سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

- 1 منظور از تجارت محلی چیست؟ چقدر با آن آشنایی دارید؟
- 2 رابطه جست وجو گر محلی با کسب و کار های محلی
- 3 سئو محلی را بیشتر بشناسید!
- 4 چرا باید سئومحلی را برای رونق کسب و کار خود انجام دهید؟
- 5 اهمیت وجود کلمات کلیدی در سئو محلی
- 6 ضرورت تولید محتوای هدفمند
- 7 ویژگی های یک محتوای خوب برای سئو محلی را بشناسید!
- 8 رپورتاژ آگهی چیست؟
- 9 ضرورت رپورتاژ آگهی برای رونق کسب و کار محلی
- 10 دلایل جذب مشتریان به کسب و کارهای محلی توسط سئو لوکال چیست؟

تا حالا بازار دست فروشان را از نزدیک دیده اید؟ هر فروشنده در گوشه ای فریاد می زند و جنس خود را تبلیغ می کند؛ یکی قیمت مناسب جنسش را یادآور می شود و دیگری کیفیت آن را گوشزد می کند. هدف آن ها چیست؟
آیا به غیر از این است که می خواهند در میان سایر رقبا حرف خود را به کرسی بنشانند؟ آیا به غیر از این است که می خواهند تمام توجه شما را برای خرید اجناس خود معطوف کنند؟
دنیای دیجیتال مارکتینگ هم دقیقا همچین چیزی است که در این میان سئو به عنوان یک سنبل قد علم می کند. یکی از بخش های بسیار مهم و کارآمد در این زمینه سئو محلی است که امروزه به یکی از المان های اساسی دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.
Seoedu در زمینه لوکال سئو جزء قدرتمند ترین و بهترین سایت های موجود خواهد بود. اگر می خواهید در این باره اطلاعات بیشتری را به دست آورید، با ما همراه باشید تا مطالبی را تحت عنوان “سئو محلی یا لوکال سئو چیست” را در اختیار شما عزیزان گرانقدر قرار دهیم.
منظور از تجارت محلی چیست؟ چقدر با آن آشنایی دارید؟
شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از تجارت محلی چیست و اصلا چه اهمیتی برای ما دارد؟ پاسخ به این موضوع را با یک سوال از شما بررسی می کنیم.
فرض کنید شما در منطقه نیاوران تهران زندگی می کنید و قصد دارید برای آخر هفته به یک رستوران لاکچری بروید؛ حال شما با توجه به شلوغی های شهر و مشکلات رفت و آمد دوست دارید در همان منطقه نیاوران یک رستواران لاکچری را پیدا کنید یا به دنبال یک رستوران در منطقه ای دیگر می روید؟
به احتمال قوی پاسخ شما همان محله نیاوران است و برای پیدا کردن هدف مورد نظر معمولا به سراغ سرچ در اینترنت تحت عنوان “بهترین رستوران نیاوران” می روید. بنابراین بیشترین و بهترین مشتریان رستوران های این منطقه، ساکنان همان منطقه هستند. به این نوع از کسب و کار هایی که مشتریان آن محلی هستند، تجارت محلی می گویند.
رابطه جست وجو گر محلی با کسب و کار های محلی
منظور از جست وجوگران محلی کاربرانی هستند که یک منطقه یا یک مکان خاصی را در گوگل سرچ می کنند تا موتور گوگل مطالب و اطلاعاتی را راجع به آن در اختیار آن ها قرار دارد. عبارت هایی مانند “بهترین آموزشگاه موسیقی در کرمانشاه” یا “بزرگترین رستوران در فرمانیه” و همچنین “زیباترین کافی شاپ خیابان امام” جزء عبارت های جست و گر محلی در گوگل است. در واقع اگر در یک سرچ گوگل مکان یا منطقه خاصی را جست و جو کنید به شما جست وجو گر محلی می گویند.
در تحقیقاتی که صورت گرفته حدودا 3/1 از سرچ های اینترنت در راستای جست و جوی یک مکان و منطقه است؛ بنابراین اگر دارای یک کسب و کار کوچک و محدود هستید بدانید که اصلی ترین و بیشترین مشتریان شما همان جست و گران محلی می باشند. براین اساس بیشتر از نیمی از کاربران برای انجام کارهای خود به دنبال پیدا کردن مکانی هستند که از نظر مکانی دارای کمترین فاصله با خود باشد.
با این توضیحات حدس می زنم که تاکنون اهمیت سئو لوکال را در دنیال دیجیتال مارکتینگ فهمیده باشید، اگر اینطور است پس از آماده شوید تا توضیحات تکمیلی را در اینباره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.
سئو محلی را بیشتر بشناسید!
سئو محلی در واقع فرآیندی است که در آن گوگل به صورت هوشمند یاد می گیرد که محل قرار گیری کسب و کار شما کجاست و پس از یادگیری محل شما به دنبال کمک به کاربران گوگل برای پیدا کردن سرچ های محلی مد نظر می رود. گوگل با ارائه الگوریتم کبوتر به صورتی هوشمند عمل می کند که در نتیجه کاربر با سرچ در اینترنت می تواند به سرعت تجارت شما را پیدا کند.
حالا وظیفه شما چیست؟
اگر شما دارای یک کسب و کار محلی هستید و قصد دارید آن را به همه اطرافیان نزدیک خود بشناسانید، باید به سراغ سئو محلی بروید.
در واقع شما با تکنیک های خاصی به گوگل آموزش می دهید که منطقه فعالیت شما کجاست و چه مقدار با کاربر فاصله دارد. هدف گوگل ارائه بهترین نتایج در کمترین زمان به کاربران می باشد که در نتیجه آن تمامی کاربران محلی می توانند به محل های مهم اطراف خود دسترسی پیدا کنند.
چرا باید سئومحلی را برای رونق کسب و کار خود انجام دهید؟
گوگل همانند یک ربات بسیار هوشمند است که در جست وجوی یک کاربر برای پیدا کردن یک منطقه بسیار حرفه ای عمل می کند.
مکانی را که کسب وکار شما در آن راه اندازی شده برای گوگل بسیار اهمیت دارد؛ در واقع شما مکان خود را به گوگل یاد می دهید که در نتیجه گوگل بتواند با سرچ یک کاربر اینترنتی، کسب و کار شما را به او نشان دهد ومعرفی کند.
فرض کنید که کاربر یکی از عبارت های “بهترین سالن ورزشی در ولنجگ” و “بهترین سالن ورزشی نزدیک به من” را سرچ کرده؛ اگر شما سئو محلی را به درستی انجام داده باشید گوگل در هر دو حالت از سرچ، سایت شما را به کاربر نشان می دهد و معرفی می کند.
اهمیت وجود کلمات کلیدی در سئو محلی
توجه داشته باشید که کاربر یک عبارت را برای پیدا کردن نتایج، سرچ می کند که این کلمات همیشه ثابت نیستند اما قابل پیش بینی خواهد بود. تحقیق کلمات کلیدی سئو محلی در واقع راهی برای دیده شدن سایت و افزایش بازید های آن برای خرید و فروش محصول مورد نظر است.
در سئو محلی یک یا چند کلمه کلیدی برای سایت در نظر گرفته می شود که کاربر بلافاصله پس از سرچ عبارتند مد نظر، سایت شما را در نتایج به دست آمده ببیند.
با آگاهی از عبارت های سرچ شده اینترنت در حول و حوش موضوع مد نظر، به راحتی می توان فهمید که چه کلمات کلیدی را باید در سایت خود به کار ببریم تا بازید آن افزایش پیدا کند.
اگر بتوانید به درستی کلمات کلیدی را تشخیص دهید، به راحتی قادر خواهید بود که صفحات گذشته خود را به روز رسانی کنید و یا حتی صفحات تازه ای را به آن اضافه نمایید. کار اصلی شما این است که محتوای تولیدی سایت خود را کاملا متناسب با کلمات کلیدی تحقیق شده ارائه دهید.
ضرورت تولید محتوای هدفمند
شما برای پیشبرد کار سئو محلی خود نیاز به یک محتوای بسیار حرفه ای و هدفمند خواهید داشت. محتوای غنی در سئو محلی به شما کمک می کند که بتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز را در بهترین حالت ممکن به کاربر آموزش دهید.
ارائه یک محتوای مناسب از دغدغه های امروزه بسیار از سایت های محلی است که شما می توانید این کار را بدون هیچ نگرانی و با اطمینان کامل به سایت seoedo بسپارید.
در تولید محتوا باید بهترین عنوان انتخاب شود به طوری که کاربر با دیدن آن جذب پرداختن به ادامه مطالب شود.
همچین تیتر هایی که در یک محتوا برای سئو محلی به کار می رود باید کاملا متناسب با عنوان اصلی باشد و از تکرار تیتر های بی ربط به موضوع خودداری شود.
از قسمت های اصلی یک محتوا می توان به بدنه اصلی آن اشاره کرد که باید توسط یک تولید کننده محتوای حرفه ای تهیه شود، به طوری که یک متن روان و متناسب با سطح دانش مخاطب ارائه شود.
شما می توانید محتواهای سئو محلی خود را که باید با اصول خاص و حرفه ای نوشته شوند، به تیم ما سپرده و سفارش تولید محتوا خود را با خیالی آسوده انجام دهید.
ویژگی های یک محتوای خوب برای سئو محلی را بشناسید!
یک محتوای حرفه ای باید استاندارد های ضروری را برای قرار گیری در گوگل داشته باشد؛ در واقع باید از همه نظر تکمیل و حاوی اطلاعات مفید باشد. هدف تولید محتوا در سئو محلی این است که با جذب مخاطبان رتبه خود را در سایت افزایش دهد.
به هر اندازه که رتبه شما در گوگل بالاتر رود شانس بیشتری برای دیده شدن سایت خود در میان نتایج سرچ های کاربران خواهید داشت. محتوای استاندارد کمک بسیار شایانی به شما در جهت افزایش رتبه سایت در موتور سرچ گوگل خواهد کرد پس به راحتی از کنار آن عبور نکنید.
رپورتاژ آگهی چیست؟
موتور های جست وگر زیادی در اینترنت وجود دارد که یکی از آن ها گوگل است. شما با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی باید تمامی اقدامات لازم را برای شناساندن آن به مخاطب به کار بگیرید، یعنی سایت خود را بهینه کنید. یکی از مراحل بهینه کردن سایت به منظور افزایش رتبه آن، رپورتاژ آگهی است. حال رپورتاژ آگهی چیست؟ با آن آشنایی دارید؟
رپورتاژ آگهی در واقع یک نوع تبلیغ سایت شما در یک سایت دیگر است؛ یعنی شما محتوایی را درباره معرفی سایت خود تولید کرده و سپس درج آن را به سایت دیگری می سپارید. در مجموع می توان گفت که سایت شما به وسیله یک سایت معتبر دیگر که مخاطبان خاص خود را دارد، معرفی می شود و این به بالا رفتن رتبه سایت شما کمک می کند. در این رپورتاژها کار لینک سازی نیز انجام می شود که به وسیله این لینک ها مخاطب به سایت اصلی ارجاع داده می شود.
ضرورت رپورتاژ آگهی برای رونق کسب و کار محلی
همانطور که گفتیم امروزه کسب و کار های محلی در اینترنت بسیار رونق گرفته اند اما درآمد این کار نیزبستگی به مهارت سایت برای جذب مخاطب دارد. یکی دیگر از المان های رونق کسب و کار های محلی، سفارش رپورتاژ آگهی است که تاثیر بسزایی در دیده شدن و بالا رفتن رتبه سایت دارد. رپورتاژ آگهی در واقع یک موضوع خاصی را روایت می کند و این ربطی به سایتی که در آن قرار می گیرد ندارد. این کار دو مزیت دارد:
1. با انجام رپورتاژ آگهی سرعت جذب کاربر بالا می رود. با این کار سایت ما بهینه شده که در نتیجه می توان شاهد افزایش رتبه سایت بود.
2. دومین مزیت اجرای رپورتاژ آگهی این است که اگر در سایت محلی شما امکان فروش و یا ارائه خدمات وجود داشته باشد، با قدرت بیشتری می توانید این کار را انجام دهید؛ چرا که شما توسط یک سایت معتبر که دارای کاربران زیادی است، معرفی شده اید و با این روند کاربر به شما اعتماد می کند.
دلایل جذب مشتریان به کسب و کارهای محلی توسط سئو لوکال چیست؟
همانطور که گفتیم، شما برای جذب مخاطب به سایت کسب و کار محلی خود باید به دنبال سئو محلی باشید تا نزدیکان خود را با تجارتی که دارید آشنا کنید. به طور کلی دلایل جذب مشتریان توسط سئو لوکال عبارتند از:
- اینترنت اصلی ترین منبع سرچ کاربران است به این معنا که مشتریان محلی برای پیدا کردن نزدیک ترین کسب و کار، قبل از هر کاری به سراغ سرچ در اینترنت می روند، بنابراین سئولوکال در این زمینه اهمیت زیادی پیدا می کند.
- روز به روز به تعداد کاربران اینترنتی و جست وجو هایی که انجام می دهند افزوده می شود. شما می توانید با انجام سئو محلی در رده های ابتدایی سرچ های محلی قرار گیرید و درآمد خود را به حداکثر برسانید.
- مخاطب با سرچ محلی به سرعت می تواند به هدف خود نزدیک شود؛ به همین دلیل سئو محلی می تواند بسیار هدفمند انجام شود.
- تعداد بسیار زیادی از سرچ های محلی که در گوگل انجام می شود، در نهایت به فروش خدمات موجود در سایت می انجامد و این موضوع به افزایش درآمد سایت محلی کمک می کند.
- تعداد گوشی های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت روز به روز در حال افزایش است.
- اگر بخواهیم مقایسه ای را بین تبلیغات محلی با سئو محلی انجام دهیم، باید بگوییم که کسب سرمایه در روش سئو بسیار سریع تر انجام خواهد شد.
- تعداد کمی از کسب و کار های محلی، مکان خود را در گوگل مشخص کرده اند؛ به همین دلیل شانس شما برای دیده شدن در گوگل بیشتر است.
- گاهی می توانید از برخی از فرصت های سئولوکال به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.
- حجم بسیار زیادی از عموم مردم به کسب و کارهای محلی اطمینان دارند و ترسی از تبادل خدمات با آن ها ندارند.
نتیجه گیری
سئو محلی یکی از اصلی ترین و بهترین راه های معرفی کسب و کار شما به مشتریان است. شما می توانید بدون هیچ دغدغه و نگرانی برای بالابردن رتبه سایت محلی خود، تولید محتوا و همچنین رپورتاژ آگهی به سایت seoedu مراجعه نمایید و بهترین خدمات را با بالاترین بازده دریافت کنید.
2 Comments
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
بسیار عالی و اموزنده بود استاد.
فقط اینکه برای رپورتاژ آگهی از سایت شما چقدر زمان لازم است تا به مرحله اجرا و بازخورد برسیم؟
سلام وقتتون بخیر
درمورد بحث اجرا کمپین رپورتاژ آگهی باید بررسی بشه و متناسب با سایت شما اون کمپین مشخص کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرین 09130904084