‌تواند اعتماد کاربر را به برند شما تا حدی جذب کند. البته انجام دادن یکسری ترفندها که در قسمت جلوتر پیشنهاد می‌کنیم، واژه “تا حدی” را به “قطعا” تبدیل خواهد کرد. اگر نمیدانید این اقدامات برای سئو محلی چیست؟، حتما تا انتها همراه ما باشید.

  • جذب ترافیک مرتبط و افزایش نرخ تبدیل:

یکی از مزیت‌های بسیار منحصر به فرد در سئو محلی، جذب کردن ترافیک مرتبط است. این کار دقیقا باعث می‌شود تا کاربران هدف خود را به سایت هدایت کرده و به همین دلیل شانس و نرخ تبدیل افزایش خواهد یافت. جالب است بدانید در 5 مایلی کاربران، جستجوهای محلی مرتبط نمایش داده می‌شوند و در حدود 72 درصد از این جستجوها به بازدید حضوری منجر خواهند شد.

  • اعتمادسازی:

مورد دیگری که باید در این بخش به آن اشاره نمود، ایجاد اعتماد و اقتدار است که در نهایت به برندسازی منجر می‌شود. اما علت ایجاد چنین چیزی با سئو محلی چیست؟ پاسخ ساده است. زمانی که کاربر، برند شما را در رتبه‌های نخست SERP گوگل می‌بیند، این موضوع نشان می‌دهد سایت شما قابل اعتماد بوده و چقدر محبوبیت دارد. امروزه کسب رتبه‌های اول (قله‌های) گوگل نشانه‌ای از قابل اعتماد و اطمینان بودن برند شما است.

اصول سئو محلی بر چه پایه‌ هایی استوار است؟

اصول سئو محلی بر چه پایه هایی استوار است؟

ممکن است برای شما هم مانند بسیاری از کاربران این سوال مطرح شود که اصول سئو محلی چیست؟ پاسخ به این پرسش می‌تواند تا حد بسیار خوبی درک مفهوم لوکال سئو را برای شما آسان‌تر کند. در این صورت می‌توان گفت:

  • ثبت کسب و کار در گوگل:

سئو محلی می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که در Google My Business ثبت شده‌اند و حضور آنلاین خود را اعلام کرده‌اند استفاده شود. در این حالت گوگل امکان مشاهده کسب‌و‌کار شما در نقشه گوگل مپ خود را با امکان نظردهی از سوی کاربران می‌دهد.

  • نقد و بررسی و نظر:

اگر نمی‌دانید چرا کسب و کارهای محلی به نقدهای آنلاین نیاز دارند باید در پاسخ بگوییم این عامل یک اصل مهم در سئو محلی است. چراکه گوگل می‌تواند از طریق آن کسب‌ و‌ کار شما را قضاوت کرده و به کاربران نمایش دهد. هرچقدر فیدبک و نظرات برای پلتفرم شما بیشتر باشد، قدرت سئو محلی‌تان افزایش می‌یابد.

  • سیگنال‌ها در مورد آدرس کسب‌و‌کار:

شما می‌توانید با درج شهر، منطقه و آدرس وب سایت خود در محتوای سایت، تگ‌های عناوین و ساختار URLها یا توضیحات متا، امکان بهینه سازی جستجوی محلی را داشته باشید.

  • محتوا:

جزء دیگری که می‌توان آن را پایه‌های سئو محلی دانست، محتواهای محلی و مرتبط است که می‌تواند از طریق پست‌های بلاگ و غیره منتشر شود. این محتواها می‌توانند در رابطه با رویدادها و اخبار محلی نگارش شوند.

رابطه جست وجو گر محلی با کسب و کار های محلی

سئو محلی و بیزینس محلی

منظور از جست وجوگران محلی کاربرانی هستند که یک منطقه یا یک مکان خاصی را در گوگل سرچ می کنند تا موتور گوگل مطالب و اطلاعاتی را راجع به آن در اختیار آن ها قرار دارد. عبارت هایی مانند “بهترین آموزشگاه موسیقی در کرمانشاه” یا “بزرگترین رستوران در فرمانیه” و همچنین “زیباترین کافی شاپ خیابان امام” جزء عبارت های جست و گر محلی در گوگل است. در واقع اگر در یک سرچ گوگل مکان یا منطقه خاصی را جست و جو کنید به شما جست وجو گر محلی می گویند.

در تحقیقاتی که صورت گرفته حدودا 3/1 از سرچ های اینترنت در راستای جست و جوی یک مکان و منطقه است؛ بنابراین اگر دارای یک کسب و کار کوچک و محدود هستید بدانید که اصلی ترین و بیشترین مشتریان شما همان جست و گران محلی می باشند. براین اساس بیشتر از نیمی از کاربران برای انجام کارهای خود به دنبال پیدا کردن مکانی هستند که از نظر مکانی دارای کمترین فاصله با خود باشد.

با این توضیحات حدس می زنم که تاکنون اهمیت سئو لوکال را در دنیال دیجیتال مارکتینگ فهمیده باشید، اگر اینطور است پس آماده شوید تا توضیحات تکمیلی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

الگوریتم محلی گوگل چگونه کار می‌کند؟

نحوه کارکرد سئو محلی

نتایج سئو محلی در لیست جستجوی گوگل و در بالاترین سطح آن نمایش داده می‌شود. نکته مهم در نحوه کارکردن این الگوریتم، متفاوت بودن فاکتورهای رتبه بندی آن با وب سایت‌ها است اما مهم‌ترین این فاکتورها برای سئو محلی چیست؟ در پاسخ می‌توان گفت:

  • محلی که کاربر از آنجا سرچ می‌کند. گوگل همواره نزدیک‌ترین نتایج را نشان می‌دهد.
  • سازگاری NAP که به معنای سازگاری نام، آدرس، شماره تلفن کسب‌وکار شما در پلتفرم‌های آنلاین است.
  • ثبت نام در بخش Google My Business.
  • کلمات کلیدی که در ثبت نام بخش قبل برای کسب‌و‌کار خود و شناساندن آن معرفی کرده‌اید.
  • نظرات آنلاین از سوی کاربران و امتیازاتی که توسط آنها درج شده‌اند.
  • کلمات کلیدی که در سرچ گوگل توسط کاربر به کار رفته به همراه نام شهر و موقعیت مکانی.

در این رابطه باید بگوییم یک بخش دیگر از نحوه کارکرد سئو محلی گوگل، همانند الگوریتم معمول خود یعنی بها دادن به صفحات با کیوردهای مرتبط کاربر است. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم صفحاتی با این کلمات برای سئو محلی خدمات و محصولات برند خود ایجاد کنید. شما می‌توانید با برون سپاری و سفارش تولید محتوا از سایت SEOEDU،‌ نکات کامل سئو را برای تولید محتوا این صفحات رعایت نمایید.

  • تعداد اشتراک گذاری‌های کسب‌و‌کار در سوشیال مدیا.
  • اعلام حضور یا ثبت دقیق محل کسب‌و‌کار در گوگل مپ که با عنوان Check-ins برای سئو محلی گوگل مهم است.
  • تعداد ستاره‌های درج شده برای کسب‌و‌کار در گوگل مپ.

بنابراین در صورتی که نمی‌دانید الگوریتم گوگل برای سئو محلی چیست؟ کافیست به فاکتورهایی که در بالا بیان کردیم نگاهی بیندازید تا علت رتبه بندی نتایج سئو محلی گوگل را درک کنید.

نکته: سئو محلی در نتایج SERP از 3 قسمت تشکیل می‌شود. نخست کسب‌و‌کارهای روی نقشه، نمایه‌های آنها که در گوگل بیزینس ثبت شده‌اند و در انتها لینک‌هایی از سایت‌هایی که مرتبط بوده یا سئو محلی قوی دارند.

سئو محلی را بیشتر بشناسید!

شناخت بیشتر لوکال سئو

سئو محلی در واقع فرآیندی است که در آن گوگل به صورت هوشمند یاد می گیرد که محل قرار گیری کسب و کار شما کجاست و پس از یادگیری محل شما به دنبال کمک به کاربران گوگل برای پیدا کردن سرچ های محلی مد نظر می رود. گوگل با ارائه الگوریتم کبوتر به صورتی هوشمند عمل می کند که در نتیجه کاربر با سرچ در اینترنت می تواند به سرعت تجارت شما را پیدا کند.

حالا وظیفه شما چیست؟

اگر شما دارای یک کسب و کار محلی هستید و قصد دارید آن را به همه اطرافیان نزدیک خود بشناسانید، باید به سراغ سئو محلی بروید.

در واقع شما با تکنیک های خاصی به گوگل آموزش می دهید که منطقه فعالیت شما کجاست و چه مقدار با کاربر فاصله دارد. هدف گوگل ارائه بهترین نتایج در کمترین زمان به کاربران می باشد که در نتیجه آن تمامی کاربران محلی می توانند به محل های مهم اطراف خود دسترسی پیدا کنند.

چرا باید سئو محلی را برای رونق کسب و کار خود انجام دهید؟

گوگل همانند یک ربات بسیار هوشمند است که در جست وجوی یک کاربر برای پیدا کردن یک منطقه بسیار حرفه ای عمل می کند.

مکانی را که کسب وکار شما در آن راه اندازی شده برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ در واقع شما مکان خود را به گوگل یاد می دهید که در نتیجه گوگل بتواند با سرچ یک کاربر اینترنتی، کسب و کار شما را به او نشان دهد ومعرفی کند.

فرض کنید که کاربر یکی از عبارت های “بهترین سالن ورزشی در ولنجگ” و “بهترین سالن ورزشی نزدیک به من” را سرچ کرده؛ اگر شما سئو محلی را به درستی انجام داده باشید گوگل در هر دو حالت از سرچ، سایت شما را به کاربر نشان می دهد و معرفی می کند.

دلایلی که سئو محلی باعث جذب مشتریان جدید به کسب و کارها شده کدامند؟

دلایلی که سئو محلی باعث جذب مشتریان جدید به کسب و کارها شده کدامند؟

در طول متن بارها اشاره کردیم که سئو محلی برای کسب‌و‌کارها ضروری است و می‌تواند منجر به جذب کاربران و مشتریان از طریق سرچ گوگل شود. دلایلی که باعث می‌شوند تا چنین حرفی را بزنیم عبارتند از:

  • قرار گرفتن در رتبه‌های نخست.
  • افزایش شانس پیشنهاد کسب‌و‌کار شما از گوگل به کاربر.
  • بالا آمدن صفحات مختلف سایت در کیوردهای مهم به خصوص جستجوهای محلی.

همچنین از نظر آماری اگر نمی‌دانید تاثیر سئو محلی چیست؟ می‌توان گفت:

  • 46 درصد از تمام جستجوهای گوگل به منظور جستجو لوکال یا با نیت محلی انجام می‌شود.
  • 29 درصد از نتایج جستجوی گوگل شامل سکشن‌هایی برای نمایش نتایج سئو محلی هستند.
  • 76 درصد از مشتریانی که جستجوی محلی انجام داده‌اند، به فروشگاه پیشنهاد شده توسط گوگل می‌روند.

با مشاهده این آمارها و دلایل به همراه مطالب بخش قبل می‌توانید به خوبی مزایای سئوی محلی برای کسب‌وکارها را درک کنید. حال با ما در ادامه همراه باشید تا گام به گام به آموزش سئو محلی یا لوکال سئو بپردازیم. قابل ذکر است کاربران می توانند برای آموزش کامل مباحث SEO،‌ در دوره آموزش سئو SEOEDU ثبت نام کرده و با تمام بخش‌های بهینه سازی سایت و ترفندهای آن آشنا بشوند.

اهمیت وجود کلمات کلیدی در سئو محلی

اهمیت کلمات کلیدی در لوکال سئو

توجه داشته باشید که کاربر یک عبارت را برای پیدا کردن نتایج، سرچ می کند که این کلمات همیشه ثابت نیستند اما قابل پیش بینی خواهد بود. تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی در واقع راهی برای دیده شدن سایت و افزایش بازدید‌های آن برای خرید و فروش محصول مورد نظر است.

در سئو محلی یک یا چند کلمه کلیدی برای سایت در نظر گرفته می شود که کاربر بلافاصله پس از سرچ عبارتند مد نظر، سایت شما را در نتایج به دست آمده ببیند.

با آگاهی از عبارت های سرچ شده اینترنت در حول و حوش موضوع مد نظر، به راحتی می توان فهمید که چه کلمات کلیدی را باید در سایت خود به کار ببریم تا بازید آن افزایش پیدا کند.

اگر بتوانید به درستی کلمات کلیدی را تشخیص دهید، به راحتی قادر خواهید بود که صفحات گذشته خود را به روز رسانی کنید و یا حتی صفحات تازه ای را به آن اضافه نمایید. کار اصلی شما این است که محتوای تولیدی سایت خود را کاملا متناسب با کلمات کلیدی تحقیق شده ارائه دهید.

آشنایی با فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت

آَشنایی با فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت

همچنین در مورد فاکتورهای محلی که می‌توانند در سئو داخلی مهم باشند باید گفت:

  • لینکسازی داخلی لوکال

انجام لینکسازی داخلی یکی از اقدامات مهم در سئو داخلی است که می‌تواند در سئو لوکال نیز به کار گرفته شود. در این حالت شما می‌توانید با لینکسازی بر روی انکرتکست‌هایی که کلمات کلیدی و لوکال دارند، عنوان صفحات خود را به گوگل بشناسانید.

  • تولید محتوا

ایجاد محتوای باکیفیت به خصوص برای کلیدواژه‌های محلی مثلا “خرید موبایل در یزد” یا “خدمات لوله بازکنی اصفهان” می‌تواند علاوه بر افزایش ترافیک سایت، سئو محلی آن را نیز تقویت کند.

  • تعامل کاربر

یکی از فاکتورهایی که در سئو محلی به شدت اهمیت دارد، تعامل کاربر با کسب‌و‌کار شما و درج نظرات یا امتیاز برای آن است.‌ این موضوع در سئو داخلی نیز مهم است و می‌تواند میزان ارتباط شما با کاربران‌تان را نشان دهد.

ضرورت تولید محتوای هدفمند

شما برای پیشبرد کار سئو محلی خود نیاز به یک محتوای بسیار حرفه ای و هدفمند خواهید داشت. محتوای غنی در سئو محلی به شما کمک می کند که بتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در بهترین حالت ممکن به کاربر آموزش دهید.

ارائه یک محتوای مناسب از دغدغه های امروزه بسیار از سایت های محلی است که شما می توانید این کار را بدون هیچ نگرانی و با اطمینان کامل به سایت seoedo بسپارید.

در تولید محتوا باید بهترین عنوان انتخاب شود به طوری که کاربر با دیدن آن جذب پرداختن به ادامه مطالب شود.

همچین تیتر هایی که در یک محتوا برای سئو محلی به کار می رود باید کاملا متناسب با عنوان اصلی باشد و از تکرار تیتر های بی ربط به موضوع خودداری شود.

از قسمت های اصلی یک محتوا می توان به بدنه اصلی آن اشاره کرد که باید توسط یک تولید کننده محتوای حرفه ای تهیه شود، به طوری که یک متن روان و متناسب با سطح دانش مخاطب ارائه شود.

شما می توانید محتواهای سئو محلی خود را که باید با اصول خاص و حرفه ای نوشته شوند، به تیم ما سپرده و سفارش تولید محتوا خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

ویژگی های یک محتوای خوب برای سئو محلی را بشناسید!

یک محتوای حرفه ای باید استاندارد های ضروری را برای قرار گیری در گوگل داشته باشد؛ در واقع باید از همه نظر تکمیل و حاوی اطلاعات مفید باشد. هدف تولید محتوا در سئو محلی این است که با جذب مخاطبان رتبه خود را در سایت افزایش دهد.

به هر اندازه که رتبه شما در گوگل بالاتر رود شانس بیشتری برای دیده شدن سایت خود در میان نتایج سرچ های کاربران خواهید داشت. محتوای استاندارد کمک بسیار شایانی به شما در جهت افزایش رتبه سایت در موتور سرچ گوگل خواهد کرد پس به راحتی از کنار آن عبور نکنید.

اسلایدر سئو محلی گوگل چیست؟

اسلایدر سئو محلی گوگل چیست؟

اسلایدر سئو محلی، قسمتی از صفحه SERP گوگل است که معمولا در بالای صفحه مشاهده شده و چند کسب‌و‌کار نزدیک شما به همراه موقعیت مکانی آن نشان داده می‌شود. این اسلایدر در نتیجه الگوریتم‌های گوگل برای یافتن و معرفی کسب‌و‌کارهای نزدیک به شما منطبق بر سئو محلی است که در آن، لوکیشن و فیدبک کاربران مهم خواهد بود.

چگونه در اسلایدر گوگل باشیم؟

این یک سوال بسیار مهم برای بسیاری از کسانی است که نمی‌دانند راهکار قرار گرفتن در اسلایدر سئو محلی چیست؟ در پاسخ کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا کسب‌و‌کار خود را در گوگل بیزینس ثبت کنید.
  • حال می‌توانید موقعیت مکانی آن را در گوگل مپ مشخص نمایید.
  • سپس نوبت آن است که موقعیت مکانی را با کمک کاربران تایید کرده و نظرات و امتیازاتی را برای آن درج کنید.

اگر شما هم می‌خواهید از این نوع اسلایدرها استفاده کنید، می‌توانید از خدمات سئو در یزد در مجموعه SEOEDU‌ بهره ببرید.

مهم ترین روش های بهینه سازی سئو محلی چیست؟

ترین روش های بهینه سازی سئو محلی چیست؟

اگر شما هم نمی‌دانید چگونه در رتبه بالای سئو محلی گوگل قرار بگیریم،‌ می‌‌توانید چندین راهکار را در این بخش درنظر داشته باشید که چند نمونه مهم آن عبارتند از:

  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اضافه کردن پست به Google My Business.
  • جذب ترافیک طبیعی و دریافت نظرات و امتیازهای مثبت آنها.
  • ارتقا برند و شهرت آن در منطقه جغرافیایی حول کسب‌وکار.
  • تولید محتوای ویدیویی و متنی مرتبط با استوری‌ها و اخبار با قرار دادن نام برند در آن.
  • بهینه سازی فنی سایت از نظر سرعت، موبایل فرندلی بودن و غیره.
  • کیورد ریسرچ بر روی نتایج محلی و تقویت صفحات آنها برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو.
  • برندسازی و تعامل با صفحات محلی دیگر.
  • درنظر گرفتن استراکچر صفحات سایت و رعایت آنها مانند بهینه سازی هدینگ‌ها، توضیحات متا و اسکیماها. شما کاربران می‌توانید برای ساخت استراکچر سایت خود، با پرداخت قیمت طراحی سایت،‌ از خدمات مجموعه SEOEDU‌ برای طراحی سئو فرندلی سایت تان استفاده کنند.
  • استفاده از رپورتاژ آگهی نیز می‌تواند به عنوان یک روش بهینه سازی سئو محلی سایت درنظر گرفته شود. مثلا شما می‌توانید با درج رپورتاژ در سایت‌های مشابه که در موقعیت مکانی یکسان یا نزدیکی قرار دارند، سایت‌هایی با شهرهای یکسان از این روش برای بهبود سئو سایت خود نیز استفاده کنید. رپورتاژهای آگهی، محتواهایی هستند که شما برای تبلیغ کسب و کار، محصول یا خدمات خود در سایت‌های بزرگ، مرتبط و مشابه ایجاد کرده و لینک سازی از آنها به سایت خود انجام می‌دهید.

ضرورت رپورتاژ آگهی برای رونق کسب و کار محلی

اهمیت این نوع محتوا برای کسب و کارهای محلی نیز قابل توجه است. همانطور که گفتیم امروزه کسب و کار های محلی در اینترنت بسیار رونق گرفته اند اما درآمد این کار نیزبستگی به مهارت سایت برای جذب مخاطب دارد. یکی دیگر از المان های رونق کسب و کار های محلی، سفارش رپورتاژ آگهی است که تاثیر بسزایی در دیده شدن و بالا رفتن رتبه سایت دارد. رپورتاژ آگهی در واقع یک موضوع خاصی را روایت می کند و این ربطی به سایتی که در آن قرار می گیرد ندارد. این کار دو مزیت دارد:

1. با انجام رپورتاژ آگهی سرعت جذب کاربر بالا می رود. با این کار سایت ما بهینه شده که در نتیجه می توان شاهد افزایش رتبه سایت بود.
2. دومین مزیت اجرای رپورتاژ آگهی این است که اگر در سایت محلی شما امکان فروش و یا ارائه خدمات وجود داشته باشد، با قدرت بیشتری می توانید این کار را انجام دهید؛ چرا که شما توسط یک سایت معتبر که دارای کاربران زیادی است، معرفی شده اید و با این روند کاربر به شما اعتماد می کند.

دلایل جذب مشتریان به کسب و کارهای محلی توسط سئو لوکال چیست؟

همانطور که گفتیم، شما برای جذب مخاطب به سایت کسب و کار محلی خود باید به دنبال سئو محلی باشید تا نزدیکان خود را با تجارتی که دارید آشنا کنید. به طور کلی دلایل جذب مشتریان توسط سئو لوکال عبارتند از:

  • اینترنت اصلی ترین منبع سرچ کاربران است به این معنا که مشتریان محلی برای پیدا کردن نزدیک ترین کسب و کار، قبل از هر کاری به سراغ سرچ در اینترنت می روند، بنابراین سئولوکال در این زمینه اهمیت زیادی پیدا می کند.
  • روز به روز به تعداد کاربران اینترنتی و جست وجو هایی که انجام می دهند افزوده می شود. شما می توانید با انجام سئو محلی در رده های ابتدایی سرچ های محلی قرار گیرید و درآمد خود را به حداکثر برسانید.
  • مخاطب با سرچ محلی به سرعت می تواند به هدف خود نزدیک شود؛ به همین دلیل سئو محلی می تواند بسیار هدفمند انجام شود.
  • تعداد بسیار زیادی از سرچ های محلی که در گوگل انجام می شود، در نهایت به فروش خدمات موجود در سایت می انجامد و این موضوع به افزایش درآمد سایت محلی کمک می کند.
  • تعداد گوشی های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت روز به روز در حال افزایش است.
  • اگر بخواهیم مقایسه ای را بین تبلیغات محلی با سئو محلی انجام دهیم، باید بگوییم که کسب سرمایه در روش سئو بسیار سریع تر انجام خواهد شد.
  • تعداد کمی از کسب و کار های محلی، مکان خود را در گوگل مشخص کرده اند؛ به همین دلیل شانس شما برای دیده شدن در گوگل بیشتر است.
  • گاهی می توانید از برخی از فرصت های سئولوکال به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.
  • حجم بسیار زیادی از عموم مردم به کسب و کارهای محلی اطمینان دارند و ترسی از تبادل خدمات با آن ها ندارند.

چک لیست سئو محلی یا لوکال سئو

قبل از اینکه بخواهیم این مقاله را به پایان برسانیم،‌ لازم است یک چک لیست کلی از سئو محلی را از سایت SEOEDU به یادگار داشته باشید که به شرح زیر می‌باشد:

  • ثبت کسب وکاری که دارید در گوگل بیزینس و تعیین موقعیت جغرافیایی آن در گوگل مپ.
  • ساخت یک یا چند صفحه در قالب نوشته یا پیج لندینگ که کلمات کلیدی لوکال را هدف قرار داده‌اند.
  • بروزرسانی اطلاعات کسب‌و‌کار در سایت و گوگل بیزینس.
  • اشتراک گذاری کسب‌و‌کار در پلتفرم‌های مختلف و معرفی آن به دیگران.
  • جلب بازخوردهای مشتریان.
  • رفع مشکلات داخلی و فنی سایت اعم از تنظیم URLهای سایت، سرعت بهینه، تنظیم فایل txt، رفع Coverage Repor در گوگل سرچ کنسول و غیره.
  • اضافه کردن کدهای اسکیما که می‌تواند به صورت اسکیما سازمان، کسب و کار محلی یا شخص ایجاد شود.

اگر شما هم به مباحث سئو علاقمند هستید و می‌خواهید یک تجربه عملی از بهینه سازی سایت خود یا دیگران داشته باشید،‌ پیشنهاد می‌کنیم حتما در منتورینگ سئو سایت ما شرکت کنید.

چک لیست سئو محلی

اشتباهات رایج در سئو محلی که باید بدانید

اشتباهات رایج در سئو محلی که باید بدانید

در صورتی که فکر می‌کنید تلاش زیادی برای تقویت سئو داخلی انجام داده‌اید اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیده‌اید، ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شده باشد. اما این اشتباهات مهلک در سئو محلی چیست؟ برخی از اشکالات در این بخش عبارتند از:

  • عدم درج کسب و کار در گوگل بیزینس

بسیار مهم است که در ابتدا کسب و کار خود را در Google My Business ثبت کنید تا گوگل بتواند نمایه‌ای از بیزینس شما داشته باشد. این کار را می‌توان یک نوع فعالیت مهم و مشترک در سئو محلی و سئو خارجی دانست. عدم انجام چنین کاری، بخش بزرگی از تلاش‌های سئو داخلی شما را هدر می‌دهد؛ چراکه گوگل هنوز درکی از کسب و کار شما و مختصات دقیق آن ندارد.

  • عدم درنظر گرفتن سئو محلی در تولید محتوا

ابتدا در صورتی که نمی‌دانید محتوا چیست، مقاله سایت ما در لینک “تولید محتوا چیست” را مطالعه کنید. این اشتباه یعنی عدم وجود صفحه یا مقاله در رابطه با سئو محلی کسب و کار حتی در سایت‌های بزرگ نیز دیده می‌شود. بهتر است وبمسترها همواره صفحاتی لندینگ یا مقاله‌ای را برای خدمات محلی خود ایجاد کنند و در موضوعاتی با کلمه کلیدی خدماتی و نام محل، محتواهای کاملی را ارائه نمایند.

  • عدم درج اطلاعات کامل کسب و کار (NAP) یا ناسازگاری اطلاعات

عدم وارد کردن NAP به طور دقیق می‌تواند سئو محلی را تا حد زیادی سردرگم کرده و ناکارآمد کند اما NAP در سئو محلی چیست؟ در واقع NAP سرواژه‌های نام، آدرس و شماره تلفن درنظر گرفته می‌شود. این 3 مورد، بخشی از مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید در مورد کسب و کار خود راجع به آن صحبت کنید. ناقص بودن اطلاعات NAP و درج اطلاعات نادرست منجر به ایجاد سردرگمی و حذف شما از لیست نتایج گوگل می‌شود.

شما می‌توانید با دریافت خدمات مشاوره سئو از SEOEDU،‌ مشکلات سایت خود را به صورت کامل در سئو داخلی، محلی و تکنیکال برطرف کنید.

پرسش های متداول

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداول شما کاربران پیرامون موضوع مقاله یعنی سئو محلی چیست؟ عبارتند از:

  • Local searcher یا جست‌وجوکنندۀ محلی کیست؟

جستجوگران سئو محلی به کسانی گفته می‌شود که به دنبال خدمات یا محصولاتی در یک محدوده جغرافیایی هستند. معمولا آنها همراه با کلمه کلیدی اصلی خود و نام محل، اقدام به سرچ در گوگل می‌کنند. به همین خاطر مهم است که آموزش تحقیق کلمه کلیدی را نیز در سئو محلی بدانید. به عنوان مثال می‌توان به چنین سرچ‌هایی اشاره کرد: “فروشگاه لوازم جانبی قم”‌ یا “تخلیه چاه نیاوران تهران” و غیره می‌پردازند،‌ به گونه‌ای که نام محل نیز آورده می‌شود.

  • چگونه فرایند سئوی محلی یا لوکال سئو را برای سایت خود انجام دهیم؟

برای این کار ابتدا کسب‌وکار خود را در گوگل بیزینس ثبت کرده، حال باید با تولید محتوا، ثبت نظر، اضافه کردن داده‌های تکمیلی، آپلود تصاویر و راهکارهایی که در طول مقاله گفتیم، برای تقویت سئو محلی و انجام آن اقدام کنید.

  • منظور از Local SERP چیست؟

به طور خلاصه، به نتایجی از موتور جستجو اینترنتی گفته می‌شود که مرتبط با کلمات کلیدی محلی و مکانی هستند.

  • آیا سئو محلی تنها به نمایش لینک سایت در گوگل ختم میشود؟

خیر؛ داده‌های دیگری مانند موقعیت جغرافیایی و نمایه کسب‌وکار شما در گوگل بیزینس نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

  •  آیا با سئو محلی ترافیک سایت خود را از دست میدهیم؟

خیر؛ برخلاف سوال در صورتی که سئو محلی بتواند با رعایت فاکتورهای سئو داخلی مانند افزایش سرعت سایت،‌ تدابیل افزایشی برای نرخ CTR،‌ قرار دادن باتن‌های CTA و هدایت مشتری به دریافت خدمات اجرا شود، هم ترافیک و هم نرخ تبدیل سایت شما افزایش خواهد یافت.

نتیجه گیری

سئو محلی یکی از اصلی ترین و بهترین راه های معرفی کسب و کار شما به مشتریان است. شما می توانید بدون هیچ دغدغه و نگرانی برای بالابردن رتبه سایت محلی خود، تولید محتوا و همچنین رپورتاژ آگهی به سایت seoedu مراجعه نمایید و بهترین خدمات را با بالاترین بازده دریافت کنید.

قبلی تگ کنونیکال، آموزش عملی استفاده از این تگ
بعدی انجام تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی در 2021

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • رسول گفت:
    جولای 4, 2021 در 12:57 ق.ظ

    بسیار عالی و اموزنده بود استاد.
    فقط اینکه برای رپورتاژ آگهی از سایت شما چقدر زمان لازم است تا به مرحله اجرا و بازخورد برسیم؟

    پاسخ
    • محمدرضا دهقانی گفت:
      جولای 5, 2021 در 1:32 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر
      درمورد بحث اجرا کمپین رپورتاژ آگهی باید بررسی بشه و متناسب با سایت شما اون کمپین مشخص کنیم.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرین 09130904084

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • دیجیتال مارکتینگ
  • شبکه های اجتماعی
  • معرفی افزونه وردپرس
  • هوش مصنوعی

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

خدمات سئو سایت

راه های ارتباطی
  • 021-28424084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

قوانین و مقررات سایت | ثبت شکایات

جدیدترین مقالات سئو
  • راهنمای خرید پیج اینستاگرامی و نکات مهم قبل از خرید
  • آموزش دانلود ویدیو از اینستاگرام + معرفی ابزار
  • راهنمای کامل رفع اکشن بلاک در اینستاگرام، معرفی جدیدترین تکنیک ها
  • راهنمای کامل نحوه سوال پرسیدن از هوش مصنوعی و استفاده از آن
  • گوگل ترندز چیست و کاربرد آن در سئو به چه شکل است؟
sitemap
اینماد

© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=6102
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.
  • ویدیو معرفی
  • درباره دوره
  • سرفصل های دوره
  • مخاطبین دوره
  • ویژگی های دوره
  • سوالات متداول

تست پاپ آپ