سئو تکنیکال، آموزش قدم به قدم از 0 تا 100

سئو به عنوان بطن موفقیت یک وبسایت در دنیای امروزی دارای انواعی است. یکی از انواع سئو، سئو فنی یا سئو تکنیکال است که در واقع به بهینه‌سازی وب‌سایت و سرور اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و فهرست کنند (برای کمک به بهبود رتبه‌بندی ارگانیک). شاید در قدم اول سئو تکنیکال و ویژگی­های آن چندان ساده به نظر نرسند، اما ما در این مطلب از دوره آموزش سئو توسط seoedu به زبان ساده توضیح خواهیم داد که هنگام کار بر روی جنبه­های فنی یا به عبارتی سئو تکنیکال وب سایت خود باید به چه چیزهایی توجه کنید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سئو تکنیکال را به طور کامل برایتان شرح دهیم و مراحل سئو تکنیکال به همراه چک لیست آن را ارائه دهیم.

H1 prev ui

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست

در پاسخ به این سوال که سئو تکنیکال چیست باید بگوییم، سئو فنی یا سئو تکنیکال به بهبود جنبه­های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. در واقع سئو تکنیکال فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل است که صفحات شما را پیدا کرده، بخزند، درک کنند و فهرست کنند. باید بدانید که هدف یافتن و بهبود رتبه برتر است. پس از آموزش سئو داخلی و یادگیری موارد لازم باید گفت، سئو تکنیکال بخشی از سئو داخلی یا سئو درون صفحه است که بر بهبود المان­های وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو و بهبود درک موتورهای جستجو نسبت به وب سایت شما تمرکز دارد. Technical SEO زیرمجموعه‌ای از سئو است که شامل بهینه‌سازی زیرساخت وب‌سایت شما می‌شود تا بتوان آن را به راحتی توسط موتورهای جستجو، جستجو و فهرست کرد. همچنین با اجزای فنی وب سایت شما مانند نقشه سایت، سرعت صفحه، ساختار URL، طرحواره، ناوبری سایت و موارد دیگر سروکار دارد. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو جذب کنید، داشتن یک وب‌سایت بهینه‌سازی شده ضروری است، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، طراحی و محتوای با کیفیت برای سایت، علی­رغم تلاش فراوان بی‌فایده می‌شود.

چرا باید سایت خود را از نظر فنی بهینه سازی کنید؟

هدف اصلی گوگل و سایر موتورهای جستجو این است که آن­ها می­خواهند بهترین نتایج ممکن و جذاب­ترین پاسخ­ها را به کاربران و مخاطبان مربوطه به نمایش قرار دهند. بنابراین ربات­های گوگل یا به عبارتی گوگل اسپایدرها صفحات وب­سایت­ها را بر اساس عوامل متعدد و فاکتورهای رتبه دهی خزیده و ارزیابی و تجزیه و تحلیل می­کنند. برخی از عوامل همانند سرعت بارگذاری صفحه و یا میزان سازگاری وب سایت با گوشی همراه، بر اساس تجربه کاربر است. سایر عوامل و فاکتورهای رتبه دهی به ربات­های موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که صفحات شما در مورد چه موضوعی است و چه ساختاری دارد. این همان کاری است که داده­های ساختار یافته انجام می­دهند. بنابراین سئو تکنیکال به عنوان یکی از انواع سئو، به موتورهای جستجو کمک می­کند تا بهتر سایت شما را بخزند و موضوع آن را درک کنند و برحسب فاکتورهای رتبه دهی و میزان بهینه بودن به وبسایت شما رتبه دهند و در نهایت بتوانید رنکینگ برتر گوگل را کسب کنید (200 فاکتور سئو برای رسیدن به رنک­های برتر را درseoedu  مطالعه کنید). ما در مقابل اگر در سایت خود اشتباهات فنی جدی مرتکب شوید و از سئو تکنیکال استفاده نکنید، ممکن است برای شما گران تمام شود. بطور کلی، سئو فنی یا سئو تکنیکال مهم است؛ زیرا اساساً تضمین می­کند که وب سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و عاری از هرگونه مشکل فنی است که مانع از درک و رتبه بندی آن توسط موتورهای جستجو می­شود. برای جذب ترافیک ارگانیک و تبدیل آن ترافیک به مشتری باید سئو فنی را پیاده سازی کنید.

مزایا

بسیاری از صاحبان وب سایت اهمیت سئو و محتوا را در صفحه می­دانند و همواره آموزش سئو را فرا می­گیرند؛ اما سئو تکنیکال را نادیده می گیرند؛ زیرا به نظر “پیچیده” می­رسد. اما، در واقع، سئو تکنیکال و آموزش سئو تکنیکال بسیار مهم است. سئو تکنیکال شامل تمام اجزایی است که وب سایت شما را سریع، موبایل پسند، آسان برای ناوبری، کاربر پسند و کاربردی می­کند. بدون آن، ممکن است سایت جذابی داشته باشید که به کندی بارگیری می‌شود، قابل استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه نیست، کاربران را به اطلاعاتی که نیاز دارند هدایت نمی‌کند، یا هنگامی که کاربران سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند یا محصولات شما را بخرند، دچار مشکل می‌شوند.

مزیت نهایی سئو تکنیکال این است که اگر یک سایت کاملاً بهینه داشته باشید، احتمالاً ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می­کنید، اما مزایای فردی بی شماری برای پیاده سازی سئو فنی وجود دارد. همه­ی این مزایا مربوط به آسان‌تر کردن خزیدن، فهرست‌بندی و پیمایش وب‌سایت شما است تا بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری از وب‌سایت را از موتورهای جستجو دریافت کنید.

برخی از مزایای سئو تکنیکال شامل موارد زیر است

پایبندی به بهترین شیوه‌های گوگل برای بهینه سازی وب سایت

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل که کاربران می‌توانند از هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشند

اطمینان از بارگیری سریع وب سایت شما برای همه کاربران

خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان کنید

حذف پاپ آپ‌ها و سایر عناصر مزاحم که مانع تجربه کاربر می‌شوند

سایت شما را برای کاربران آسان می‌کند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند

ایمن نگه داشتن وب سایت شما

ایجاد یک ساختار URL مناسب برای موتورهای جستجو

حذف لینک شکسته و صفحات بی ارزش از وب سایت شما

افزودن داده‌های ساختار یافته برای بهبود نحوه نمایش صفحات شما در نتایج جستجو

شامل یک فایل robots.txt برای نشان دادن به موتورهای جستجو چه چیزی را بخزند (و چه چیزی را نباید بخزند)

تنظیم نقشه سایت به عنوان "نقشه راه" برای وب سایت خود برای بهبود نمایه سازی

با سئو تکنیکال ارزش سایت خود را نشان دهید و
رتبه های برتر را قورت دهید

بهبود سئوی فنی وب سایت شما باعث می­شود محتوای با کیفیت شما در کانون توجه صفحات وب شما باقی بماند و می­تواند درک ارزش سایت شما را افزایش دهد. اگر استراتژی سئوی کلمات کلیدی استثنایی را اجرا کرد­­ه­اید، بهینه سازی سایت برای سئو فنی می­تواند اطمینان حاصل کند که محتوای ارزشمند شما به مخاطبان مورد نظر شما می­رسد و رتبه بندی نتایج جستجو را حفظ می­کند. بهینه سازی سایت شما برای سئوی فنی می­تواند رتبه شما را به دو روش کلیدی بهبود بخشد: جذب و حفظ بازدیدکنندگان و اجازه دادن به خزنده­ها برای اسکن آسان محتوای شما. سایت­هایی که با موفقیت برای SEO فنی بهینه شده­اند، تجربه کاربری دلپذیری را با زمان بارگذاری سریع و لینک­های قابل اعتماد و حاصل از یک آموزش سئو خارجی اصولی را ارائه می­دهند. Seoedu هم از این قائده مستثنی نیست. ضمن ارائه خدمات سئو، طراحی سایت فروشگاهی و خدمات طراحی سایت، شما را در زمینه سئو تکنیکال و اصول آن راهنمایی می­کند. این مسئله تضمین می­کند که بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است با صفحات شما تعامل داشته باشند و رتبه بندی نتایج جستجوی شما را افزایش دهد. سایت‌هایی که برای عنکبوت‌ها و خزنده‌ها بهینه‌سازی شده‌اند نیز شانس بیشتری برای رتبه‌بندی چشمگیر در نتایج موتورهای جستجوی اصلی دارند.

با سئو تکنیکال ارزش سایت خود را نشان دهید prev ui

ویژگی‌های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟

چند ویژگی کلیدی برای یک وب سایت بهینه شده فنی یا سایت پیرو سئو تکنیکال وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد هر یک چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شوند.
ویژگی های یک وب سایت بهینه سازی شده از نظر سئو تکنیکال چیست؟

عملکرد اصولی و بالا، یک ویژگی مهم وب سایتی بهینه شده زیر نظر سئو تکنیکال است. عملکرد شامل زمان بارگذاری صفحه شما (زمان بارگذاری ایده آل برای وب سایت ها معمولاً کمتر از دو ثانیه است)، آبشار صفحات شما (ترتیبی که اجزای صفحه در حین بارگذاری کنار هم قرار می­گیرند)، پاسخگویی دستورات و قابلیت استفاده وب سایت شما می­شود. چند معیار اندازه گیری سرعت صفحه که ارزش پیگیری و بهینه سازی را دارند عبارتند از:

 

  • اولین بایت: زمان بارگذاری بایت اول نشان دهنده زمان بین درخواست HTTP تا زمانی که اولین بایت صفحه در مرورگر کاربر ظاهر می­شود.
  • اولین رنگ: زمان اولین رنگ، نشان دهنده­ی سرعت ظاهر شدن اولین پیکسل یک صفحه وب پس از حرکت کاربر به صفحه است.
  • اولین رنگ معنی دار: اولین رنگ معنی دار رنگی است که پس از آن بزرگترین تغییر چیدمان بالای صفحه رخ داده و فونت­های وب بارگذاری شده­اند.
  • اولین تعامل: اولین تعامل، زمانی اندازه گیری می­شود که پنجره کاربر به اندازه کافی ساکت باشد تا بتواند ورودی کاربر را کنترل کند.
  • بارگذاری محتوای DOM: بارگذاری محتوای DOM زمانی فعال می­شود که یک سند اولیه HTML به طور کامل بارگیری و تجزیه شود.
  • بارگذاری صفحه: بارگذاری صفحه نشان دهنده­ی مدت زمانی است که طول می­کشد تا یک صفحه وب به طور کامل در مرورگر کاربر بارگذاری شود.

حذف هر کد قدیمی یا استفاده نشده از صفحات وب خود یکی دیگر از راه­های عالی برای افزایش عملکرد سایت شما است.

خزیدن به این اشاره دارد که چگونه یک ربات اسکن موتور جستجو، مانند یک عنکبوت یا خزنده، به راحتی می­تواند وب سایت شما را پیمایش و تفسیر کند. هنگامی که از نظر فنی وب سایت خود را برای ربات­های خزنده موتور جستجو بهینه سازی می­کنید، شانس گسترش مخاطبان سایت خود را تا حد زیادی افزایش می­دهید. جنبه­هایی از یک سایت بهینه شده فنی که به خزیدن آن کمک می­کند عبارتند از:

 

  • حداقل خطاهای سایت
  • نقشه سایت XML به روز شده
  • حداقل محتوای تکراری و پیروی از سئو محتوا
  • صفحات نمایه شده
  • نمایه سازی

نمایه‌سازی بخش مهمی از اطمینان از اینکه عنکبوت‌ها و خزنده‌ها می‌توانند به راحتی به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند، است. نمایه‌سازی اغلب از طریق یک سری کدگذاری اصلاح و پیاده‌سازی می‌شود. چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از فهرست‌پذیری سایت خود انجام دهید، از جمله بررسی صفحات برای برگه‌های غیر شاخص، نظارت بر فایل‌های robots.txt و آزمایش تگ‌های متعارف.

چگونه می‌توان سئوی فنی را بهبود بخشید؟

برای بهبود سئو تکنیکال، این چک لیست سئو تکنیکال را دنبال کنید:

چگونه می توان سئوی فنی را بهبود بخشید؟

لایه سوکت­های امن یا (SSL) یک پروتکل امنیتی است که برای ایجاد پیوندهای رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر ایجاد شده­است. SSLها اغلب در سایت هایی وجود دارند که شامل دریافت و ذخیره اطلاعات شخصی شما مانند خرید کارت اعتباری است. موتورهای جستجوی بزرگ اخیراً یک سیستم اطلاع رسانی را برای هشدار به کاربران در مورد ورود به سایت­های بدون SSL پیاده سازی کرده­اند. استفاده از SSL سایت می­تواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو کاربران را از صفحه وب شما هدایت نمی­کنند و می­تواند به حفظ رتبه بندی نتایج جستجوی شما کمک کند. به منظور اعمال SSL در صفحات وب خود، می­توانید یک گواهی امنیتی در دامنه وب سایت خود نصب کنید و وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

کاربران احتمالاً، وب سایتی را که بارگذاری آن خیلی طول می­کشد، رها می کنند. اطمینان از اینکه زمان بارگذاری وب سایت شما برای کاربران شما مناسب است، ممکن است زمان صرف تعامل با محتوای شما را افزایش دهد و رتبه نتایج جستجوی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، موتورهای جستجوی اصلی اکنون سرعت بارگذاری را به عنوان معیاری برای رتبه بندی نتایج تجزیه و تحلیل می کنند. برای کاهش زمان بارگذاری سایت خود، فشرده سازی تصاویر بزرگ و فایل­های غنی را به محتوای کوچک­تر و قابل مدیریت­تر در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید کش مرورگر، پیاده‌سازی یک شبکه تحویل محتوا و حذف اسکریپت‌ها و فایل‌های استفاده نشده را برای بهبود زمان بارگذاری سایت و افزایش سرعت سایت خود در نظر بگیرید.

صفحات 404 صفحاتی هستند که دیگر وجود ندارند، اگرچه پیوندهای آن­ها هنوز در صفحه وب شما وجود دارد. حذف این صفحات یک راه عالی دیگر برای بهبود سئوی فنی یا سئو تکنیکال سایت شما است. محتمل­ترین دلیل 404ها و لینک­های شکسته این است که شما صفحه­ای داشتید که در ابتدا در یک URL خاص زندگی می­کرد، اما URL را تغییر دادید یا به صفحه نیاز نداشتید، بنابراین آن را حذف کردید. هنگامی که هر یک از این موارد رخ می­دهد، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به کاربران خود اجازه دهید به صفحات جدید ارسال شوند. وقتی صفحه­ای خراب می­شود، ربات­های اسکن کننده مانند عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو نمی­توانند با موفقیت در سایت شما حرکت کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از کد 404 و لینک­های شکسته است می­تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رتبه نتایج جستجو را در راستای تکنیکال سئو بهبود بخشد.

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یکی از صفحات وب شما ظاهر می­شود. محتوای تکراری می­تواند ربات­های خزنده و عنکبوتی را گیج کند و ممکن است برای کاربران شما اضافی به نظر برسد. برای جلوگیری از این امر و بهینه سازی سایت خود برای سئوی فنی یا سئو تکنیکال، حتماً محتوای تکراری را از وب سایت خود حذف کنید. محتوای تکراری ممکن است یکسان یا مشابه باشد. در هر صورت، به دقت صفحات وب خود را برای این نوع اطلاعات اسکن کنید و هر گونه محتوای اضافی را حذف کنید.

یکی از روش­های پیروی از seo تکنیکال، استفاده از سایت مپ یا نقشه سایت است. نقشه سایت XML پروتکلی است که به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا موتورهای جستجوی اصلی را از URLهای موجود برای خزیدن مطلع کند. این یک راه عالی برای اطمینان از دیده شدن سایت شما و افزایش توجه عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو است.

لایه سوکت­های امن یا (SSL) یک پروتکل امنیتی است که برای ایجاد پیوندهای رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر ایجاد شده­است. SSLها اغلب در سایت هایی وجود دارند که شامل دریافت و ذخیره اطلاعات شخصی شما مانند خرید کارت اعتباری است. موتورهای جستجوی بزرگ اخیراً یک سیستم اطلاع رسانی را برای هشدار به کاربران در مورد ورود به سایت­های بدون SSL پیاده سازی کرده­اند. استفاده از SSL سایت می­تواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو کاربران را از صفحه وب شما هدایت نمی­کنند و می­تواند به حفظ رتبه بندی نتایج جستجوی شما کمک کند. به منظور اعمال SSL در صفحات وب خود، می­توانید یک گواهی امنیتی در دامنه وب سایت خود نصب کنید و وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

کاربران احتمالاً، وب سایتی را که بارگذاری آن خیلی طول می­کشد، رها می کنند. اطمینان از اینکه زمان بارگذاری وب سایت شما برای کاربران شما مناسب است، ممکن است زمان صرف تعامل با محتوای شما را افزایش دهد و رتبه نتایج جستجوی شما را بهبود بخشد. علاوه بر این، موتورهای جستجوی اصلی اکنون سرعت بارگذاری را به عنوان معیاری برای رتبه بندی نتایج تجزیه و تحلیل می کنند. برای کاهش زمان بارگذاری سایت خود، فشرده سازی تصاویر بزرگ و فایل­های غنی را به محتوای کوچک­تر و قابل مدیریت­تر در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید کش مرورگر، پیاده‌سازی یک شبکه تحویل محتوا و حذف اسکریپت‌ها و فایل‌های استفاده نشده را برای بهبود زمان بارگذاری سایت و افزایش سرعت سایت خود در نظر بگیرید.

صفحات 404 صفحاتی هستند که دیگر وجود ندارند، اگرچه پیوندهای آن­ها هنوز در صفحه وب شما وجود دارد. حذف این صفحات یک راه عالی دیگر برای بهبود سئوی فنی یا سئو تکنیکال سایت شما است. محتمل­ترین دلیل 404ها و لینک­های شکسته این است که شما صفحه­ای داشتید که در ابتدا در یک URL خاص زندگی می­کرد، اما URL را تغییر دادید یا به صفحه نیاز نداشتید، بنابراین آن را حذف کردید. هنگامی که هر یک از این موارد رخ می­دهد، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به کاربران خود اجازه دهید به صفحات جدید ارسال شوند. وقتی صفحه­ای خراب می­شود، ربات­های اسکن کننده مانند عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو نمی­توانند با موفقیت در سایت شما حرکت کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از کد 404 و لینک­های شکسته است می­تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رتبه نتایج جستجو را در راستای تکنیکال سئو بهبود بخشد.

محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یکی از صفحات وب شما ظاهر می­شود. محتوای تکراری می­تواند ربات­های خزنده و عنکبوتی را گیج کند و ممکن است برای کاربران شما اضافی به نظر برسد. برای جلوگیری از این امر و بهینه سازی سایت خود برای سئوی فنی یا سئو تکنیکال، حتماً محتوای تکراری را از وب سایت خود حذف کنید. محتوای تکراری ممکن است یکسان یا مشابه باشد. در هر صورت، به دقت صفحات وب خود را برای این نوع اطلاعات اسکن کنید و هر گونه محتوای اضافی را حذف کنید.

یکی از روش­های پیروی از seo تکنیکال، استفاده از سایت مپ یا نقشه سایت است. نقشه سایت XML پروتکلی است که به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا موتورهای جستجوی اصلی را از URLهای موجود برای خزیدن مطلع کند. این یک راه عالی برای اطمینان از دیده شدن سایت شما و افزایش توجه عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو است.

بهترین روش‌های سئو تکنیکال که موجب پیشرفت شما می‌شود.

در ادامه­ی آموزش سئو به زبان ساده و پرداختن به سئو تکنیکال، در زیر لیستی از بهترین شیوه­های رایج سئو فنی یا سئو تکنیکال آورده شده­است که خدمتتان شرح می­دهیم.

بهترین روش ها prev ui
colorful signs with different domains prev ui

یک دامنه ترجیحی را مشخص کنید

دامنه ترجیحی یک نکته ساده SEO است که می­تواند سازگاری سایت شما با خزنده­ها و عنکبوت­های موتور جستجو را تا حد زیادی افزایش دهد. به‌روزرسانی تنظیمات دامنه دلخواه شما می‌تواند به Google کمک کند تا بفهمد کدام یک از صفحات وب شما برای خزیدن مناسب‌تر است. به عنوان مثال، گوگل، www.wesbite.com و website.com را به عنوان دو سایت متفاوت تفسیر می­کند و می­تواند آن­ها را به عنوان محتوای تکراری اشتباه بگیرد. برای بهبود بهینه سازی فنی وب سایت خود، حتما تنظیمات دامنه دلخواه خود را در گوگل به روز کنید.

Robots.txt را بهینه کنید

فایل robot.txt پسوند فایلی است که به ربات­های موتورهای جستجو می گوید کدام صفحات سایت شما را بخزند. بهینه‌سازی فایل robots.txt برای هدایت عنکبوت‌ها و خزنده‌ها به بهترین و مرتبط‌ترین اطلاعات شما، راهی عالی برای بهبود رتبه‌بندی نتایج موتور جستجو و افزایش ترافیک به سایت شما است.

robot blank sign1 prev ui
8426454 39189291 prev ui

ساختار URL خود را بهینه کنید

بهینه سازی ساختار URL برای تشخیص آسان توسط کاربران و ربات موتور جستجو، گام مهمی در بهینه سازی فنی وب سایت شما است. برای اطمینان از اینکه URL شما برای موفقیت بهینه شده است، چک لیست زیر را در نظر بگیرید:

  • URL هر صفحه را برای ارتباط ویرایش کنید.
  • از یک ساختار URL استاندارد پیروی کنید.
  • آن را ساده نگه دارید.
  • از کلمه کلیدی اصلی خود در URL مورد نظر استفاده کنید
  • برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید.
  • در صورت لزوم از تگ­های متعارف استفاده کنید.

ناوبری و ساختار سایت

در خصوص ناوبری و ساختار سایت باید گفت، یک وب سایت منسجم و به راحتی قابل پیمایش، ممکن است به جذب کاربران و افزایش سازگاری وب سایت شما با ربات­های خزنده کمک کند. این مراحل را برای ساده‌سازی و بهینه‌سازی ناوبری و ساختار وب‌سایت خود دنبال کنید:

  • یک سلسله مراتب برای سازماندهی اطلاعات خود ایجاد کنید.
  • از ساختار URL استفاده کنید که با سلسله مراتب شما مطابقت دارد.
  • ناوبری سایت خود را در HTMLیا CSS ایجاد کنید.
  • از ساختار ناوبری با عمق کم استفاده کنید.
  • صفحات ناوبری اصلی خود را در یک هدر در صفحه اصلی خود فهرست کنید.
  • یک ساختار پیوند داخلی جامع ایجاد کنید.
11668784 209453651 prev ui
website breadcrumbs

منوهای خرده نان یا بردکرامب

منوهای بردکرامب سیستم­های ناوبری هستند که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی کاربر در یک وب سایت ارائه می­دهند. این نوار پیمایش ثانویه یک راه عالی برای افزودن راحتی به تجربه کاربری شما با فراهم کردن زمینه­ای برای تعامل کاربر با محتوای شما است. منوهای Breadcrumb یک گزینه ناوبری اضافی هستند که ممکن است به افزایش قابلیت استفاده سایت شما و ارتقای رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کنند.

بهینه سازی صفحه 404

بهترین راه برای بهینه سازی صفحات 404 در وب سایت شما این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران لینک­های شکسته را دنبال نمی­کنند. راه­های مختلفی برای نظارت و بهینه سازی صفحات ارور 404 وجود دارد، شما می­توانید از ابزارهایی برای این کار استفاده کنید. از جمله کنسول جستجوی گوگل (ابزارهای وب مستر سابق گوگل) و گوگل آنالیتیکس. همچنین جهت رفع ارورهای سرچ کنسول روی URL INSPECT کلیک کنید، جزئیات بیشتری در مورد خطاها دریافت کنید، روی URL TEST LIVE کلیک کنید، خطا را برطرف کنید و درخواست ایندکس کنید، در نهایت به عقب برگردید و روی VALIDATE FIX کلیک کنید

21586054 Na Nov 261 prev ui
8412820 39071631 prev ui

XML بهینه سازی نقشه سایت

بهینه سازی نقشه سایت XML ممکن است به موفقیت سئوی فنی شما کمک کند. ابزارها و پلاگین­های مختلفی برای نظارت و بهینه سازی نقشه سایت شما به صورت خودکار وجود دارد. همچنین می­توانید نقشه سایت خود را به صورت دستی بهینه کنید و آن را برای بررسی به گوگل ارسال کنید. هنگام بهینه سازی نقشه سایت خود، مطمئن شوید که صفحات با بالاترین کیفیت خود را در اولویت قرار دهید تا بهترین محتوای خود را در معرض دید قرار دهید.

بهینه سازی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت برای یک وب سایت بهینه شده فنی بسیار مهم است. چند راه مختلف وجود دارد که می­توانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید، از جمله:

  • فعال کردن فشرده سازی
  • کوچک کردن جاوا اسکریپت، CSS و HTML
  • کاهش ریدایرکت­ها
  • استفاده از کش مرورگر
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا
  • بهینه سازی تصاویر
9932805 Speed Test Freepik1 prev ui
9175330 65321 scaled

سازگاری با موبایل

اطمینان از سازگاری وب‌سایت شما با گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های قابل حمل، یک عمل مهم در یک سایت بهینه‌سازی فنی است. شما می­توانید سازگاری تلفن همراه خود را با موارد زیر بهینه کنید:

  • تست سایت خود با استفاده از ابزار سازگار با موبایل گوگل
  • استفاده از قالب وردپرس واکنش گرا
  • انتخاب یک میزبان وب قابل اعتماد
  • طراحی مجدد پنجره­های بازشو برای مرورگرهای تلفن همراه
  • ساخت اپلیکیشن موبایل

اسکیما یا زبان نشانه گذاری سایت

نشانه گذاری اسکیما یک استراتژی جدید و کمتر شناخته شده سئو است. در حالی که کمتر از آن استفاده می­شود، یکی از تاثیرگذارترین پیاده سازی­هایی است که می­توانید برای وب سایت خود انجام دهید. به بیان ساده، کدی است که به موتورهای جستجو در نمایش اطلاعات مرتبط کمک می­کند.

6640348 231651 prev ui
18954526 60765331 prev ui

ریدایرکت چیست؟

در پاسخ به این سوال که ریدایرکت چیست باید گفت ریدایرکت زمانی اتفاق می­افتد که شخصی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری ارسال شود. اغلب، صاحب سایت، صفحه را حذف می­کند و یک تغییر مسیر یا ریدایرکت برای ارسال بازدیدکنندگان و خزنده­های موتور جستجو به صفحه مربوطه تنظیم می­کند. رویکردی بسیار بهتر از ارائه یک پیام آزاردهنده و کاربر برای شکستن پیام 404. ریدایرکت­ها نقش مهمی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و سئوکاران دارند.

سوالات متداول

سئو فنی به بهبود عناصر فنی در تلاش برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو اشاره دارد. این شامل اتصال به سرور، طراحی واکنشگرا، سرعت سایت سریع، امنیت، تغییر مسیرها و معماری سایت است. تمرکز روی این عناصر روی صفحه به بهبود میزان خوبی که موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را برای فهرست بندی محتوا بخزند کمک می کند.

نقشه تصویر معمولاً در وب سایت­ها برای ناوبری استفاده می­شود. این تصویر دارای مناطق قابل کلیکی است که به مقصد دیگری پیوند دارند. این نقشه‌ها عمدتاً زمانی استفاده می‌شوند که انتقال اطلاعات با استفاده از محتوای متنی آسان‌تر باشد. با وجود محبوبیت آن­ها در گذشته، نقشه­های تصویری دیگر نباید در طراحی وب استفاده شوند. نقشه­های تصویر نه تنها بی جهت پیچیده هستند، بلکه می­توانند زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهند و کاربران را گیج کنند.

داده­های ساختاریافته یک روش استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه است که به موتورهای جستجو اجازه می­دهد تا محتوای صفحه را بهتر درک کنند. استفاده از داده‌های ساختاریافته در وب‌سایت شما، ویژگی‌های ویژه نتایج جستجو را فعال می‌کند، مانند دوره‌ها، رویدادها، سؤالات متداول، تصاویر و سایر نتایج غنی.

جهت واجد شرایط بودن برای نتایج غنی در جستجوی Google، وب‌سایت‌ها باید از دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته تنظیم‌شده توسط Google پیروی کنند. داده­های ساختاریافته باید با استفاده از یکی از سه فرمت مختلف پشتیبانی شده کدگذاری شوند: JSON-LD، Microdata و  .RDFaمحتوای داده­های ساختاریافته باید مرتبط، اصلی، کامل باشند و نمی­توانند شامل هرزنامه باشد.

در حالی که اغلب به جای یکدیگر استفاده می­شود، سئو داخلی و سئو فنی یکسان نیستند. در حقیقت، سئوی درون صفحه یا سئو داخلی، متا تگ ها، تصاویر، لینک داخلی و موارد مشابه را پوشش می­دهد. به اینها به عنوان عناصر صفحه­ای که برای کاربران قابل مشاهده است فکر کنید. از سوی دیگر، سئو تکنیکال به این موضوع می­پردازد که چگونه گوگل سایت شما را برای ربات­های موتور جستجو قابل درک می­کند و ایندکس سایت را بهبود می­بخشد. همچنین در سئو تکنیکال به مواردی مانند سرعت سایت، داده­های ساختاریافته، متعارف سازی، نقشه­های سایت XML، hreflang و موارد دیگر فکر کنید.

s1920