جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • دوره غیرحضوری
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
  • 09130904084
  • info@seoedu.ir
  • آموزش سئو
  • سفارش تولید محتوا
0
SEOEDU
  • صفحه اصلی
  • دوره غیرحضوریداغ
    • سئومَستر – دوره جامع سئو
    • آموزش لینک سازی خارجی
    • آموزش رپورتاژ آگهی
    • دوره آکادمی پلاس
    • افزایش سرعت سایت
    • آموزش انتخاب کلمات کلید سایت
    • آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی
  • خدمات ما
    • خدمات سئو سایت
      • سئو سایت فروشگاهی
      • سئو سایت شرکتی
      • سئو سایت وردپرس
      • سئو سایت در تبریز
      • سئو سایت در مشهد
      • سئو سایت در تهران
      • سئو سایت در اصفهان
      • سئو سایت در یزد
      • سئو سایت تضمینی
    • خدمات طراحی سایت
      • طراحی سایت شرکتی
        • قیمت طراحی سایت شرکتی
      • طراحی سایت فروشگاهی
        • قیمت طراحی سایت فروشگاهی
      • طراحی سایت آموزشی
        • قیمت طراحی سایت آموزشی
      • طراحی سایت وردپرس
        • قیمت طراحی سایت وردپرس
      • طراحی سایت در تهران
      • طراحی سایت در مشهد
      • طراحی سایت در اصفهان
      • طراحی سایت در تبریز
      • طراحی سایت در یزد
      • طراحی سایت خدماتی
      • طراحی سایت ارزان
      • طراحی سایت مدارس
        • قیمت طراحی سایت مدارس
    • سفارش تولید محتوا
      • سفارش محتوای انگلیسی
      • هزینه تولید محتوا
      • تولید محتوا سایت فروشگاهی
      • تولید محتوا رپورتاژ آگهی
    • مشاوره سئو
    • سفارش رپورتاژ آگهی
  • وبلاگ
ورود | ثبت نام

وبلاگ

SEOEDUمقاله هاآموزش سئوسئو تکنیکال، آموزش قدم به قدم از 0 تا 100

سئو تکنیکال، آموزش قدم به قدم از 0 تا 100

مهر 21, 1400
ارسال شده توسط طاهرخانی
آموزش سئو
سئو تکنیکال
سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
تماس از سراسر کشور : 09130904084
فهرست محتوا نمایش
1 سئو تکنیکال چیست؟
2 چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه سازی کنید؟ اهمیت سئو تکنیکال
3 ویژگی های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟
4 1- سریع بارگذاری می شود
5 2- برای موتورهای جستجو قابل خزش است
6 3- لینک های مرده (زیادی) ندارد
7 4- محتوای تکراری در آن وجود ندارد
8 5- ایمن است
9 6- اهمیت استراکچر دیتاها در سئو تکنیکال
10 7-نقشه سایت بخش بسیار مهم در سئو تکنیکال
11 8- استفاده از تگ hreflang در سئو تکنیکال سایت های بین المللی و چند زبانه
12 سوالات متداول
13 1- آیا ریسپانسیو بودن سایت هم جزو سئو تکنیکال است؟
14 2- دلایل مهم بودن سئو تکنیکال کدامند؟
15 3- سئو تکنیکال چه فرقی با سئو داخل صفحه دارد؟
16 4- خرید رپورتاژ آگهی هم جزو سئو تکنیکال محسوب می شود؟
امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

در این مطلب ما اصول اولیه سئو تکنیکال را بررسی می کنیم. در حال حاضر بحث در مورد مبانی و اصول SEO تکنیکال ممکن است کمی متناقض به نظر برسد اما برخی از ویژگی های فنی SEO می تواند به معنای تفاوت بین یک سایت دارای رتبه بالا و یک سایتی باشد که به هیچ وجه رتبه ای ندارد.

SEO فنی آسان نیست اما در این مطلب ما به زبان ساده توضیح خواهیم داد که هنگام کار بر روی جنبه های فنی وب سایت خود باید به چه چیزهایی توجه کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو فنی یا تکنیکال به بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. بارگیری سریعتر وب سایت، خزیدن آسان آن و قابل فهم ساختن آن برای موتورهای جستجو، ستون های بهینه سازی فنی هستند. سئوی تکنیکال بخشی از سئوی داخلی است که بر بهبود المان های وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو تمرکز دارد.

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه سازی کنید؟ اهمیت سئو تکنیکال

گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند بهترین نتایج ممکن کوئیری را به کاربران خود ارائه دهند. بنابراین ربات های گوگل، صفحات وب را بر اساس عوامل متعددی خزیده و ارزیابی می کنند. برخی از عوامل همانند سرعت بارگذاری صفحه بر اساس تجربه کاربر است.

سایر عوامل به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که صفحات شما در مورد چه موضوعی است. این همان کاری است که استراکچر دیتا یا همان داده های ساختار یافته انجام می دهد. بنابراین با بهبود جنبه های فنی به موتورهای جستجو کمک می کنید تا بهتر سایت شما را خزیده و موضوع آن را درک کنند. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، پاداش شما ممکن است کسب رتبه های بالاتر باشد.

برعکس اگر در سایت خود اشتباهات فنی جدی مرتکب شوید، ممکن است برای شما گران تمام شود. مثلاً شما با افزودن یک اسلش اضافی در جای نامناسبی در فایل robots.txt اولین فردی نخواهید بود که باعث می شوید موتورهای جستجو به طور کامل از خزیدن سایت شما دست بکشند.

اما این تصور غلطی است که شما فقط باید برای جلب رضایت موتورهای جستجو بر روی سئو تکنیکال وب سایت خود تمرکز کنید. وب سایت باید در وهله اول برای کاربران شما بهینه سازی شود یعنی سریع بارگذازی شود، مطالب آن واضح بوده و درک آن برای کاربران آسان باشد. خوشبختانه ایجاد یک فونداسیون فنی قوی اغلب با تجربه بهتر کاربران و موتورهای جستجو توأمان می باشد.

ویژگی های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟

بارگذاری یک وب سایتی که از نظر فنی بی نقص باشد، برای کاربران سریع است و خزش آن برای ربات های موتور جستجو نیز راحت است. یک تنظیم فنی مناسب به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند که موضوع سایت در مورد چیست و از سردرگمی ناشی از خیلی موارد مثل محتوای تکراری جلوگیری می کند. علاوه بر این از طریق لینک های غیر فعال، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را به بن بست نمی فرستید. برخی از ویژگی های مهم یک وب سایت بهینه شده از نظر فنی عبارتند از:

1- سریع بارگذاری می شود

امروزه صفحات وب باید سریع بارگیری شوند. کاربران بی حوصله هستند و نمی خواهند زیاد منتظر باز شدن صفحه ای باشند. در سال 2016 تحقیقات نشان داد که 53 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت تلفن همراه در صورت باز نشدن یک صفحه وب در عرض سه ثانیه، آن را ترک می کنند. بنابراین اگر وب سایت شما کند است، ترافیک و بازدید زیادی را از دست خواهید داد چون مردم از وبسایت شما ناامید شده و به وب سایت دیگری رجوع می کنند.

گوگل می داند صفحات وبی که کند بارگذاری می شوند، تجربه کمتر مطلوبی را ارائه می دهند. بنابراین صفحات وبی را ترجیح می دهد که سریعتر بارگیری شوند.

2- برای موتورهای جستجو قابل خزش است

موتورهای جستجو از ربات ها یا عنکبوت ها برای خزیدن وب سایت شما استفاده می کنند. ربات ها لینک های موجود در صفحات سایت شما را دنبال می کنند تا محتوای سایت شما را کشف کنند. شما با یک لینک سازی داخلی عالی می توانید مطمئن شوید که به ربات ها فهمانده اید که مهمترین محتوای سایت شما چیست.

اما راه های بیشتری برای هدایت ربات ها وجود دارد. برای مثال اگر نمی خواهید ربات ها به برخی از لینک ها بروند، می توانید با نوفالو کردن آن لینک ها از خزیدن آنها جلوگیری کنید. همچنین می توانید به ربات ها بگویید که صفحه ای را بخزند اما این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهند یا لینک های موجود در آن صفحه را دنبال نکنند. همه این مسائل مروط به جنبه هایی از سئو تکنیکال است!

• فایل Robots.txt

با استفاده از فایل robots.txt می توانید رهنمودها و دستورالعمل هایی را در مورد سایت خود به ربات های گوگل بگویید. فایل robots.txt یک ابزار قدرتمند در سئو تکنیکال است که باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، یک اشتباه کوچک ممکن است مانع خزیدن قسمت های مهم سایت شما توسط ربات ها شود. گاهی اوقات وبمسترها ناخواسته فایل های CSS و JS سایت خود را در فایل robot.txt مسدود می کنند.

این فایل ها حاوی کدی هستند که به مرورگرها می گوید که سایت شما باید چگونه باشد و چگونه کار می کند. اگر آن فایل ها مسدود شده باشند، موتورهای جستجو نمی توانند بفهمند که سایت شما به درستی کار می کند یا خیر!

نهایتاً ما توصیه می کنیم اگر واقعاً نحوه کار فایل robots.txt را نمی دانید، شاید بهتر باشد مدیریت آن فایل را به یک فرد متخصص بسپارید!

• تگ meta robots

متا تگ روبات ها قطعه ای از کد است که شما به عنوان بازدید کننده، آن را در صفحه مشاهده نمی کنید چون در بخش به اصطلاح سر صفحه در کد منبع قرار دارد. ربات ها هنگام پیدا کردن صفحه، آن تگ را می خوانند و اطلاعاتی را در مورد صفحه یا کاری که باید با آن انجام دهند، پیدا می کنند.

اگر می خواهید روبات های موتور جستجو، صفحه ای را بخزند اما به دلایلی نمی خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوید، می توانید با robots meta tag این موضوع را به آنها بگویید. همچنین با استفاده از متا تگ روبات ها می توانید به ربات ها دستور دهید تا یک صفحه را بخزند اما لینک های موجود در صفحه را دنبال نکنند.

شما با شرکت در یک دوره آموزش سئو به راحتی می توانید تمام این مبانی را یاد بگیرید و شرکت در دوره سئو مستر سایت SEOEDU پیشنهاد ما به شماست. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه سئو تکنیکال می توانید از مشاوره سئو این سایت که توسط متخصصان لایق و کارآزموده انجام می شود، بهره مند شوید.

3- لینک های مرده (زیادی) ندارد

ما گفتیم که وب سایت هایی که کند بارگذاری می شوند، ناامید کننده هستند. چیزی که ممکن است برای بازدیدکنندگان آزاردهنده تر از یک صفحه کند بارگذاری شده باشد، فرود در صفحه ای است که اصلا وجود ندارد. اگر یک لینک به صفحه ای ناموجود در سایت شما منتهی شود، افراد با خطای 404 مواجه خواهند شد.

علاوه بر این موتورهای جستجو نیز دوست ندارند این صفحات خطا را پیدا کنند. موتورهای جستجو شاید که نه حتماً، نسبت به بازدیدکنندگان با خطاهای 404 بیشتری روبرو می شوند چون آنها همه لینک هایی که با آن برخورد می کنند را دنبال می کنند، حتی اگر مخفی باشد.

متأسفانه اکثر سایت ها دارای لینک های مرده هستند. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارد که می تواند به شما در بازیابی لینک های مرده سایت شما کمک کند. کافیست در مورد آن ابزارها و نحوه حل خطاهای 404 در گوگل سرچ کنید.

برای جلوگیری از لینک های مرده غیر ضروری، همیشه باید URL یک صفحه را هنگام حذف یا جابجایی، تغییر مسیر دهید یعنی آن را ریدایرکت کنید. در حالت ایده آل شما آن را به صفحه ای هدایت می کنید که جایگزین صفحه قدیمی می شود.

4- محتوای تکراری در آن وجود ندارد

اگر محتوای یکسانی در صفحات متعدد سایت خود دارید یا حتی محتوای شما کپی شده از سایت های دیگرباشد، موتورهای جستجو ممکن است گیج شوند. زیرا اگر این صفحات محتوای یکسانی داشته باشند، موتورهای جستجو نمی توانند بفهمند کدام یک باید بالاترین رتبه را داشته باشند؟ در نتیجه آنها ممکن است همه صفحات با محتوای یکسان را در رتبه پایین تری قرار دهند.

متأسفانه ممکن است مشکل محتوای تکراری بدون اطلاع شما در سایت تان وجود داشته باشد. به دلایل فنی، URL های مختلف می توانند محتوای یکسانی را نشان دهند. این موضوع برای یک بازدید کننده هیچ تفاوتی نمی کند اما برای یک موتور جستجوتفاوت زیادی ایجاد می کند!

خوشبختانه یک راه حل فنی برای این مسئله وجود دارد. شما با لینک کنونیکال می توانید مشخص کنید که صفحه اصلی یا صفحه ای که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، کدام است. شما با یادگیری سئو محتوا در seoedu به راحتی می توانید یک آدرس اینترنتی متعارف برای یک صفحه تعیین کنید و در نتیجه از مشکلات محتوای تکراری که ممکن است حتی از آنها آگاه نباشید، جلوگیری نمایید.

5- ایمن است

وب سایت بهینه شده از نظر سئو تکنیکال، وب سایتی امن است. امروزه ایمن سازی وب سایت شما برای کاربران برای تضمین حریم خصوصی آنها یک نیاز اساسی است. برای ایمن سازی وب سایت (وردپرس) کارهای زیادی می توانید انجام دهید و یکی از مهمترین موارد، اجرا و پیاده سازی HTTPS است.

HTTPS اطمینان می دهد که هیچ کس نمی تواند داده های ارسال شده بین مرورگر و سایت را رهگیری کند. بنابراین اگر افراد وارد سایت شما شوند و در آن ثبت نام کنند، اطلاعات آنها ایمن است. برای پیاده سازی HTTPS در سایت خود به یک گواهی به اصطلاح SSL نیاز دارید. گوگل اهمیت امنیت را می پذیرد و بنابراین HTTPS را به یک سیگنال رتبه بندی تبدیل کرده است! وب سایت های امن رتبه بالاتری نسبت به وب سایت های ناایمن دارند.

شما به راحتی می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما در اکثر مرورگرها، HTTPS است یا خیر. اگر نشان قفل را در سمت چپ نوار جستجوی مرورگر مشاهده کنید، یعنی آن سایتی که می خواهید وارد آن شوید، امن است.

6- اهمیت استراکچر دیتاها در سئو تکنیکال

استراکچر دیتا

داده های ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت، محتوا یا حتی کسب و کار شما را بهتر درک کنند. با داده های ساختار یافته می توانید به موتورهای جستجو بگویید چه محصولی را می فروشید یا چه آموزش هایی را در سایت خود دارید. استراکچر دیتا همچنین به شما این امکان را می دهد که انواع جزئیات مربوط به آن محصولات یا آموزش ها را ارائه دهید.

از آنجا که یک فرمت ثابتی برای ارائه اطلاعات وجود دارد، موتورهای جستجو به راحتی می توانند آن را پیدا و درک کنند. استراکچر دیتا به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را در یک تصویر بزرگتر قرار دهند. به عنوان مثال شما با نشانه گذاری اسکیما برای سایت خودتان می توانید بلوک های محتوای ساختار یافته داده ای رایگان را در صفحات جستجو ایجاد کنید.
اجرا و پیاده سازی داده های ساختار یافته می تواند چیزی بیشتر از درک بهتر موتورهای جستجو را برای شما به ارمغان بیاورد. این کارمحتوای شما را واجد شرایط برای کسب نتایج غنی می کند. یعنی نتایجی در موتورهای جستجو نشان داده می شوند که ستاره دار بوده یا جزئیاتی اضافی از محتوای شما را در serp ها نشان می دهند.
برای سفارش تولید محتوا یونیک و سئو شده می توانید با سایت ما تماس بگیرید.

7-نقشه سایت بخش بسیار مهم در سئو تکنیکال

نقشه سایت XML به زبان ساده لیستی از تمام صفحات سایت شما است که به عنوان یک نقشه راه برای موتورهای جستجو در سایت تان عمل می کند. با استفاده از این نقشه می توانید مطمئن شوید که موتورهای جستجو هیچ محتوای مهمی را در سایت شما از دست نخواهند داد. نقشه سایت XML اغلب در پست ها، صفحات، برچسب ها یا سایر انواع پست سفارشی طبقه بندی می شود و شامل تعداد تصاویر و آخرین تاریخ اصلاح هر صفحه می باشند.
در حالت ایده آل یک وب سایت نیازی به نقشه سایت XML ندارد. اگر لینک سازی داخلی خوبی انجام داده باشید و همه محتواها را به خوبی به هم متصل کنید، ربات ها به این نقشه نیازی ندارند. با این حال همه سایت ها ساختار فوق العاده ای ندارند و داشتن نقشه سایت XML هیچ آسیبی به سایت شما نمی رساند. بنابراین ما همیشه توصیه می کنیم که نقشه سایت XML را در سایت خود داشته باشید.

8- استفاده از تگ hreflang در سئو تکنیکال سایت های بین المللی و چند زبانه

اگر سایت شما چند زبانه است و بیش از یک کشور را هدف قرار می دهد، موتورهای جستجو به کمی کمک نیاز دارند تا درک کنند که شما می خواهید به کدام کشورها یا کدام زبان دسترسی پیدا کنید. اگر به آنها کمک کنید، آنها می توانند وب سایت مناسب منطقه کاربران را در نتایج جستجو به به افراد نشان دهند.

برچسب های Hreflang در انجام این کار به شما کمک می کنند. شما با استفاده از این تگ می توانید برای صفحه ای تعریف کنید که برای کدام کشور و زبان منظور شده است. در این صورت حتی با مشکل محتوای تکراری نیز روبه رو نمی شوید. حتی اگر سایت شما در ایالات متحده و انگلستان محتوای یکسانی را داشته باشد، گوگل متوجه می شود که این محتوا برای دو منطقه متفاوت نوشته شده است.

سوالات متداول

1- آیا ریسپانسیو بودن سایت هم جزو سئو تکنیکال است؟

بله و باید بگوییم یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در سئوی فنی سایت خودتان به آن توجه داشته باشید. چون در غیر این صورت در صورتی که کاربران با موبایل شان از اینترنت استفاده کنند، وب ساست شما در نتایج جستجو به آنها نشان داده نمی شود و در نتیجه شما ترافیک زیادی را از دست خواهید داد.

2- دلایل مهم بودن سئو تکنیکال کدامند؟

اگر می خواهید رتبه بهتری در گوگل کسب کنید، نرخ تبدیل، سرنخ و فروش بیشتری داشته باشید، روی تصمیماتی که کاربران سایت شما می گیرند، تاثیرگذار باشید و … باید سایت خودتان را از نظر فنی بهینه کنید.

3- سئو تکنیکال چه فرقی با سئو داخل صفحه دارد؟

تمرکز سئوی فنی روی بهینه سازی سایت ها و سرورها بوده و مسائلی از قبیل سرعت بارگذاری صفحه، لینک سازی داخلی و… را دربرمی گیرد ولی تمرکز سئو داخل صفحه روی ترفندهای بهینه سازی سایت مثل استفاده از تگ های هدینگ، لینک سازی داخلی و خارجی و … می باشد.

4- خرید رپورتاژ آگهی هم جزو سئو تکنیکال محسوب می شود؟

خیر

بعدی روش تولید محتوای آموزشی
قبلی معرفی روش های افزایش بازدید سایت به صورت طبیعی و 100 درصد رایگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
سفارش تولید محتوا مشاوره سئو دوره جامع سئو
دسته‌ها
  • آموزش بهینه سازی سرعت سایت
  • آموزش تولید محتوا
  • آموزش رپورتاژ آگهی
  • آموزش سئو
  • آموزش سرچ کنسول
  • آموزش طراحی سایت
  • آموزش گوگل آنالیتیکس
  • آموزش لینک سازی
  • الگوریتم های گوگل
  • معرفی افزونه وردپرس

درباره ما

ما در seoedu به شما تمام نکاتی که در مورد سئو و بهینه سازی سایت لازم دارید را خواهیم گفت به طوری که شما بعد از گذراندن دوره سئو سایت بتوانید هر سایتی را با هر cms یا سیستم مدیریت محتوا و در هر حوزه کاری مثل فروشگاهی، خدماتی و… به صفحه یک گوگل و به فروش انبوه برسانید.
سئو یعنی فروش بی نهایت

ارادتمند شما – محمدرضا دهقانی

جدیدترین محصولات

دوره آموزش لینک سازی خارجی

آموزش طراحی سایت با وردپرس

خرید بک لینک edu

آموزش افزایش سرعت سایت

راه های ارتباطی
  • 09130904084
  • info@seoedu.ir

همراه با seoedu

درباره سئو ادیو

تماس با سئو ادیو

سفارش تولید محتوا

جدیدترین مقالات سئو
  • تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟ + تاثیر آن بر سئو
  • نرخ کلیک یا ctrچیست؟ + نکاتی برای افزایش میزان ctr
  • تیم سازی در پروژه های سئو به چه صورت می باشد؟
  • کپی رایتینگ چیست؟ قواعد و قوانین کپی رایتینگ
  • ارورهای سرچ کنسول + آموزش رفع ارورهای سرچ کنسول
sitemap
© 2020. تمامی حقوق این سایت برای SEOEDU محفوظ است
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://seoedu.ir/?p=8578
ورود ×
کد تأیید
لطفا کد تأیید ارسال شده به را وارد کنید
ثبت
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
ورود با رمز عبور یکبار مصرف
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف(00:60)
بازگشت به ورود
ارسال مجدد رمز عبور یکبار مصرف (00:60)
بازگشت به ورود
  • (+98) Iran
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.